Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky na Tanvald a Jaroměř jsou rychlejší, v zimě nezamrznou výhybky

Cestující už jezdí po modernizované trati z Liberce na Tanvald a Jaroměř. Vlaky jedou rychleji a plynuleji, řidiči jsou zase na přejezdech ve větším bezpečí. Na rozsáhlou opravu tří úseků trati za 1,5 miliardy korun z větší části plynuly evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a84r74o53s71l79a61v 63Š82k75o23d98a 6164128699271

Na tříhodinové trase vás 5minut nevytrhne. Jde o to, že ten čas můžete číst, nebo pracovat na počítači, projít se, jít na záchod. To při cestování gumokolem nejde. Tam to musíte přetrpět. A ta ušetřená hodina vám je k ničemu, když jste ty dvě hodiny nedělali nic.

0/0
28.5.2016 19:00

J35a23r93o46s64l12a19v 48Š27k12o37d75a 6634668669831

studoval jsem v ústí vysokou školu, a kdybych tam nejezdil vlakem z Liberce, tak bych ji ani nevystudoval. Vlastně jsem ji vystudoval ve vlaku.

0/0
28.5.2016 19:00

J88i70ř60í 44E94r79b53e25n 1243404696307

No ona to je pětiminutovka sem, pětiminutovka tam... a pak vám vyjde, že na celé trase za chvíli ušetříte jednu celou soupravu, protože se vám vejde do taktové dopravy bez nutnosti křižování v mezilehlých stanicích.

Například rychlík Pardubice-Liberec jezdil celou tuto 160 km dlouhou trasu v roce 1981 za 3h 40 min, v roce 2002 za 3:10, v roce 2006 za 3:02, letos už jen za 2:54...

+3/0
28.5.2016 19:17

J12a25r49o49s46l80a80v 75Š47k97o29d26a 6284188699821

Rychlík do Parduic mám rád. Ten se čd daří. Občas mám pocit, že by to chtělo přidat jeden vagón ráno.

0/0
28.5.2016 19:21

R19o10m29a86n 94N69o83v91a71k 6989951322966

napiste o kolik minut bude cesta rychlejsi...o 5 nebo dokonce o 10? ;-D

0/0
27.5.2016 14:57

L54u96k28á31š 38V72e78v13e17r58k45a 1587966110

tak cíl na trase rychlíků Liberec - Pardubice je 2,5h tzn skoro 30minut oproti současnému stavu, ale ke splnění tohoto cíle je potřeba i jiných vlaků které dokažou zvýšenou rychlost na trati využít, protože trať vede často horským terénem

0/0
27.5.2016 15:28

J79i69ř41í 56E10r19b69e32n 1513404736967

Horským terénem nevede, leda tak na Horkách a v Jeřmanicích ;-D

Ta trať vede hlavně členitým terénem, podél značně se klikatících řek Oleška, Jizera a Mohelka, a její příznivější trasování by bylo otázkou dalších miliard (například spojit tunelem napřímo buď Rychnov a Železný Brod, což by Turnováci nepřenesli přes srdce, anebo Hodkovice a Pilínkov...). I tunel pod Dolánky by dokázal trať na Líšný trochu zrychlit.

0/0
28.5.2016 19:04

J15i70ř52í 30E24r51b18e95n 1433894696797

Jak na kterém spoji a úseku. U rychlíků se to zlepšení trati samozřejmě projeví výrazněji.

0/0
28.5.2016 18:55
Foto

J69i21n67d13ř49i68c71h 86H85r10a60d49e40c35k98ý 4267356127753

Modernizace trati Liberec - Jablonec přinesla též kromě 30 minutového intervalu i prodloužení doby jízdy v řádech několika minut. Zřejmě vlak zastavuje v místech, kde zastavuje i tramvaj.

0/0
27.5.2016 14:43

J13a78n 30Č75e45k22a46l 7789755464384

A které přesně úseky se tedy opravily? Článek je hrozně obecný...

0/0
27.5.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.