Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj z Liberce nově pojede až do centra Jablonce. Za 600 milionů

Cestující, kteří pojedou na začátku roku 2020 tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou, budou moci vystoupit v centru města. Konečná tramvaje totiž nebude jako dnes u městských lázní a parku, ale vozy budou pokračovat dál po ulici Budovatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31o20s34e98f 28B62a43l60o45u61n 4820566955611

Já teda Jablonec moc neznám,ale jak si pamatuju tu uličku na náměstí a koukám na Google Earth,nejen že bude celkem dost nebezpečné pro chodce i zákazníky těch malých obchodů se tísnit s tramvají v té úzké uličce,ale hlavně ty domy brzy začnou praskat a ty otřesy pro ty lidi + troleje za okny budou dost problém a efekt za 600 mega bude jaký?.zastávka navíc?:-/

+6/0
25.3.2016 8:47

J47i72ř73í 18E15r61b78e21n 1613264166407

Ta tramvaj tam nebude jezdit nonstop, ale zhruba 3× až 5× za hodinu přijede, zastaví, vystoupí z ní nebo do ní nastoupí pár desítek lidí a zase odjede dál. Před nějakými 55 lety to byla běžná součást jabloneckého života.

Moderní tramvajová trať je postavena tak, že nemáte šanci slyšet dunění ani cítit otřesy - používají se lože pohlcující kmity v řádu jednotek a desítek Hz.

+1/0
25.3.2016 18:08

J45o62s51e67f 76B17a66l64o49u90n 4320176235881

Nesouhlasím,mám přítelkyni v Plzni a pod okny jí jezdí tramvaj.Hluk a otřesy jsou velice nepříjemné..Rv

0/0
25.3.2016 18:59

M51i29l60a38n 53M80a93j18e57r26č73í37k 1790220524976

Ale ta trať v dané ulici je jistě desítky let stará = NENÍ MODERNÍ (cca mladší 10-ti let, které se např. v Praze nepoužívají při REKO TT tzv. BKV panely, ale prosím neplést s opravami, kdy se i ty panely vytáhnou, udělá plošně nové podloží a položí se zpět staré dobré panely z daného místa i tzv. vytěžené z rekonstrukcí jiných TT)!!

+3/0
26.3.2016 2:11

J71i82n22d32ř96i96c92h 93R15á48z38l 2951205551490

Vy naivo, přijďte se mrknou do Moskevské, když projede ta těžká šedivá tramvaj, to je rachot a zemětřesení-

0/0
3.7.2016 18:45

J66a93n 26K19o58h59l 4323717341454

1. Tyršovy sady jsou v centru města, takže do centra jezdí už teď; 2. bude to dál na vlak; 3. zastaví to dopravu na hlavní komunikaci a fronty budou až za kruhák; 4. je technicky vůbec proveditelné nacpat to na dolní náměstí? A i kdyby, tak ta tramvaj tam bude muset jet krokem, aby to vůbec vytočila..

+5/−1
24.3.2016 18:55

J36i14ř34í 92E49r37b54e22n 1503284486947

1. ano, ale obvykle si jako "centrum" představujeme tu část s budovami úřadů, obchodů aj., ne park

2. z terminálu na Ovocném trhu to bude na zastávku Centrum blíž, než z dnešní smyčky na hlavák

3. není důvod, proč by 150 m dlouhý tramvajový úsek měl zastavovat dopravu v celé ulici Budovatelů ani při taktu 10 minut

4. je to proveditelné, trať nemusí vést pravoúhle, ale může si na Dolním náměstí najet obloukem a Kamennou vzít lehce šikmo

+4/−2
24.3.2016 22:52

J90a90n 53K36o66h32l 4143527971974

3. zajeďte si někdy do Liberce, ul. U Lomu zezhora. Stačí, aby projel 1-2 autobusy a 1 tramvaj, a zaseknete se tam minimálně na 10 minut.. tolik k perfektnímu nastavení absolutní přednosti MHD..

+3/0
24.3.2016 23:26

O11n76d17ř42e63j 12M92a48k48a21r86a 8868697922670

Křižovatka u zastávky U Lomu je v podstatě 6ramenná křižovatka (z čehož do dvou ramen může poze MHD) a zastávkou U Lomu pravidelně projíždí linky 5, 11, 22, 25, 141 a několikrát za den linka 35. To se vůbec nedá srovnávat. Samozřejmě závisí i na tom, jak jsou tam nastaveny semafory. Navíc vedení tramvaje dále ulicí Budovatelů umožní případné zprůjezdnění ulice Poštovní/U Balvanu, což ulehčí dopravě v ulicích Budovatelů/U Zeleného stromu a Pražská v okolí okružní křižovatky.

+4/0
25.3.2016 1:17

J10i64ř21í 83E82r69b36e10n 1713134346657

No té ulici by nejvíc pomohlo, kdyby byla konečně postavena silnice od Kauflandu do Zeleného údolí, v plánech je už přes 60 let ;-)

+3/0
25.3.2016 2:40

J32i91ř10í 67E81r46b38e12n 1573854176727

Ulice U Lomu? Tou tramvaj nejezdila nikdy a na horní odbočce se jí ta trať sice dotýkala, ale naposledy v roce 1960 před zrušením trati do Růžodolu.

Nemyslíte spíš zastávku U Lomu na konci bývalé Textilany? Tak tam jsem nečekal nikdy déle než minutu, ale asi mám jen štěstí ;-)

Předpokládám, že v jablonecké ulici Budovatelů by asi takovéto stavební řešení neprošlo, museli by zřejmě znovu zbourat hotel Merkur (já pamatuji ještě ten předchozí, s cáry záclon a koberců vlajícími z rozpadajícího se zdiva těsně předtím, než ho v roce 1987 odstřelili) - no, kéž by se tak stalo...

+6/0
25.3.2016 2:29

J52a29r12o78s37l17a13v 31Š60k67o65d67a 6924678249381

Hlavne tam nejakej ultra maxi pansky prirozeni nechava zapnuty semafory pres noc. Jedina svetelna v celym kraji. Taxikari uz to projizdej na cervenou, hromadne to vsichni bojkotujou.

+2/0
25.3.2016 8:55

L75u45k38á38š 45V70e55v48e52r15k49a 1407896200

ad2) bude to dál na vlak je v případě tramvaje které jede souběžně s vlakem nějaký problém? navíc zastávka bude u lázní a pak z terminálu bude lávka na centrum, ale tenhle přestup mi trochu uniká když na tanvald se může jet už rovnou z liberce či opačně, případně další možný přestup je v proseči (kde to je pár metrů) stejně brandl

+1/0
25.3.2016 14:10

M23i57l47a40n 63M66a57j72e63r98č13í14k 1630350424746

Tak logický přestup z TRAM z centra Liberce na železnici je v té Proseči či Brandlu - rozhodně se mi nezdá výhodné zajíždět zpět na nádraží - zastávku před konečnou TRAM z Jablonce.

0/0
26.3.2016 2:15

P23e32t10r 37S80c50h77w44a16r58z 7558399833111

No jo, jenže to by musel vlak stavět v Proseči či v Brandlu pravidelně (na znamení).

0/0
26.3.2016 17:35

O62n89d70ř57e51j 19M54a36k59a70r26a 8138807382340

Staví všechny

0/0
26.3.2016 18:34

P41e16t29r 16S77c90h27w40a61r38z 7728789133341

Aha, moje chyba. Jel jsem směrem na Liberec naposledy vloni ještě za starého GVD a to tam nestavělo skoro nic.

0/0
27.3.2016 12:04

J15i20n27d87ř61i45c23h 43R16á82z32l 2291855711380

Jde hlavně o ty peníze, něco kápne do určitých kapsiček, to je jedno, kam která tramvaj pojede, hlavně že to sype. Tak jako MS ve Vesci, tam sport byl až na druhém místě...

0/0
3.7.2016 18:47

R21u77d69o49l19f 74K51o36m33á15r19e45k 8589188285

"Cestující, kteří pojedou na začátku roku 2020 tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou, budou moci vystoupit v centru města."

"Se stavbou je potřeba začít nejpozději v roce 2020, tak aby projekt byl hotový o tři roky později."

- takže cestující, lopaty s sebou :-)

+17/0
24.3.2016 18:03

J78i40ř50í 12E53r59b98e24n 1283914216967

Nebo dostanou popruhy a hevery a budou ten tramvajový vůz přenášet osobně ;-)

+2/0
24.3.2016 22:53

J98o45s83e58f 14B54a11l50o59u13n 4390936595631

;-DR^

+3/0
25.3.2016 8:47

M83i92l82a52n 10V63i35k 1877145913783

Když to tvrdí novináři, tak to tak určitě bude, žádné pochybnosti!!!;-D

+1/0
25.3.2016 15:33
Foto

L83u27k78á21š 63H50a56n96d76l 3517896488564

Tramvaj z Liberce nově pojede až do centra Jablonce. Za 600 milionů - bude možnost SMS jízdenky, to nebudu mít hotově:-/

+5/−1
24.3.2016 17:25

J14i89ř57í 67E67r74b10e56n 1513894756157

No ony jsou dnes poněkud jiné nároky na trvanlivost a bezpečnost těch tratí než před 65 lety, kdy se ta meziměstská trať stavěla brigádnicky, koleje se pokládaly naboso a zabezpečení bylo jen telefonické.

Ona taky ta 6MT vážila jen 13 t + max. 60 lidí, což je o dost méně než Tatra T3 (16 t + až 100 lidí), Tatra T2 (17,5 t + až 100 lidí) nebo článková EVO2 (27,5 t + až 139 osob).

Vždycky to jde postavit levněji, ale taková "sleva" nikdy není "zadarmo".

+4/0
24.3.2016 23:02

L75u91k56á71š 21V41e91v78e30r36k32a 1397946610

ale kolik náprav má 6MT a kolik T3 a kolik EVO2 nebo bůhví co tam vlastně za těch cca 7-8let bude jezdit, tlak na nápravu je mnohem důležitější než celková váha vozu (který je navíc víc jak 2x delší) a to dnešní moderní vozy mají menší

+2/−1
25.3.2016 14:05

J81i95ř81í 21E92r54b35e47n 1193164666297

Měl byste jít přednášet na dopravní fakultu, když tvrdíte, že nápravový tlak je důležitější než celková hmotnost vozidla a jeho dynamické účinky na trať ;-D

Škoda že jste svůj postoj neřekl projektantům, ti by určitě zaplesali, že mohou dál pokládat koleje naboso namísto na panely a že je mohou jen spojovat navařenými příčníky stejně jako před sto lety. Ale řeknu vám, že takovou tramvaj bych se bál použít, ono by to totiž po pár měsících provozu mohlo vypadat asi takto: https://www.youtube.com/watch?v=madyXWc_5W4

+1/0
25.3.2016 17:06

J38i90ř32í 41K37o12c15u33r74e64k 6495154405588

No na vašem místě bych se neposmíval. Ono opravdu není jedno jestli je 17,8 tuny neseno dvěma nápravami nebo 24 tun nápravami čtyřmi.

0/−1
25.3.2016 17:57

J56i76ř83í 62E34r38b72e23n 1273594696787

Jenže dynamické účinky na trať jsou dané součinem hmotnosti a rychlosti! Staré grazky, boverky a AEGčky měly do 10 tun a jezdily dvacítkou, třicítkou i s vlečňákem - třináctitunová 6MT nanejvýš padesátkou - šestnáctitunová T3 klidně přes sedmdesát.

+1/0
25.3.2016 18:17

J82o60s14e38f 81K50o14m91á12r11e56k 5874982304339

Krásné video :) Připomnělo mi to starou trať z Řep na Smíchov, když to tam devítka trochu pustila, tak lidi vyskakovali ze sedaček :))

0/0
5.4.2016 6:50

L71u86k27á55š 76H79l43o97u58c62a55l 6802380551254

kolik procent byznysu (nebo třeba přepravených osob) DPMLJ je obsluha Liberce a kolik Jablonce?

mám pocit, že se poslední dobou řeší jen tramvaj směrem na Vratislavice/Jablonec (tam za posledních pár let nahučelo 300-500 mega), namísto aby se peníze DMPLJ a energie manažerů (věnovaná na žádosti o dotace) vložila na řešení opravdu velkého problému - liberecké Rochlice. tam je tramvaj potřeba mnohem víc, než protažení pár set metrů po Jablonci.

+7/−3
24.3.2016 17:13

J72i71ř71í 57E29r53b28e46n 1813984106477

Na Rochlici je spíš problém s územním řízením, s volbou trasy i její délkou - pořád to nikdo nerozhodl.

Jablonec má v tomto jasno a jeho prodloužení tratě bude stále mnohem levnější než, přestože to ve finále nebude zřejmě využívat tolik lidí jako by to bylo v té Rochlici...

0/0
24.3.2016 23:04

L55u54k30á95š 63H14l14o10u35c98a13l 6922970481624

Jablonec má jasno ale financovat to bude DPMLJ, kde je Jablonec jen minoritním podílníkem...

0/−1
25.3.2016 17:43

J55i74ř35í 68E74r45b86e37n 1833264506107

Ehm ehm, takže JN jako minoritní podílník nemá právo na užitek?

Kolik miliard se v letech 1990 - 2005 nalilo do rekonstrukce devítikilometrové liberecké městské trati, výstavby terminálu a dostavby tamní vozovny? Kolik desítek milionů zůstali dopravnímu podniku dlužni organizátoři lyžařského mistrovství?

A proč se Liberečáci už přes deset let nejsou schopni dohodnout na té rochlické trati?

+2/0
25.3.2016 18:25
Foto

M78a53r50t45i56n 75P42i87š52t38o65r91a 8768348556889

Kdyby místo toho na 100 let pozvali z Číny 60 rikšů i s rodinami, vyšlo by to nastejno, a bylo by to komfortnější.

+4/−2
24.3.2016 17:02

S72t67a78n 59N80o90v71á70k 5557395345114

"V polovině 60. let minulého století převládl v Jablonci názor, že tramvaje jsou přežitek a mají být zrušeny"

Tenkrát zvítězil zdravý rozum - vlak do ulic města nepatří.

+4/−8
24.3.2016 16:47

J68i27ř45í 79E22r13b34e55n 1843634566267

Vlak a tramvaj je dost rozdíl.

Ve hmotnosti, bezpečnosti, obsaditelnosti, četnosti spojů i městotvornosti.

+1/0
24.3.2016 23:06

S65t59a19n 27N19o42v91á50k 5887965645264

Rozdíl není skoro veškerý žádný.

Ve hmotnosti: T3 i Hurvínek váží zhruba stejně (16 a 16,6).

V bezpečnosti: tady rozdíl je. Vlaku se nikdo necourá přes koleje, auta jsou od něj důsledně oddělena a tím pádem není nutné pro něj vymýšlet vyjímky z obecných dopravních předpisů (přednost na přechodu, odbočování doprava atd.)

V obsaditelnosti: žádný rozdíl. Zase porovnávám T3 a M131, protože 15T tady jezdit nebude. Když jsou oba vozy zhruba stejně velké, tak se do nich našlape zhruba stejné množství lidí.

V četnosti spojů: co to je za parametr? Kolikrát tu tramvaj pošlu, tolikrát pojede. To samé vlak.

V městotvornosti: to je zas co? Jako že na vesnici tramvaje nejezdí?

Prostě a jednoduše - vlak do ulic nepatří. A že se něco chová jako vlak, vypadá to jako vlak a nejmenuje se to vlak, tak to ještě neznamená, že to není vlak.

0/−5
25.3.2016 0:33

J46i90ř29í 86E81r79b88e26n 1513404286357

Tramvaj je městotvorný prvek obdobně jako souvislá zástavba, vodovod, parky a podobně. S vlakem to fakt má společného jen to, že se jezdí po dvou glajzách. Neznám moc vlaků (no vlastně ani jeden), který by zastavoval po 400-500 metrech pro nástup a výstup několika desítek lidí potřebujících jet do/z práce, obchodu, úřadu, školy, ...

Jinak do měst nepatří především auta - smrdí, dělají kravál, každé z nich zabere 8-10 m2 a přitom většinou vezou jediného člověka...

+3/−1
25.3.2016 2:18

S92t85a79n 72N10o10v14á18k 5217615935304

Ha, ha, ha, ekologický aktivisto, teď jste tomu dal korunu. Tak do měst prý nepatří především auta. Prý dělají kravál...

Hmm, to by musela auta jezdit s uraženým výfukem, aby dělala takový kravál jako tramvaj v zatáčce.

A jestli je tramvaj městotvorný prvek, tak to samé je mimoúrovňová křižovatka s nadjezdy a podjezdy nebo parkoviště.

A že tramvaj nesmrdí? Máte pravdu, v místě provozu ne. Pouze tam, kde pro ní vyrábí elektřinu.

0/−2
25.3.2016 7:19

J81a53r60o22s47l83a21v 70Š62k29o42d30a 6834468739141

Zeptejte se majitelu domů v ulici 5.května v Liberci. Tam kdyz jede tramvaj, tak se vam rozvlni kafe na stole. V noci to je jako kdyz startuje letadlo.

+4/−1
25.3.2016 8:59

M73i40l73a34n 41M83a34j32e62r29č50í88k 1920550144836

https://www.google.cz/maps/place/5.+května,+460+01+Liberec/@50.770377,15.0610821,3a,75y,48.18h,83.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1s9NLU1nIAtlSjY_o_HL3y1g!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D9NLU1nIAtlSjY_o_HL3y1g%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D185.57579%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x470936a04ce512b1:0xe6bec7b31d6539f9

= v daném místě je (mnou před chvílí jinde v diskuzi zmíněná) nejhorší možná konstrukce TT - panely BKV, které přenášejí hluk a vibrace!!

Tato technologie konstrukce TT nesplňuje současné normy ani na rekonstrukci TT - natož výstavbu nové TT, a proto se používá jen v v případě nutnosti oprav stávajících úseků s touto konstrukcí, o nichž se ví, že je není možno finálně rekonstruovat, protože v daném místě je např. tzv. stavební uzávěra pro plánovanou větší stavebně investiční akci!

0/0
26.3.2016 2:33

Z96d98e15n37ě28k 75S78ý66k28o57r72a 1736534588878

ano, i elektrárna smrdí, ale srovnávat smrad ve výšce 100m nad zemí, mimo obydlenou zástavbu, kde se to hned rozptyluje a smrad z aut, která smrdí přímo a doslova pod nosem...?

Nehledě na efektivitu spalovacího motoru, množství potřebného paliva a následné emise pro vyrobení stejného množství energie ve srovnání s elektrárnou. Takže nějaký další, bludný, argument, který porovnává neporovnatelné? A další věc, elektrickou energii můžeme vyrobit i obnovitelně, bez smradů a tramvaj dokáže při brzdění tuto energii vyrábět. Máte snad auto, kterým když brzdíte, plníte nádrž např. benzínem?

+1/0
8.5.2016 13:48

J62i36ř10í 44K80o87c68u88r97e29k 6385594275438

No a Hurvínek je typický vlak? Nedávno jsem viděl Taurus a 25 ložených beček. Odhadem 2400 tun.

A nebojte, lidi přes železniční koleje taky běhají. Dokonce jich pod vlakem umře násobně víc než pod tramvají.

+2/0
25.3.2016 18:01

M32i77l16a24n 57M33a83j41e45r84č97í60k 1160160824216

"........lidi přes železniční koleje taky běhají. Dokonce jich pod vlakem umře násobně víc než pod tramvají." protože brzdná dráha vlaku (tzv. "velké" železnice) je mnohem delší než tzv. vlaků tramvajových, takže strojvedoucí na železnici má proti řidiči tramvaje mizivou šanci zabránit srážce s překážkou (včetně osoby) na trati!!

A mnozí se asi budou divit, že trolejbus je také drážní vozidlo (byť nekolejové, ale s dráhou trolejovou) = takže vlastně správné označení je trolejbusový vlak.

A proto se asi mají podle některých zrušit v městech NEJEN TRAMVAJE, ale asi i trolejbusové tratě, protože do města jakékoliv vlaky podle nich nepatří - byť doslovný překlad z německého termínu pro tramvajové tratě "Straßenbahn" je "MĚSTSKÁ DRÁHA"!!

0/0
26.3.2016 2:52

M60i78l13a40n 86M62a91j21e33r95č38í20k 1170170894266

(asi pro pozdní hodinu se mi vloudila) CHYBA V DOSLOVNÉM PŘEKLADU:

- byť doslovný překlad z německého termínu pro tramvajové tratě "Straßenbahn" je "(PO)ULIČNÍ DRÁHA"!!

+1/0
26.3.2016 15:09
Foto

B60r33o94n79i65s58l94a35v 14G31a89b24r45y29š 2802619151

Jasně, a proto se třeba v Edinburghu staví nový tramvajový provoz. ;-D

+1/0
25.3.2016 14:08

K85a68r58o55l85í55n69a 84H94o90r60o94v73á 3339383945802

To budou mít v klidné Soukenné radost....tramvajky pod oknama tuhle ulici fakt "oživí".

Někdo nebyl schopný dojít těch pár kroků z náměstí na konečnou, nebo jde jen a jen o ty dotace?

+4/−2
24.3.2016 16:47

P10a82v20e13l 55P11i83l77á36t 8641729775744

No já se na to dívám z druhého konce republiky, ale fakticky vzato tam přibude nový druh dopravy, takže oživí. :) Lidé ze Soukenné radost mít nebudou, ale dá se čekat, že řádově víc lidí z města to bude kvitovat s povděkem.

Je to jako se vším - ničím se nelze zavděčit všem.

+8/−1
24.3.2016 16:58

S13t25a75n 14N30o48v40á70k 5737765355934

Nedávno ze Švermáku vyhnali autobusy, prý aby náměstí zklidnili. Zklidnili ho tak, že tam chcíp pes. Poté ho ještě předláždili, napoprvé se to nějak nepovedlo. A teď ho zase rozkopou a přivedou tam tramvaj. Konšelé prostě musí pořád vyvíjet nějakou činnost, protože jinak by to vypadalo, že na té radnici chrápou a berou vejplatu zbytečně.

+4/−1
24.3.2016 17:49

M69i67l43a40n 40V96i60k 1287645283963

Jen aby nemuseli zbourat tu nádhernou napáječku pro dobytek!! A zničí klidné místo, kde často "přemýšlela" určitá skupina našich spoluobčanů....;-D

+2/0
25.3.2016 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.