Diskuze

Nevystupovat, neotvírat okna. Před 65 lety vyjel první vlak přes hranici

Skoro sto roků jezdily od roku 1859 vlaky mezi Libercem a Varnsdorfem přes Žitavu. Pak ale přišla druhá světová válka a letité jistoty rozmetala na kusy. Po ní se v pohraničí změnily hranice států a mezinárodní přeprava v květnu 1945 skončila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZS

Průjezd přes Polsko je tedy katastrofa, měli by to Poláci vrátit kus Sasku a kus do Čech, stejně v tom apendixu je na polské straně pusto prázdno.

0 0
možnosti
JH

J77a67n 29H68a12v43r86d40a

10. 4. 2016 8:46

Jasne, je tam jenom ten největší povrchový hnědouhelný důl v Evropě.

0 0
možnosti
PN

Stálo by za zmínku, že Sasové uvažují o ukončení provozu mezi Žitavou, Varnsdorfem a Seifhennersdorfem.

0 0
možnosti
MM

K situaci na hranici je možná dobré připomenout, že v té době 1951 byla normálně zadrátovaná. Tedy v tomto případě opatřena signální stěnou bez vysokého napětí. Ale až do roku 1966 fungovalo tzv. vojskové střežení hranice. Tedy využití armády při její ostraze. Proto nemohla být řeč o nějakém benevolentním průchodu.

Na druhou stranu v 80. letech vlak Vanďák-Zittau-Libe často zastavil v Německu u semaforu a žádné manévry se u něho nekonaly. A není divu. Zelená hranice ČSSR-NDR byla prakticky nehlídaná.

0 0
možnosti
VN

Kdo by utíkal v osmdesátých letech z ČSSR do NDR ? To by musel být nějaký totální magor.

0 0
možnosti