Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát uvažuje o tom, že by z Liberce jezdily přímé vlaky do Prahy

Cesta trvající dvě a půl hodiny, někdy i přes tři. Lidé, kteří se chtějí vlakem dostat z Liberce do Prahy, musí počítat s tím, že dříve než za 150 minut to nestihnou. V budoucnu by se to mohlo změnit. Ministerstvo dopravy připravuje další, již dvanáctou studii rychlejšího spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R57o67m82a27n 67H20a36n71u93s 8875897739834

http://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm

tady jsou uváděné možnosti s časy apod.

Hlavně aby se u začalo něco dít, protože kvůli tomu je kolem koridoru 300m stavební uzávěra. Takže to brání rozvoji apod.

0/0
18.12.2015 17:07

J65a26n 36K26o58h15l 4613227351434

Ten půlhodinový oblouk do Rychnova a zpět téměř do výchozího bodu je asi ta první věc, co každého odradí od cesty směr Turnov.. Stačilo by postavit jeden most přes silnici a Rychnovským zaplatit jeden taxík, co by pendloval ve směru obec - nejbližší stanice.. žádný velký zásah.. kolem Turnova je zase terén vhodný pro úpravy přejezdů podle moderních standardů, to mi taky hodně chybí. A napojit Milovice na trať z Prahy přes Boleslav do Liberce by taky dost pomohlo..

0/0
18.12.2015 11:47

O89l27d32ř34i23c65h 16J40a28n61e59č80e27k 8109836213551

nestačilo - v tom oblouku ten vlak překonává dost velké převýšení, takže prostý most by nestačil, kvůli vyrovnání výšky by se musela postavit nová trať už cca. z Hodkovic, ne-li ještě dál.

a zdaleka nejde jen o Rychnov, ale i o napojení Jablonce.

+1/0
18.12.2015 11:57

J37a88n 62K54o39h45l 4693637561434

Nikde tam nepíšu o terénních úpravách, ty považuji za samozřejmé, spíš jsem uvažoval o zářezu, resp., podzemním vedení trati. I když pak už by nemělo smysl Javorník vůbec obcházet a vést trať rovnou do Hodkovic. Jablonec je napojený skrze Liberec. Tratě na Tanvald nebo Frýdlant jsou rychlé a komfortní dostatečně. A pokud by dneska existoval Regiotram, mohly být ještě lepší.

Plány na koridor už tu nicméně jsou minimálně od 80. let, takže pochybuju, že se vůbec někdy dočkám..

0/0
18.12.2015 13:35

O24l82d90ř61i39c35h 42J68a60n61e78č18e19k 8449166713731

napsal jste "stačilo by postavit jeden most" - tak jsem Vám napsal, že nestačilo a proč.

napojení Jablonce přes Liberec je nesmysl, to je strašná zajížďka, hlavně časově. ale obávám se, že Jablonec nikdy žádné rozumné napojení na železnici mít nebude.

"tratě na Tanvald a Frýdlant jsou rychlé a komfortní dostatečně" - tak trať na Tanvald je sice fajn lokálka pro místní přepravu, ale rychlá není ani náhodou, jasně teď se to trochu zlepšilo a s novým JŘ se z Jablonce opět dá směrem na Pardubice jet vlakem přes Tanvald do Brodu, sice to pořád trvá hodinu (32km!), ale pořád lepší, než přes Rychnov anebo dokonce přes Liberec.

Prahu to nicméně nikterak neřeší, ale jak říkám, tam Jablonec asi slušné železniční spojení nebude mít nikdy, ledaže by se postavila zcela nová trať tunely z Turnova do Lbc přes Malou Skálu a Jablonec, ale to je asi hodně velká utopie (i když některé z minulých studií myslím takové vedení měly aspoň jako alternativu).

+1/0
18.12.2015 15:22

M98a53r70i97e 36V94a60ř32e76k64o79v43á 3827179514321

Být krajským městem a nemít přímý vlakový spoj s metropolí je na 21. století smutné. Autobusy nikdy nebudou 100% náhradou za železnice. Především kapacitou přepravy jak osob, tak zavazadel.

+5/0
18.12.2015 1:10

O14l75d14ř84i92c98h 28J47a91n73e76č48e64k 8259636103671

Liberec není jediné krajské město bez přímého vlakového spojení...

ten přestup je na tom celém to nejmenší, ta zoufalá jízdní doba je mnohem palčivější.

+5/0
18.12.2015 10:10

M46a42r67e94k 20M47a27r20t27i56n 8289904456560

Které další krajské město nemá přímé spojení s Prahou? Mají je všechna města krom Liberce.

0/−1
18.12.2015 23:21

P84e73t32r 26B45a87u34d81i34š 7759321426216

Třeba Jihlava má spojení s Prahou jen o málo lepší než Liberec. 2x denně se přímým vlakem svezete, ale typicky jedete spíš s přestupem v Havl. Brodě a časově to D1 konkurovat taky nemůže.

+1/0
20.12.2015 13:42

M40i59l64o40s31l21a48v 71V68l33a22c85h 1283859920568

Nevím jestli je to jen o trati a nebo spíše o vůli. Příklad: Železný Brod-Hradec Králové - 100 km - 1,30 hodiny, ale Ž.B.-Praha - 100 km - 2,40 hod. Stejná 1-kolejná trať, stejné vlaky, stejné kopce, stejné zatáčky, stejné tunely, atd. Jen pro ukázku:Ústí-Praha - 100 km - 1,10 hodiny.

+1/0
17.12.2015 20:05

J43i72ř68í 57E41r59b40e43n 1383344446137

Možná se pletu, kdyžtak mě opravte, protože moje cestovatelské zkušenosti na těchto tratích nejsou letošního data a jsem teď večer líný prohledávat jízdní řády:

- Na trati ŽB-HK se v přestupních stanicích Stará Paka a Jaroměř čeká na přípoje jen pár minut a skoro nemusíte křižovat protijedoucí spoje.

- Na trati ŽB-Pha Masna naopak musíte čekat v Turnově, Mladé Boleslavi, Všetatech a v Neratovicích...

+1/0
17.12.2015 21:43

O31l36d44ř55i16c95h 97J78a83n58e67č33e69k 8659876393691

myslím, že je to hlavně o Vašich počtech:

ŽB - HK 87km, 1:35 hod = průměrná cestovní rychlost 54,9 km/h

ŽB - Praha 116km, 2:18 hod = 50,4 km/h

(ty kilometry jsou tarifní vzdálenost ČD, čili vzdálenost, kterou vlak opravdu přibližně ujede)

čili je to téměř srovnatelné. přičtěte fakt, že vlak do Prahy výrazně častěji staví a jak píše pan Erben, má v několika stanicích delší prostoje - takže čistá průměrná rychlost jízdy je téměř stejná.

s hlavní elektrifikovanou nedávno modernizovanou tratí samozřejmě nemůžete srovnávat. tam je těch 100km za více než hodinu vlastně taky katastrofa (pro srovnání: Wien - Linz 190km, 1:09 hod)

+3/0
18.12.2015 10:20
Foto

S92t54a60n22i76s44l71a12v 77T12e35s30a37ř 9107844132264

Klasická ukázka neschopnosti ČD fungovat se selským rozumem. Proč rvát peníze do spojení, které nemůže autobusům konkurovat. Vlakem nejmíň 150 minut, bus 75 minut. Zodpovědní ředitelé ČD by měli za tuto neefektivitu nést zodpovědnost!!!

+3/−13
17.12.2015 16:51

V62a37c23l16a44v 36H34a32j80e76k 3846399879

vy tam čtete něco o tom, že by to byl záměr ČD já ne. Tak je do toho nazatahujte.

+6/−1
17.12.2015 16:57

L48u15k79á30š 61V89e71v11e52r34k19a 1347786940

než někoho hnát k zoodpovědnosti by si to chtělo o tom něco zjistit, ono stačí i přečíst článek pro základní údaje, čd do ničeho peníze rvát nechtějí

+7/0
17.12.2015 16:57

J23i75ř66í 95E40r20b63e31n 1603144466217

Klasická ukázka neschopnosti diskutéra přečíst si článek před vstupem na diskusi ;-)

+7/0
17.12.2015 21:45

V76i75k82t87o95r 65N32á57r50o45ž58n36ý 3569592928

Milovická spojka je dle mého názoru nesmysl. Řešením by mohl být tunel někde z prostoru Balabenky do prostoru Čakovic , který by radikálně zkrátil jízdní dobu tak i vzdálenost směr Neratovice . Funkce tohoto tunelu by byla vedle spojení na Liberec ve zvýšení atraktivity příměstského spojení Praha-Mělník. Dále by měl být tento tunel postaven tak , aby bylo možné jeho budoucí využití pro VRT směr Praha-Dresden.

Dále bych to viděl na vedení tratě v současné trase někde tak do Kropáčovy Vrutice a dále její vedení kolem Benátek nad Jizerou v blízkosti D10. Je otázka , jak zapojit Mladou Boleslav , neboť dle mého názoru by tato trasa měla vést mnohem blíže městu než současná trasa. Jak vyřešit spojení z Turnova do Liberce je otázka. Nejlepší by byla velkorysá tunelová trasa..ale to bude asi nereálné z finančního hlediska. Milovická spojka nic moc neřeší. Bylo by třeba totálně přestavět trať do Milovic , včetně uzlu v Lysé. A v těch obloucích a stoupání mezi Vysočany a odbočkou Skály se víc než dnešních 90km/h nevyrazí bez ohledu na rozsah rekonstrukce.

+3/0
17.12.2015 15:05

O91l83d41ř10i40c76h 40J93a22n27e54č33e35k 8509366383141

to záleží na tom, jestli Vám jde spíš o Neratovice a Mělník, nebo o MB a dál - a jestli chcete spíš za miliardy modernizovat, nebo za desítky miliard stavět novou rychlodráhu (ne snad hned VRT, ale 'koridor' na 140 až 160, příp. 200 km/h).

spojka + zdvojkolejnění a elektrifikace Všejany - MB (nějakých 20km) jsou slušné, poměrně rychlé a levné řešení pro MB.

spojení bez Neratovic a Mělníka bez toho tunelu pod Letňany asi opravdu výrazně nezlepšíte a pokud beru v potaz i MB, znamená to výraznou modernizaci nějakých 60km trati.

ano napojení MB je problém, pro regionální vlaky, které by tam končily, snad ani ne - ty by ze stávajícího hlavního nádraží mohly zajet do města, ty 3 km by nebylo nutno zdvojkolejňovat, jen elektrifikovat.

průjezd dálkových vlaků přes město by byl o dost složitější, ale jak tak koukám na mapu, postavit novou trať kolem Bezděčína pod Chlumem a do města přijít od východu by mohlo jít, jen tam překáží ta obchodní centra a sjezd z dálnice. anebo přijet od jihu a po stávající trase hl.n. - město, vyjet na východ, pak na sever podél dálnice a na stávající trať se napojit před nebo snad lépe až za Bakovem.

0/0
17.12.2015 15:51

V46i72k93t15o77r 94N82á73r75o51ž48n62ý 3819742218

Moje představa je zabít více much jednou ranou. Takže část trati , která bude sloužit jak dálkové , příměstské tak i té nejrychlejší dopravě se mi zdá dobré řešení.

Nějak Vám tam vypadla modernizace úseku Praha-Lysá. Dnes je nic moc , na části se jezdí 90 Km/h na druhé části 100 km/h . Musel byste zainvestovat do autobloku..je otázka , zda by do Počernic nebylo třeba ztrojkolejnění stávající trati. Dalším miliardovým problémem je rekonstrukce stanice Lysá nad Labem . Na jedné straně dvě dvoukolejky , na druhé by byly také. Úsek z Lysé do Milovic je také problematický. Tuším , že se tam jezdí 70 km/h. Takže odhad jízdní doby...cca Praha hl.n-Lysá..30 minut , stání v Lysé 2 min , Lysá-Milovice 6 minut , stání Milovice 2 min , jízdní doba Milovice-MB ..17 minut (je to cca 26 km) ...celkem tedy,,57 minut... přínos tedy nic moc..

+1/0
17.12.2015 17:38

O98l20d32ř53i29c19h 34J92a31n51e57č47e68k 8379286203771

jak Vám píšu jinde - neříkám, že Váš návrh je špatný, ale byl by řádově dražší, takže s ohledem na to, jak dlouho v ČR trvá realizace jakéhokoliv trochu komplikovanějšího infrastrukturního projektu, by jen tunel pod Letňany trval desítky let a asi sám uznáte, že bez něj je celý Váš návrh vcelku nepoužitelný.

nepopírám, že trať do Lysé je potřeba rekonstruovat. nicméně pokud se nyní bavíme pouze o rychlém a levném řešení pro Mladou Boleslav a mírném zlepšení spojení do Turnova ve formě spojky + případné elektrifikace a zdvojkolejnění Všejany - MB, tak tam těch 90 až 100 km/h stačí, protože na rychlících do Turnova a dál by dost možná zůstaly stávající dieslové jednotky, které stejně (výrazně) rychleji jet neumí.

klidně ať se teď rychle postaví spojka a pak se můžeme bavit o kompletní rekonstrukci / částečné novostavbě přes Neratovice s realizací v horizontu desítek let.

0/0
18.12.2015 10:36

O51l53d57ř61i75c29h 25J41a91n46e57č12e29k 8939116943111

mimochodem o kapacitu mezi Prahou a Lysou bych si starosti nedělal - tam už teď jezdí v každém směru každou hodinu 2 až 3 couráky + jeden rychlík, takže těch 6 párů rychlíků denně, které nyní jezdí mezi Prahou a Turnovem, by se tam vešlo.

přitom by se výrazně mohla zahustit příměstská doprava do Čakovic a Neratovic a kdyby MB konečně měla dvojkolejnou trať (z Lysé a/nebo Nymburka), mohlo by na železnici i výrazně více nákladu do/ze Škodovky.

0/0
18.12.2015 11:03

M13a25t26ě42j 16V61o87n34d34ř76i59č83k15a 4324320938856

Souhlasím s vámi. S milovickou spojkou nesouhlasím zásadně. Trať Lysa-Mylovice je dobrá pro osobaky do Prahy, ale podstatně nevhodná jako dálková trať do Liberce - mnozstvi ostrých oblouku. Nehledě na to, že by to při cestě do Liberce byl docela zavlek. Navíc by to zhoršilo propustnost značně vytížené trati 231, na kterou Milovicka spojka navazuje a dale by přišla zkratka příměstská doprava v úseku Ml. Boleslav - Všetaty - Mělník, kde by dále kralovaly mene vhodne pomalejší motorové vlaky. Osobně bych investoval do zdvoukolejnění a elektrifikace trati v cele délce, v některých úsecích v nove stopě - to by se týkalo zejména velmi pomalého úseku Turnov - Liberec. Úsek Všetaty - Turnov je poměrně primy, velké množství předložek by ani nebylo nutné.

0/0
17.12.2015 23:40

O86l61d58ř78i16c73h 73J50a10n25e33č97e30k 8479426313351

Praha - Turnov přes Neratovice 102km, přes Nymburk 110km, takže přes Milovice (ne Mylovice) by to bylo stejně daleko jako přes Neratovice.

jak píšu panu Nárožnému: kompletní modernizace trati přes Neratovice včetně nových tunelů a přeložek (ne předložek) určitě není špatné řešení, ale stálo by to desítky miliard a trvalo by to desítky let. kdežto spojka + případné zdvojkolejnění a elektrifikace Všejany - MB je rychlé a vcelku levné řešení, které by uschopnilo železniční spojení do MB a aspoň trochu zlepšilo Turnov a dál. spojení do Liberce může být plně konkurenceschopné stejně jen se zásadní (a drahou) modernizací Turnov - Lbc.

0/−1
18.12.2015 10:42
Foto

B31r65o32n52i26s75l96a77v 70G96a92b47r16y58š 2952539491

Spojení hlavního města s Libercem je opravdu zoufalé. Je to jediná relace, kam jezdím autobusem. Ač mám vlak rád, nejel bych jím na téhle relaci ani na výlet. Nevím, jestli je to nevýhodnou polohou Liberce, že tam není dvoukolejná elektrifkovaná trať... nebo čím vlastně... S horskými oblastmi mají Švýcaři spoustu zkušeností. Ale prý se elektrifikace nevyplatí.

+2/0
17.12.2015 12:21

O87l37d30ř59i13c98h 92J43a85n24e55č13e97k 8549936613611

nevýhodná poloha, historické souvislosti. Liberec na významném dálkovém tahu ležel naposled před 150 lety, když se stavěla trať Pardubice - Liberec - přes Frýdlant do Pruska (dnes Polska). a ve 20. století tam nebyl žádný průmysl, který by vyžadoval opravdu intenzívní železniční dopravu, která by novou trať ospravedlnila.

elektrifikace sama o sobě se nevyplatí, zrychlení v osobní dopravě by bylo možné toliko v řádu minut (mimochodem, po většinu loňského roku se trať z Liberce do Jaroměře masivně rekonstruovala - dopad na nový jízdní řád není prakticky žádný, když jste na jednokolejce vázán na výhybny, tak to ani dost dobře nejde, hlavně se prý zlepšila dochvilnost - zpoždění půjdou snáze dohánět). nákladní doprava na frekventované jednokolejce, když vedle vede dálnice, konkurenceschopná být nemůže.

elektrifikace by měla smysl při výrazném nárůstu přepravních výkonů, ten ale v konkurenci dálnice může nastat jen při výrazném zrychlení.

+3/0
17.12.2015 12:57

J15i55ř95í 18E26r63b64e41n 1103244776967

No ono by se v Turnově ani přestupovat nemuselo, kdyby jela souprava motorový vůz + vložené vozy + řídicí vůz, tak v Turnově na druhém/třetím nástupišti jen vykoná úvrať, strojvedoucí přejde na druhý konec soupravy a přepne bílá a červená světla...

A řekl bych, že přestup v Turnově je nejmenší problém této trasy. Nejhorší jsou ty klikatice jak přes Letňany a Čakovice, tak zejména přes Turnov a Rychnov. Milovická spojka a nová trať kolem Českého Dubu by byly razantnějším zlepšením.

+9/0
17.12.2015 11:20

O59l36d94ř77i69c44h 42J38a91n45e51č75e49k 8279306123251

souhlas, snad krom toho, že trasování kolem Českého Dubu by od trati kompletně odřízlo Jablonec. ono by možná stačilo stávající trať napřímit (a novou stanici pro Jablonec udělat někde v oblasti Rádelského mlýna) - ale to je hold klasická otázka, jestli jen optimalizovat, nebo rovnou postavit novou kapacitní trať na 160 km/h.

jízda úvratí není rychlejší než přestup, je to jen otázka pohodlí. a pokud by jezdily přímé vlaky z Liberce do Prahy, nejspíš by to odnesli cestující z Liberce na Semily a Pardubice, kteří by pak nejspíš v Turnově museli přestupovat. nebo by samozřejně soupravy v úseku Liberec - Turnov mohly jezdit spřažené, tedy pokud by tam nebyla nová trať na 160km/h, když by Turnov - Pardubice zůstala ta stávající s dieslovým provozem. rozpojit je ještě rychlejší než přejít na druhý konec ;-)

0/0
17.12.2015 12:01

L18u90k46á50š 96V42e41v87e18r86k22a 1517626520

novou stanici pro jablonec je trochu blbost, dojezd primo do liberce a vlakem na jablonec je lepsi reseni, pokud se bavíme opravdu o zrychlení relace Lbc-Praha a ne o vlaku co bude stavět všude..

0/0
17.12.2015 16:43

O72l96d65ř25i79c22h 74J16a19n52e84č22e87k 8359926913181

dokud Pha - Lbc nebude VRT s jízdní dobou pod hodinu, cesta z Jablonce přes Liberec nikdy nemůže být konkurenceschopná, protože jen dojet do Liberce trvá nejméně 20 minut.

však se nebavíme o "vlaku, co bude stavět všude", ale o napojení téměř 50tisícového města. a stanice v oblasti Rádelského mlýna nebo Hodkovic by posloužila i Hodkovicím, Českému Dubu, Jeřmanicím, Rychnovu - odkud se už teprve přes Liberec jezdit nebude a pokud by se vynechal Turnov (čímž by se ušetřilo výrazně více času než jednou nácestnou zastávkou), přišla by tato města kompletně o napojení vlakem na Prahu.

0/0
18.12.2015 12:14

P71e28t89r 13N81e45c19h51a49n81i35c17k90ý 7693406358290

kolem Českého Dubu to je neprůstřelné a šíleně drahé. Navíc železnici částečně napájí i Jablonec v Rychnově (mohl by případně v Hodkovicích) a myslím si, že tunel pod Dlouhými Mosty by byl praktičtější. I proto, že to spojení pomůže i relaci Liberec - Český Ráj, HK, Pardubice

+2/0
17.12.2015 12:02

J70i62ř73í 20E21r59b40e94n 1133214566147

No to už by byl možná praktičtější tunel Rychnov - Malá Skála ;-) ale tam je výškový rozdíl na 6 km vzdálenosti skoro 200 metrů, to by asi neprošlo. Trasa přes Hodkovice nastoupá 160 metrů na 10,5 km trase.

0/0
17.12.2015 12:16

P34e68t69r 28N83e40c16h52a11n33i24c39k18ý 7873526438800

První tunel Pěnčín - Sedlejovice, druhý Hodkovice - Šimonovice, jen nevím jestli by jezdily prostě dva různé spoje LB-HK a LB-PHA nebo by se rozpojovali v Příšovicích třeba

0/0
17.12.2015 12:39

O88l80d31ř48i76c24h 43J61a22n67e16č42e97k 8569756493331

aby se vlaky do Prahy zcela vyhnuly Turnovu by bylo představitelné asi jen při stavbě zcela nové trati v této oblasti, určitě ne při optimalizaci té stávající.

0/0
17.12.2015 13:01

V64i51k29t63o89r 46N26á94r21o82ž20n40ý 3399312778

Udělat spojku mezi tratí Praha-Turnov a Liberec-Turnov tak , aby nebylo nutné zajíždět do žst Turnov je už v dnešní době automatizace triviální záležitost.

0/−1
17.12.2015 15:36

O18l56d36ř96i23c52h 21J10a62n84e85č83e39k 8139766673721

nemluvím o technickém řešení, ať už stavebním nebo provozním, obojí by bylo triviální, ale o prostém faktu, že by ty vlaky Turnov neobsloužily

+1/0
17.12.2015 15:54

L20u53k97á16š 27V84e77v97e21r17k46a 1917646520

ono zrovna i jen obyčejná spojka u Ohrazenic s vynecháním Turnova dá tak 10minut ušetřených na jízdní době, bez rekonstrukce Turnova spíš ještě víc, 40 ve stanici to dá jen 2+2 minuty pohyb vlaku po obvodu žst

0/0
17.12.2015 16:46

O65l41d18ř29i55c45h 75J85a47n78e66č89e59k 8229776523841

jak říkám: pokud jednou bude Pha - Lbc novostavba na rychlost aspoň 140km/h a s cestovní dobou kolem hodiny, která bude plně konkurenceschopná silničnímu spojení a těch ušetřených 5 až 10 minut by hrálo velkou roli, tak se můžeme o vynechání Turnova bavit.

dokud se bavíme jen o dílčích úpravách a optimalizacích, které zkrátí jízdní dobu o pár desítek minut a železnice tak bude hlavně pro cesty do/ze stanic mezi Prahou a Libercem a z Prahy směr Tanvald, nebude ale kvůli jízdní době stále kolem 2 hodin přímou konkurencí autobusů do Lbc/Jbc, tak si vynechání Turnova nedokážu představit.

právě i proto, že by se tím zlikvidovalo spojení Praha - Tanvald, kde ten pomalý vlak přeci jen má smysl, protože busy tam jsou taky pomalé. že by jezdily přímé vlaky Pha - Lbc, Pha - Tanvald i Lbc - Pardubice, je při současném vytížení utopie. a pokud by ty Pha - Lbc a Pha - Tanvald z Prahy jezdily spojené a někde cestou se rozpojovaly, tak to je zase časová ztráta.

+1/0
18.12.2015 11:52

R66o83m14a22n 54H53a79n96u48s 8895147579984

Problém je že v ČR může být nejdelší tunel 5km. Což dělá problém i kdyby se zakousnul za Hodkovicema před Rádelským mlýnem a vylezl v Šimonovicích bylo by to dost těsné s velkými záseky na konci a začátku každého tunelu

0/0
18.12.2015 17:19

F55i68l54i65p 40S48m63o27l39a 9887158291927

Nějaká mapka v článku s variantama by se hodila.

+5/0
17.12.2015 10:56

J84i37ř73í 98E20r23b17e94n 1903484846547

SŽDC asi chce autorské poplatky za mapku ;-)

0/0
17.12.2015 12:10

O27l50d14ř70i55c88h 16J41a81n48e28č36e42k 8829886473641

po přečtení titulku jsem si myslel, že chce ministerstvo objednat přímé vozy na stávající spoje ;-)

a jinak myslel, že se říká 'Vlkavská spojka' ;-) ale to je jedno. ta může razantně zlepšit spojení do Mladé Boleslavi, ale cestujícím do Liberce a Jablonce nic nepřinese. aby tam železnice mohla konkurovat autobusům, musela by jízdní doba být maximálně kolem 1,5 hodiny, přitom jen z Liberce do Mladé Boleslavi to trvá 1:15. zkrátka bez razantního zlepšení z Liberce do Turnova to nejde - a to nejde bez obrovské investice.

+5/0
17.12.2015 10:53

J72i98ř75í 48Z55á42h65o89r53a 5973645712539

Daleko lepší bude, když stát donutí Poláky, aby při cestě do Německa mohli jezdit vlaky alespoň stovkou přes jejich území. Přeci jen spojení s Drážďanama by mělo mít vyšší prioritu, než spojení s Prahou.

+2/0
17.12.2015 10:37
Foto

M38a27r49k93é83t58a 56K85o56c50h85a92n60o12v48á 2362438466243

Já nevím, kde berou ty informace, že by nebyla na této trase poptávka. Mám pocit, že veliká, ale 3 hodinová cesta opravdu každého odradí, včetně mě. Já jsem pro.. ať už dopadne jakákoli varianta;-)

+6/0
17.12.2015 10:09

P45e16t29r 64N73e51c48h98a11n60i87c90k87ý 7633696788550

Určitě je a co pozoruji, tak studenti jezdící Liberec - Prahy jsou snad jedni z prvních kdo pořizují auta jak brzo to jen půjde. Ono se totiž občas stane, že se celou neděli nebo pátek do autobusu nedostanete

+7/0
17.12.2015 10:14

O35l47d60ř70i22c95h 36J21a21n94e50č58e96k 8629586523881

"Podle Českých drah není po tomto spoji od ministerstva dopravy poptávka."

Poptávka cestujících po cestování na této trase je obrovská, ale po cestování za 2,5 hodiny minimální. Kdo je to ochoten skousnout, skousne i ten přestup v Turnově.

+3/0
17.12.2015 11:02
Foto

Z63b75y11n94ě82k 96M68e94l68i85c26h24a14r 9765107755719

Praha-Liberec je jediná trasa, kde jsem dal přednost busu před vlakem (jako dvoumetrový člověk dávám přednost pohodlí i za cenu delší cesty, ale co je moc, je prostě moc)

+11/−1
17.12.2015 9:41

J34a28n 14H44a34v20r77d16a 2768886881558

Proč ten mínus Fabio??? Vždyť je to napsáno přesně logicky.

Tedy že přestiože pan Melichar preferuje vlak (i pro svou vysokou postavu a tedy větší pohodlí), tak Lbc-Pha je prostě nevyhnutelné dát přednost busu i přes tu svojí vysokou postavu a tedy nutně menší pohoidlí v jakémkoli standardním busu...

+2/−1
17.12.2015 10:28

L21e95n22k88a 91R79e72ž20n60á 8650607448564

to by se hodilo ..

+1/0
17.12.2015 9:39
Foto

M45i48l70o32s54l61a38v 48Z73í82t86k85a 8220484707100

Problém je, že studie se dělají na objednávku - ušetřit, postavit co nejdřáž apod.....

Pokud by se postavila rychlá trať v ose Liberec-Praha obsluhující Mladou Boleslav, tak se v celé aglomeraci rapidně zvýší akční rádius pro denní dojíždění a dojde ke skokovému nárůstu cestujících o stovky procent.Více lidí bude moci dojíždět do MB nebo Prahy, poklesne nezaměstnanost v regionu. Obávám se, že dvanáctá studie má za úkol ušetřit, takže se budou snižovat parametry a vznikne další paskvil, který příliš nepomůže.

+12/0
17.12.2015 9:26

P55a15v76e16l 52Ř13a52p21e48k 7412256269985

Tenhle stát dělá všechno pro to, aby lidi nahnal do aut. Přitom je to naprosto nedůstojný způsob dopravy, hodinu či dvě trávíte s rukama na volantu, další 4 hodiny vyděláváte pouze na auto a jeho provoz. V tom lepším případě. V tom horším pracujete přímo v automobilce a jezdíte autem jen proto, aby vznikala další auta. K tomu trestní odpovědnost a riziko, že do cíle cesty nedojedete živý. Ucpané ulice. Všude kravál a smrad. Přesto stát do této šílenosti leje nejvíc peněz.

+6/0
17.12.2015 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.