Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie brutálně zasáhla proti sběračům legálního konopí, tvrdí pěstitel

Pěstitel technického konopí v Bukovanech na Novoborsku si stěžuje, že policisté v úterý dopoledne na jeho poli brutálně a bezdůvodně zmlátili dva lidi. Policie ale tvrdí, že jen chtěla vědět, zda je sklizeň legální. Sběrači údajně neuposlechli její výzvy a kladli odpor. Policie ještě zákrok prošetří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a58n21i82e38l 41P15r62o45c40h17á94z92k81a 2176793379240

Ať sou rádi, že to takhle dopadlo. V Júesej by byli už zastřelený. Kdyby se podrobili výzvě tak by to asi takhle nedopadlo. Že se nervali všichni?????

0/−4
2.10.2015 2:09

I19v51a74n 23H11o58l37a34s 5107857358977

Nežer tak ty emerický béčkový filmy.

0/0
2.10.2015 6:45

H96a20n15a 63P87a23c29u31l20o16v51á 2536756729576

Konopí z pole u Bukovan na Novoborsku, kde policie v úterý provedla kritizovaný zákrok proti sběračům, bylo pěstováno legálně. Potvrdila to liberecká pobočka Celní správy.

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/celni-sprava-potvrdila-legalnost-konopi-v-bukovanech-pdr-/liberec-zpravy.aspx?c=A151001_144514_liberec-zpravy_tm

0/0
1.10.2015 18:41

I82v29a44n 46H97o56l15a19s 5837237428987

"Policisté začali stříkat lidem do očí z bezprostřední blízkosti slzný plyn, dostávali

rány teleskopickými obušky"

No tak pokud policisté dostávali rány teleskopickými obušky, tak není divu, že se bránili. Ale spíš to bude tak, že autor neumí čééésky .-((.

+1/0
1.10.2015 16:21

P82a57v38e54l 78V63a48v29ř11í41n 6144681872572

„Průběhem zákroku se ještě budeme zabývat v rámci našich vnitřních kontrolních mechanismů“ ... takže čti "ať už to bylo jakkoliv, my to zameteme pod koberec zaručeně nikoho nepotrestáme".

+5/0
1.10.2015 15:13

P27e17t67r 96S97p50á52l75e17n88ý 3625877789928

Modlit se.

0/0
1.10.2015 14:31
Foto

Z86d35e91n31ě88k 39M70a92t64u37š86k15a 7558706265776

blbí policajti, co jinak říci.

+5/0
1.10.2015 13:23

T60o56m87a79s 48K47r21o84p72a88c32e75k 7679744662104

Njlepsi na tom vsem je, ze se s timhle nic nestane. Jedina sance je nejaky video, kterey nahodou neudelala PCR. A ani potom nebude nic jisty. Takhle je clanek samozrejme stavenej tak, ze ta zrudna PCR zase sikanuje obcany CR, aniz by kdokoli vlastne vedel co se tam stalo. Ted je to vsechno ve stylu "jedna pani povidala", coz bohuzel hraje do karet PCR, aby i v pripade, ze by byla vina na jejich strane, mohli celou vec zamest klidne pod koberec a drzet se obehranych kecu jako "nespolupracoval, neuposlelch, kladl odpor", a pod, ktery se daji jednoduse pouzit k vylhani se z prusvihu. Docela by me zajimalo, jestli vnitrni oddeleni PCR vysetruje vsechny pripady kdy zasni tyhle keywordy...

0/0
1.10.2015 12:59

I70v60o 93P19i19n25k38a26s 2648621788792

Příště takhle může policie prověřit i např. zaměstnance v nějaké kanceláři - nějaké firmy ? Máme si rovnou raději nacvičit, jak se pokládat na podlahu, když nás policisté přijdou takhle "prověřovat" ?

+4/0
1.10.2015 12:17

I91v52o 78P35i97n56k42a73s 2188391548742

To, že PČR šla prověřit, kdo je na poli a co tam dělá je v pořádku. Otázkou je, zda se hned musí s lidmi třískat na zem - viz podobná aféra, kdy "takto" byl policistou uzemněn pán přecházející na červenou.

+5/0
1.10.2015 12:20
Foto

H50o29n41z65a 63D13v27o97ř37á25k 9531611610

A v kterých jiných případech policie prověřovala kdo je na poli a co tam dělá, třeba při sklizni brambor? A kdo si na pole bere občanku? Zda je konopí legální chtěla zjišťovat od předpokládaných zlodějů konopí? Ty dvě auta jela kolem jen náhodou...?

+1/0
4.10.2015 8:54
Foto

J16a61n 31Z40á33h27r69a66d29n42í92k 1621343280355

hmm... dosť amatérsky policajný zásah...:-P

+4/−1
1.10.2015 11:37

K11a57r69e25l 85P52á89t77e59k 9744232476632

A  kdo pozná, že na poli vyrostla Fedora 17, nebo pořádnej  matroš?:-P;-D Ti policajti to asi nebudouR^  Né, že bych s tím neadekvátním zásahen souhlasil;-€

+1/0
1.10.2015 9:43

M51i63c48h89a27l 28D45a35n11ě50k 1890699878556

Já bych úplně neřekl, že byl problém v rozeznání technického konopí, hlavně proto, že pole bylo dle majitele hlášeno na celní správě. Viděl bych to tak, že někdo zahlídl cikány sklízet trávu a zavolal, jako správný a poslušný občan, švestky. A protože, jak všichni dobře víme, Romové ze zásady nikdy nepracují, vydedukovali uniformovaní géniové, že jde o krádež a logicky z nich vytřískali sopel na osm způsobů, jelikož se oprávněně cítili ohroženi útočnou svačinou. Bravo, PČR, republika je opět bezpečnějšíRv

+11/−1
1.10.2015 10:13

M17i35c77h40a44l 76K25u49c66h10t67a 6183714384122

Jak píšu níže, já být policajt a vidět takovouhle skupinu cokoliv sklízet, tak je také zkontroluju. A pokud jde o násilí, tak si pravděpodobně začali (mladík se zastal otce - kdo s nimi má zkušenosti, dovede si to představit).

+1/0
1.10.2015 11:26

L55u26k84a62s 27N12o80v52a75k 5434887924333

za "přestupek" se u fízlů schová ledacos Rv

+1/0
1.10.2015 9:40

V60l66a10d37i40m44í63r 98D28o39f45e32k 1242833638807

9, 12 a 17 letí nezletilci dřeli pro pana podnikatele. Určitě tam nebylo něco v pořádku.

0/0
1.10.2015 9:28

D80u54š89a42n 78M83a64t36o51u84š74e64k 7593440510515

aha,pán nikdy nebasolvoval brigádu,já co  středoškolák jsem si přivydělával každé léto....

u těch 2  mladších musím předpokládat že šlo o rodinné příslušníky majitele,případně idnes něco zvorala

Dětská práce v čr je totiž jaksi zakázána.....

0/0
1.10.2015 10:56

M52a64r81t66i71n 36P72e18č39e82n25k79a 1615481420488

Tak když policie do svých řad nabírá lidi sice fyzicky vybavené, ale inteligenci s vnímáním skutečnosti by u nich člověk nenašel a hlavně je to ani nenaučil, tak je to pak těžké. Ale třeba je to záměr jak racionální jednání zaměnit za agresivní..... a jako že podobných nesmyslných fyzických napadení, zametených pod stůl, jsou desítky měsíčně....

0/0
1.10.2015 9:27

V98l70a30d53i55m23í48r 94D39o57f52e65k 1792133648757

Málo co se zamete pod stůl protože generální inspekce bezpečnostních sborů která případy vyšetřuje je již nezávislá na Min. vnitra.

+1/−3
1.10.2015 9:30

M87i92c67h41a27l 91K53u17c46h60t59a 6633144134872

Jsou zde některé indicie, které by mohly policii omlouvat. Nový Bor, 17tiletý mladík zastávající se otce, zalehávání přítomných nezletilců. Dovedu si představit co asi tahle "skupina brigádníků" předváděla...

0/0
1.10.2015 9:17

M18i46c74h92a39l 90D95a37n14ě68k 1510189288706

Ne. Pokud kdokoliv naprosto legálně pomáhá se sklizní naprosto legální kytky, je trošku přehnaná reakce vycákat jim ksichty kasrem, protože přítomné orgány ohrožují nedostatečně rychle odhozeným chlebem. A že se potomek zastane rodiče je špatně? Nebo je problém, že šlo o Romy?

+3/0
1.10.2015 10:00

M92i14c73h16a37l 86K93u17c24h55t55a 6633824914942

Čtu, že k "vycákání kasrem" došlo až po napadení policajtů ze strany "mladíka" (a asi i ostatních členů tlupy). Rozhodně je nikdo nenapadl protože "pomáhali se sklizní". Upřímně řečeno pokud bych byl policajt a na jakémkoliv poli s jakoukoliv plodinou viděl takovouto skupinu, také bych šel zkontrolovat co tam dělají (a za to jakou mají pověst si mohou samu).

+1/0
1.10.2015 11:23

M59i44c91h51a49l 16D90a85n73ě73k 1790599888976

Ok, tady se neshodneme, osobně myslím, že než se ohánět pendrekama, bylo by jednodušší zvednout telefon a zavolat majiteli pole. Zadat do googlu název společnosti a kliknout na kontakty zvládne průměrná opička. Já dokážu pochopit, že má někdo své zkušenosti, ale u policie (naivně) předpokládám, že než začne šířit spravedlnost, ověří si fakta.

0/0
1.10.2015 11:46

S19t73a81n23d42a 85Č52e36r26n18ý 5792928892288

Asi jim na té vysoké škole v Plzni zapoměli říct, že existuje technické konopí bez THC. Ono se to za ty dva měsíce studia prostě stihnou nedá;-D.

0/0
1.10.2015 9:13
Foto

J39a55r97o10s77l68a76v 98K67a21s79p17a40r 3105361766970

Amerikanizace policie ČR již nese svoje ovoce.

+1/0
1.10.2015 8:58

J94i27n15d81ř72i49c50h 16Č52í33ž28e82k 9710552266719

Policie chtěla vědět, zda je sklizeň legální.

Nešlo to ověřit u pěstitele? Určitě policie věděla, komu pole patří.

Pro ověření legálnosti sklizně bylo zapotřebí vyslat dvě policejní auta?

Mají policisté telefony?

Jsem velmi zvědavý, jak se to vyvrbí.

+6/0
1.10.2015 8:52

K55a27r74e78l 81K29o31š88ť50á61l 8127161110845

Mysleli si, že mají co dočinění s neinformovanými feťáky, kteří to pěstiteli kradou. Taky by se mohlo říct, že tam pěstitel měl být, nebo jim mohl vystavit nějaké potvrzení.

0/0
1.10.2015 9:06

R26a58d27e22k 61N87o17v54o88t15n90ý 5568532496925

To jako pěstitel má být u svého pole 24 hodin denně 7 dnů v týdnu, kdyby se ho fízlové náhodou rozhodli zkontrolovat?

+3/0
1.10.2015 9:10

K37a22r94e17l 60K23o34š56ť93á77l 8727381630305

Fakt netuším, kolikrát ročně se to sklízí, ale tak často, jak píšete, asi ne.

0/0
2.10.2015 6:11

K70a43r48e30l 36K73o11š70ť19á66l 8187261650215

Je to hodně o neznalosti. Já jsem si taky představoval, že sklizeň technického konopí vypadá tak, že na pole najede nějaký kombajn a ne že se tam prochází parta týpků, co si do pytlů trhá jen horní květenství. Víte kolik feťáků se motá kolem polí s mákem? Tipnu si, že s polem technického konopí to bude podobné, že spousta pitomců se musí na vlastní plíce přesvědčit, že po vykouření těchto rostlin se nestane vůbec nic.

0/0
1.10.2015 8:29

J83a31n 37G79e38n60s38e65r 1938543879590

Pěstitel by měl být rád, že se mu nikdo brutálně nepodívá na "odměny" za sběr.

Nehledě na ten puch na kilometry daleko.

0/−11
1.10.2015 8:20

R68o64b48e48r33t 34B86a82l55a65b70á30n 9792483322

Když vidím, jak dokážete soudit na základě jednoho článečku, tak se opravdu vůbec nedivím, že před šedesáti roky tady lidi masivně podepisovali petice za popravu Slánského nebo Horákové.

+7/0
1.10.2015 8:07

J28a55n 85P90a94v11e50l 8343652978446

A všichni najednou vědí, co se tam stalo (tady vážně chybí ten blicí smajlík)

Obě možnosti jsou stejně reálné. Je reálné, že se mezi policajty vyskytli aktivní pitomci. Ale stejně tak je reálné, že pár sběračů mělo policajty u zadku a těm nezbývalo nic jiného, než si prosadit svou. Plno lidí si to nedokáže představit či se vžít do kůže policajtů, ale pokud máte pole plné konopí a nevíte, s čím se potkáváte, pár agresivních hlupáků vás dostane do těžké situace.

Co se legitimování týče. Policisté měli podezření ze spáchání trestného činu, tudíž je legitimování na místě. Podle mě, nejsem právník.

+3/0
1.10.2015 8:06

P76e35t63r 76B88e60d69n66a18ř61í31k 3844418315424

Měli policisté k zásahu na soukromém pozemku nějaké povolení, či žádost ze strany majitele a činili tak po konzultaci s majitelem,,, ?

+2/−1
1.10.2015 8:17

M20a54r22t11i57n 40V16o42t82a79v13a 6598858191445

A když např. někoho zastřelíte ve svém domě (tzn. na soukromém pozemku), taky musíte policii prvně povolit vstup, aby Vás mohla zatknout?

+2/0
1.10.2015 8:19

Z97d49e14n56ě98k 32D16a66v15i10d 6620707861109

porovnávat vraždu se sklizní čehokoli legálního...je blbost...už budete tahat mrkev ...tak Vás přepadne pol.komando???samozřejmě na svém...;-D;-D;-D

0/−1
1.10.2015 8:55

J42a23n 64P57a83v55e38l 8323182678386

Ti policajti si nebyli jisti, zda to je legální.

+1/0
1.10.2015 13:04

M43i52r83o73s38l73a60v 32Z20i21k26m38u42n97d 7369523494213

Kacířská otázka - lze se na soukromém pozemku (pole) dopustit jednání proti veřejnému pořádku ?

+3/0
1.10.2015 7:59

V48l85a53d15i98s68l24a55v 74D40u79b21a 3880818758228

Policie ma jiste kamerovy zaznam z incidentu, aby mohli obhajit sve jednani, jako maji napr.mestaci. A jestli nemaji tak se ptam, proc ne? Jiste pak lzou. Protoze kdyby nemeli co tajit, kamerovy zaznam maji.

+7/0
1.10.2015 7:42

J56o48s42e37f 41T49l39u60s74t82ý 8149796661304

už se na měm pracuje, vydržte:-)

+2/0
1.10.2015 7:51

M16a26r83e32k 24V32y43l82e68ž28í63k 8432791215303

Každý normálně smýšlející člověk si uvědomí, že v naší společnosti jsou drogy velký problém. Pokud někdo našel své uplatnění v tom, že pěstuje a posléze něco vyrábí z rostliny, jenž je lehce zaměnitelná se zneužívanou rostlinou (a tudíž v poli rostlin bez thc lze bez obav vypěstovat třeba 100 rostlin s Thc), musí počítat s tím, že se jeho podnikání bude potýkat s řadou problémů. Od nájezdů neznalých vandalů, přes spekulanty co si do jeho pole budou chodit sázet své rostlinky, až po orgány moci, jenž se budou snažit "dohlížet" na ono podnikání. Nechci nikoho omlouvat. Jen říkám, není se čemu divit a už vůbec nechápu, čemu se někdo diví...

+1/−17
1.10.2015 6:27

J38o50s25e84f 58T93l24u18s71t18ý 8359776311944

nikdo se nediví kontrolám, diví se brutalitě policie. I když vidět pracovat 10 cikánů na poli musel být pro policii šok:-)

+11/0
1.10.2015 6:34

R87o57s34t43i34s63l36a66v 67M52a78j73e78r 2243732979688

Ne nevím jak byste vypěstoval 100 rostlin kvalitního konopí, když by rostlo v technickém. Každopádně byste to měl plné semínek a to je v zásadě nežádoucí.

A zde, pokud je to pravda, neomlouvá nic brutální zásah policie - ani to, že někdo pěstuje technické konopí. S takovou logikou bych se vlastně neměl divit, že dostanu od policie "na budku" když jdu zrovna kolem se psem...a že já bych se divil.

+10/0
1.10.2015 7:28

M28a39r46e42k 88V93y17l36e26ž97í54k 8752951465113

Já chápu o čem ten článek je. Jen jsem chtěl říci, že nevěřím že jen tak z ničeho nic přistála bota policajta na tváři slušného člověka.

Tuším, že pracant s myšlenkou "já přece nic špatného nedělám tak ať se dou vycpat" byl na policajta drzy, arogantní a nespolupracoval, vymklo se mu to a teď fňuká, že dostal "políček". Toď vše. Zaměstnavatel ho na to měl připravit, stejně tak ho měl vybavit vším potřebným, aby se dalo ihned na místě ověřit, že svou bohu libou činnost vykonává v souladu se zákonem.

0/−3
1.10.2015 8:00

R48o93s21t92i30s18l26a84v 63M70a96j46e21r 2783782509198

Ano, s tím souhlasím. Nějaký popud asi byl, ale i tak jsem přesvědčen, že efektivnější je řešit věci v klidu než násilím. Ono totiž násilí plodí zase jen násilí.

Také ale nutno říci, že na běžné kontroly nejezdí dvě plná policejní auta. Zde se asi předpokládala trestná činnost a z toho plynulo i "nabuzení" policistů.

Občas mám pocit, že naše policie raději trestá než aby věci řešila v klidu třeba domluvou. Kolikrát se člověku stane, že za pásy či opomenutí rozsvícení světel přijde ze strany policie jen domluva? Mne osobně se to stalo pouze v jednom případě. Tím ovšem nechce obviňovat řadové policisty, ale spíše jejich vedení - system je prostě tak nastaven. Viz. časté limity městské policie - když vybereš tolik a tolik pokut, tak teprve pak dostaneš "prémie". Přitom na spoustu lidí by platila spíše klidná domluva než represe.

+4/0
1.10.2015 8:12

R12a89d95e40k 88N15o93v49o96t26n35ý 5198592696315

Pokud je někdo na policajtra arogantní nebo drzý, tak ho ten policajt může zmlátit? Odkdy?

+3/0
1.10.2015 9:11

M51a39r78t66i30n 52K88a52d43l74e74c 5441525823374

ano, to je úplně normální že k nám do práce přijedou policajti a chtěj vidět naše pracovní smlouvy. Určitě to nebylo úmyslný. ;-D Potom se nedivim že tu všichni na policajty furt jen nadávaj. Taky je pravda že kameru do auta sem si pořídil hlavně kvůli tomu abych měl důkazy protože jezdim sám a ne kvůli blbejm řidičům.

+3/0
1.10.2015 5:43

G56a74b87r52i85e10l 15H21o43r10t71e94n 9131829173344

Obvinění ze strany policajtů jsou naprosto nedůvěryhodná. Sběrači nepochybně věděli, že nedělají nic špatného, tudíž neměli k odporu žádný důvod, takže je v daném případě mnohem pravděpodobnější, že vyvolání konfliktu bylo záměrem policajtů.

To ostatně povtrzuje i požadavek policajtů na prokázání legálnosti sklizně - ti sběrači mohli maximálně ukázat nějakou smlouvu o provedení práce (i když kdo by ji tahal na pole) a najatý dělník z principu nemůže disponovat dokumenty, které by prokazovaly požadované věci. Čili policajti věděli, že v tomto bodě uspějí a že vyvoláním chaosu budou moci provést minimálně předvedení, ze kterého hodlali vytěžit podstatné informace.

Doporučuji panu Bešíkovi vytrvat a výsledky medializovat (bez toho to bohužel vyšumí). A jakkoliv nejsem zastáncem paušalizace, tak pokud se ukáže, že šlo o "preventivní" zásah, měl by následovat tvrdý postih pro každého policajta, který se toho v kterékoliv fázi akce účastnil, pro organizátory pak degradace a vyhazov.

+10/0
1.10.2015 5:33

Z93d49e55n16ě41k 21H58i96n30k 8589557311651

Souhlas, bohužel poslední odstavec (resp. jeho posl. věta) se k realizaci v tomto státě nedostane ani při prokázání nesprávného postupu.

+1/0
1.10.2015 8:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.