Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příliš drahé a ošklivé, kritizují architekti plány na autobusové nádraží

Architekti z libereckého ateliéru Mjölk se pustili do kritiky jednoho z návrhů, jak by mohlo vypadat autobusové nádraží v Liberci. Na jeho přestavbu chce radnice vyčlenit zhruba sto šedesát milionů korun, z toho 130 milionů hodlá získat z evropské dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J12u84r13a79j 23Z10a33m78e29k 8315853207659

Liberec město katastrofa ! ( Spina, neupravené chodníky, Fórum obchodni dům před nim žiadne přechody pro lidí ! . ). Jé toho hodně .

0/0
19.5.2016 11:59

D26a84n42i82e30l 86L70a26n78c 2194600604201

Hlavně ať to nedostane Mjölk,bo ty jejich věci jsou hrozný.....

+1/0
18.5.2016 18:20

Z26d52e56n16ě85k 71S72a25m50e27k 5491386483

Jo, měla by tam stát pěkná menší budova s bufíkem a pokladnami, pár laviček pro cestující, zázemí pro řidiče a k tomu větší parkoviště na max.1/2 hodiny zdarma, pak po 100,-Kč/hodinu. Nic víc není potřeba. Megalomanství už bylo v Lbc dost, to si užili poslední "urbanisti" s nákupními centry v centru a smradlavými provozovnami mezi rodinnými domy, jako například na konci Jeronýmovi ulice.

0/0
18.5.2016 11:00

P24e37t15r 80S75c94h68w57a19r55z 7788309263471

Měl bych nápad. Že by p. Stolín vzal tu krabici od bot, co chce postavit na Slunkách v Jablonci a po malé úpravě z toho udělal terminál v Liberci. Slunky pak do podoby škatule nepřestavovat. :-)

+1/0
18.5.2016 8:55

O90t26t85o 16P93o28s62p88í16š35i71l 4254985477928

"Jenže funguje efektivně, tam přijede autobus, naplní se lidmi a zase odjede, nikde tam ty vozy nepostávají," upozornil Mach.

A kde mají ty autobusy stát, když ne na AN? Budou jim architekti hledat místo jinde, nebo je podle nich efektivní, aby např. noční autobus ze Slovenska ráno přijel, efektivně jel (bez zájmu cestujících) někam do pryč, večer se vrátil a na noc zase odjel? (Řidiči asi odpočinek taky nepotřebují...)

Jo, to je tak, když do dopravy mluví "umělec"...

+3/0
18.5.2016 7:00

P10a44v24e43l 91C47h56l87u72b38n84a 7647516688427

Člověk by čekal především funkční stavbu, ale to by to nesmělo být v Liberci. Ta vizualizace - to je kra-vi-na jak centrál MHD. Vlastně ji ještě překonává. Rv

+3/0
17.5.2016 18:50

P10e36t65r 55S35c34h33w41a42r43z 7298609473981

Trošku mi to připomíná The Jetsons.

0/0
18.5.2016 8:58

L54u13c79i69a19n 26P54a43p16a82z54i52a68n 5974437651435

Nádraží ze stavebních buněk je opravdu unikát hodný synerlandu s mnoha lety vlády ODS zde.

+1/0
17.5.2016 16:40

M96a47r47t92i70n 87Z43a91c67h 5754200812102

Tam budete mít od Syneru brzo alej nových, polyfunkčních domů :-)...

0/−1
17.5.2016 15:14

M57a27r94t49i72n 82Z81a84c81h 5584260552922

...pardon, to patřilo k diskusi o aleji od nádraží do centra...

0/0
17.5.2016 15:17

M58a71r79t80i64n 43Z98a77c85h 5634100612612

http://www.mjolk.cz/ ...tak tihle by chtěli městu říkat, jak by měla vypadat architektura...než se však podíváte na jejich práci, tak doporučuju Endiaron, protože z toho Vám dobře rozhodně nebude...

+1/0
17.5.2016 13:22

T41o91m35á27š 58K78l32í33m81a 1969348739571

Čekal jsem horší architektonicky zážitek...☺.

I tak bych na to architekty nepoustel. Copak je složité postavit funkční budovu?

Hlavně ať z toho není šapitó jako v Hradci. ��

0/0
18.5.2016 21:03

P69e81t61r 22N65e87c75h25a94n84i29c86k93ý 7553486118780

Rozhodně by součástí přestavby AN měla být nějaká pěší promenáda od vlakového nádraží přes autobusové na Rybníček k Foru a centru. Prostě civilizovaná cesta od vlaku do centra

+3/0
17.5.2016 13:01

J41i41ř49í 21E31r50b92e55n 1413674756697

No nevím, od nádraží se do města nejrychleji dostanu přímo a rovně po ulici 1. máje, nevím proč obcházet Skloexport a chodit přes přes autobusák ;-)

0/0
17.5.2016 14:22

P34e89t81r 56N89e84c38h95a34n50i43c72k84ý 7253966508960

Tak druhá cesta by mohla vést podél té sprejerské zdi a někde se spojit, ale prostě nyní je propojení nádraží a centra dost ohyzdné (ale bývalo to horší, to jo)

0/0
17.5.2016 14:32

J70i83ř76í 84E80r27b92e41n 1183574596207

Chtělo by to hezký "boulevard", hodně by pomohla třeba alej od budovy Městské policie dolů kolem věžáků k Rybníčku...

0/0
17.5.2016 14:44

P29e19t56r 18D49ě34d59i39c 1141475642628

Tak tam vyroste alej obytných domů

0/0
17.5.2016 16:25

Z71d82e16n89ě15k 48S46a34m95e15k 5441966903

fuj, to je teda obludná představa

0/0
19.5.2016 18:38

J92a49n 19K64o62h58l 4763797451234

Ošklivé ano, předražené asi ano, na špatném místě možná, megalomanské ne. To by potom obě hradecká autobusová nádraží byla nejspíš ultramegalomanská, ne? :-) Jestli jim jde jenom o kafe, tak ať uberou menší záliv, a raději postupně dostaví celý ten blok mezi AN a VN. Řidičům vyčlenit prostory někde v přízemí a nestavět kvůli tomu zbytečný objekt navíc..

+1/−1
17.5.2016 12:48

P31e34t25r 76Š75t71e89f66e65k 8468219313188

Hradecke autobusove nadrazi je ultramegalomanske. Malokde na svete se najde vetsi. I letistni terminaly s mnohonasobnejsim provozem maji strizlivejsi reseni. ( Stansted, ... )

+1/0
17.5.2016 21:47

O85t51t13o 19P23o85s32p14í22š21i57l 4414205307498

Tu megalomanii v Hradci tomu dodává právě to "umění" architektury. Běžte se podívat na ten cvrkot a zjistíte, že to nádraží pojme stávající dopravu tak akorát, možná s malou rezervou do budoucna. Zato v Liberci, když sečteme plochy pro AN a Fügnerovu, to zabere víc místa jak v Hradci, a přitom na AN se skoro nic neděje a Fügnerka kapacitně nestačí.Rv

0/0
18.5.2016 6:56

K83a16r85e90l 46S92t67r80ž32a69n58o33v24s76k40ý 1548805275

Já bych to nechal tak, jak je. Za padesát let by se na něj jezdili dívat turisti. :-)

+2/0
17.5.2016 12:40

P10e29t76r 16M73u70n31z37a98r 1295131649276

To tedy nevím jestli ty buňky vydrží dalších 50 let.

0/0
17.5.2016 13:10

P39e79t46r 25V62i14n45a26ř 6973923823327

Jedna z vstupních bran do Liberce a popravdě každé návštěvě musím vysvětlovat, že jinak Liberec není tak ošklivé město, jak se na první pohled zdá..

Hlavně to nezabít nějakým betonovým kolosem typu Plaza, Forum, Delta..

+4/0
17.5.2016 12:15

J85a53n 37K98o89h44l 4793137601914

Narodil jsem se tu a čím déle tu žiju, tak musím říct, že ošklivé rozhodně je. Ale to bylo vždycky a uškodilo mu celé 20. století - minimálně od 30. let se jen bouralo, hlavně v centru. I to Forum mělo základ v odpudivém Ještědu, kvůli kterému zmizelo z centra několik ulic.. :-/

+2/−1
17.5.2016 12:55

P29e30t17r 98M22u30n24z65a68r 1615291149406

Ne jen 20. století, už když vytvářeli Soukeňák, tak zbourali krásné baráky.

+2/0
17.5.2016 13:16

J93i43ř40í 25P90u75t81í83k 7318833323502

Více betonu => větší investice => větší dotace => více pijavic => větší malá domů. Že je výsledek hnusný a nikdo ho nepotřebuje je v podstatě jedno.

+11/0
17.5.2016 10:38

L83e76n98k10a 38Z67i84m24o78v86á 8260943540157

Nikdo nepotřebuje? Když jsem poprvé vystupovala v Liberci a viděla ty děsné buňky, tak jsem myslela, že to je nějaký nepovedený vtip. A navíc ve městě, kam se ze Středních Čech a z Prahy dá příčetně dostat jen tím autobusem.

+1/0
17.5.2016 10:59

P32e94t82r 36M24u70n65z49a95r 1145551149646

Musíte vystoupit už na Fugnerově.

+2/0
17.5.2016 13:17

J21i83ř20í 45P97u33t76í70k 7458463653682

Ne že by Liberec nepotřeboval autobusové nádraží. Ale není nutné, aby to mělo parametry Bajkonuru.

+2/0
17.5.2016 14:30

O32t61t29o 26P24o56s24p29í46š70i59l 4874485567188

Zcela určitě není potřeba prostor pro 20 nástupních míst. Naopak je potřeba prostor pro odstavení autobusů (lze spočítat, zda jej lze nějak zmenšit oproti dnešku). Vhodné by bylo v dostupnosti nádraží a aut. nádraží P+R a K+R. No a budova určitě nemusí vypadat jako výzkumný ústav rozvoje válečných ponorek... (Ten návrh je opravdu hnusný, i když já nejsem "umělec", takže to hodnotím subjektivně.)

Ono by tedy vůbec nejvhodnější bylo, kdyby tu byl terminál řešící prostor přímo u nádraží, ale toho se nedočkáme, protože každé to místo patří někomu jinému a veřejný zájem zůstává někde upozaděn...

0/0
18.5.2016 7:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.