- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je pěkné, že mezi místními obyvateli jsou odborníci na dopravní stavby. Mimochodem, silnice je v původní trase Krkonošské silnice Liberec - Trutnov uvedené do provozu v roce 1850. A cena stavby? Předpokládaná cena dle projektu - 555.194.000,- Kč, smlouva uzavřena se zhotovitelem na 258.705.119,- Kč, snížení ceny oproti projektu o 46,6%, docela dobrá úspora...
Tak to jsem zvědav co za to cenu tato neznámá firma postaví. Aby nebyla silnice jak vlnitej plech.
Dneska pláčete, ale pro další století bude hotovo.
Jestli třeba ten automechanik nemá nerealistická očekávání. Pokud si ho vyhledáte na internetu, zjistíte, že mu patří jen polovina toho dvojdomu. Ta druhá už patří ŘSD.Tam je něco hodně divně. Co bude dělat stát s polovinou vykoupeného dvojdomu?
A nedivím se jeho sousedům, protože ta silnice by v těch místech opravdu stačila jen rozšířit. A nepřekáží vlastně ani dům, pouze garáž, kde provozuje živnost. Takhle se bude muset celý úsek vybudovat znova a místo jízdy po rovině nejdřív klesat zářezem ve svahu a pak zase stoupat na místo původní silnice.
Kdyby tomu mechanikovi dali aspoň polovinu vícenákladů co bude stát ten oblouk místo rovné silnice, tak vydělá mechanik, stát, soudedi i řidiči. Jenže to by se musely kompletně změnit ty hloupé tabulky, podle kterých se vykupuje nebo vyvlastňuje ve veřejném zájmu.
Kéž by těch 2,5 km silnice s 2 až 3 pruhy bylo dokončeno dřív než se postaví čtyřprodý most z Ruska na Krym, který bude měřit 19 km a ještě po něm povede dvoukolejná železnice. Obojí má plán dokončení v roce 2018.
A kolik je to bde stát v porovnání s českým ŘSD? A jaké řešili u toho mostu majetkoprávní vyrovnání s vlastníky pozemků?
Pokud pánovi z Autoservisu nabídnou částku, po které by byl dva a půl milionů v minusu, tak je něco hodně špatně ze strany státu. Nakonec ty peníze stejně někde jinde prosoudí s těmi, které objet nemohli a s nízkou částkou se nespokojili. Města by se měla spojit, nabídnout slušnou veřejnou dopravu, posílit autobusy i tramvaje (tramvaje se snad už prý posilují ve špičce) a snížit cenu jízdného do doby než bude spojka hotova. Podobný model je i ve Frýdku-Místku, kde dokud nebude hotový obchvat města stojí roční jízdenka na MHD 300kč.