Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminál MHD v Liberci slouží už dvacet let. Potřebuje jen drobné opravy

Tramvaje, autobusy, taxíky, do toho davy lidí. Jedním z nejrušnějších míst krajské metropole je terminál městské hromadné dopravy ve Fügnerově ulici. Začal sloužit před dvaceti lety, v září 1996.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a67r76e65l 90N50o37v50á81k 7141154468280

"Pár chyb terminál zpočátku měl."

1) Opravdu, jen pár a jen zpočátku? A co třeba dodnes chybějící střecha u tunelu a nezakrytá odjezdová stání na obou koncích?(linky 21,15,19,výstupní,27,500,600 - snad jsem na nic nezapomněl a nic z hlavy nespletl - možná by to tolik nevadilo, kdyby busy od Tesca najížděly tak včas, aby odjížděly podle jízdního řádu a ne jak zejména u linek 15 a 19 nájezd sotva v době odjezdu a když si třeba o víkendu 3 cestující kupují u řidiče jízdenku, odjíždí se i o několik minut později-mě přece nezajímá, že na konečnou bus dojede možná včas, ale jako cestující chci aby dodržoval JŘ, což zejména v době slabého provozu o víkendech nemůže být žádný problém.)

2) Opravdu v době projektování délky terminálu nikdo nemyslel na počet linek, které zde budou jezdit, takže sdružování linek, které odjíždějí(i přijíždějí) z(na) jednotlivých(á) stání nutí cestující běhat mezi busy(mladým to asi nevadí, ale MHD často cestují i méně mobilní cestující)?

Takže být panem ředitelem DP bych si triko tolik nehonil.:-/

0/0
7.11.2016 12:08

P42e29t34r 32N33e35c75h13a21n58i61c56k31ý 7363386338660

Kotas kam přijde, tam škodí. Ten člověk by měl mít soudní zákaz přiblížení se k jakékoliv architektonické zakázce

+1/−3
3.10.2016 9:30
Foto

B81r55o93n26i46s57l11a72v 57G60a31b48r15y76š 2902749751

Ale ne, mne se jeho styl libi, jen by obcas mel premyslet i nad udrzbou, provoznimi zalezitostmi, volit jiny material. Ale je pravda, ze by architekti nemeli projektovat.

0/0
3.10.2016 10:37

M11i30l16o40š 18K25r59č98m69á90ř 2737535427886

přesně.právě dnes mi ležela na stole jedna architektonická studie rekonstrukce historické budovy, ale na praktické dotazy vedení sítí či údržby materiálů nebyl schopen architekt odpovědět

0/0
3.10.2016 10:43
Foto

B80r28o54n75i81s78l45a86v 35G18a84b74r33y13š 2542609361

Dokud by mi architekt na tyto otázky nedokázal odpovědět, neobtěžoval bych se tu studii ani číst.

Pustil bych k projektu nejdříve projektanty, kteří vyřešení dopravní řešení a jen naznačí, kde by mohly budovy být. Architekti by se měli postarat o to, aby ten projekt nějak vypadal. Kotas ve své knížce Dopravní systémy a stavby sice popisuje některá dopravní řešení a obecná pravidla pro projektování dopravních staveb, tohle asi nemám možnost rozporovat. Ale některé detaily, které jsou známé jen z provozu, a účelnost některých řešení zde není vůbec.

Ta knížka je dobrá, obecný základ tam je, ale už tam právě neřeší některé detaily. Jako kdyby to psal úplně jiný Kotas, Kotas projektant. Kotas architekt tam vůbec není zřejmý. Třeba o těch koulích na Fügnerově jsem vůbec nevěděl a o chybějících okapech taky ne.

+1/0
3.10.2016 11:44

J22i50ř54í 44E63r56b65e61n 1493634186317

A čím konkrétně uškodil tenhle Kotasův terminál, navíc v porovnání s tím vybombardovaným pláckem před 25 lety?

A čím konkrétně uškodila třeba Kotasova přestavba tramvajové vozovny DPML, která do té doby byla spíš polofunkční ruinou, navíc zčásti zasypanou kvůli městskému průtahu?

0/0
3.10.2016 10:39

P96e12t12r 65N85e76c16h26a95n72i29c10k29ý 7503706538820

Terminál super, myslím ty koule a nepřemýšlení o údržbě a používání .Stejně tak Barrandovská trať nebo stanice Střížkov.

0/0
3.10.2016 10:47

J17i74ř33í 45E87r29b92e15n 1763394736197

Čili kvůli dvěma snadno napravitelným detailům zavrhneme celek? 8-o

Nebo jak si mám vysvětlit Vaše tvrzení, že Kotas by měl mít soudní zákaz, protože jeho terminál je super? ;-D

0/0
3.10.2016 12:52

P34e23t83r 47N70e10c63h76a31n10i87c73k58ý 7163346588710

Z článku jsem pochopil původně, že tam Kotas dal jen ty koule, což mi ve spojení se Střížkovem a Barrandovskou tratí přišlo jako jeden z jeho typických failů. Že navrhnul i termínál v LBC nikde není ani zmínka. Ten terminál mi přijde jinak docela dobrý. Co už ovlivnit nemohl jsou ty existence co se tam stahují v posledních letech čím dál víc

0/0
3.10.2016 12:58

J43i56ř46í 20E77r20b34e24n 1323784666777

Mimochodem navrhoval i stanici metra Rajská zahrada. Co z hlediska údržby a používání je úděsného zase tam?

0/0
3.10.2016 12:52

J66i83ř10í 49E65r98b19e87n 1943374856157

Navíc jeho dílem jsou i pohledné, bohatě prosklené trolejbusy Škoda 22Tr, modernizované krabice Škoda 15TrM, tramvaje ČKD RT6 nebo Tatra T3R/K2R...

0/0
3.10.2016 10:43

R21o17b21e55r24t 87P40r29a56ž69á15k 4248476775760

Tak tramvaje T3 rozhodně nejsou dílem pana Kotase.

0/0
3.10.2016 14:08

J72i68ř60í 74E49r54b51e43n 1203164746167

Ježkovy voči, přečtěte si pořádně ten typ.

Samozřejmě že originální T3 z počátku 60. let je od tatrováka Františka Kardause, ale modernizace T3R je Kotasovina jak vyšitá. A povedená. Kdyby se někde podařilo vyfotit vedle sebe T3R, RT6 a 22Tr, tak to máte dokonalou ukázku designu počátku 90. let.

0/0
4.10.2016 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.