Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Díky speciální výhybně pustí na trať z Liberce do Polska více vlaků

Výhybka sama pozná, ze které strany přijíždí vlak a navede jej na výhybnu. Na tomto principu, kterého využívají tramvajové tratě, bude fungovat nová výhybna v Harrachově. Práce skončí ještě letos. Jedná se o nezbytnou úpravu, díky které budou moci jezdit přímé vlaky z Liberce do polské Sklářské Poruby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84o11s10e96f 75K27u97r96f83i26ř25t 1571435125739

Je vidět, že iDNES už je jen pouhý bulvár plný samých pisálků amatérů, chtělo by se nad tím už zamyslet a začít psát trochu odborněji... A když nevím milí redaktoři, tak se někde zeptejte, není to ostuda ba naopak, alespoň nebudete psát takové sr...

0/0
15.10.2015 12:50

P13e77t24r 59V18e33s34e37l46ý 8435675472646

To by mě zajímalo, na které tramvajové trati jsou takové výhybny. Tam jsou výhybky nastaveny napevno a při výjezdu je tramvaj rozřízne (koly mechanicky přestaví) a výhybka se automaticky po průjezdu tramvaje představí zpět. U vlaku toto není možné.

0/−1
15.10.2015 6:56

J92i86ř83í 45E88r42b51e33n 1343314236867

Proč by to nemohlo být možné? Nerejpu, jen se ptám - jde o předpisy nebo o technické provedení?

0/0
15.10.2015 7:43

P44e27t94r 64V19e38s92e71l91ý 8605485402556

Technické provedení. Srovnejte si jazyk (to je ta část, která se hýbe) výhybky u lokalky a u vlaku. Ta hmota a velikost je nesrovnatelná. Proto tramvaj si může při sjezdu výhybku přehodit koly, kdežto vlak ji doslova rozřízne, poškodí se při tom jak jazyky, tak samotné dvojkolí. Při vyšší rychlosti může dojít k vykolejení..

0/−1
15.10.2015 8:51

V32l52a76d76i74m68í39r 83P40e59š29í32k 1377734967227

Hovadiny. Rozřezné tzv. samovratné výhybky byly již instalovány ve Vesci u Liberce i v Jablonci nad Nisou před rekonstrukcí tratě na dálkové ovládání.

+1/0
15.10.2015 9:48

P41e60t53r 89V37e93s46e89l19ý 8515775572186

Místo výkřiků jste mi mohl odpovědět, anonyme. Se stydíte za své jméno, internetový hrdino?

0/−1
15.10.2015 9:53

V70l30a94d32i96m57í86r 29P80e56š53í48k 1277154437647

Jsem vám snad odpověděl. Píšete, že vlak může vykolejit. Což je hovadina. Ve Vesci u Liberce výhybky tohoto typu byly snad 10 let a v Jablonci  6. A žádný vlak nevykolejil a jazyky ani dvojkolí nepoškodil. Asi ten vlak nevěděl co má na tý výhybce dělat.

+1/0
15.10.2015 10:01

V15i89k16t65o97r 93N48á17r79o11ž41n24ý 3819402848

Tyto výhybky jsou i na trati z Mariánských Lázní do Karlových Varů v každé stanici

0/0
15.10.2015 10:14

P59a87v15e81l 50P57a11n42k51o 7983636536419

Nic nového pod sluncem - standartní výhybky budou opatřeny samovratnými přestavníky - viz http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/vyhybna-harrachov.html

Pozn: odborný redaktor píšící o železnici by MĚL MÍT ALESPOŇ ZÁKLADN9 POVĚDOMÍ O ODBORN0 TERMINOLOGII POUŽÍVANÉ NA ŽELEZNICI !

Na trati totiž nevznikne žádná speciální výhybna, pouze budou provedeny úpravy kolejiště dopravny D3 Harrachov.

+7/0
15.10.2015 9:54

M71i42c83h55a28l 83Š74o86b71r 9679120153325

Při čtení většiny článků o drážních stavbách na iDnes se pokaždé děsím, co se zase dozvím 8-o;-D

0/0
15.10.2015 10:21

P10e83t89r 77V84e86s66e74l23ý 8635675272376

Můžu se zeptat, jak je to řešeno u standardní výhybky? Protože co jsem našel, tak jazyky výměn jsou extrémně dlouhé, což je logické, bo nájezd vlaku a následné rozříznutí výhybky byl vždycky průser.

0/0
15.10.2015 14:49

P81e64t42r 14V32e55s94e83l62ý 8475385982396

Omlouvám se, netušil jsem, že už něco takového existuje.

http://www.k-report.net/discus/archiv2010/28/Kat-list-A29-191194.pdf

0/0
15.10.2015 9:54

P36e21t10r 83V11e43s24e47l51ý 8785425672196

Tu je popis funkce vlastní mechaniky i s videem

https://publi.cz/books/147/10.html

0/0
15.10.2015 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.