- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud bychom se bavili o využití areálu po Textilaně, má to dva zásadní problémy. Jeden - k ceně za výstavbu připočtěte ještě přes 3 miliardy za výkup pozemků od holandských investorů, kteří jsou současnými vlastníky. A druhý, který nevyřeší ani peníze - pozemek bývalé Textilany je v záplavovém území, čili pro stavbu nemocnice nelze využít. (jinak vyhodnocením variant (nová nemocnice na pozemku po Textilaně; nová nemocnice na pozemcích u letiště; rekonstrukce a postupná přestavba ve stávajícím areálu) se zabývala pracovní skupina v prvopočátku a nejvhodnější (a hlavně při současných finančních možnostech jediná realizovatelná) vyšla varianta výstavby pavilonu urgentní medicíny ve stávajícím areálu.
předražené lavičky kritizují předraženou nemocnici
A stavet bude, moment prekvapeni !!! Vitezem se stal SYNER
Tak samozřejmě, že obecná čísla vycházejí jednoznačně pro stavbu na zelené louce. Pokud novou nemocnici neplánují postavit najednou, ale po etapách bez jasného časového harmonogramu, tak je otázka, jestli by se to vyplatilo i v delším horizontu.. otázka je ale, kam s ní. Letiště je daleko a má snad ještě horší infrastrukturu, než centrum města (mimochodem, jsem zvědavý, kdy se dočkáme dokončení sudetské dálnice/obchvatu města.. dřív než 100 let od zahájení výstavby to ale asi nebude ), býv. textilana leží uprostřed tří sídlišť a minimálně bez tunelu pod Perštýnem na Košickou je taky dost nepoužitelná.
Klidně ať to postaví za dvě, za tři nebo i za čtyři miliardy, když je dokáží sehnat, ale musí to mít nějakou přidanou hodnotu, která té částce bude odpovídat, podobně jako se to podařilo před MS 2009, kdy vznikla kromě moderních sportovišť i dodatečná infrastruktura. Tím myslím vyřešit praktické problémy typu: od tramvaje ať vede průchod pod nový areál; ať zůstane zachována linie domů v Kristiánově ul. (Stefanshospital to má bohužel spočítaný asi tak jako tak); ať se vyřeší dopravní napojení a pod zemí postaví parkoviště; to zároveň umožní zastavět prostory proluk v okolí, kde jsou stávající parkoviště; zlepšit průchodnost pro pěší, což může být ve stávajícím areálu na kopci problém..
Kocumová reaguje jako obvykle úplně mimo.. docela by mě zajímalo, co na to její šéf, který se (alespoň mediálně) snaží prezentovat, že mu zájem areálu po Textilaně nebo kolem letiště není lhostejný a rád by tam viděl zajímavou architekturu.. teď má možnost. A zároveň by tak elegantně rozsekl otázku, kudy vést tramvaj do Rochlice
Od Kousala to fakt sedí! Pokud je mi známo, tak ta jeho přestavba lavičkového náměstí byla taky předražená, ne? A to nemluvím o té hnusostavbě, kterou navrhl místo bývalého OD Ještěd. Naštěstí se mu podařilo navrhnout i jiné budovy, které jsou krásné (např. knihovna). U nového Tesca však podle mě selhal a protlačil své zájmy (lavičky). Takže žádná občanská povinnost, ale vych....st.
Jestli by nebylo jednodušší a levnější postavit úplně nový špitál na místě bývalé Textilany. Vrtulník tam doletí snadno, tramvaj jezdí hned okolo, napojit to na I/14 přes sídliště by taky nebyl velký problém
Opět nějaká levárna...výjde z nich Liberec někdy?
To není libereckou specialitou.
To je problém všech větších staveb, financovaných z veřejných rozpočtů - ať už jde o špitál, školu nebo silniční obchvat, vždycky se nade dost nenasytných přísavek...
Jestli ono tam v tom projektu spíš není málo laviček :-)
A proto zdravotníci dnes vyzvali ke zvýšení dotací do zdravotnictví ...