Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberec chce vést tramvaj do Rochlice po stejné trati jako za Němců

Generace lidí už snily o tom, že by mohly dojet tramvají z centra města až na největší liberecké sídliště Rochlice a zpátky. Plány, které před pár lety zastavilo bývalé vedení dopravního podniku, chce znovu oživit liberecká radnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S40v19a88t96o96p40l96u96k 86S26i85l41n29ý 4652146549718

čím víc tramvají, tím líp.

+1/0
23.10.2015 21:53

R92o59m43a95n 56P61o20l53á94č16e63k 5926369245

Možná by sem měli hodit nějakou mapu a nebo nákres.

Ale NOVOU tramvajovou trat v úrovni silnice  s tím, že po ní budou jezdit i auta nikdo nepovolí... Hanychov byl braný jako rekonstrukce, takže tam to prošlo...

3 autobusy jsou taky lež, když tam chtějí poslat EVO2 (133 míst) vs. SOR NB 12 (116míst) a  SOR NB 18 (161 míst)---

0/0
23.10.2015 17:56

V84l19a78s95t51i25m27i50l 68H79a90l28b43i40c54h 8893495606498

Včera v TV na jakémsi programu,Hong-Kong.Dvoupatrové tramvaje,lidé používají hromadnou dopravu,minimum aut ve městě.Když bylo v Liberci lyžařské MS tak to fungovalo jak v Hong-Kongu.Čtrnáct dnů MHD zdarma ve městě po autech ani památka.Jenom ty tramvaje nebyly dvoupatrové.Kdy to ty podělané demokraty napadne,že MHD za korunu,či zdarma je ekologicky přínosné.Pokud mě cesta do Kauflandu vyjde levněji autem,tak nikdy nepojedu MHD.

+2/0
22.10.2015 17:23

H65a18n25a 78U65l82r57i77c52h12o33v43á 5141596128115

Pánové, já vás uklidním. Tramvaj do Rochlic - na Dobiášovu ulici - jsou jen takové skoro předvolební plky od pana Korytáře a dalších. I on zastával trasu přes Broumovskou. Asi není o čem psát, tak se píše coby, kdyby, jakby, ale až na to budou někdy peníze! Tramvaj číslo 2 jezdila po Horákové (Nejedlého) až k nádraží ČSD, proto je rochlický autobus č. 2 a za německých nápadů a plánů určitě měli povědomí o sídlišti na Dobiášově ulici!

Nápad s byty pod teplárnou, respektive spalovnou - opravdu hodný čmeláka!!!

+3/−1
22.10.2015 13:33

J32a49n 68K61o39h53l 4523897631144

Asi tak. Nic proti vyvolání určité diskuse na toto téma, rozvoj města je potřeba řešit koncepčně a plánovitě.. ale v podání Korytáře je to leckdy ode zdi ke zdi. Řekne A, ale už neřekne B.. a tak je to tady poslední dobou se vším :-(

0/0
22.10.2015 15:03

P38e27t78r 98V14i65n12a52ř 6703153683397

Jen pro info: Staví se ještě někde v republice nebo okolí vůbec tramvajové tratě?

0/0
22.10.2015 11:36

M23a23r92t46i74n 47M45u45s85i67l 4410391313501

Jen tak namátkou. V posledních letech se nové tratě stavěly nebo staví v Praze, Brně, Plzni i Ostravě.

+2/0
22.10.2015 12:51

J80a97n 19K21o65h35l 4253607531404

Tuším že ještě v Olomouci napojili jih města na tramvaj.

0/0
22.10.2015 15:00

R97o52m97a66n 40P61o88l95á41č92e36k 5556679925

Ostrava ano, prodloužení v Dubině.

V Brně to prodloužení k Technologickému parku se snad ani nedá počítat.

Praha poslední velká akce Barrandov, ale to je tak rok 2003... Radlická a Podbaba je spíš přeložení smyčky než nová TT...

0/0
23.10.2015 17:47

S78v14a54t27o28p69l84u49k 76S62i84l13n42ý 4582486439238

Pokud vím, tak se připravuje prodloužení ze Sídliště Barrandov do Slivence

a z Divoké Šárky na Dědinskou. 

A uvažuje o prodloužení z Podbaby o Suchdolu, ze Zlíchova na Dvorce a  z Kobylis do Bohnic, ale tam to zatím z úvah nepřešlo v nějakou projektovou činnost.

0/0
23.10.2015 21:58

M61a68r62t47i31n 48Z77a14c34h 5784450962382

Asi takhle přátelé...trať po Horákovce je sice logičtější, ale pokud se to zprasí, jako na Hanychovský, kde musí celou cestu auta zastavovat za tramvají u zastávek, tak se sice uleví hromadné dopravě, ale ta automobilová se přesune do vedlejších ulic a bude se za pár let řešit, jak to, že je tak velký provoz po vedlejších silnicích, viz Šveromova ilice.

A docela mě pobavil svým vyjádřením pan Lavička, který pár let na zpět, dogmaticky prosazoval trať právě přes Broumovskou s tím, že je to jediné možné řešení...myslím že by se články s jeho vyjádřeními dali i někde dohledat, takže poslouchat tohoto "odborníka" který mění názory s momentální politickou reprezentací, bych bral se značnou rezervou.

+5/0
22.10.2015 9:51

P23e34t40r 26M42u61n79z96a42r 1835551589756

Taky mě přijde, že každá varianta má své výhody a nevýhody. Osobně se ale přikláním k horní variantě. Obslouží víc lidí a nejsou tam takové problémy, jako třeba v ulici U Močálu a Na Žižkově. Tam si to opravdu nedokážu představit, jak to chtějí vést. Podle mě se můžou dostat nahoru na sídliště až ze Zeleného údolí.

Ten Lavička je tam nový ne? Předtím tam byl Veselka, který podporoval tu horní variantu.

+2/0
22.10.2015 10:02

M44a80r37t29i39n 56Z97a78c74h 5864150552572

No co jsem slyšel o dolní variantě, tak to mělo vést až do zelenáče po horákovce, jestli chtějí uhnout už u teplárny je podle mě nesmysl, pokud vím, tak majitel pozemku na křižovatce u kurtů už jednou město poslal do prd... když tam chtěli narovnat tu ostrou zatáčku.

Co se týká Lavičky, tak to je dinosaurus v DPMLJ, který ač je to s podivem přežil všechny vlády na městě, protože se vždy zavrtal do patřičných míst tak hluboko, jak to jen šlo :-).

0/0
22.10.2015 12:19

P64e75t22r 92N89e48c51h48a48n60i72c25k26ý 7863626268280

Vždyť ta tramvaj pojede z valné většiny po silnicích, takže přínos proti městskému autobusu bude minimální. A pokud ne, tak kam by chtěli provoz z Horákové přesunout? A bytová výstavba v nějakém původním areálu teplárny mě spíš děsí.

+4/0
22.10.2015 8:30

E84v16ž87e55n 13P95o76l14á49k 3878988591483

Výhoda tramvaje oproti autobusu není jen v možnosti nezávisle vedené trati.

0/0
23.10.2015 22:30

D46a34n70i84e95l 13K84u48k92l16a 1178361956306

Mně pořád uniká kudy by to šlo. Pořád se mluví o ulici Horákové a Rochlici. Ale to spojení mezitím je kde? Po Horákové až na Poštovní, pak na kruhák do Zeleného údolí a pak nahoru na sídliště? Nebo kopírovat trasu autobusů 12 a 23? Což si neumím dost dobře představit. Obrázek u článku je ze současné zastávky autobusů Dobiášova. Točku tam nevidím a koleje asi pravděpodobně vedou někam "dál a dolů" směrem k teplárně.....8-o

+1/0
22.10.2015 7:12

P63e13t22r 68P45o62s56p12í98š66i12l 4618794446886

To by mě taky zajímalo. Přece jenom to sídliště je na kopci a tramvaje moc kopce nemusí.

0/0
22.10.2015 8:29

K50a60r52e87l 10S23t48r54ž41a90n58o40v78s91k98ý 1798285175

Udělala by se zubačka?

0/0
22.10.2015 9:21

J75i23ř11í 36E28r62b96e91n 1443354146827

Tramvaje si s kopci poradí mnohem lépe než autobusy, nebojte se :-)

Tramvaje kdysi (skoro) bezproblémově jezdily Pražskou a Moskevskou, kam bych autobus raději neposílal. A Jablonečtí by se mohli připomenout trasou okolo radnice, kde za 65 let provozu nedošlo k nehodě...

0/0
23.10.2015 23:30

P44e33t49r 59P51o55s64p47í94š16i24l 4588804776856

Tak jsem to vyčetl někde jinde. Ta tramvajová trať by měla vést z centra přes křižovatku Na Rybníčku, podél Nisy a krajského úřadu, kolem Babylonu na ulici Milady Horákové, u teplárny nahoru, ulicí U Močálu, kolem bývalého koupaliště nahoru ke škole Dobiášova.

0/0
22.10.2015 8:40

D31a76n20i98e85l 82K53u13k31l86a 1238411886906

To jsem měl na mysli, tuto variantu, ale koleje u tenisových kurtů (bývalé koupaliště) by se snad musely zlomit, aby se tam ta tramvaj vytočila. I autobus se tam vytočí jen pokud v protisměru nic nejede...

+1/0
22.10.2015 9:39

J17a77n 22K50o57h56l 4353907281494

Já na to koukal, a taky nevěřím tomu, že by to fungovalo. Část ulice by se tam musela rozšířit, resp. vést o něco větším obloukem. Úsek horem (odtud je i ta vizualizace u článku) už je připravený, stačilo by na něj najít dostatek finančních prostředků imho.

0/0
22.10.2015 14:57

J52i25ř80í 21E68r97b52e54n 1503764756247

No tak to už by možná bylo jednodušší to na tu Broumovskou táhnout rovnou z terminálu - ulicemi Na Perštýně a Plátenická ;-D

0/0
23.10.2015 23:36

O34t36t27o 98P89o29s28p72í37š24i74l 4564875377128

"Jedna tramvaj nahradí tři autobusy."

To je panečku zase hlod!! (městský autobus 12m: míst k sezení cca 30, míst k stání cca 60; autobus 18m: míst k sezení cca 40, míst k stání cca 100). To tam pojede co za tramvaj, aby to bylo cca 3x tolik?

Druhý dotaz by měl znít: Počítá město s tím, že bude jezdit 3x tolik cestujících, nebo se naopak počítá s tím, že interval mezi spoji bude 3x delší (a veřejná doprava se tak stane nepoužitelnou, protože nikdo nebude zvědavej na to, aby čekal na tramvaj cca 2x déle, než jak dlouho vlastně pojede.)

No, hlavně že je potřeba za EU peníze, které rostou v Bruseli na stromech, pořídit zase nějaké hračky, na jejichž provoz zadlužené město nebude mít peníze.Rv

+1/−1
21.10.2015 22:33

P18e32t30r 60P40o58s69p55í69š12i41l 4438324446676

Tramvajová souprava skládající se z dvou vozů skutečně pojme mnohem víc než jeden klasický městský autobus, jestli je to trojnásobek, to nevím. Vše je to o penězích, ale myslím si, že je pořád lepší zainvestovat toto, než výstavbu třeba 20 rozhleden.

+2/0
22.10.2015 6:32

O89t21t25o 92P53o85s32p58í65š15i72l 4554215387498

Jakkoliv s Vámi souhlasím v otázce rozhleden, tak je ale potřeba dodat, že tramvaj není jen o té trati (a tedy o dražší infrastruktuře), ale i o dražších vozidlech a dražším provozu. A proto mě tedy zajímá, kde na to vezme město (zadlužené až po uši) a zda nebude důsledkem to, že za víc peněz pojede méně spojů.

A dodatek u tramvaje: pojme víc lidí celkově, ale taky se může snížit kapacita míst k sezení.;-)

0/0
22.10.2015 7:11

P33e33t40r 95P43o32s29p26í45š64i63l 4798564966586

Myslím si, že samotný provoz tramvají vzhledem k počtu převezených cestujících je i možná levnější a ekologičtější, ale počáteční investice je astronomická. A jízda tramvají je ve srovnání s autobusem pro cestujícího mnohem komfortnější a plynulejší. Vzhledem k ekonomické situaci města je to ale jen zbožné přání a asi dlouho ještě bude.

+4/0
22.10.2015 8:28

T84o94m37á68š 33G62r40o93s82s25m84a73n64n 6544668132581

cmelak si poradi :) ;-D;-O

+1/0
22.10.2015 10:00

E26v30ž77e17n 12P36o10l45á69k 3948798371893

Kristepane, jakém "dražším provozu"? Kůň je taky levnější než letadlo a přesto vás do Ameriky nedoveze. Existují takzvané fixní a variabilní náklady, které je navíc nutné přepočítat na přepravní kapacitu, víme?

+1/0
23.10.2015 22:32

P15e75t60r 17S29c76h27w52a14r85z 7928399563791

No, většina ulic Liberce taky stojí na stejném místě jako "za Němců", to je zas nadpis :-/

+2/−1
21.10.2015 22:03

J58i57ř64í 70E77r61b14e62n 1363294516827

No tak ony se horní i dolní trasa dají propojit docela klidně - ulice Horákové, Vratislavická, Dobiášova, Krejčího, odbočka na Broumovské a se smyčkou v Plátenické...

+3/−1
21.10.2015 21:43

J68a36n 32K62o67h60l 4663927191194

Jsem rád, že nad tím někdo přemýšlí, ze začátku se mi horní trasa též moc nelíbila, teď už si tím tak jistý nejsem. Záleží na tom, kudy by ta trasa byla přesně vedena a jestli by v souvislosti s ní třeba vznikla P+R parkoviště, jak by se změnila mapa autobusových spojů apod. Ale horní trasa by lépe a levněji napojila jak Rochlici, tak Broumovskou i nově vznikající zástavbu v Krejčího ul. na centrum města. To si u nově zamýšlené varianty představit nedovedu, hlavně co se týká Broumovské.. Tam se dá momentálně napojit kromě Babylonu leda tak Aréna..

+2/−1
21.10.2015 19:52

M22a56r35t89i84n 16M21u43s84i77l 4540551513871

Souhlasím s Vámi. Je třeba si uvědomit, že historická tram. č. 2 do Rochlic sice jezdila "po Miladě," ale šlo o jenokolejnou trať s výhybnami. A proto prakticky nepřekážela rozvíjející se auto dopravě. Také neobsluhovala žádné sídliště (když vzniklo až 20 let po její likvidaci). Proto vedení trati spodem pro obsluhu Dobiášky nemá moc logiky. Pokud trať skutečně nepovede od Teplárny kolem kurtů nahoru. Což, ale nepomůže avizovanému propojení do Doubí či Vesce.

Horní trasa od Lomu by naopak velice snadno obsloužila Dobiášku i Broumovskou. Tu po zřízení krátké odbočky z křižovatky Krejčího/Broumovská tedy v trase dnešní linky č. 25. Místní jistě dle čísel poznají, zda jim travajka zahne nebo pofrčí na Dobiášku. Je otázkou co na Dobiášce. Jak co nejlépe dopravně obsloužit území od školy až po Zeleného údolí.

+2/−1
22.10.2015 13:09

M14a33r11t74i84n 52M48u41s64i46l 4180901293511

Jiříčku Z. a argumentíček za mínusky by nebyl? Ale, že se ptám...

0/0
23.10.2015 22:11

J28i41ř72í 63E70r48b44e17n 1453864766977

Od paranoika Záhory bys chtěl argumenty? Ten je schopen omínusovat i předpověď počasí... ;-D

+1/0
23.10.2015 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.