Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta k miliardám je volná. V Jablonci za peníze prodlouží trať tramvaje

Prodloužení tramvajové trati až do centra Jablonce, cyklostezky nebo výstavba terminálu na autobusovém nádraží. Projekty, po nichž zatím Liberec s Jabloncem a okolními obcemi jen toužil, se mohou stát skutečností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a37t25ě46j 16V56o24n52d57ř34i34č50k61a 4194230978476

Za peníze? Pane jo, já myslel, že za 2 husy a 1 krávu...

+3/0
19.11.2016 19:39

M11i88l86e37n87a 84K61l72o49u91č98k55o97v12á 1504363951780

jeste nikdy jsem neviděla pred čínskou restaurací stolky a zidle.A to jeste tramvaj nejezdí. Takže až zacne jezdit, udelá tam Alizée zahrádku? a někdo si tam posedí, aby mu u hlavy jezdily tramvaje? bože, naprostá zbytečnost. Komu to co přinese? jen vetší ruch v centru.

+3/−1
19.11.2016 12:50

P22e32t74r 75S91c57h22w36a76r34z 7168449383431

Co je naprostá zbytečnost? Ty stolky a židle? ;-)

0/0
19.11.2016 16:51

M13i56l86e95n38a 87K53l48o39u84č42k17o32v53á 1114353311980

Ne, ta tramvaj. Kdyby byla konečná vzdálená 2km, tak možná, ale dnes mi to prijde blbost.

+5/−3
19.11.2016 17:10

M34i22r43o85s24l36a23v 93P79a75č58e83s 8470427576702

A vyhozená miliarda navíc!

+4/−1
19.11.2016 17:21

M21i94l55e62n39a 66K90l68o83u44č90k58o49v89á 1814753971840

Doteď je střed města vcelku klidný, pěší zóna, člověk se může pohybovat docela bezpečně a oni tam narvou tramvaj. Ten ramus, zvýšené nebezpečí,nechápu priority zastupitelů. A uz vůbec nevím, kam se vejde otočka?

+3/−4
19.11.2016 17:38

J44i13ř31í 68E69r71b69e25n 1923734716807

Točna bude u dnešního autobusáku, který se promění v důstojný přestupní terminál, obzvlášť při napojení železniční stanice Jablonec centrum (cca 100 m vzdušnou čarou).

+2/−1
19.11.2016 22:11

A74d73a82m 89P40o74c46h94e 7558526260405

Tramvaj a rámus, argument nejpozději tak z roku 93. A nebezpečí jaké, když pojede max. 30?

+3/−1
20.11.2016 11:58

M63i89l63e74n25a 98K84l67o20u97č17k75o26v53á 1414783921560

Vzdušnou čarou bydlím cca 300m od tratě a konečné. Řeknu Vám, že je to ramus, zeptejte se těch, co bydlí na Budovatelu.

+2/−1
20.11.2016 12:05

A84d15a91m 54P27o61c25h98e 7148886540355

A napadlo vás třeba, že trať se dá stavět mnoha různými technologiemi a mimojiné i odhlučit tak, že tramvaj na ní bude tišší než průměrný osobák?

+4/0
20.11.2016 13:47

J13i54ř31í 28E36r41b81e63n 1703754326807

To prodloužení tramvajové trati má stát cca 600 milionů. Ono se dnes staví poněkud náročnější a ve finále trvanlivější metodou, protože nové tramvaje jsou asi tak pětkrát těžší (a obsažnější a rychlejší) - takže dnešní trať musí být asi tak 25× kvalitnější než bývaly ty naboso pokládané kolejničky za Rakouska-Uherska...

+1/−2
19.11.2016 22:28

J46i24ř59í 24E19r41b58e89n 1583504606367

Ještě že lidi jako Vy neměli rozhodující slovo před 120 lety, kdy se začala projektovat trať Gablonz - Reichenau. Dyk to na nádraží bylo jenom přes kopec!

+3/−3
19.11.2016 22:19

M58i97l18e57n63a 83K85l63o30u52č81k71o71v32á 1224513601740

Jjo, pravda, vypadá to, že Vy jste to slovo měl . Ale v téhle tramvaji už se, bohužel, nesvezete .

+2/−1
19.11.2016 22:37

J78i24ř38í 68E73r79b46e65n 1843934566947

Ách jo. Jednou hudrujete, že ničíme co udělali naši předci (ale to by Vaši předci museli být Němci), ale když už se konečně jednou rozhodne investovat do budoucnosti, tak hudrujete zase, že to prý je zbytečné.

Tak nevím, v jednašedesáti byste už mohla mít trochu stálejší názory ;-)

+1/−3
19.11.2016 22:40

M54i13l69e91n77a 43K73l16o17u91č46k26o25v70á 1764523471190

Ale jděte, Vy lichotniku .Btw. kde jste vyčetl, že hudruji? Mně to vlastně je fuk, stejně tramvaji ani busem ani vlakem nejezdím. :-P

0/−1
19.11.2016 22:50

P46a48v96e74l 80N21o30v38á43č76e26k 4280106688

Jo to víte, není lepší nápad než tramvaj centrem města. U nás před padesáti lety, když byla Poruba holá pláň také plánovali trať, staví ji až nyní a cpou mezi domy - 3,3km za 1,1mld(+to, co bude potom jako vícepráce, navíc se třemi zatáčkami 90°) a neslyšíme nic jiného než, že tramvaj je městotvorný prvek, že občané mají právo cestovat jako v 21.století atd.

A to před rokem v rámci "Ekologizace" Dopravní podnik nakoupil 105 autobusů na CNG a plničku za 864 milionů a po roce už ekologické nejsou a je třeba postavit tramvajovou trať. Plnička je tady za rohem, takže autobusy přesunou jinam a budou jezdit tankovat plyn přes celé město - ekologie a ekonomika.

Někteří diskutéři jsou zřejmě všudezdejší!, třeba pan Gabryš náramně zná Ostravu, ví jak je tam trať potřebná koukám, že zná výborně i Jablonec. R^

No uvidíte, možná přijde i supertichá tramvaj na baterie a travnatý kolejový pás, který pan primátor sliboval u nás :-/

A hlavně, do konce příštího roku musí dodat podklady pro dotaci a stále nemají co říct veřejnosti. O lanovce, která se má stavět po roce 2020 se ví úplně všechno...tak to prostě dnska funguje...

Důležité je stavět a prostavět, když to platí z 85% EU, tak je jedno co a o ekologii jde až na posledním místě. Podpoří to pár odborných diskutérů, odpůrce setřou jako laiky, naivy a zpátečníky a je to.

+1/0
20.12.2016 5:13

M72i56r47o26s67l61a30v 73P27a11č72e17s 8450327566632

Nic proti prodloužení trati tramvaje Lb-Jn směrem k centru města, ale bude to mít smysl pouze v případě že se postaví v původní trase se zastávkou u Lázní, Žantů, Remize a tramvaj opět objede park ulicí Sadovou, kde přetne silnici a napojí se na současnou točnu v opačném směru.

+2/0
20.11.2016 13:12

J74i87ř42í 55E47r58b94e56n 1373874796577

Tam to smysl právě moc dávat nebude, a přivést tramvajovou trať znovu na silnici E65 není nejlepší nápad.

Tramvaj je nutno propojit s ostatními druhy dopravy, tj. autobusy a vlakem. Ovocný trh je k tomu ideální - druhou možností je postavit nový autobusák u dnešní tramvajové smyčky pod Novou Pasířskou a tahat pod to sídliště veškerou autobusovou dopravu...

+3/0
20.11.2016 22:49

M14i39l39a89n 73V45i57k 1517245393353

Gumák mimo centrum - dobrý nápad!8-o

+2/0
21.11.2016 16:11

P79e56t26r 74N79e73c18h14a83n16i85c22k50ý 7393676238350

Dnešní tramvaj je pro obyvatele vzdálenější od centra bez vazby na MHD naprosto k ničemu. Prodloužení je logický krok, spíš rušení od komunistů v takovém rozsahu byla kravina. Jenže komunisti něco jako přestupní terminál neznali.

+5/−4
19.11.2016 18:35

M96i51l68e39n72a 49K25l22o70u43č26k71o85v98á 1214603581160

Vzdálenější do centra?těch 150metrů nikdo nedojde? a tam staví busy

+2/−3
19.11.2016 19:35

P76e63t78r 74N73e96c52h26a48n43i76c44k26ý 7263866668490

Myslíte Lázně? Busů málo a nenavazují, třeba do Mšena nic. Na pražskou 390m, na autobusak 800m. Ve špatném počasí nebo s věcmi to roli hraje.

+6/0
19.11.2016 19:39

A83d75a58m 67P12o74c87h21e 7308866110885

A napadlo vás, že třeba tramvaje slouží k dopravě? Nebo tam jen sama nejezdíte, tudíž je to pro vás zbytečnost? A čemu vadí tramvaj u hlavy?

+2/−1
20.11.2016 11:57

A79l61o46i45s 64S30l91á75m92e74č51k24a 2286272762372

Konečně. R^

Ještě kdyby se v Liberci podařilo prosadit tramvaj/rychlodráhu směr Rochlice a bude to v kupě. ;-)

+9/0
18.11.2016 19:55
Foto

B18r64o94n44i70s48l35a16v 66G70a18b60r14y86š 2612769641

I do Pavlovic nebo do Ruprechtic bych si představoval tramvajovou trať. Ale do Rochlice je přednější. :-)

+3/0
18.11.2016 21:28

J24i59ř63í 25E96r79b60e65n 1743734896107

Když už je teď ulice Milady Horákové rozkopaná, dělají tam nějaké přípravy pro tramvaj?

Pamatuji tuhle ulici i navazující Vratislavickou jako rušné čtyřproudovky ještě před nějakými 10-12 lety (dokonce pamatuji bourání továren v okolí), po dokončení nové jablonecké rychlostky je hodně zklidnili a zúžili...

+1/0
18.11.2016 21:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.