- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase rozkopou České Mládeže :))) To už tu dlouho nebylo..
Lepší by byla přeložka silnice I/9 Nový Bor-Dolní Libchava-Česká Lípa.
Tenhle asfalt s drcenými pneumatikami byl už před 30 lety na silnici Litoměřice - Česká Lípa, to zase někdo objevil Ameriku
Před více než 30 lety jsem o tom obohacování asfaltu drtí ze starých pneumatik četl v Ohníčku v rubrice Třásničky zajímavostí...
Čtu dobře, že se opravil jeden kilometr? a o tom musí být článek?
Itálie je Itálie a sever je sever. Už takhle tady normální asfalt vydrží minimum (a v tuzemském tunelářském prostředí je výstavba nebo oprava silnic nezřízeně drahá), takže tohle je zrovna směr vývoje povrchů, který si nemůžeme dovolit.
Když už někam pokládat "tichý" asfalt, tak do městských zón, do hustě obydlené zástavby, kde na hluku záleží. Na tyhle venkovské silnice by se měl dávat jiný asfalt s jinými parametry, primárně zřejmě s co nejvyšším součinitelem tření.
Itálie je sice Itálie, ale v Alpách jsou horší podmínky, než v ČR. A právě ten nový tam dávali proto, že měl lepší parametry i v tomhle.
Podobný asfalt se začal používat v Itálii už koncem 80. let. A kupodivu i kvůli tomu, že tak nepraská a déle vydrží. Neměl by se pan ředitel trochu porozhlédnout aspoň po Evropě ?
Odbornou stránku těchto článků by zvýšila spolupráce s někým, kdo je znalý popisované problematiky. Takto zde padající cifry, míry, parametry a pojmy bez jakékoliv vzájemné vazby.
Tak ono hlavně záleží na tom, jak to v dané zemi chodí a jak se jim tam ty silnice daří.
Při naší efektivitě, cenách za kilometr, standardech kvality, je vlastně opravdu na čase a je velkou výzvou, zkusit konečně jednou postavit silnici, která by byla dražší, zato méně trvanlivá.
Pokud méně vydrží, tak nebrat! Za rok budeme tiše kličkovat mezi dírama.
Vidno,�e pan �editel je neznal�. Sm�s m� men�� pod�l jemn�ch ��stic tud� i v�t�� mezerovitost, a d�ky n� je valiv� zvuk z pneumatik pohlcov�n. Jsou v�ak i jin� tich� �pravy bez gumov�ho granul�tu. A� komunikace slou�� motorist�m.