- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Průjezd přes Polsko je tedy katastrofa, měli by to Poláci vrátit kus Sasku a kus do Čech, stejně v tom apendixu je na polské straně pusto prázdno.
Jasne, je tam jenom ten největší povrchový hnědouhelný důl v Evropě.
Stálo by za zmínku, že Sasové uvažují o ukončení provozu mezi Žitavou, Varnsdorfem a Seifhennersdorfem.
K situaci na hranici je možná dobré připomenout, že v té době 1951 byla normálně zadrátovaná. Tedy v tomto případě opatřena signální stěnou bez vysokého napětí. Ale až do roku 1966 fungovalo tzv. vojskové střežení hranice. Tedy využití armády při její ostraze. Proto nemohla být řeč o nějakém benevolentním průchodu.
Na druhou stranu v 80. letech vlak Vanďák-Zittau-Libe často zastavil v Německu u semaforu a žádné manévry se u něho nekonaly. A není divu. Zelená hranice ČSSR-NDR byla prakticky nehlídaná.
Kdo by utíkal v osmdesátých letech z ČSSR do NDR ? To by musel být nějaký totální magor.