Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Magna sestrojila lepené plastové dveře pro auta, nabízí je po celém světě

Páté automobilové dveře, které jsou lehké a nerezavějí. Unikátní technologii vymysleli vývojáři ve firmě Magna Bohemia v Liberci, jež dodává plastové díly pro automobilový průmysl. Novinku nyní chtějí prosadit i do sériové výroby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spíš by to chtělo plast s tvarovou pamětí. Třeba blatníky, nárazníky, mám dojem, že se už dělají. Jinak sám si plasty svařuji. Hnusně to smrdí. Existuje mám dojem asi 6 druhů plastů. Z nich nejvíc vydrží PVC - odolává UV záření, dobře se taví a spojuje, a je houževnatý , pro ekologii asi nejhorší svinstvo, protože odolává nejvíc.

0 0
možnosti
Foto

J34i68ř65í 58E37r70b31e30n

30. 9. 2016 10:56

Naopak, PVC je pro ekologii velmi výhodný polymer díky velmi snadné recyklaci.

0 0
možnosti

M86i86c82h72a44l 27K33v67a64k

29. 9. 2016 11:12

skvělý, hlavně když nápad zustane český a nenecháte se koupit, jako to vždy dopadá, je nutné podporovat domací podniky, kurna kde je stát? tady ma vyjet politik na traktoru a solit jim tam sam, aby ukazal proc je potrebny, hlavne ze pro úplatkáře z ciziny delame prvni poslední vcetne danovych prazdnin, ale jedine vlastní vyroba a vlastní napady povedou ke zvyseni platu a konkurenceschopnosti

0 0
možnosti
Foto

J58i26ř32í 65E17r45b66e25n

29. 9. 2016 13:59

Nějak jsem nepochopil souvislost traktoru, solení a polypropylénu.

Nemluvě o tom, že Magna je nadnárodní společnost, která shodou okolností vlastní i liberecký závod bývalého Plastimatu...

0 0
možnosti

Felicie s neslavně korodujícími 5. dveřmi se již nějaký ten pátek nevyrábí.

Už tehdy se vyráběly jako neoriginální náhradní díl 5. dveře z plastu a v servisech mě přátelsky varovali, jen abych si tam tyto nedával, že se kroutí a brzy nejdou pořádně zavírat či zamykat.

Dnes je jiná doba, možná že už budou kvalitativně někde jinde. Nevím, jak běžné to je, ale na otcově Renaultu jsou přední blatníky plastové, už v době někdy možná před 15 lety. A určitě tak nekorodují jako na Škodovce.

0 0
možnosti
Foto

J81i81ř44í 49E89r49b94e69n

29. 9. 2016 13:59

No rezavé páté dveře najdete i na fordech, peugeotech, volkswagenech...

0 0
možnosti

...V libereckém závodě se denně vyrobí 10 tisíc lakovaných nárazníků a osm set vstřikovacích forem... není těch forem nějak málo???;-D

0 0
možnosti

Na svém voze mám třeba přední kapotu z hliníku a raději bych, aby byla z pořádného plechu. Je sice lehká, ale odolnost vůči nárazu asi už nebude tak dobrá a navíc cena nové bude vyšší, než kdyby byla z klasického plechu. Navíc jsem se poučil, že není dobré ji ve větrném počasí nechat otevřenou proti větru (nutná výměna vyšťavené autobaterie), protože si s ní vítr kvůli její velké ploše a nízké hmotnosti doslova pohrával tak dlouho, až se odjistila a otevřela na druhou stranu, ale naštěstí šla lehce opravit, i když to nebyla oprava za pár kč. Třeba Renault Clio II zase dával přední blatníky z plastu, ale nevím jestli to zachoval i u novější generace. No a teď tady máme plastové páté dveře. Za chvíli to bude celoplastová konstrukce, jako mají některé supersporty a na ceně nových aut to bude taky znát. Opravitelnost takových dílů při zachování původní pevnosti bude nulová, ekologická likvidace také o dost náročnější a cena takového dílu bude spíše vyšší než klasického plechového. Prostě samá pozitiva :-/

1 1
možnosti
Foto

J24i72ř49í 48E41r85b82e24n

28. 9. 2016 13:36

1) přední kapota nebývá součástí deformační zóny - tlačné síly jdou většinou pod ní.

2) to, že jste si nezajistil kapotu proti otevření, není vinou materiálu.

3) plech je plech, ať už je ocelový, hliníkový nebo měděný. Pořád to je plech.

4) plastové konstrukce jsou levnější než ocelové - snadná tvarovatelnost, snadná obrobitelnost, nižší energetické nároky na vlastní výrobu (taví se už při 160 °C, ocel nad 1000 °C), méně náročné výrobní technologie.

5) ekologická likvidace termoplastického polypropylenu je méně náročná než u oceli.

5 0
možnosti

Nejvetsi prusvih plastovych dilu v autech je to, ze na rozdil od kovu se nedaji recyklovat. Navic se vyrabeji z ropnych produktu a ropa se tez neda recyklovat, ta jen ubyva.Milion patych dveri na skladkach by byla tragedie velikosti hory Říp.

0 1
možnosti

Souhlas, kompozit (plast s textilii) je nerecyklovatelny. Navic v pripade tukance dojde asi k prasknuti celych dveri, tj. pro zakaznika bude cena napravy vyrazne vyssi.

0 0
možnosti

Super R^

Jinak jsou v článku pěkně popsány důsledky ne zrovna ideálního stavu silničních komunikací a o železnici do Liberce se ani není potřeba zmiňovat ;-(

1 0
možnosti

Super, pri oprave to bude stacit vzit bruskou, pak svarit COckem a prekytovat a smrcnout metalizou ... Anebo vlastne nepujde a bude se menit kus za kus a a rozbite kusy vozit na skladku u lesa :-(

1 1
možnosti

A co svařujete na pátých dveřích? Můžou se promáčknout, pak se to vyklepe, ale dveře, které prasknout, asi ani nemá smysl svařovat, brousit a lakovat, to je lepší je koupit na vrakáči za pár korun. Nicméně, když porovnám plastový nárazník a plechový nárazník, tak plast je jasný vítěz a plast jde taky svařit, pak přebrousit a přelakovat a bude to mít po takové opravě mnohem lepší vlastnosti, než svařený plech.

3 0
možnosti
Foto

J71i13ř44í 49E83r36b96e16n

27. 9. 2016 16:38

Doporučil bych tento článek dát i do sekcí Ekonomika a Auto, ne pouze do krajského oddělení...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Dostal miliony i lukrativní byt. Náměstek poslouchal podnikatele na slovo

12. dubna 2024  16:16,  aktualizováno  21:03

Premium Místo toho, aby sloužil lidem z Liberce, byl náměstek primátora Petr Židek z ODS poskokem zdejší...

Kapela Krucipüsk ruší představení, její frontman havaroval na motorce

16. dubna 2024  19:22

Kapela Krucipüsk ruší až do konce května všechna představení. Její frontman Tomáš Hajíček měl totiž...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Skokanský můstek v Harrachově se po opravě za 40 milionů stane světovým unikátem

12. dubna 2024  10:31

Sportovci odpočítávají poslední týdny do zahájení opravy velkého skokanského můstku K-120 v...

Tisíce narcisů na Jizerce letos vykvetly o měsíc dřív, rozrůstaly se třicet let

13. dubna 2024

Hnojový dům v osadě Jizerka v Jizerských horách obklopila opět po roce žlutá krása. Tisíce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Frontman Krucipüsku boural při předjíždění kolony, je mimo ohrožení života

17. dubna 2024  14:19

Frontman liberecké kapely Krucipüsk Tomáš Hajíček havaroval na motorce v momentě, kdy předjížděl...

Zdrogovaný motorkář ujížděl policii. Srazil se s autem a zastavil se u svodidel

19. dubna 2024  15:37

Pětačtyřicetiletý motorkář se zákazem řízení ujížděl minulý pátek večer libereckým policistům,...

Turnovský Crytur zásobuje syntetickými krystaly také CERN, školí si i uklízečky

19. dubna 2024  10:56

Jedním ze světových lídrů na trhu laserové krystalové optiky nebo detektorů pro elektronovou...

Plýtvání, chudoba i energie. Výstava ukazuje problémy dnešního světa

18. dubna 2024  18:11

Udržitelná budoucnost nejen pro naše děti. Toto téma rezonuje západní částí světa a nyní by mohlo...

Policisté týden hledali vězně na útěku, on zatím ukradl a naboural několik aut

18. dubna 2024  13:43

Policistům z Úněšova na Plzeňsku se ve středu večer podařilo dopadnout vězně, který před týdnem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!