Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spojíme liberecké autobusové nádraží s vlakovým, zní z kraje

Dnes slouží pouze k odstavení vlaků, do budoucna by ale místo kolejí mohly být na vlakovém nádraží zastávky autobusů. Zatímco město Liberec plánuje z evropských peněz výstavbu nového terminálu na stávajícím autobusovém nádraží, krajská firma Korid má jiný nápad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a15n 10M14a40x52a 9205743829

Nápad na využití volných ploch, které jsou historicky dopravní, je velmi inspirativní. Jde vlastně o revitalizaci a znovuoživení místa, které již neplní plnohodnotně svou původní funkci v rámci železniční dopravy a je velmi nepravděpodobné, že by se to změnilo. Navíc se domnívám, že s ohledem na to původní využívání se dnes jedná i o prostor ekologicky poškozený a terminál je šance pro odstranění těchto škod.

Z KORIDu vzešlo ke spokojenosti cestujících již několik projektů na stavbu terminálů různých velikostí. Trošku mě zaráží postoj města, protože tady se navrhuje projekt který by naopak mohl zlepšit životní prostor města - takový větší zelený park takřka v centru města by byl velmi přínosným prvkem (možná by se však na tom asi tolik neproinvestovalo). Zcela mimo mísu jsou silná slova o "masakru" - znám mnohem intenzivnější přestupní uzly, kde vlakové nádraží ze třech stran obepínají tramvaje, autobusy MHD, regionální i dálkové dopravy a žádný masakr se tam nekoná.

Dnes je navíc v Liberci situace, že na vzdálenosti 1 km leží tři dopravní uzly veřejné dopravy, což je stav, který není úplně v pořádku. Tady je šance to změnit do dvou uzlů a ještě jako benefit získat prostor pro realizaci jiných městotvorných ploch. Investice do současného autobusáku, který mimochodem nepatří městu, je dle mého názoru zbytečné mrhání peněz a to nejen z hlediska stavby, ale i následného provozu, který něco stojí a mimochodem není žádná garance, že jej regionální linky musí využívat.

+12/0
8.12.2016 10:50

S75t42a59n51i64s17l93a16v 65N50ý72v83l66t 2564215273

Bojujme za zdarma linku mezi fugnerovou a nádražím. Všichni tam musí, pokud nepřestupují na další meziměsto. Ne vždy je počasí a zavazadlo přívětivé.

A ne vždy je tramvaj včas a prázdná na zastávce. Interval 15minut z většiny.

0/0
8.12.2016 11:08

P54e75t89r 47K81o90l33o13m31a72z47n60í97k 8644293230746

ad - masakr, tady to je hlavne polický problém, protože na kraji a Liberci sedí lidé, co se vzájemě minimálně nemusej a svůj projekt nehodí do kopru jen kůli druhejm ...

+1/0
8.12.2016 11:14

S42t53a71n74i34s67l66a45v 80N28ý92v74l18t 2774865543

Dopravní podnik by měl mezi fugnerovou a nádražím zavést zdarma tramvaj a posílit ji. Proč tedy máme jeden klíčový terminál dole a meziměsto daleko na kopci? To mi přijde jako daleko větší problém, než 100 metrů přeběh mezi vlakem a busem.

+2/0
8.12.2016 10:49

P37e50t14r 38N82e58c72h20a86n14i13c19k39ý 7863526758400

MHD zdarma mezi Fügnerovou a nádražím by smysl měla (podobně to funguje třeba v Grazu), stejně tak v Praze by to mělo být mezi Hlavním nádražím a Masaryčkou, v Olomouci mezi autobusovým a hlavním, jen v HK mají zadarmo aspoň dopravu k terminálu (a to je něco přes 100 metrů). Těch 100 metrů přeběhu ale jako problém vidím. Jednak lidé ne vždy chodí nejlépe, počasí také nemusí být (zvláště v Liberci) nejvlídnější, mohou nosit těžké tašky a další věci. Potřebují na přestup delší čas (dopravně prakticky plánovat přestup mezi vlakem a busem uspokojivě nelze) a turisté to autobusové nádraží často ani nenajdou (nedejbože když vylezou z nádraží příjezdovým podchodem). Už přestup na tramvaj by to vylepšilo, kdyby se východy posunuly blíž.

+2/0
8.12.2016 10:59

S39t94a80n85i59s87l39a18v 28N87ý26v24l35t 2444275193

Jojo, přijedu z Turnova v zimě, a než dojdu dolů na fugnerovu, tak ze mě vítr a zima vyfouká veškerou chuť do života, sněží mi u toho do obličeje a dole jsem už úplně mokrej. Je to dost daleko na to. Stačí aby jezdila dokola jedna tramvaj nahoru a dolů. Na fugnerove maj smyčku, zastávku za nádražím maj taky smyčku.

0/0
8.12.2016 11:02

P20e92t36r 45N63e12c31h66a66n71i25c38k79ý 7923156878620

No na druhou stranu pokud jedete na IDS opuscard, tak tu tramvaj v ceně jízdenky máte zadarmo (do nějakého počtu minut což bude tak min. 90minut u TU-Liberec). Spíš je ostuda, že rychlíky nejsou integrované Rv

0/0
8.12.2016 11:07

M79a37r90e37k 66M97a42r85t49i66n 8439474756680

Když hodlají udělat z křižovatky před nádražím pěší zónu, tak kam se vrtne doprava z Nákladní ulice??? Trochu nedomyšlené. Navíc problém vzdálenosti mezi vlakáčem a bus nádražím není nijak tragická.

0/0
8.12.2016 10:20

P93e92t25r 12N50e87c73h18a72n37i19c69k31ý 7173466128400

http://www.iidol.cz/aktuality/1826:terminal-liberec.html s tou se tam moc nepočítá, patrně se veškerá doprava přesune na průtah a do tunelu...

0/0
8.12.2016 11:04

R35a46d86i43m 16Š60a21r76a17p85a78t30k63a 9558962718776

Ani bych se nedivil,kdyby bylo Město Liberec ve stejném začátku jako je studie Koridu. Vojáci mají novou rampu v Chrastavě, tu libereckou nepotřebují. Ostatní nákladiště se pak dá přesunout k Aréně. Takže by neměl být ani problém se domluvit s dráhou na pozemcích.

Terminál "vše dohromady" není žádný "masakr"8-o, ale osvědčený evropský standard pro spokojené cestující, kteří chtějí mít přestup co nejjednodušší.

+4/−2
8.12.2016 10:16

D10a35n39i15e40l 78K89u51k28l31a 1168581606396

Nejdřív se postaví nová budova na autobusáku (s přispěním EU dotací). Pak se to přesune na vlakáč (s přispěním EU dotací). A celé to stavebně obhospodaří firma (S), která vyhraje zcela průhledné výběrko. Bude-li něco jinak, budu udiven :)

+3/−2
8.12.2016 10:13

A54l24o29i56s 13S68l18á82m25e17č26k70a 2666192622742

Nejen Praha má svá "S". Své "S" má i Liberec.

Tomu ale stačí jen jedno... :-P

+1/0
8.12.2016 18:19

M64i40l68o94š 77K40r71č61m44á93ř 2677215107116

další pěší zónu v Liberci opravdu ne

+1/0
8.12.2016 9:50

J59a47n 61Č70e58k73a60l 7859875884614

Nemyslím si, že by zrovna v Liberci byl problém s přílišnou vzdáleností autobusáku od vlakového... Zcivilizovat vlakové ano, ale nevymýšlet zbytečné utrácení dotací jen protože to je za co utratit...

+6/−2
8.12.2016 9:23

P92e19t67r 47N30e25c24h85a86n61i20c79k30ý 7673926788350

Pokud to má sloužit k uspokojivému přestupu, tak to ideální opravdu není, i když na Plzeň to nemá

0/0
8.12.2016 11:09

O87t91t68o 17P33o77s54p54í21š92i58l 4754865757778

A co myslíte, sedí Vaše parafráze "nevymýšlet zbytečné utrácení dotací jen protože to je za co utratit" spíše na "rekultivací" stávajícího AN nebo na nový terminál?

Pro lepší posouzení mé řečnické otázky doplňuji citaci z článku:

"Ale abychom čekali, až se domluví kraj se Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami, to může trvat příliš dlouho a dotace nám mezitím utečou,“ zdůraznil Korytář.

+2/0
8.12.2016 15:13

M75a85r20t92i50n 45M30u17s80i59l 4880311393791

Za nápad přímo spojit autobusák s vlakáčem R^. Korydem navržené řešení vč. návazného parkování mi zní logicky. Cestujícím by velmi pomohlo.

+3/−1
8.12.2016 7:40

M68i90l33e85n67a 27K80l65o83u47č63k56o54v71á 1494373201180

Jenže všechno je to ve fázi "mohlo by, evropske peníze, do 3-5 let". Ani nevím, jestli se tam píše, jestli je nějaká studie, zatím to jsou jen suché žvásty.

+4/−1
8.12.2016 8:16

M84a33r69t37i26n 56M58u27s17i42l 4780851923961

Ono s autobusákem to není o moc dál. Město sice jako něco chce a zamýšlí, ale autobusák zdaleka ani není jeho...

+7/0
8.12.2016 9:09

P85e62t86r 16N89e58c15h19a93n38i31c63k47ý 7773956918950

Vize už jsou http://www.iidol.cz/aktuality/1826:terminal-liberec.html

+1/0
8.12.2016 10:52

A71l73o65i60s 12S62l21á42m16e77č35k47a 2946712852612

Provizorium, které trvá čtvrt století, by s výhledem na opravdu kvalitní řešení klidně mohlo ještě pět let vydržet.

+2/0
8.12.2016 18:22

J11i68ř47í 80E89r31b10e24n 1563114166887

Kde vlastně býval autobusák před zadeklováním tunelu?

0/0
9.12.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.