Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Libereckém kraji dostaly autosedačky i dva autobusy. Jediné v Česku

Dvě nehody autobusů plných dětí u Panenského Týnce a Kněžnici na Jičínsku z posledního týdne vyvolaly otázku, jestli nezavést povinné poutání dětí v autobusech. V Libereckém kraji přitom dva takové speciálně dětské autobusy jezdí, jako jediné v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B86o83h36u20s64l32a13v 67K84r77á44l73í16k 2621910529796

Ještě bych zavedl v autobusech povinné přilby. Ale to přijde časem...

+4/0
14.3.2016 20:26

J73a33n 46N20e23m67e68t79h 1109343306471

Pokud povinné poutání bude u autobusů, které přepravují děti na výlet tak ano. Nedokáži si však představit, že by tato povinnost byla i u běžných linkových autobusů nebo u autobusů jezdících v rámci MHD.

+3/0
14.3.2016 15:19

O57n47d28ř57e66j 63V75e89s84e47l55ý 7469367551419

Tak samozřejmě zavést povinné poutání. Já když povezu v autě dospělého, natož dítě, bez pásů, dostanu mastný flastr. Děti snad do 15 dokonce jezdí v autosedačce. A pak je naskládáme po 40 do velké plechovky, za volant sedne mistr no name a stačí drobná nehoda a 40 děcek lítá v autobusu jak sůva v nudlích. To mi úplně smysl nedává.Notabene, když řidiče neznáte, nevíte, jetli včera kalil, nebo ne.

Takže, chcete vozit malé dětí? Ok, dejte jim minimálně pásy.

+2/0
14.3.2016 14:33

O58l97d60ř52i37c22h 10J45a54n83e13č75e29k 8139166953471

"Děti kupříkladu rády za jízdy koušou do madel a nadhlavníků před sebou, takže během prudkého brzdění nebo srážky mohou přijít o zuby. To se při připoutání nemůže stát."

- co je to proboha za blbost?! pokud má děcko madlo v zubech nebo centimetr před nimi a autobus prudce zabrzdí, tak pás sice udrží tělo, ale stejně ne zcela nehybně ("na pětníku") a i kdyby, tak hlava dopředu cukne a to děcko si ty zuby vyrazí tak jako tak 8-o

nebo tím snad chtěla mluvčí říci, že když jsou děti připoutané, sedí, kde mají a do madel nekoušou?

0/0
14.3.2016 13:51

P34e33t21r 71B80e80z63s82t28a29r43o63s19t78i 2509436673431

Jenže v sedačce je prikurtovane, takže se k madlu nedostane...

0/0
14.3.2016 13:55

O58l61d76ř82i29c10h 79J63a81n75e78č37e44k 8489216983141

pochopitelně i pod bezpečnostním pásem máte volnost pohybu, ale už to není tak jednoduché

0/0
14.3.2016 17:14

P77e57t80r 15B69e47z52s91t67a26r41o77s63t98i 2689336653811

Je to obyčejná Sorka , která, když neveze děti, jede třeba linku na Černý Most... Sedačka stojí, přesně podle tato něco pod pět tisíc a dá se dat kamkoliv, kde jsou tříbodové pásy... Tudíž vyrobit něco takového jinde je jen otázka, aby si objednavatele dupli... Ten autobus na boku , vesnický linkový bez pásu, u Jičína to samé a myslím si, že takovéto skupiny nedonuti nic, požadovat sedačky, to je asi to samé, jako vždy bude skupina, která koupi párky pod 50 Kč/kg bez ohledu na to, že to není kvalitní, ale je to levný... Přitom třeba na kole si skoro každý priplati za helmu, zde to nevidím tak horké, dokud to nebude nařízené...

0/0
14.3.2016 12:56

J72i36ř62í 52E39r18b97e61n 1433494646207

No ono je to jak kdy a jak kde. "Naše" škola si pokud vím objednává pouze autobus nějaké kapacity a bez technických podrobností, takže někdy jim přijede vysokopodlažní MAN, jindy dálková SORka, jindy linkáč - podle toho, co má ten den garážmistr právě volné.

No a všechny autobusy vyrobené po roce 2008 už mají dvoubodové pásy, což i pro děti postačí. Pokud učitelky dohlédnou na to, aby si to děti opravdu zapnuly.

0/0
14.3.2016 13:31

J63i22ř75í 21E17r83b15e66n 1753414756127

A ještě mě napadá - když si vzpomenu na svoje dětství v 80. letech, tak naše základka na výlety vždycky (!!!) dostávala od ČSAD dálkový zájezdový bus - nejprve ŠD 11, později LC 735 nebo dokonce klimatizovanou LC 736. Nikdy jsme nejeli sprostým linkáčem - ty byly potřeba na řádný výkon, zatímco dálkáče byly vždy volné.

Až po roce 1990 to začalo upadat, když nám dávali rozpadající se linkovky C 734 s vydrolenými sedadly a potrhanými síťkami nad hlavou. A jednou jsme dokonce jeli na výlet hasičskou okurkou 706 RTO, kde nebylo uvnitř slyšet vlastního slova...

0/0
14.3.2016 13:33

P64e28t13r 84B53e41z39s25t44a43r43o51s33t72i 2869436623761

Já nevím, když se objednává, řeknu na veletrh do Brna, chci tohoto Axera s kmenovým řidičem cislo jedna nebo dva, když to nepůjde chci tuto LC 956 s kmenovým a vždy to jde, takže dopředu vím, co bude, kdyby mi stačila 935 nebo SOR, vyšlo by to levněji, je to jen o tom říct si, popřípadě jít o " dům dál "

0/0
14.3.2016 13:40

O78l35d60ř88i61c41h 19J40a42n86e59č39e28k 8299956543541

samozřejmě vždycky záleží na tom kdo objednává a jaké má zadání, resp. prostředky. když jsme jezdili se sportovním oddílem objednaným busem, tak jsme si sice nemohli říct řidiče, ale konkrétní bus jo. ale až poté, co jsme odešli od lowcostu, který vždy měl jen staré karosy, které stěží dojely z Prahy do Jihlavy...

0/0
14.3.2016 13:58

J76i73ř58í 96E33r84b52e43n 1523154906157

Ano, to je správný přístup. Jste zákazník, jste pán.

0/0
15.3.2016 6:29
Foto

M49í18r73a 89K72l75a57s 9972797739716

Přeji příjemnou zábavu při objednávání takového autobusu a zejména při poutání děcek do autosedaček...

0/0
15.3.2016 21:04

O55l38d96ř95i80c92h 20J70a63n89e20č19e63k 8369266893721

moje škola měla v 90. letech vlastní 'dálkový zájezdový bus' - normální karosu z 80. let, takže to vždycky bylo rozpadající se s vydrolenými sedadly, samozřejmě bez pásů. a když pak šla do šrotu - to už se nepamatuju, to už jsme pak asi nejezdili, no jednou jsme na školní výlet městským linkáčem jeli.

0/0
14.3.2016 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.