Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kola vozů jen zlehka šumí silnicí na Českolipsku. Díky tichému asfaltu

Sice je dražší a nevydrží příliš dlouho, ale zato se po něm jezdí tišeji – jako v bačkůrkách. Řeč je o gumoasfaltu, který se poprvé v Libereckém kraji objevil na povrchu nově opraveného kilometrového úseku silnice v Horní Polici na Českolipsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a80n 90K78o36h85l 4523777531144

Zase rozkopou České Mládeže :))) To už tu dlouho nebylo..

0/0
31.10.2016 19:32

O40n16d27r14a 15P54a10ř41í58z82e41k 7541549485932

Lepší by byla přeložka silnice I/9 Nový Bor-Dolní Libchava-Česká Lípa.

0/0
31.10.2016 19:14

F77a36b92i25o 26S79g27a10t45t60o16n95i 9171580587580

Tenhle asfalt s drcenými pneumatikami byl už před 30 lety na silnici Litoměřice - Česká Lípa, to zase někdo objevil Ameriku ;-€;-€;-€

0/0
31.10.2016 14:26

J80i53ř28í 59E85r24b97e94n 1823224926957

Před více než 30 lety jsem o tom obohacování asfaltu drtí ze starých pneumatik četl v Ohníčku v rubrice Třásničky zajímavostí...

0/0
31.10.2016 19:52

M96i59l13e36n52a 84K57l58o58u61č37k33o23v16á 1814533981570

Čtu dobře, že se opravil jeden kilometr? a o tom musí být článek?

+3/0
31.10.2016 10:45

S92t81a10n 34N59o11v36á87k 5177635385974

Itálie je Itálie a sever je sever. Už takhle tady normální asfalt vydrží minimum (a v tuzemském tunelářském prostředí je výstavba nebo oprava silnic nezřízeně drahá), takže tohle je zrovna směr vývoje povrchů, který si nemůžeme dovolit.

Když už někam pokládat "tichý" asfalt, tak do městských zón, do hustě obydlené zástavby, kde na hluku záleží. Na tyhle venkovské silnice by se měl dávat jiný asfalt s jinými parametry, primárně zřejmě s co nejvyšším součinitelem tření.

+1/0
31.10.2016 8:46

J42a13r86o31m13í84r 56K78r52á31l 4100109984289

Itálie je sice Itálie, ale v Alpách jsou horší podmínky, než v ČR. A právě ten nový tam dávali proto, že měl lepší parametry i v tomhle.

0/0
31.10.2016 8:49

S25t93a46n 79N42o54v94á34k 5287205945714

V Alpách jsem nebyl, resp. nežil tak dlouho, abych mohl porovnat výdrž asfaltu, ale musím se držet informací v článku, kde se výslovně píše, že "je dražší a nevydrží příliš dlouho". Předpokládám, že je míněno porovnání s "běžným" asfaltem.

Takže to je přesně to, co tady nepotřebujeme. Potřebujeme levný, odolný, dlouhoživotnostní.

A jestli při jízdě aut vytváří hluk jak kočičí hlavy, vem to čert...

+3/−1
31.10.2016 8:58

J10a12r10o63m76í93r 30K59r28á33l 4460919124959

No a proto by se měli páni jet podívat tam, kde tichý asfalt navíc vydrží déle, než klasický, ne ?

0/0
31.10.2016 9:17

J95a29r15o71m81í10r 34K41r84á42l 4510379304829

Podobný asfalt se začal používat v Itálii už koncem 80. let. A kupodivu i kvůli tomu, že tak nepraská a déle vydrží. Neměl by se pan ředitel trochu porozhlédnout aspoň po Evropě ?

0/0
31.10.2016 8:25

M12i18l84a76n 35C40h84a54l78u88p54a 7154786487983

Odbornou stránku těchto článků by zvýšila spolupráce s někým, kdo je znalý popisované problematiky. Takto zde padající cifry, míry, parametry a pojmy bez jakékoliv vzájemné vazby.

+2/0
31.10.2016 7:39

T91o56m53á76š 46N58o75v28o56t37n94ý 6475687269679

Tak ono hlavně záleží na tom, jak to v dané zemi chodí a jak se jim tam ty silnice daří.

Při naší efektivitě, cenách za kilometr, standardech kvality, je vlastně opravdu na čase a je velkou výzvou, zkusit konečně jednou postavit silnici, která by byla dražší, zato méně trvanlivá. ;-)

+1/−1
31.10.2016 7:21

A22l49e72š 46W57o20l48k69e66r 6709209504509

Pokud méně vydrží, tak nebrat! Za rok budeme tiše kličkovat mezi dírama.

+2/−2
31.10.2016 7:13

M25a26r75t30i84n 41S92o84c96h59a 6839340365882

Vidno,�e pan �editel je neznal�. Sm�s m� men�� pod�l jemn�ch ��stic tud� i v�t�� mezerovitost, a d�ky n� je valiv� zvuk z pneumatik pohlcov�n. Jsou v�ak i jin� tich� �pravy bez gumov�ho granul�tu. A� komunikace slou�� motorist�m.

+1/0
31.10.2016 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.