- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem rád, že se silnice opravují, bylo již dávno třeba. Každá oprava přináší určité problémy, ale následně se to zúročí ve zvýšeném počtu spokojených, tedy i turistů. Mnoho povyku pro nic.
Jsme v ČR. Klasika: "Máme rozbité silnice, samá díra, udělejte s tím něco." Potom: "Ty jo, neopravujte to v létě, nemůžou sem turisti." Nebo: "Jasně, zase se to dělá v zimě, voda, mráz, to se pak nemůžem divit že to nevydrží." A na závěr: "Máme novou silnici, ale začalo to tudy objíždět víc aut (protože ty ostatní cesty jsou rozbité). A jezdí rychle, tak sem dáme retardéry, zúžení, omezení..." Chjo... :-(
proč by museli výběrové řízení vypisovat až když mají jistotu peněz? To mohou přece vypsat kdykoliv (každé VŘ má v sobě formulku, že jej zadavatel může kdykoliv zrušit). Takže je to buď totální neschopnost, nebo lenost...
Něco podobného jsem chtěl napsat. Naštěstí jsem nezačal hned bezhlavě mlátit do klávesnice.
Realitou je, že v Česku je úroveň opravy silnic srovnatelná a Tureckem, ovšem před 50 lety. Zjevně v žádném případě není prioritou opravit to rychle a kvalitně. Hlavní je na "vysoutěženou" opravu domluvit co nejdéle trvající uzavírku, aby opravu bylo možné zvládnout s minimem lidí a minimem mechanizace a byl tak z ní co největší vejvar. Akce, které by měly trvat dva až tři týdny pak trvají tři měsíce. Dalším příznivým efektem této metody je, že během dlouhodobé uzavírky dojde vlivem provozu ke zničení objízdné trasy, takže zakázka na příští rok je jistá..
Na Vidláku je i tak narváno, jak na parkovišti, tak v hospodě. Jestli je návštěvníků méně, pak je to dobře, aspoň se dá do hospody dostat bez dlouhého čekání. Navíc tahle hospoda je jedna z nejlepších v Českém Ráji, tu si lidé vždycky najdou. A cyklisty nějaká uzavírka silnice moc neodradí, z Vidláku vedou jiné cesty.
Nesmysl. Když někam chci jet, cestu si najdu. Pokud si naplánuju výlet a cestou narazím na uzavírku, použiju objížďku. A pokud někomu ubývají hosté, ať hledá chybu u sebe, špatná pověst provozovny se v době Facebooku šíří rychle.
Statistika. To jsou takové jednoduché počty, ze kterých se dělá věda. Ale funguje. Navíc - registrujete vůbec možnost toho, že by někdo jel "na blint"?
Článek navozuje dojem, že největší katastrofou pro Český ráj je to, že si hospodští nemůžou napěchovat kapsy tak, jak plánovali. Fakt katastrofa....
Osobně jsem ale rád, pokud se sníží intenzita provozu třeba kolem Vidláku. Často to totiž funguje tak, že přijede auto k hospodě, z auta se sundají kola pro celou rodinu a pěší po cestách celého Podtroseckého údolí aby se báli o život. Je tam prostě překolováno, což tyhle překrásný místa mění v míst strachu o zdraví či život. Problém dovozu kol na autech je známou věcí a právě místa kolem Vidláku, Věžáku tím velmi trpí.