Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Památkáři bojují o staré krkonošské nádraží. Jděte s tím do muzea, slyšeli

Zastaralá technika, která na moderních kolejích nemá co pohledávat. Nebo unikát, který z hlediska vývoje železnice již nemá v Česku obdoby. To jsou dvě strany sporu o vlakové nádraží v krkonošských Martinicích. Nyní jej rozhodne ministr kultury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48a97r30c67e71l22a 70Š96t24r89y32n46c20l20o77v32á 9329152824506

Toto nádraží by se mělo nechat v této podobě jako historická památka. Je to český unikát. Musíme udělat petice za záchranu. Už se v této zemi zlikvidovalo mnoho památek (Nádraží Těšnov, Ozubnicové vyhybky v Dolbnim Polubném atd.);-(

0/0
11.2.2016 20:31

J65i82ř46í 29C26h61u88d41ý 5288210913165

Na podobné stanice jsou jinde hrdí. A věci snadno přesunutelné, např. historické vozy, stará návěstidla atd. jsou dokonce k vidění i bezprostředně u některých moderních, frekventovaných stanic. Je zajímavé, že tady to nejde.

A pro ty, co se ohánějí soukromým vlastnictvím: zjistěte si, komu patří SŽDC. ;-)

+1/0
29.1.2016 17:25

B40o41h44u97s85l23a71v 22K55r11á78l38í69k 2431760769256

Takovéhle trati dnes nemají jinou cenu než tu historickou.

0/0
29.1.2016 14:46

V83i19k83t67o27r 63N81á25r83o48ž55n60ý 3809642948

Já si kladu otázku , jaká je pravděpodobnost toho , že po její modernizaci stejně někdo rozhodne , že ta trať je k ničemu a že tudíž objednání nějakých vlaků je zbytečné a akorát stojí peníze...neboť autobus je levnější...

+1/0
29.1.2016 15:06

J77a39n 39L79u77k42á34š 7457903213382

Martinice jsou zeleznicni uzel, kde se setkava nekolik trati.

0/0
29.1.2016 21:15

V20i80k66t90o56r 27N22á64r13o37ž81n32ý 3719232808

Ale každá s nulovým významem...

0/0
29.1.2016 22:50

J26i70r39i 33C66e94e 5305241422908

Co na tý trati chtěj modernizovat? Nejlépe by bylo ji zakonzervovat v současné podobě. Z ní přímo dýchají dějiny. Modernizace by to celé zničila.

+2/0
29.1.2016 14:18

V13i46k95t46o51r 84N47á75r16o34ž71n43ý 3269572978

Upřímně řečeno...celá tato trať na mne dýchá nostalgickým dojmem. Vlaků zde moc nejezdí , lidí ve vlacích jakbysmet... co z celé trati od Martinic do Trutnova udělat muzeum ??

+4/0
29.1.2016 12:31

P42e68t98r 91Š50k57o17d17a 5647600174730

Pokud by se tam postavila trať, po které by se jezdilo 120 km/h, tak budiž, ať se to modernizuje. Ale dokud tam jezdí ty drncáky, tak to opravdu nemá smysl.

+2/0
29.1.2016 12:17

P60e86t71r 25V60e52s57e64l24ý 8745675652856

Líbí se mi, jak se SZDC zaštiťuje modernizací, a ve finále tam přijede starý orchestrion.

+2/0
29.1.2016 11:49

P95e83t95r 17N55o54v37o23t74n67y 1611610241

To asi není problém SŽDC.

+1/0
29.1.2016 13:00

J50o50s55e38f 88B81i89e76l73i25k 6282626558817

Památkáře do muzea.

+1/−4
29.1.2016 11:14

M72a10r43t28i92n 41N36e63r60m33u21t 9567147628459

Mohla by sloužit i v rámci modernizované trati a deset lidí by nepřišlo o práci. Aha, takže přeloženo: zaplaťte obojí a ještě deset nadbytečných lidí navrch

+3/−2
29.1.2016 10:51

J47a22n 13K62o98h38l 4173237681464

Ano, strojvedoucí a výhybkáře nahnat všechny k pásu do fabrik.. nádhera prostě :-) Je vaše myšlení tak omezené i mimo internet?

+6/−6
29.1.2016 11:14

J77i82n94d29ř19i80c88h 91H97r55d50l74i33č43k67a 4816244869934

Umělá zaměstnanost je k ničemu. 40 let to dostatečně prokázalo.

+2/0
29.1.2016 11:41

V15i77k35t84o23r 37N76á16r58o92ž81n43ý 3919292588

Dnes je také umělá zaměstnanost. Ale jiná a v jiných oborech...Kdyby nebyla , už by se tato společnost zhroutila...

+2/0
29.1.2016 12:28

S56y62l52v67a 41Š23p40o67r21k64o89v96á 9466799290414

Opravdu nevidím důvod, proč platit z našich daní zbytečně 10 lidí, když by tyto peníze mohli jít na daleko potřebnější věci - do zdravotnictví, na péči o seniory apod.

0/−5
29.1.2016 11:45

V55i92k36t73o40r 10N57á19r15o81ž13n82ý 3439152728

Do podpor pro propuštěné železničáře......

+1/0
29.1.2016 12:31

S16y81l13v83a 21Š29p70o28r62k90o47v66á 9736579460794

normální člověk si při dnešní nízké nezaměstnanosti práci najde

0/−3
29.1.2016 13:04

J68i78ř72í 50E87n98g92l83i25š 1615939575351

Vaše představa o dalším uplatnění železničářů po třiceti letech práce a neustálých školení je slušně řečeno velmi naivní.

+4/0
29.1.2016 13:28

S40y36l84v77a 59Š27p89o63r75k44o29v36á 9316189210484

no to je právě ten problém - že si spousta lidí mylsí, že když byli jednou železničáři (horníci apod), musí jimi být nadosmrti - a když jim stát nezajistí tuto práci, tak má povinnost je živit - samozřejmě z našich daní. Proč by nemohli jít dělat do fabriky nebo kamkoliv jinam??

+1/0
29.1.2016 13:32

P62e89t45r 56N44o32v23o63t41n31y 1281820201

Je pravda, že to může být těžké. Ale nechápu, jak si to pánové představují. Dobře, nechají starší generaci dožít na starých ZZ, ale najde se někdo novej, kdo se to bude chtít učit a bude chtít pracovat de facto v muzeu? Jakmile ti lidi odejdou, bude se muset zabezpečení modernizovat a to nejde jaksi ze dne na den.

0/0
29.1.2016 13:39

L98i94b66o76r 69B36l59á20h81a 6949976293

Jsem zabezpečovák a ano, práce na starých ZZ mne baví, i když je o dost náročnější (mám stanici s elmech. a tři stanice s ESOU). Dokonce ji mám radši, protože elektromechanika je spolehlivější než moderní počítačová ESA11 od AŽD. A o signalisty strach taky nemějte - momentálně k nám nastoupili 3, kterým je pod 25 let. ;-)

+2/0
29.1.2016 16:56

V12i38k30t60o76r 83N72á75r98o13ž22n77ý 3959142708

Na české trhu práce máte takovou situaci , že můžete být kvalitním člověkem i odborníkem , budete hledat práci v oboru a budete mít smůlu. A proč ? Protože po dosažení určitého věku bude velká část personalistů házet vaše životopisy do koše.

A s těmi fabrikami. Máte s tím nějaké zkušenosti ? Já takové , že lidi , kteří tam strávili desítky let po padesátce sami odcházejí , protože těžké práci někde u pásu fyzicky nestačí...natož někdo , kdo fyzicky nikdy nepracoval....

0/0
29.1.2016 14:07

S23y27l94v71a 79Š65p44o34r68k54o47v83á 9876529170494

Je mi také víc než 50, mám v tomto věku samozřejmě spoustu známých - a bez práce není nikdo (samozřejmě - 2-3 měsíce na pracáku občas někdo zažije). A v nejhorším je možná začít se živiti sám jako OSVČ - a to i úplně mimo svůj obor, jako jsem to těsně před padesátkou udělala já

0/0
29.1.2016 14:38

J58i25ř42í 18E60n13g10l66i15š 1355369285671

Srovnávat železničáře s horníky??? 8-o

V některých profesích na železnici máte za ta dlouhá léta nástupů za kuropění, práce po nocích a pozdních návratů docela opotřebovaný organismus. V hlavě někteří nosí přes deset kilogramů provozních předpisů, a aplikací, které musí bezchybně ovládat. Každý týden nové a nové depeše, omezení v dopravě a další nejrůznější změny. Mnozí z dopravních zaměstnanců také pracují jako smluvní prodejci pro ČD, což znamená dalších několik stovek stran předpisů a aktualizačních depeší. Všechno tohle je každému z nich po "odejití " z oboru všude jinde naprosto k ničemu. Vždy to pro dotyčné znamená pád na samé sociální dno.

Jsou to zkrátka velmi specifické profese, které by měl takto velký zaměstnavatel řešit citlivě ve svém personálním plánování a rozhodování. Dnes se tomu říká práce s "lidskými zdroji". Mně to zní velmi nelidsky. Človek by se neměl stát materiálem, kterým pokrýváme potřeby trhu.

+1/0
29.1.2016 21:48

S72y57l58v63a 15Š21p81o79r34k27o33v46á 9926959900324

prosím vás - většina profesí (snad kromě úředníků) je nějakým způsobem náročná... myslíte, že takové ošetřovatelce v domově důchodců se organismus neopotřebuje? Lékaři? Svářeči?... že taková zdravotní sestra nemusí udržet v hlavě daleko důležitější věci než nějaké depeše?? Takže když se někdo nadržel desítky předpisů - nemůže pak jít dělat třeba skladníka? Proč? Že se mu nechce - a nechá se radši živit z našich daní?

0/−1
29.1.2016 22:15

J46i87ř87í 56E94n71g29l79i70š 1615619245931

Je vidět, že si melete pořád tu svou a o práci na železnici nemáte ani ponětí. Vybíráte si špatné příklady. Lékařů je tak málo, že jej vezmou snad všude. Pracovní prostředí lékařů nelze absolutně srovnávat s jakoukoliv jinou činností. Svářeč si odkroutí svou osmičku, a konkrétně u nás jich potřebují hned v několika fabrikách. Těmto profesím rozhodně nezaměstnanost nehrozí.

Hodně štěstí ve vaší činnosti OSVČ ;-)

0/0
30.1.2016 9:32

S14y74l39v18a 15Š11p80o88r35k34o46v95á 9676779900254

O práce na železnici toho vím dost - z doby, kdy komouši vyhodili mého vzdělaného, starého a nemocného tátu z práce a donutili ho dělat výhybkáře

0/0
30.1.2016 9:39

J83i24ř19í 13E74n82g88l47i40š 1205769855391

Aha. Tak to už chápu. Váš přehled o železnici čerpá ze situace z minulého století ;-(

Vašeho otce je mi skutečně líto, ale jeho zkušenosti na dráze jsou pro dnešní poměry na železnici jen hořce úsměvné. Za těch více jak 40 let se mnohá pracoviště a profese změnily k nepoznání. Rozsah znalostí a přísná zodpovědnost a případné následky

za mimořádnosti jsou pro zúčastněné většinou fatální.

Většina i moderních zabezpečovacích zařízení monitoruje snad každý úkon obsluhy. Nepomůže pak ani ten nejlepší advokát. Není to sice případ Martinic, ale věřte mi, že je to tak.

Jen tak na okraj. Copak by si někdo pomyslel, ještě v 19. století, jaká bude atrakce skanzen v Rožnově pod Radhoštěm nebo středověké vesnice Řepora, Bystřec, Přerov nad Labem či Ostrá??

Tohle unikátní technické zařízení v Martinicích zlikvidovat by byl skutečně akt barbarství.

0/0
30.1.2016 12:11

S83y44l58v29a 65Š39p22o58r17k84o90v88á 9516569620634

asi jste v zápalu diskuse zapomněl, o čem je řeč;-D - o tom, že se má zrušit stará trať se starým zařízením (tedy s takovým, s jakým se někde pracovalo i koncem těch 80. let ... co se týká skanzenů - pokud o nich něco víte, jde většinou o "muzeum v přírodě" tedy o místo, kam se přivezly a znovu postavily staré domečkya lidé tam nežijí - ale starají se o ně pracovníci muzea. A to je přesně to, co tady já i řada ostatních chceme - nikoliv zlikvidovat, ale nechat to v nějakém "muzejním režimu" - např. v železničním skanzenu Zubrnice

0/0
30.1.2016 13:18

J19i98ř13í 50E88n55g76l47i14š 1895399905501

Přesunout tak velký objekt do muzea, aby byl alespoň částečně funkční by bylo těžko možné. Unikátnost tohoto zařízení spočívá právě v jeho dlouhodobé a kontinuální funkčnosti. Spousta dříve zrušených stanic byl do jisté míry slepenec minulosti a novějších zařízení. Tohle je poslední kompletně vybavená stanice a v tom je naprosto výjimečná.

+1/0
30.1.2016 13:34

S89y13l13v94a 50Š12p46o48r22k60o12v34á 9176349220844

Pokud nejste specialista na železnici, přesuny budov a zařízení a skanzeny, tak o tom asi nemůžete vědět, zda to jde nebo ne. Třeba v Zubrnici funguje normální dráha - takže by se to dalo přemístit na ni. Pokud chcete žít ve skanzenu - nic vám v tom nebrání, ale většina lidí chce jednak jezdit po bezpečně zajištěné železnici, jednak nemá zájem platit x státních zaměstnanců, když se to dá technologicky vyřěšit jinak

0/0
30.1.2016 13:55

V41i41k84t76o11r 77N81á87r93o88ž80n80ý 3609492828

Jde o to , že každé zabezpečovací zařízení bylo pro každou stanici vyrobeno na míru. Můžete hradlové přístroje strčit do baráku na to dát ceduli...tento kus sloužil v žst. Martinice...

Ale strčit to do nějaké muzejní stanice a zfunkčnit to ... to vnímám hodně problematicky...navíc ve stanici , kde by se toto zařízení instalovalo by to bylo brané jako nová stavba. A takové zařízení jako novou stavbu již nikdo nepovolí....

+2/0
30.1.2016 14:06

V67i65k25t26o97r 47N52á66r23o17ž61n64ý 3389382528

Já myslím , že to trochu přeceňujete. Profese výhybkáře (signalisty) v takových Martinicích není dnes složitější , než před třiceti lety. Stejně tak , jako práce výpravčího ve stejné stanici.

Ba naopak... Takový výpravčí před třiceti lety v Martinicích makal mnohem více , než dnes...vlaků jezdilo více a výpravčí musel ve stanici zvládnout všechny profese. Musel znát mimo své hlavní práce spočívající v zajištění provozu vlaků tarify , musel znát nákladní přepravu , musel znát obsluhu dálnopisu , musel znát všechno ohledně spoluzavazadel , spěšnin atd...dnes práce výpravčího je v drtivé většině případů pouze jenom o té dopravě.

Nechci to bagatelizovat..jde o práci v nepřetržitém provozu ..takže je třeba zapomenout na každý volný víkend , každá druhá směna je v noci a je to práce , kde je dotyčný pořád jednou nohou v kriminálu...

+1/0
30.1.2016 13:23

V66i50k18t94o85r 92N87á27r63o92ž25n27ý 3599652468

Ne v každém regionu je nízká nezaměstnanost ...zrovna kolem Martinic to s nabídkou pracovních příležitostí není žádná sláva...

+1/0
29.1.2016 14:04

S50y79l71v39a 17Š57p40o29r19k22o31v59á 9666939950964

Samozřejmě - a je pak na každém člověku, jestli se nechá živiti ostatními nebo si najde práci kus dál od svého domova nebo se třeba začne živit zcela mimo svůj obor - i jako OSVČ...

0/0
29.1.2016 14:40

J75a26n 32K84o88h70l 4813667651294

Pro Vás osobně potřebnější věci. Já bych měl priority zase jinde. A o to jde. Zamyslet se nad tím trochu..

0/0
29.1.2016 14:14

S66y43l94v19a 13Š55p88o75r36k25o80v48á 9896589920764

ano, každý může mít jiné priority - ale životy lidí má každý normální člověk na prvním místě. Člověk, který by na první místo dal třeba opravu silnic či dotace pro firmy má pokřivený hodnotový žebříček

0/0
29.1.2016 14:42

M76a80r66t66i95n 97N28e29r83m48u23t 9537617188899

Hm, srovnávat strojvedoucí a výhybkáře, kteří v 21. století běhají s klíčema mezi kolejema

0/0
29.1.2016 11:47

M71a50r37t73i84n 23N12e27r13m76u28t 9697817948779

Modrá armáda už není tak strategickou veličinou, aby mohla sežrat půlku státního rozpočtu jako za rakouska

0/−1
29.1.2016 11:49

V42i35k95t92o15r 89N84á62r98o46ž95n89ý 3839712508

No , kdyby se ti lidé dali nahnat do fabrik...to by byla ještě nádhera. V tomto regionu je to spíše o tom , že skončí na pracáku...a budou na obtíž státu..

Kladu si otázku , jestli nahrazování lidí technikou je pro stát opravdu tak výhodné. Na jednu stranu musí investovat těžké miliardy do nové techniky a na druhou stranu když ti lidé nahrazení technikou skončí na pracáku , tak pro změnu musí stát vymýšelt , jak tyto lidi udržet při životě.

+4/0
29.1.2016 12:27

L61i81b63o71r 58B27l17á64h13a 6899626773

Taky si uvědomte, kolik ta modernizace stojí a že AŽD dává životnost dvacet let! Pak tu budou ty samé náklady znova... Elektromechanika je tu přes 80 let a pořád spolehlivě funguje, za každého počasí. Narozdíl od ESY, která pravidelně selhává - za bouřky, za veder, za velkých mrazů...

+2/0
29.1.2016 17:03

S48t62a28n 79N58o47v87á70k 5807285645244

Převážná většina nehod na železnici je zapříčiněna selháním lidského faktoru A teď ani nemám na mysli řidiče, kteří vjíždí na přejezd na červenou, pouze selhání výpravčího, selhání vyhýbkáře atd.

Pokud by to byla pouze víkendová turistická atrakce, nemám námitek. Ale pokud to má být součástí běžného provozu železnice, tak je to hazardování s lidskými životy.

+1/−2
29.1.2016 10:03

J84a81n 65K74o74h48l 4273217431414

Výpravčí a výhybkář? Ty jsem naposledy viděl snad v minulým století.. bohužel. Dneska je to vesměs automatizovaný a řízený z dispečinku.. jenže spoléhat se na techniku je fajn - dokud se něco nestane..

+3/0
29.1.2016 11:12

S36t65a86n 27N32o29v24á27k 5407895245364

Já si opravdu už teď nevzpomenu, kdy jsem naposledy četl nějakou zprávu o tom, že výpravčí omylem poslal vlaky proti sobě. Ale stávalo se to, to je fakt.

A pokud se to už nestává, tak určitě ne proto, že se zlepšili výpravčí, ale proto, že se zlepšila technika.

Technika může také selhat, to je jisté, ale také se dá jistit několikanásobně - jedno čidlo kontroluje správnou funkci druhého čidla. Což u výpravčího nejde. Resp. šlo by, ale nedělají to. Dva výpravčí na jedno nádraží nedají... :-)

+2/−1
29.1.2016 11:25

V16i23k45t27o26r 41N45á83r78o80ž63n97ý 3579732458

Také si říkám...až se někomu podaří poslat do IT systémů SŽDC nějaký vir , na základě kterého železniční doprava v celé zemi zkolabuje , budeme si ještě ty výpravčí a výhybkáře ještě přát zpět...

+1/0
29.1.2016 12:34

P51e89t37r 51N45o65v14o31t90n23y 1711300651

Ona stačí taková bouřka. :-) Ale trvat kvůli tomu na staré elektromechanice asi nelze. A aby památkáři rozhodovali o tom, jaké bude ve stanici ZZ, už vůbec ne.

0/0
29.1.2016 13:05

J51a66n 10B34u33b69i55k 9582601392307

ono to jednou dopadne tak, že se bude muset na trati zastavit provoz z důvodu zabezpečovacího zařízení nevyhovujícího unijním předpisům

A bude to........

+3/−2
29.1.2016 9:59

J10i79ř97í 56E57r84b32e29n 1743554776747

Společné a jednotné unijní zabezpečovací předpisy nejsou a nebudou.

Smiřte se s tím, že pro kopání do EU si budete muset najít jinou záminku.

+2/0
29.1.2016 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.