- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že s pražskou arogancí to nemá nic společného. Z Prahy na Kladno, Davli, či Neratovice to s tou infrastrukturou také není nic moc, o vlacích ani nemluvě.
Zájem ČD o liberecko byl dobře patrný i před pár lety, kdy ještě jezdil přímý "motoracek" z Prahy. ČD se rozhodlo ukončit sobotní spoj v Turnove a tak překvapený cestující čekal hodinu a půl na osobacek do Lbc. Po několika týdenních protestech to mudrci od ČD vyřešili tak, že výpravčí v Turnove na svojí zodpovědnost zpozdoval Pardubicky rychlík jedoucí o 10 minut dříve. Jo, jo, České dráhy a jejich vztah k Liberecku, to by se dalo vyprávět.
Drahý autore, ze Smržovky do Josefova Dolu najdete toho slavnýho Stadlera jen při mimořádnostech, jinak tam hobluje koleje chlouba ČD Regionova!
Což na těch asi 10 minut jízdy bohatě stačí
Staré tratě, které patří státu. Ani kilometr dvojkolejné tratě, ani kilometr elektrifikované tratě. Takže je to trest od státu. Hlavně, že nevadí státu daně, které platí obyvatelé Libereckého kraje. Ale rekreovat se na Mácháči, Lužických či Jizerských horách...to se státním úředníkům líbí. Kocourkov...co jiného.
Úředníci (zejména ti s rozhodovacími pravomocemi) jezdí v limuzínách, ne vlakem
Ale houby. Ty tratě sice nejsou nejrychlejší a přeložením by se něco získat dalo, ale modernější vozidla s lepší dynamikou by na nich dokázala minimálně čtvrt hodinu ještě sundat. Liberec - Pardubice je takřka nová trať, ano trasovaná spíš pro regionální dopravu, ale vůbec není nutné, aby celou cestu jel vlak 3 hodiny jako nyní. Jízdní řád je tu postavený na parametrech staré tratě a s ohledem na veškeré vazby. S rychlejšími vozidly a překreslením jízdního řádu by šlo dosáhnout úplně jiných časů, nyní ten vlak často ani maximálky trati nedosáhne.
No klasika. Drážní "úřady" byly situovany do Ústí nad Labem a Hradce Králové. A tak na Liberecku se jen flikuje . To je slávy s opravou tratí Liberec - Tanvald. Kdo to sledoval, ví že prazce už byl tak prohnile, že se cestující musel jízdy obávat. Další Kocourkov je "rekonstrukce" tratí Lbc - Turnov s úsekem pomalé jízdy. Jak je možné, že v Libereckém kraji si musí vystačit s rozpočtem cca 2,8 miliardy, zatímco třeba sousední Ústecký (dvakrát větší) se chlubí 14,8 mld a ve volebním programu měl, že má dostat víc. Tak to mi fakt hlava nebere.
Z Tanvaldu do Liberce (cca 25 km) trvala dříve cesta vlakem přes hodinu. Krásný zážitek.
Okamžitě vyhnat tu neschopnou odborářskou ČD svoloč z kraje a otevřít trať soukromníkům. Ti rádi nasadí o 40 let modernější vlaky, než ty špíny ČD!
Jste docela mimo. Liberecký kraj má nejmodernější vozidlový park v republice. Až na ty rychlíky objednávané státem, tam jezdí motoráky z poloviny 90. let. O to je to větší paradox, nové vozy na železnici z konce 19.století.
ŤOK jako státní úředník trestá občany Libereckého kraje za STÁTNÍ neschopnost, ANO děkujeme
Hlava 22.
Nové vlaky nebudou, máte nekvalitní svršek. Nový svršek/modernizované tratě nebudou, na ty vaše staré křápy to co máte stačí.
K bývalému hlavnímu městu celého pohraničí se stát chová macešsky. Že by trest za voliče pravice? Nebo jen standardní pražská arogance?
Ehm, hlavním městem celého pohraničí (přesněji řečeno provincie Deutschböhmen) byl Liberec jen pár týdnů po konci první světové války, jestli se nemýlím
Liberecký kraj má hejtmana ze špatné (=nevládní) strany. Tak je jasné, že kdykoli to půjde, přiškrtí mu kohoutek:-/