Diskuze

Stát uvažuje o tom, že by z Liberce jezdily přímé vlaky do Prahy

Cesta trvající dvě a půl hodiny, někdy i přes tři. Lidé, kteří se chtějí vlakem dostat z Liberce do Prahy, musí počítat s tím, že dříve než za 150 minut to nestihnou. V budoucnu by se to mohlo změnit. Ministerstvo dopravy připravuje další, již dvanáctou studii rychlejšího spojení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

R78o18m23a64n 85H32a28n76u56s

18. 12. 2015 17:07

http://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm

tady jsou uváděné možnosti s časy apod.

Hlavně aby se u začalo něco dít, protože kvůli tomu je kolem koridoru 300m stavební uzávěra. Takže to brání rozvoji apod.

0 0
možnosti
JK

J32a50n 84K77o19h12l

18. 12. 2015 11:47

Ten půlhodinový oblouk do Rychnova a zpět téměř do výchozího bodu je asi ta první věc, co každého odradí od cesty směr Turnov.. Stačilo by postavit jeden most přes silnici a Rychnovským zaplatit jeden taxík, co by pendloval ve směru obec - nejbližší stanice.. žádný velký zásah.. kolem Turnova je zase terén vhodný pro úpravy přejezdů podle moderních standardů, to mi taky hodně chybí. A napojit Milovice na trať z Prahy přes Boleslav do Liberce by taky dost pomohlo..

0 0
možnosti
OJ

nestačilo - v tom oblouku ten vlak překonává dost velké převýšení, takže prostý most by nestačil, kvůli vyrovnání výšky by se musela postavit nová trať už cca. z Hodkovic, ne-li ještě dál.

a zdaleka nejde jen o Rychnov, ale i o napojení Jablonce.

1 0
možnosti
MV

Být krajským městem a nemít přímý vlakový spoj s metropolí je na 21. století smutné. Autobusy nikdy nebudou 100% náhradou za železnice. Především kapacitou přepravy jak osob, tak zavazadel.

5 0
možnosti
OJ

Liberec není jediné krajské město bez přímého vlakového spojení...

ten přestup je na tom celém to nejmenší, ta zoufalá jízdní doba je mnohem palčivější.

5 0
možnosti
MV

Nevím jestli je to jen o trati a nebo spíše o vůli. Příklad: Železný Brod-Hradec Králové - 100 km - 1,30 hodiny, ale Ž.B.-Praha - 100 km - 2,40 hod. Stejná 1-kolejná trať, stejné vlaky, stejné kopce, stejné zatáčky, stejné tunely, atd. Jen pro ukázku:Ústí-Praha - 100 km - 1,10 hodiny.

1 0
možnosti
Foto

J29i91ř19í 47E71r94b79e31n

17. 12. 2015 21:43

Možná se pletu, kdyžtak mě opravte, protože moje cestovatelské zkušenosti na těchto tratích nejsou letošního data a jsem teď večer líný prohledávat jízdní řády:

- Na trati ŽB-HK se v přestupních stanicích Stará Paka a Jaroměř čeká na přípoje jen pár minut a skoro nemusíte křižovat protijedoucí spoje.

- Na trati ŽB-Pha Masna naopak musíte čekat v Turnově, Mladé Boleslavi, Všetatech a v Neratovicích...

1 0
možnosti
Foto

Klasická ukázka neschopnosti ČD fungovat se selským rozumem. Proč rvát peníze do spojení, které nemůže autobusům konkurovat. Vlakem nejmíň 150 minut, bus 75 minut. Zodpovědní ředitelé ČD by měli za tuto neefektivitu nést zodpovědnost!!!

3 13
možnosti
VH

vy tam čtete něco o tom, že by to byl záměr ČD já ne. Tak je do toho nazatahujte.

6 1
možnosti
VN

Milovická spojka je dle mého názoru nesmysl. Řešením by mohl být tunel někde z prostoru Balabenky do prostoru Čakovic , který by radikálně zkrátil jízdní dobu tak i vzdálenost směr Neratovice . Funkce tohoto tunelu by byla vedle spojení na Liberec ve zvýšení atraktivity příměstského spojení Praha-Mělník. Dále by měl být tento tunel postaven tak , aby bylo možné jeho budoucí využití pro VRT směr Praha-Dresden.

Dále bych to viděl na vedení tratě v současné trase někde tak do Kropáčovy Vrutice a dále její vedení kolem Benátek nad Jizerou v blízkosti D10. Je otázka , jak zapojit Mladou Boleslav , neboť dle mého názoru by tato trasa měla vést mnohem blíže městu než současná trasa. Jak vyřešit spojení z Turnova do Liberce je otázka. Nejlepší by byla velkorysá tunelová trasa..ale to bude asi nereálné z finančního hlediska. Milovická spojka nic moc neřeší. Bylo by třeba totálně přestavět trať do Milovic , včetně uzlu v Lysé. A v těch obloucích a stoupání mezi Vysočany a odbočkou Skály se víc než dnešních 90km/h nevyrazí bez ohledu na rozsah rekonstrukce.

3 0
možnosti
OJ

to záleží na tom, jestli Vám jde spíš o Neratovice a Mělník, nebo o MB a dál - a jestli chcete spíš za miliardy modernizovat, nebo za desítky miliard stavět novou rychlodráhu (ne snad hned VRT, ale 'koridor' na 140 až 160, příp. 200 km/h).

spojka + zdvojkolejnění a elektrifikace Všejany - MB (nějakých 20km) jsou slušné, poměrně rychlé a levné řešení pro MB.

spojení bez Neratovic a Mělníka bez toho tunelu pod Letňany asi opravdu výrazně nezlepšíte a pokud beru v potaz i MB, znamená to výraznou modernizaci nějakých 60km trati.

ano napojení MB je problém, pro regionální vlaky, které by tam končily, snad ani ne - ty by ze stávajícího hlavního nádraží mohly zajet do města, ty 3 km by nebylo nutno zdvojkolejňovat, jen elektrifikovat.

průjezd dálkových vlaků přes město by byl o dost složitější, ale jak tak koukám na mapu, postavit novou trať kolem Bezděčína pod Chlumem a do města přijít od východu by mohlo jít, jen tam překáží ta obchodní centra a sjezd z dálnice. anebo přijet od jihu a po stávající trase hl.n. - město, vyjet na východ, pak na sever podél dálnice a na stávající trať se napojit před nebo snad lépe až za Bakovem.

0 0
možnosti
BG

Spojení hlavního města s Libercem je opravdu zoufalé. Je to jediná relace, kam jezdím autobusem. Ač mám vlak rád, nejel bych jím na téhle relaci ani na výlet. Nevím, jestli je to nevýhodnou polohou Liberce, že tam není dvoukolejná elektrifkovaná trať... nebo čím vlastně... S horskými oblastmi mají Švýcaři spoustu zkušeností. Ale prý se elektrifikace nevyplatí.

2 0
možnosti
OJ

nevýhodná poloha, historické souvislosti. Liberec na významném dálkovém tahu ležel naposled před 150 lety, když se stavěla trať Pardubice - Liberec - přes Frýdlant do Pruska (dnes Polska). a ve 20. století tam nebyl žádný průmysl, který by vyžadoval opravdu intenzívní železniční dopravu, která by novou trať ospravedlnila.

elektrifikace sama o sobě se nevyplatí, zrychlení v osobní dopravě by bylo možné toliko v řádu minut (mimochodem, po většinu loňského roku se trať z Liberce do Jaroměře masivně rekonstruovala - dopad na nový jízdní řád není prakticky žádný, když jste na jednokolejce vázán na výhybny, tak to ani dost dobře nejde, hlavně se prý zlepšila dochvilnost - zpoždění půjdou snáze dohánět). nákladní doprava na frekventované jednokolejce, když vedle vede dálnice, konkurenceschopná být nemůže.

elektrifikace by měla smysl při výrazném nárůstu přepravních výkonů, ten ale v konkurenci dálnice může nastat jen při výrazném zrychlení.

3 0
možnosti
Foto

J97i73ř60í 97E11r86b81e37n

17. 12. 2015 11:20

No ono by se v Turnově ani přestupovat nemuselo, kdyby jela souprava motorový vůz + vložené vozy + řídicí vůz, tak v Turnově na druhém/třetím nástupišti jen vykoná úvrať, strojvedoucí přejde na druhý konec soupravy a přepne bílá a červená světla...

A řekl bych, že přestup v Turnově je nejmenší problém této trasy. Nejhorší jsou ty klikatice jak přes Letňany a Čakovice, tak zejména přes Turnov a Rychnov. Milovická spojka a nová trať kolem Českého Dubu by byly razantnějším zlepšením.

9 0
možnosti
OJ

souhlas, snad krom toho, že trasování kolem Českého Dubu by od trati kompletně odřízlo Jablonec. ono by možná stačilo stávající trať napřímit (a novou stanici pro Jablonec udělat někde v oblasti Rádelského mlýna) - ale to je hold klasická otázka, jestli jen optimalizovat, nebo rovnou postavit novou kapacitní trať na 160 km/h.

jízda úvratí není rychlejší než přestup, je to jen otázka pohodlí. a pokud by jezdily přímé vlaky z Liberce do Prahy, nejspíš by to odnesli cestující z Liberce na Semily a Pardubice, kteří by pak nejspíš v Turnově museli přestupovat. nebo by samozřejně soupravy v úseku Liberec - Turnov mohly jezdit spřažené, tedy pokud by tam nebyla nová trať na 160km/h, když by Turnov - Pardubice zůstala ta stávající s dieslovým provozem. rozpojit je ještě rychlejší než přejít na druhý konec ;-)

0 0
možnosti
FS

F51i11l53i85p 84S69m67o26l29a

17. 12. 2015 10:56

Nějaká mapka v článku s variantama by se hodila.

5 0
možnosti
Foto

J93i44ř30í 43E42r13b13e30n

17. 12. 2015 12:10

SŽDC asi chce autorské poplatky za mapku ;-)

0 0
možnosti
OJ

po přečtení titulku jsem si myslel, že chce ministerstvo objednat přímé vozy na stávající spoje ;-)

a jinak myslel, že se říká 'Vlkavská spojka' ;-) ale to je jedno. ta může razantně zlepšit spojení do Mladé Boleslavi, ale cestujícím do Liberce a Jablonce nic nepřinese. aby tam železnice mohla konkurovat autobusům, musela by jízdní doba být maximálně kolem 1,5 hodiny, přitom jen z Liberce do Mladé Boleslavi to trvá 1:15. zkrátka bez razantního zlepšení z Liberce do Turnova to nejde - a to nejde bez obrovské investice.

5 0
možnosti