Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zemřelému porodníkovi lidé zaplatili převoz jeho těla do rodné Afriky

Stovky dětí přivedl na svět, jejich rodiny mu to teď oplatily. Černošský lékař a porodník Claudi Lewete zemřel v pouhých 49 letech, lidé z České Lípy zaplatili převoz jeho těla do rodné Tanzánie v Africe. Bylo to jeho poslední přání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25ě46r48a 27K72o22c69m85a98n63o88v59á 9128783860733

Pana doktora jsem zažila osobne v roce 2008 při porodu a 2011 při operaci .Moc příjemný a sympaticky doktor bude nam tu vsem v Ceske Lipě chybět

0/0
27.1.2016 20:04

T26o51m46á25š 80G54a44j85d20o25š 3978366367631

Smutné na článku nie je to že niekto zomrel, to je súčasť života, ale to, že 8 rokov pracujúci lekár v ČR, obzvlášť obľúbený a dúfam že aj nadpriemerne kvalitný, si zo svojho nedokáže našetriť ani na pohreb (140 tisíc) a musí sa robiť zbierka a prispieť mesto z daní. Ak nemajú na pohreb 49 roční lekári, čo potom tí, ktorých priemerný plat je hlboko pod 50-60 000 Kč mesačne (600-720 000 ročne) :-(

0/−1
26.1.2016 20:02

M59i47c46h86a77e13l26a 39F11r80y34c18o94v71á 6256968422530

Oni lékaři zase neberou tak horentní sumy ... A částky, které uvádíte jsou se všemi přesčasy, víkendy a nočními navíc. To on třeba ve svém stavu už přesčasy sloužit nemohl. A třeba pro něj bylo přednější se za plat starat o syna a partnerku na mateřské, než si šetřit na pohřeb Hloupost a závist ...

0/0
1.2.2016 15:39

T46o21m12á63š 88G45a92j69d11o61š 3178576237421

Potom to bol chudák a ČR zneužíva zahraničných lekárov, keď si za 7 rokov, kedy bežný lekár zarobí 4,2mil. Kč on nedokázal našetriť ani na pohreb.

0/0
8.2.2016 16:24
Foto

J59i45r14i 50H22o24s10i82c 6568868494654

R^

0/0
26.1.2016 17:44

P90a72v58e72l 70R22y82b54á88ř 7252601949580

Hezký článek, Vy co se Vám nelíbí, jej nemusíte číst. Jen prosím Vás to moc nekomentujte, protože dáváte najevo vlastní hloupost, kterou byste měli spíše utajit. Jinak z dobrých lidí dělá hrdiny jejich práce a ochota. Českolipští občané věděli i bez článku, koho tam měli, jinak by peníze na pohřeb nedali. Osobně si myslím, že je málo článků o lidech, kteří pro druhé udělají něco navíc, než co jim ukládá jejich pracovní povinnost. To jsou svým způsobem větší celebrity, než hvězdičky co jsou známé plastikami nebo tím čím větší hloupost provedou. Lidé bohužel raději čtou o "šocích" a teatrálnostech než o normální poctivé práci, která bohužel není zas tak běžná, jak by se zdálo.

+4/0
26.1.2016 14:26

Z10u93z18a11n64a 31M53a67c91h57á59č67k73o84v27á 2520621643259

Upřímnou soustrast rodině ... a Čobolákovi panu Gajdošovi bych ráda vzkázala, aby nečetl české zpravodajství, když ho to tolik irituje, beztak je to jen zapšklý rasista s hlavou strčenou v ... všichni vědí kde ...

+5/−1
26.1.2016 9:29

T24o33m54á30š 20G38a90j93d74o67š 3528446837181

Za to z vás tolerancia a láska srší po kýbloch.

+1/0
26.1.2016 14:37

M91a21r30i91e 81N91g64u95y97e98n24o97v15á 3958376642128

Tomáš Gajdoš: Přemýšlím, čím jste Vy přínosem pro společnost... Zatím jsem neslyšela toto jméno ve spojitosti s tím, že by pomohlo stovkám dětí na svět.. zatím toto jméno vidím zde v diskusi plácat nesmyslné věty .. Nevím, proč by člověk nemohl projevit přání, že chce být pochován tam, kde se narodil.....

+15/−1
26.1.2016 6:44

T35o59m45á80š 34G55a72j96d72o72š 3378786987481

Narozdiel odo mňa, vy ste obrovský prínos pre spoločnosť. Zachránili ste tisíce detí, klaňajú sa vám svetový štátnici.

+1/−3
26.1.2016 14:39

P23a75v58e81l 73C96h59l80u71b60n27a 7357556168217

Je zcela zbytečné cokoliv tomu pánovi psát. Je zřejmé, že se sem přišel bavit a provokovat a těší ho přímé reakce na jeho rýpavé komentáře.

Takové lidi je nejlepší ignorovat - jen s nimi ztrácíte čas...Rv

+1/0
26.1.2016 21:12

T32o93m66á19š 65G26a83j48d37o66š 3658566947181

Nedá mi to nereagovať. Ako v diskusií spomenutý Mireček, čierny, exotický, so zvláštnou češtinou, okolo neho veľa žien. Na Slovensku máme podobného, volá sa Ibrahim Maiga. Vraví sa, že veľa žien mu nadbiehalo. Aj keď budú tvrdiť opak, ženy jednali rasisticky.

Bol čierny, bol rarita a z porna vedia, že by mal byť aj dobre vybavený. Povahovo aj kvalitou práce i vzťahu ku ľuďom rovnocenný by beloch prehral práve pre tú exotiku.

Pre ostatných lekárov nevyznieva dobre to, že ženy chceli odložiť pôrod, len aby ich odrodil on. Mne z toho vyplýva, že okrem neho tam nie je žiaden aspoň podobne dobrý lekár. Podľa článku a žien on bol A trieda, ostatní sú B a horší.

2. biela mu nestála za manželstvo. Maigu som spomenul preto, že mu do postele skákali biele, ale on sa zbalil, šiel do Afriky, vzal si (manželstvo, oženil sa) domorodú Afričanku-čiernu, splodili spolu 2 deti, vrátil sa na Slovensko. Majú občianstvo SR.

3. na jeho želanie bude pochovaný v Tanzánií. Necítil ČR ako svoj domov, chce byť pochovaný doma, medzi svojimi.

Toľko môj negatívny pohľad na samé nadšené príspevky z neho.

Ja stále hodnotím vzťah muža k žene podľa toho, či sa zosobášia alebo stále myslia na zadné dvierka. Niekto to považuje len za papier, ja to považujem za verejný záväzok, jednoznačné rozhodnutie. Preto som sa rozhodol napísať, partnerka. Sú manželky a partnerky. Partnerky sa nazývajú milenky. Manželka je záväzok, partnerka rozptýlenie. Je mi jedno ako módne to je, žiť bez papiera, pre mňa až manželstvo je jednoznačne vyhlásenie, s tebou chcem žiť, v dobrom i v zlom. Som len tvoj, ty si len moja. Všetci nezosobášení, dajte mínus. R^

+3/−31
26.1.2016 3:29

S28t37a27n97i59s10l32a56v 24S63t66u52p54k86a 6841625985980

Dal jsem Vám mínus, protože chtěl být pochován tam, kde strávil dětství, kde se narodil a kde má své rodiče. K ostatním nesmyslům se nemá ani cenu vyjadřovat.

+24/−1
26.1.2016 4:44

T84o49m78á69š 68G43a31j38d37o30š 3248176497641

Aha, takže to znamená nasledovné:

"Necítil ČR ako svoj domov, chce byť pochovaný doma, medzi svojimi."

Ďakujem, konečne som to pochopil.

0/−10
26.1.2016 4:51

T71o53m32á10š 36G94a15j88d75o78š 3138526237711

Ospravedlňujem sa, vy ste to čo som napísal ja označil za nezmysel.

Podľa vás je nezmyslel: "necítil ČR ako svoj domov, chce byť pochovaný doma, medzi svojimi."

ale podľa vás je zmysel: "chtěl být pochován tam, kde strávil dětství, kde se narodil a kde má své rodiče. "

R^

+5/−2
26.1.2016 4:56

S95t62a74n67i65s88l19a68v 48S66t57u64p38k70a 6931355105550

Ano, Vaše formulace jsou prostě zavádějící. "Necítil ČR jako svůj domov" apod. To, že chtěl být pochován tam, kde se narodil a strávil své dětství, neznamená, že ČR mu nebylo domovem též a necítil ho též jako svůj domov. Vzpomínky na dětství a rodiče ve Vás zůstanou celý život. Můj strýc taky strávil celý život v Německu a bylo mu domovem, ale pochován chtěl být v rodném kraji, kde strávil dětství s rodiči a bratry. Navíc ani nevím, proč má někdo potřebu to řešit a ještě to vidět jako něco negativního. Pravděpodobně kvůli nějakému přesvědčení ohledně? Ostatní jsou podsunuté argumenty, klamné analogie viz. Maiga atd. a vlastní náhled na partnerství a manželství

+9/0
26.1.2016 5:58

T26o86m81á43š 61G61a71j14d61o95š 3738106667261

Vám evidentne logika neide nech sa snažíte ako sa snažíte.

Dokonca sa snažíte sám sebe vsugerovávať, že v ČR chcel zostať naveky.

Takže vás strýc sa nechal pochovať tam, kde nebol jeho domov a nie v Nemecku, o ktorom tvrdíte, že bol jeho domov.

Manželstvo neuznávate a predpokladám, že pluská vám dali všetko ženy a muži, ktorých si nikto nechce vziať natrvalo. Decko spolu urobia, ale manželstvo nie.

Prečítajte si argumentáciu homosexuálov, prečo manželstvo je dôležité. Predstavte si, že existujú aj ľudia, ktorí manželstvo považujú za vrchol vzťahu osôb.

Potom sú ľudia ako vy, ktorých nik nechce do manželského zväzku a to že ich nik nechce, prezentujú ako pokrok. Keď s vami niekto nepodpíše zmluvu, nie ste preňho vzácnejší ani rovnocenný s človekom, s ktorým podpíše zmluvu. Tak to je a vaše bludy na tom nič nezmenia.

0/0
26.1.2016 14:51

S29t58a42n73i55s55l51a60v 55S13t14u64p51k71a 6651435945500

Vždyť se narodil v Tanzanii a zemřel v ČR :) Strýc se zase narodil v ČR a zemřel v Německu. Domov můžete mít tam, kde trávíte svůj život, líbí se Vám tam, máte tam své přátele i životní partnerku a nakonec tam i zemřete a zároveň v srdci můžete mít stále domov i tam, kde jste se narodil.

Což je zcela přirozené. Jedno nevyjímá druhé.

Stejně tak manželský svazek či jakákoliv smlouva ani partnerský vztah Vám nemusí zaručit hodnotný vztah ani s Vašimi dětmi. To, jaké doopravdy vztahy budou, záleží pouze na nás. O tom by Vám linky bezpečí či rozvodoví soudci, sociálky atd., mohli vyprávět své. Je to jen o lidech.

Vidím, že máte o všech, co zde hlasovali jasno i o lékaři, kterého jsem osobně znal.

Leč jak vidno, mnozí Vaši představu nesdílí, ale to, že ji nesdílí, neznamená, že jsou všichni tací, jak jim podsunujete. Jak vidno své černobílé vidění tedy uplatňujete i na lidi, co mají jiný názor než Vy, nejen na vztahy či to, kdo má kde svůj domov.

Svět podle škatulek:)

Nebude tedy nakonec problém ve Vás? Nejedná se o potřebu utvrzovat se v nějakém svém přesvědčení, ať již vědomě či nevědomky, v nějakém svém kulturním vzoru?

Přeji Vám tedy do života mnoho dalších úspěšných chvil strávených při hodnocení svého okolí a tím i poznávání sebe sama :)

+1/0
26.1.2016 16:23

S77t56a35n35i89s62l11a22v 95S61t37u23p94k48a 6101415445790

Domov můžete mít tam, kde trávíte svůj život, líbí se Vám tam, máte tam své přátele i životní partnerku, zplodil své děti a nakonec tam i zemřete a zároveň v srdci můžete mít stále domov i tam, kde jste se narodil.**

0/0
26.1.2016 16:28

T38o29m78á54š 13G65a41j77d38o95š 3198106477281

Snažíte sa mi vyvrátiť alebo potvrdiť, že Tanzánia bol, je a už naveky bude jeho domov a nie ČR?

Pretože ja tvrdím, že Tanzánia je, bol a bude jeho domov a vy píšete x príspevkov v ktorých sa to snažíte vyvrátiť tým, že potvrdzujete to čo som napísal ja.

0/0
26.1.2016 16:46

S11t32a31n19i89s93l67a79v 72S43t59u89p33k42a 6181655645200

... ČR i Tanzanie byla jeho domovem. Jedno nevyjímá druhé a proč, jsem Vám již napsal a lépe to formulovat asi již neumím:)

Rozporuji Vaše podsunuté argumenty viz.: "Necítil ČR jako svůj domov". Následně z toho i vyvodíte toto: "Toľko môj negatívny pohľad na samé nadšené príspevky z neho."

Stejně tak jako jemu i něco podsunujete diskutujícím. Své černobílé vidění tak uplatňujete i na další témata ohledně manželství atd.

Nevidím moc smyslu dál v debatě pokračovat. Ukončíme to ne?:)

0/0
26.1.2016 16:57

T36o85m14á74š 71G33a53j68d93o22š 3338146127941

Dôležité je, že sa snažíte dokázať že ČR bola jeho domovom. Pravdepodobne ste ho poznali osobne a on vám to tvrdil.

Asi preto v ČR nechcel byť pochovaný. V krajine jeho syna a partnerky, pretože ČR je, bola a bude jeho domovom.

To bežne ľudia robia, že nechcú byť pochovaný tam, kde sa cítia byť doma.

0/−1
26.1.2016 17:04

S23t18a21n71i26s90l50a50v 21S58t56u44p93k23a 6421985695720

Ano je zcela běžné, že se nechávají lidé pochovávat v rodné krajině a mají ve svém srdci svůj rodný domov i ten domov, kde umřeli, kdy v obou tak prožili své nejdůležitější okamžiky života až po zrození a smrt. Nechat se pochovat v rodišti bývá běžné.

To, že se nechá pochovat někdo nakonec ve svém rodišti, neznamená, že se v jiné krajině necítil jako doma. Někteří lidé se dokonce nechávají pohřbívat i na místech, kde prožili své nejsilnější okamžiky a osudová setkání mimo jejich domovy. Máte stále nějakou potřebu škatulek.

+1/0
26.1.2016 17:25

T41o98m72á61š 23G35a60j97d65o30š 3988556557671

Vidím že ste ho poznali osobne. Napíšte nám ešte niečo o ňom. Aké mal rád jedlo, mal hudobné nadanie, aké mal koníčky?

0/−1
26.1.2016 17:36

S40t63a76n24i30s45l48a73v 68S84t73u54p27k36a 6381395365940

Pochybuji, že bych o svém strýci či o lékaři psal něco do diskuze na iDnes a už ne vůbec někomu, kdo mi není sympatický:) Ani to nemá žádnou vypovídací hodnotu o předmětném tvrzení. Stačí zůstat v obecné rovině platící pro kohokoliv.

Prostě si chybně implikujete, když se nechá někdo pohřbít ve svém rodišti, že to nutně znamená, že se necítil jako doma tam, kde strávil zbytek života a nebyl to jeho domov a vidíte to jako něco negativního. Domovem Vám může být jak rodný kraj tak kraj, kde jste strávil svůj život a nakonec tam umřel. To, kde se nakonec necháte pohřbít, na tom vůbec nic nemusí měnit.

To je to samé, jako byste chtěl tvrdit, pokud by se strýc nechal pohřbít v Německu, že se v ČR necítil být jako doma či kdyby se nechal pohřbít kdekoliv jinde, tak se necítil doma ani v Německu ani v ČR a jedná se o falešné dilema vyvolávající dojem, že existují jen tyto možnosti, kde je celá škála jevů a kauzalit a možností. Tyto implikace nutně nemusí platit a pokud chceme dokázat, že takto platí, měli bychom předložit relevantní důkaz, že tomu tak opravdu bylo.

0/0
26.1.2016 18:00

S52t59a72n13i32s61l93a84v 21S28t34u29p51k65a 6131885135390

a navíc někomu*

0/0
26.1.2016 18:02
Foto

K46a27r77í33m33a 67S39a87d86i67o 7180343682352

Pane Gajdoši, já jsem se narodila v Brandýse. Pochována bych chtěla být v jižních Čechách. Znamená to, že jsem jihočeška, i když jsem v jižních Čechách nikdy trvale nežila?

0/0
29.1.2016 0:30

T93o14m13á94š 93U37r41b24a29n 4449346300488

Rozhodně si budu víc vážit afrického oblíbeného porodníka, než Maďara, co v diskuzi plive na člověka, který pomáhal přivést děti na život, a co poukazuje na to, že někdo ČR necítí jako svůj domov.

+9/0
26.1.2016 5:42

T49o43m17á51š 37G32a97j92d18o26š 3288356157721

Možno práve pre takých ako vy v ČR nechcel byť pochovaný.

0/0
26.1.2016 14:55

J44o73s35e76f 86N58o98v35a46k 5628172936758

Kecy zapšklého čobola, který nic nedokázal, jen flusat hnus.

+5/−1
26.1.2016 6:31

T97o31m97á43š 97G13a28j89d53o79š 3268796117691

Za to vy ste dokázali a tí čo vám dali plus. Len urážky.

Ako darček vám postavia sochu flusacúceho hnusu.

0/0
26.1.2016 14:58

E41v84a 86K83a68p87l63a96n50o92v66a 4473711485238

Pane, ženy v České Lípě věděly, kdo je jejich pan doktor a bylo jedno jaké je barvy pleti. Byl to "jejich pan doktor". Že chtěl být pohřben v rodné zemi, je dáno tradicí a příslušností8-o k velké rodině. U nás, ? Pohřby se nekonají, pozůstalí nejsou ochotni zaplatit.Já sama mám nefrologa cizince a je velmi dobrý, pečuje o mé ledviny několik let. Rozhodně bych neměnila.

+3/0
26.1.2016 7:38

T95o54m44á43š 56G10a71j20d82o30š 3328856827891

Ja som ho ani raz nekritizoval.

Len som pokázal na stav čo sa nepáči všetkým, podobne postihnutým.

Žijem s niekym, mám s ním decko a on si ma nechce vziať za manželku. Ale vlastne je to super, že nie sme manželia. Že sme si nesľúbili vernosť, vydržať v dobrom i v zlom.

Ja ani nekritizujem jeho posledné prianie byť pochovaný medzi ľuďmi ktorých mal rád. Tiež by som nechcel byť pochovaný medzi ľuďmi, ktorých mená sú pod mínuskami pod mojim príspevkom. Vy možno áno, ja nie.

0/0
26.1.2016 15:10

M93i19l95e84n87a 66K49l59o78u47č15k21o10v79á 1144753601410

No, vy jste se svými názory zamrzl v predminulem století? Sem len tvoj, ty si len moja;-D u vás na Slovensku všichni chodite do kostela, tak pokračujte a nás tady v Česku nechte žít, prosim.

+2/−1
26.1.2016 8:02

T78o75m56á34š 81G46a53j69d69o74š 3148636467121

Nech vám vaše nadšenie z toho, že si vás nik nechce vziať za manželku vydrží. Určite má k tomu len tie najlepšie dôvody.

+1/0
26.1.2016 15:15

A80n16t56o82n70í61n 82H81a72a46s 4759952379456

Tak to musela být světlá výjimka v českolipské nemocnici. Zdejší nemocnici je lepší obloukem se vyhnout, obzvláště porodnickému oddělení.

0/0
26.1.2016 1:41

M98i90l15o16š 68B89á16r16t42a 3687374595408

Kolikrát už jste tam rodil?

+8/0
26.1.2016 3:46

M28a95r74e54k 24T11e13t39u93r 9339314156

Co to je?! Reklama na tužby Merkelové? 8-o

+2/−34
25.1.2016 23:53

T97o57m96a12s 20T58h84o19m18a69e78s 6684960935558

Je mi Vás líto!

+21/−1
26.1.2016 0:10

T94o73m72á87š 55G20a30j64d84o97š 3908606947331

Prečo? Presne to zapadá do línie vyťahovania pozitívnych výnimiek spolu s tvrdením, že imigranti sú prínosom.

V štýle, ak nevadí v jedle lyžička korenia, nebude tam vadiť ani plné vedro.

V Kolíne boli tiež samí gynekológovia-pôrodníci. Mali smolu, že tam neboli tak nadšené pacientky ako v Českej Lípe.

Tak isto ako vyťahujú 2-3 Sýrčanov a tvrdia, že čo Sýrčan, to dobrý človek.

Na idnes.cz vyšiel článok 25.1., na deník.cz 15.1. http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/odchod-oblibeneho-lekare-vyvolal-vlnu-solidarity-20160115.html

10 dňový rozdiel.

+1/−9
26.1.2016 4:01
Foto

J15i15ř67í 83K11r70a41t19ě14n32a 1191512497327

Ne. Vaše reklama.

0/0
26.1.2016 4:18

B57r27o15n56i30s54l18a64v 30P44l74á93š76e92k 9222140282978

fanklub spokojených pacientek-asi je osobně nosil na sál...:-/

0/−8
26.1.2016 0:14

D89a84v12i63d 20M84a95l33i23n84a 1690493780133

Nechť je mu lehké nebe!

+3/−1
25.1.2016 23:14

M69i97c16h67a91e44l 39M49e24n49s84i32k 8181166920482

Nebe bývá lehké.

To zem, Davide - ta je obyčejně těžší...

+3/0
25.1.2016 23:48

J96a10r14o20s61l64a29v 93D16e29r59m96í41š32e94k 9798658719331

Klid a mír jeho duši.

[>-] V

+5/−1
25.1.2016 23:08

M78a86r54t21i82n 68P50r69á61š78e87k 8765881390743

A pak že jsoučeši rasisti. Kdepak. vždy jde o v ztah ke konkrétnímu člověku. Upřimnou soustrast pozůstalým... a PALEC NAHORU

+38/0
25.1.2016 23:05

K87r69i45s68t50ý15n78a 22B60e71n83e42š17o91v54á 5144666456823

Uprimnou soustrast blizkym. Je mi lito, ze musel odejit podle popisu bajecny clovek, muz a milujici tatinek tak maleho cvrcka

+24/0
25.1.2016 23:02

T24o60m52á87š 30G51a21j93d66o24š 3288526707661

To muž je nejak významne dôležité, že by si to niekto nevšimol bez toho, aby ste to napísali?

Báječný člověk, žena a milující matka.

0/−7
26.1.2016 3:37

J66o43s35e44f 96N30o27v98a74k 5928482986358

Copak, nějaký černoch vám svedl sestru, že tak plivete? ;-D

+2/0
26.1.2016 6:33

T42o77m17á73š 30G40a16j25d24o45š 3808246267391

Vy zo slova muž (určenie pohlavia) viete, že je to černoch? Ako to robíte?

0/0
26.1.2016 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.