Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bitva mezi dTestem a pivovarem Svijany končí. Místo omluvy přišel smír

Skončila právní bitva, ve které chtěl Pivovar Svijany omluvu po časopisu dTest. Pivovaru vadilo, že vzorky Svijanské kněžny propadly v testovací laboratoři kvůli vysokému počtu mykotoxinů. Smír byl schválen na jednání 24. října jak vyplývá z portálu justice.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i27t49k63a 59J12a29n94ý91r34o51v51á 6778543500436

Svijany jsme měli oblíbené. Jenže potom najednou to pivo chutnalo divně. Navíc ta trvanlivá pěna, která zůstane i po uschnutí... Korunu tomu dal zážitek, kdy jsme dostali lahvové v dárkovém balení a bylo to jak projímadlo s pěnicím přípravkem na exkrementy. Prostě jako by to piva byl přimíchán jar. Od té doby se svijanům vyhýbame.

+1/0
25.11.2016 11:32

R55a53d81o80v72a70n 89V40í93c33h 8919677862676

Jako rozený liberečák pamatuji, že odjakživa se přelévala kvalita u lokálních pivovarů mezi Vratislavicemi a Svijany. Dnes má navrch Vratislavický pivovar , nemohu si pomoci. Myslím si, že je na škodu příliš velký výstav pivovaru Svijany, kde se muselo ubrat na kvalitě a i cenová válka mezi pivovary udělala svou medvědí službu.:-/

+3/0
22.11.2016 21:29

V69i71k66t31o80r 76Z85á54b89r23a44n85s84k52ý 3630568684263

Výsledkům testů, které si zaplatil výrobce, lze věřit jen stěží. Rv

0/0
22.11.2016 19:06

K93a95r76e34l 82U27r21b83a74n 2964854141619

Nedbalá kontrola vstupních surovin a jedna zkažená šarže.. je otázka, jak moc časté to u nich je. Každopádně kdo by to riskoval?

+2/0
22.11.2016 15:05

J85a48n 47R52i70c78h17t64e20r 7495320601242

Svijany - Camembert mezi českými pivy :-). Naštěstí mi nechutnají, takže to nemusím řešit :).

+2/0
22.11.2016 14:10
Foto

M92a14r10t27i72n 71G51a24ž80á41k 1775567374795

Krakonoš není pro Svijany konkurencí. Jedenáctka je mdlá a dvanáctku točí málokde. A pokud ji porovnám se svijanskou, lehce aromatickou s chutí ALE (přesto ležák s červeným chmelem), tak není o čem mluvit.R^

0/−1
22.11.2016 14:09

R37a23d38e84k 73B29a47r19t60o69š 7454459844506

Svijany v posledních cca 10-ti letech byly hrozný bolehlav, proto jsem je už dávno přestal pít. Takže těm d-Testům i věřím, když teď čtu, co mykotoxiny způsobují...

+5/−1
22.11.2016 13:42

J95i20ř71í 71E96r77b72e41n 1143284776497

Kdyby jen bolehlav, ale i docela slušné projímadlo. Ovšem to se jim musí nechat, pokaždé mi dokonale vyčistily střeva i ledviny :-)

+4/0
22.11.2016 13:50
Foto

M51a46r25t86i37n 76G73a16ž46á46k 1765797454425

;-D Pán bude zřejmě masochista, když 10 let pije pivo po kterém ho bolí hlava. A propos ten diskutovaný test se týkal tmavé třináctky. Tu jste snad ani nikdy neochutnal, předpokládám.

+4/0
22.11.2016 14:13

J53i89n91d35ř23i11c51h 55L14u37k88e70š 3849674763920

S manželkou jsme chodili v Praze do Jiné krajiny na nefiltrovaný svijanský Kvasničák 13° . Nedali jsme na něj dopustit. Ale je to už asi dva roky co ho netočí. Asi ví proč. Tenkrát si ho tam dával snad každý...

+1/0
22.11.2016 13:35

J54a70n 12M15i68t44l50e94n26e46r 4621568531513

DTest našel chybu pouze ve tmavém pivu. S kvasničákem to nemělo nic společného.

+2/0
22.11.2016 14:32

R44o89b14e32r25t 10B31a50l55a33b58á55n 9802143622

Předpokládám, že součástí smíru byla i nějaká dohoda testech příštích.

0/0
22.11.2016 13:33

J33i95ř94í 19K31r57e84j54č93í24k 2687218144846

Když by byla krize, vypiju to, ale na vychutnání to neni a nikdy nebylo, na tom se ani po testu nic nezměnilo.

+1/0
22.11.2016 13:32

J48o20s32e70f 29H24a90l27o 1455189208177

Diky dTeste. Od května 2013 Svijany nepiju.

+2/0
22.11.2016 12:52

T17a55d60e27a77s 15P14i21s23t47a 6559322101207

Svijany mám rád. Na druhou stranu Dtest dělá relativně záslužnou práci. Někdy beru jejich výsledky s rezervou (třeba tyhle se svijanama), ale někdy se jimi nechám inspirovat... třeba ty pišktoty z polska, nebo kauza bubbletea. A někdy mi pomůže s výběrem třeba motorovky. Já sem rád, že jsou takový jaký jsou. Takže redakce Dtesti díky, a pivovar Svojinany, neberte si to tak. Nic špatnýho ste neudělali a myslím, že na vaší prodejnosti se to nakonec neprojevilo, ne?

+13/−1
22.11.2016 12:41

K20a41r58e51l 21D47r97d53a 6594242377

Kněžka dlouhodobě vyhrává na soutěžích 1. a 2. místa. Jedno z nejlepších tmavých piv České republiky. R^

A v usmoleném dTestu vyjde jako nejhorší pivo na trhu. Rv;-D

Patrně jsou pivní odborníci samé zaostalé trubky. Nebo si nechal dTest zaplatit za likvidaci abnormálně dobrého produktu, aby tady Svijany nekazily průměr. Rv

+5/−15
22.11.2016 12:29

R96i94c58h67a18r37d 83B14a45r18o74n 1325337944530

Pane, těžko říci, jestli jste článek četl pozorně. Nebyl jen Dtest ten, kdo naměřil vysoké hodnoty. Hodnoty pod 50 mikrogramů naměřili také v Německu.

+2/−1
22.11.2016 12:56

P29a86v49e39l 10N25e62d72ě63l73a 5486390144971

Ano a jestli jste ten článek četl, tak víte, že v Německu je testovaly dvě laboratoře, z nichž jedna naměřila pod 50 mikrogramů (což rozhodně není těch 85 dle dTestu) a druhá naměřila ještě dokonce méně než brněnský Výzkumný ústav pivovarský a slaďařský, který naměřil 12,2 mikrogramů. Takže celkem tu máme 4 posudky: 85mikrogramů, méně než 50 mikrogramů (SRN), 12,2 mikrogramů a méně než 10 mikrogramů (SRN).

Víte, když řeknete "A" je potřeba říci i "B".

+2/0
22.11.2016 14:34

R92i69c10h37a26r66d 93B72a61r71o35n 1175347564600

Ale já se s Vámi nepřu, reagoval jsem na příspěvek výše, kde diskutující obviňuje dtest z jakési zaujatosti či neodbornosti. A zopakuji znovu, nejen test dtestu z hlediska mykotoxinů ukazoval hodnoty vyšší, než je obvyklé (kdybychom se bavili o 48 a 85, oproti ostatním to jsou pořád zvýšené hodnoty). Cílem mého příspěvku tedy nebylo provést rozbor možných příčin vyšších obsahů mykotoxinů v pivních lahvích, ale spíše poukázat na to, že článek asi nebyl ovlivněn dtestem.

+1/0
22.11.2016 15:25

R95o14b61e55r61t 78B88a26l74a19b90á88n 9302363442

Jo, vypadá to, že jsou všichni proti Svijanům. Před kauzou mykotoxinů, v roce 2010 je zase chtěl asi zlikvidovat MF Dnes, když ověřoval "vylepšování" piva Tetrahopem. I tehdy dopadly Svijany bídně a samozřejmě se jim to nelíbilo...

+1/−1
22.11.2016 13:27

M23i83l63o27š 95K77o74l16m70a31n 6886553477192

Mezi pivaři je pivo ze Svijan hodně oblíbené. To se pochopitelně nelíbí konkurenci. Zatímco Svijany zvyšují každým rokem výstav, tak ostatní pivovary to mají naopak. Nemluvím samozřejmě o malých pivovarech, které jsou také úspěšné.

+2/−7
22.11.2016 12:17

J35a11n 31S91o72u35k57u80p 1444414466305

Svijany už nejsou ani náhodou to co bývaly. Je to několik let zpět, kdy LIF zatlačil na objemy produkce. Bylo to během léta - měl jsem akci někde u Náchoda a jezdil za dědkem do Liberce. Na té akci jsme měli bečku a tekly z toho ještě klasický žlutý Máz (měl takovou lehce zakalenou barvu, hodně do žluta). Dojel sem do Liberce snad dva týdny poté a dal si v knajpě klasicky Máz a v půllitru totálně tuctově vypadající pivo, ještě sem se tehdy výčepního ptal, jestli to je opravdu Máz. Od mi to odkýval, já dal čtyři, nechutnaly a ráno mě bolela šiška jak střep, což není zvykem. Tehdy proběhly dost velké diskuze na internetu, kde je sládek obhajoval, že je to nesmysl, že k žádné změně nedošlo a že mají asi všichni vidění (to pivo senzoricky vypadalo jinak!!). Od té doby je to stále jedna a ta samá močka.

+7/−2
22.11.2016 12:35

J43o91s13e68f 16V97o67s10i26c73k38y 4453407846863

Ten jejich Maz 11 je v zacatcich proslavil. Vzdy to ale byvalo lehke, ridke pivo, u ktereho se alkohol dohanel cukrem. Cukr nema v pive co delat! V Nemecku na to maji staleti stary zakon. Opravdovi znalci na ten Maz nikdy neskocili. Musi se Svijanum ale uznat, ze take jej take nikdy draho neprodavali.

+2/−2
22.11.2016 12:49

P22a72v34e34l 44S74t42a21v90j94a20n55í29k 6728915937181

Cukr není jen o dohánění alkoholu, to by nebylo potřeba. Jde o to, aby se ne všechny cukry ve sladu přeměnily na alkohol.

0/0
22.11.2016 12:59

J78a85n 51S72o84u78k57u62p 1964654736935

Německý zákon je dělán na německá piva, mnoho různých receptur cukr obsahuje. Tradičně třeba stouty.

0/0
22.11.2016 13:53

P63e10t57r 80K32u87b74a46t 3722461134690

Pred par lety jsme chteli Svijany do nasi restaurace. A jestli nam dodaji i sklenice a dalsi veci jako to delaji ostatni pivovary. Ze budou ale tak arogantni, ze nic takoveho oni delat nemusi, jake jsou premiove pivo a ze at jsme radi ze je tam budeme mit atd... A ted, kdyz to tady ctu. Ani se nedivim jak dopadli.

+4/−4
22.11.2016 12:16

J66i38ř30í 21H55u37d91e48c 4922691969732

To ze se po Svijanech clovek akorat tak pose*e neni zadnym tajemstvim

+7/−2
22.11.2016 12:08

M94i27l61o78š 15K71o82l47m13a22n 6186673817442

Srovnání mezi pivem ze Svijan a jiným pivovarem je stejné, jako mezi čerstvým mlékem ze statku a krabicovým z "Čuprmarketu". Pivo ze Svijan je neochuzené o živé kvasinky a kdo je zvyklý na pivo s co nejdelší trvanlivostí, tomu to jeho organismus nepřijme. Čím delší trvanlivost u potravin, tím více chemie. Dobrou chuť s Braníkem ;-D;-D;-D

+8/−3
22.11.2016 12:26

M93a43r40c20e23l 21H57r19o83c30h 9769399192

Náhodou, silně podchlazený v létě je dobrý. Ne jako pivo, ale dobrý. :-P

0/0
22.11.2016 12:36

J89o37s31e27f 95V86o26s65i58c54k35y 4263197216313

U piva se trvanlivosti nedosahuje chemikaliemi, chytraku ! Je spoustu jinych, poctivych metod. Zapomel jste rict, ze za komousu byvalo pivo nejlepsi, pac nevydrzelo ani tyden !

0/−1
22.11.2016 13:01

J70i96ř40í 55Š25a37f74á22ř 5431315859588

"Spoustou jinýchpoctivých metod???" Pane pokud o tom nic nevíte tak to ani nekomentujte. Na tu trvanlivost je jen jedna metoda, na kterou se zeptejte své ženy. Bude ji znát, i když o pivu nic neví a ani ho nepije!

0/0
22.11.2016 13:44

J70i82ř19í 93H96u69d76e49c 4172911979952

Ty si komik:D dej si. Policku nebo Kacov a pak poznas. Co je to neochuzene pivo!!

0/0
23.11.2016 13:02
Foto

M20i72l60a72n 65S10o11u32š83e35k 9906867421592

„Deoxynivalenol nemá smrtící účinky, projevil by se spíše bolením hlavy. Je ostatně obsažen také v žitné mouce,“ zaznělo rovněž u soudu.

No tak já jsem rád, že jsem neumřel a že mne po Svijanech tedy "jen" bolí hlava. Takže jsem je vyškrtl ze svého pitného režimu. Nyní už alespoň vím, že to nebyl jen můj subjektivní pocit.

+6/−2
22.11.2016 11:58

M73a59r45t12i14n 17K84r65u55t67ý 1278971199885

je možné, že se do testu dostalo pivo třeba ze špatně vymyté lahve nebo šarže. To se může klidně stát. Co se ovšem nesmí stát, je tehdejší reakce managementu Svijan, který místo aby uvedl nové výsledky a pokusil se špatný výsledek rozumně vysvětlit, šel jednak do soudu a druhak do lobbování u odejmutí státní dotace dtestu, která významně pomáhá udržet jeho nezávislost.

Od té doby Svijany nepiju. Čistě z principu, proti samotnému jejich pivu nic nemám, ale takto se firmy chovat nemají.

Jinak musím konstatovat, jak vyostřená debata se opět vede nad tím, které pivo je dobré a které hnus, fakt legrace :-)

+17/0
22.11.2016 11:47

M44i98c86h48a20l 81M84i42n28a79ř25í72k 9532466519778

Dnes v obchodech neexistuji nezavadne potraviny. Vse je napusteno jedy aby se to nezkazilo. Od uzenin po ovoce a zeleninu.

Dokonce i sladkosti a vyrobky pro deti jsou plne jedu.

To je hnus co se dnes prodava.

Mejake bakterie v pivu jsou to nejmensi.

+3/−5
22.11.2016 11:22

K83a23r83e34l 19D13r82d16a 6904752217

Jako bychom nechodili do LIDLu. Testování je součást reklamy, co zákazníky solidně ohlupuje. Každý dobrý manipulátor na trhu má testy podchycené. Přišlo to sem do potravin přes LIDL z Německa. Podvod, co se opírá o přehledné tabulky. ;-D

U Svijan jde s velkou pravděpodobností o likvidaci malého hráče na trhu, který dTest provedl na zakázku větší konkurence.

Jinak dTest si testy cucá z prstu. Hlášky o utajování laboratoří jsou přesně o tom. Už jsem viděl od dTestu testy naprosto zmatené, které se honem opravovaly až po publikování. To přece není známkou solidních laboratoří, co stojí za dTestem.

Hloupé je, že dTest čerpá významné dotace z veřejných prostředků, přitom informace poskytuje výhradně placené. A co horšího, proti jeho hodnocení není odvolání. Běží tady jen mafiánská likvidace hodnocených subjektů v přímém přenosu. Rv;-)

+4/−17
22.11.2016 11:12

R83o80b72e39r15t 35B50a85l81a31b82á12n 9762143162

V roce 2013, ze kterého tahle kauza je, měl tenhle váš "malý hráč" výstav přes 800 000 hl piva. ;-D

+2/0
22.11.2016 11:31

R42o46b91e25r72t 85B78a16l57a45b23á75n 9702633822

Nebo teda konkrétněji skupina LIF, do které Svijany patří. Svijany samotné měly přes 600 000 hl, což měl/má v tuzemsku opravdu málokdo.

+6/0
22.11.2016 11:35
Foto

M23i94l72a39n 16S58o15u95š90e63k 9496637441862

To je naprosá hloupost, co tu píšete. Testy provádí akreditovaná laboratoř VŠCHT, trochu o tom něco vím, jsou to pravé testy se vším šudy. Žádné "objednávky", jak tady píšete neexistují a pokud by se teoreticky něco takového někdy stalo, pak by to bylo pouze jednou. Laboratoř by zcela ztratila svůj kredit objektivity a nezávislosti. Zkuste si nejdřív zjistit fakta, než se pustíte do podobných spekulací a výmyslů.

+13/0
22.11.2016 12:02

K17a11r98e52l 46D72r76d80a 6494882397

Výmysly tady máte leda Vy. Mě zajímal minule test na kloubní přípravky. Naprosté faktické nesmysly od dTestu. Chyby v triviální matematice. Porovnávání hrušek s jablky. Cílená selekce testovaných výrobků na trhu, kdy ty nejznámější a nejprodávanější ani v testu nebyly zastoupeny a ty co byly, byly záměrně potopeny jako šunt. Celé to dopuštění vytáhlo nějaký neznámý produkt a výrazně potopilo zavedenou značku. A ještě dTest opravoval dodatečně výsledky na svém webu, aby je nakonec úplně utajil.

Dnes se můžete s nimi dohadovat a soudit a ani nevíte o čem. Zcela zřetelně to matlala za dTest nějaká osoba, co vůbec nevěděla co píše. Hlavně, že vždy mají svatou pravdu bez omylů a za svým testem si stojí. ;-D

Chcete snad říct, že takto pracuje na "objednávku trhu" VŠCHT? Rv:-P

Jedním z principů dTestu je své podvodné laboratoře záměrně tajit. I v tom radíte nesmysl, abych si šel nejprve ověřit, co dTest záměrně utajuje. Rv

0/−5
22.11.2016 12:17

J62a96n 69B62i11l29e18k 2493885150196

Z vlastni zkusenosti vim, ze mate pravdu. Cilem Dtestu uz bohuzel neni ochrana spotrebitele, nybrz vytvoreni senzace, ktera zajisti dobry odbyt casopisu a velke mnozstvi predplatitelu. Nekolikrat jsem se setkal s jejich hrubym pochybenim v testu. Bohuzel v takovem pripade je jejich komunikace nulova a sance na omluvu rovnez, nebot tim by auru sve neomylnosti mohli vazne narusit. Nektere jejich testy mohou mit urcitou hodnotu, napriklad ty, ktere provede jina spotrebitelska organizace v zahranici a data jim pote preproda. Uz jen to, ze i v takovem pripade napisi: "testovali jsme", my dokresluje obrazek o jejich profesionalite...

+1/−5
22.11.2016 12:48

M26a97r96c57e95l 32H25r54o19c12h 9649219832

Víte, máte pravdu a zároveň se mýlíte. Ano, nevěřím, že laboratoř falšuje výsledky. Problém je v zadání testu. Nedávno testovali psí granule. Zadání na obsah bílkovin. Ale už se neřešilo, z jakého zdroje, jestli z masa nebo z obilovin. Takže dobře dopadly i granule, které se o maso ani neotřely. V článku je sice pasáž, ve stylu "poslední studie neprokázala škodlivost živočišních bílkovin," ale tomu může uvěřit maximálně někdo, kdo považuje za dobrý nápad udělat z psa býložravce. Druhá věc je pak omezená skupina testovaných subjektů. Sice chápu, že je problematické chtít otestovat desítky či stovky produktů, ale když vydáváte doporučující verdikt to je dobré / to není dobré, tak vynechat jedny z nejkvalitnějších produktů zavání nekalým úmyslem.

+1/0
22.11.2016 12:34

M15i17r27e65k 66K90o59v54a19c94i28k 5501131951477

Se slzou v oku vzpomínám na dávná léta (cca 2002-2008), kdy byly Svijany dobrým a příjemným lokálním pivovarem... Dneska je to humus, kde je všechno podřízeno ceně. RvRvRv

+21/−1
22.11.2016 11:07

P27a75v85e63l 46S27e70d46l55á75k 3200746608411

Nevím jak to bylo v tomto konkrétním případě, nechce se mi věřit že by se dTest snažil potopit Svijany, ale ani nevěřím že Svijany dělají úplně mizerné pivo (v konkurenci by rychle skončili). Každopádně otázka kdo zhodnotí hodnotitele je namístě.

+3/0
22.11.2016 11:02

R49o49b56e86r53t 64B14a70l21a26b72á60n 9102233432

Není problém si to dohledat. Tehdy byly docela medializované nějaké zahraniční testy na vomitoxin a Dtest se nechal inspirovat a udělal ho v tuzemsku taky. Nešlo až tak o nějaké komplexní hodnocení, ale právě o ten obsah DON.

0/0
22.11.2016 11:16

P84e73t89r 25V97i87n52a20ř 6143653733207

Paradoxně si tu každý kopne do Svijan, ale sám pije europatoky z Plzně nebo ten nechutně páchnoucí bolehlav z Budějovic, že? ;-D

+11/−4
22.11.2016 11:02

P39e31t28r 96T31i10c74h72ý 4560121385294

Tak svijany jsou daleko horsi samoser nez plzen nebo budvar. ;)

+8/−7
22.11.2016 11:03

O98n79d36ř31e36j 82N66ý71č 6878515787163

;-D;-D;-D

+1/0
22.11.2016 11:08

M52a29r19t60i90n 22K22a37r76v54a21n 2681337290206

Á, pán je odborník8-o

+2/−1
22.11.2016 11:06

J49a23n 84H54á53j94e80k 9909339522

Poprosil bych opravu, není žádný Mikrobiální ústav AVČR, je to Mikrobiologický ústav... Tedy pokud mi něco v poslední době neuniklo... :-/

+1/0
22.11.2016 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.