Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Postavte tady slušnou silnici, apeluje šéf libereckého Densa na stát

Průmyslová zóna Jih v libereckém Doubí, kam denně dojíždějí tisíce Liberečanů za prací, je na pokraji kolapsu. Se zbytkem světa ji spojuje jedna úzká silnice, která už dávno nestačí. Firmy zde sídlící vyvíjejí tlak na libereckou radnici i krajský úřad, aby postavily silnici novou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a66r19t76i41n 64M42u86s40i15l 4210931263501

Průmyslovou zónu Jih, stejně jako Sever stavěla pro sebe velmi výhodně zkrachovallá Investorsko inženýrká, alias dcera Syneruů. A paradoxně znovu chybí silnice. Nyní do Jihu. Ale tak jako léta chyběl nepostavená výjezd ze Sněhuláka na Prahu. Zvláštní. :-P Tady se zjevně otočily jen penízky, které generovaly zisk. A město mlčelo viď Jyrko Motejle, chrabrý spasiteli města.

Na druhou stranu, tzv. Hitlerova dálnice (čti průtah v ose Pilínkov-Hanychov-Ostašov) je v územním plánu od války. Absence této spojnice je čím dál víc patrná. Nevím zda má být investorm právě Kraj, ale zjevně je nutné začít stavět. Ať se to těm, co si v blízkosti vyhrazeného území postavili domeček, líbí nebo nelíbí.

0/0
28.3.2016 20:45

M52a69r37e70k 17M10a32r34t32i72n 8669484356220

Silnice je super, ale proč nevybudovat krátkou vlečku, nota bene když vede kolem železnice a po železnici je také kousek od hlavního libereckého nádraží?

0/0
27.3.2016 23:56

V10o52j86t84ě38c64h 84S43o63u22k34u38p 3698211650161

Vlečka by byla fajn, ale myslím si, že Denso si dokáže samo dobře spočítat, který způsob dopravy je pro ně nejvýhodnější.

+1/0
28.3.2016 17:57

M34i57r97o58s95l53a66v 69Z78i19k84m12u33n43d 6768512177588

Pak ať si postaví soukromou silnici sami ...

0/−1
30.3.2016 11:49
Foto

M69i93l55o87s49l26a93v 71Z77í73t62k43a 8610554227870

Silnice, silnice - kolem areálu vede železniční trat, co takhle vybudovat si krátkou vlečku? a je po problému

+6/−2
27.3.2016 10:41

J64a25n 90K44o58h44l 4383257441184

Jako že tam budou zaměstnanci jezdit vlakem? ;-)

+5/−3
27.3.2016 11:00

J96i92ř46í 28E62r59b94e57n 1323534306217

1. vlecka je pro zasobovani tovarem a pro odvoz vyrobku. V civilizovanych statech bezna vec.

2. zamestnance ma prednostne vozit MHD. Nekolik tisic zamestnancu by uz dokazalo vytizit i tramvaj, nejen autobus. V civilizovanych zemich opet bezna vec.

+4/0
27.3.2016 12:27

J69i43ř43í 14E18r17b35e50n 1933504926367

Tramvajova linka (letiste) - Kubelikova - Prumyslova - Pilinkov zst - Vesec - Rochlice - terminal ale bude vzdy jen snem, pokud nekdo neda jasny prikaz ji vyprojektovat. A na to nikdo nema koule, na rozdil od vizionarskych politiku pred 120 lety.

+5/0
27.3.2016 12:34

J50a40r32o54s97l73a45v 33Š43k28o14d33a 6384448699541

Kdysi se mluvilo o nějakém regio-tram, který by částečně využíval stávající traťová tělesa. Zmizelo to jako pára.

0/0
27.3.2016 23:14

J36a15r28o47s70l88a50v 14Š35k88o39d50a 6974848629731

Oni tenkrát nevěděli, před 120 lety, že bude gumokol levnější. A stavba tramvajové trati takovej problém, legislativní, majetkovej, dotační, politickej.

0/0
27.3.2016 23:16

L42a93d34i24s35l13a95v 27K25v92a32s71n53i63č14k81a 1453207523515

Jenom jestli si nepletete zbožné přání s realitou. Které ty "civilizované země" to jsou konkrétně a co ty firmy vyrábějí ?

0/−1
27.3.2016 14:55
Foto

B17r72o75n96i38s30l82a48v 42G36a25b12r21y11š 2652899161

To máte sice pravdu, ale tramvaj je budována téměř výhradně za účelem přepravy větší masy cestujících a kontinuálně. Nevím, jestli by se to vyplatilo. Průmyslová zóna je spíše nárazovou záležitostí. Doprava přímo třikrát denně nebo i jinak, záleží na rozložení směn.

Ale za příklad si můžeme vzít východoslovenské železárny. Tam na ranní směnu jezdí tramvajové soupravy každé 2 minuty a až do oběda se pak jezdí po hodině. A tak dále. Byly doby, kdy se tam vypravovaly i třívozové soupravy.

+3/0
27.3.2016 14:59

V49o53j89t93ě74c94h 62S25o73u16k96u68p 3558121640581

Bylo by fajn kdyby bylo vše tak růžové jak to vidíte vy, ale Vámi popisováné běžné věci, jsou pro ČR, podle mého názoru, velmi vzdáleně výhledové... Jiří Erben: Zajímal by mě příklad oné "civilizované země", jež máte na mysli.

0/0
28.3.2016 18:02

J46a70r30o92s68l34a28v 62Š52k36o31d27a 6374198389881

Vlečku postavit můžou, ale zchrátrá jim, jako většina vleček v republice. Na vlečce si můžou vagóny posílat jak chtějí. Ale na státní trati se tvrdě platí za kilometr. Nemám ponětí kolik to je, ale asi je to tolik, že kamiony jsou výhodnější.

V zahraničí se politik rozhodl, že kamiony patří na koleje a zařídilo se. U nás, kde jsme zdědili z 20.století nádherně hustou síť tratí jezdí kamiony po silničkách, přes vesnice.

+2/0
27.3.2016 23:04

T97o83m76á64š 50G86r58o35s14s76m44a61n58n 6294798822881

presne tak, za "totace" dle dokumentu CT k vystavbe D1 byla zeleznice vyuzivana pro tyto ucely ze 78% procent. dnes je vse na silnici.. a když to někdo navrhne strcit na silnici je hned problém mezi lidma. Ale když sednou do auta a mají před sebou ufunene kamiony které ohrozuji dopravu svým stavem atd tak to jsou hned kecy v duchu negativnim. Taky bych to strcil na vagony .. :-)

0/0
29.3.2016 11:16

L80u93c73i55a61n 27P51a68p23a39z34i17a13n 5894697381615

Ať jdou raději podnikat do Žitavy nebo Bogatyně.

0/−10
27.3.2016 10:34

L16a95d81i84s74l57a89v 36N29á22d71v11o21r83n22í91k 6924295157476

...spojení k Densu je skutečně katastrofa....

+3/0
27.3.2016 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.