- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
U Jilemnice taky máme nádhernou březovou alej. Tedy měli jsme, byla vysázena počátkem minulého století a nikdo ji moc neudržuje, takže je místy řídká jak noty na buben... Ale dodneška to je oblíbená trasa pro pěší i cyklisty a určitě by stálo za to vysázet nové stromy za příkopem a za nějakých dvacet let, až vzrostou, vyřezat tu vnitřní alej mezi vozovkou a příkopem.
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Road_III/28619_(Czech_Republic)
Aleje podle silnic měly význam v době, kdy se jezdilo na koni a chodilo pěšky. Dnes to může mít funkci leda estetickou nebo v případě že je silnice ve svahu - protierozní. Mít silnici na rovině lemovanou stromy je nesmysl, nemusí to vadit možná na komunikaci kde projede pár desítek aut denně.
Stromy tlumy hluk, ne jen ze stin a chladi okoli, ale i cisti vzduch a lapou prach atd atd atd... To ze nekdo jezdi jako prase a neni schopny vytocit zatacku a pak je na vetvi je jen jeho problem .. Kazdy ma jezdit tak aby neohrozoval sebe ani ostatni ucastniky sil. provozu. Ovsem souhlasim s prorezem aby vetve neohrozovaly provoz atd a misto nich vysadit nove.
Pocházím z toho kraje a moc dobře dokážu ocenit tyhle aleje. Ony tvoří krajinu. V zimě chrání silnici před závějemi a v létě poskytují stín. Frýdlansko stále více profituje na cykloturistice a už jen pro to bychom měli áleje zachovat. Je rozhodně příjemnější jen ve stínu stromů než na rozpálené dálnici. A to že jsou stromy řidičům nebezpečné je hloupí argument. Většina alejí je mezi poli na přehledných úsecích a protijedoucí auto vidíte z velké dálky. Stačí zpomalit.
Silnice Raspenava - Novoměstská (Krásák) není podle pana "ochránce" důležitá komunikace? Tím je pro mě řešeno vše a článek ztrácí rázem své kontury. Píše se tu o smyku a nebezpečí nárazu, chybí tu téma zimní údržby a projíždějí pluhů, vkrádá se téma zdravotního stavu stromů s ohledem na jejich stáří. Nejsem pro bezhlavé kácení všeho co roste do 3m od silnice. Ale jsou místa, kde kácení rozhodně uvítám.
Lze instalovat svodidla.
Argument, že stromy jsou blízko silnice není příhodný, potom musíme prosazovat i bourání zábradlí mostků, budov v obci, ploty apod.
nebavím se o zdravotním stavu apod. nevím jak tam ty silnice jsou široké - na fotce co je silnice mezi stromy bych řekl, že dva kamióny mají problém se bezpečně minout.
Jen poznamenávám, že lze nabídnout i jiná řešení než motorová pila. Mimochodem - pokud bychom ocenili dospělé stromy, tak svodidla jsou celkem levné řešení na ochranu veřejného majetku.
Mimochodem. Pan Vlk je regulérní šílenec.
Pravda je, že někde se nevyhnou ani dvě osobní auta. Bohužel silnice byly stavěny na koňské povozy a mnohem m enší provoz. A co se týká mrtvých tak pokud máte stromy moc blízko u sebe při smyku nebo když vám někdo vjede z protisměru do pruhu tak se mezi prostě nemáte šanci trefit. A končí to většinou smrtí. Na druhou stranu by určitě stačilo je vykácet jen na jedné straně a drouhou jen probrat a udělat mezi nimi větší mezery.
900 stromů, za které navíc budou vysazeny nové, je úplné nic v rámci množství stromů v republice a už kvůli těm desítkám mrtvých, kteří zahynou každoročně po nárazu do stromu to za to rozhodně stojí.
Kdyby jezdili pomaleji nemuseli by byt na pravde bozi.
Za to stromy nemuzou
Zajímalo by mě, kolik Frýdlant/kraj vydělá na prodeji kvalitního dřeva ze stromů, nebo to je vedeno jako odpad a někdo si jen namastí kapsy.
Kvalitní dřevo? Jak které.
Ale pokud by peníze z prodeje dřeva šly do rozpočtu kraje, tak na tom vydělají občané.
Ale zpravidla dřevo je odečteno z ceny zakázky a disponuje s ním následně ten, co práce realizuje.