Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policistu soudí za smrt dvou nepřipoutaných kolegů ve služebním autě

Měla to být rutinní cesta tří královéhradeckých policistů, kteří jeli 29. prosince 2014 k hraničnímu přechodu Petrovice pro ženu zadrženou německými kolegy. Jenže jízda na zasněžené silnici a za špatné viditelnosti předčasně skončila v katastru obce Obora na Českolipsku velkou tragédií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19a77v30e55l 81K46u37t70í37l20e60k 3114212590

Je mi na blití z některých "rádoby" chytráků v této diskuzi!!! Tak pro všechny ještě jednou paragraf 6 odst. 2 písm. c), zák. č. 361/2000 Sb. V dnešní době [kompjůtrů] si každý dokáže vyhledat a inteligentní člověk i přečíst. Tímto uzavírám konverzaci na poutání se s tím, že oni opravdu prováděli úkon!!! Takže nechápu, proč jsou tady pásy takto omílany? Položme si jinou otázku a odpověď na ní mi občas nedá spát. Předem nechápu některé "tupce" kteří se tady tomu smějí a svým způsobem demetují tento článek. Fajn, je to váš názor, ale upřímně, chytli jste se při tom za rypák??? Proboha, tady vyhasly dva lidské životy!!! A vy "někteří" se tady vyjadřujete jako by v Lídlu zlevnili jablka. Pomyslel někdo z vás alespoň na chvíli na pozůstalé? Těm ze dne na den odešli členové jejich rodiny, otec, syn, manžel apod.!!! A proto se ptám!!! Bylo nputné jet jako "prase"???!!! Promiňte, ale na obrázcích je jasně vidět, jak vozovka vypadala. Položte si ruku na srdce a řekněte, vy byste jeli rychlostí cca 70-80 km/hod do zatáčky na takovém terénu? A co, že nebyli připoutaní, jak jim zákon dovoluje. Kdyby pan "řidič" měl trocha rozumu a zodpovědnosti, tak by dle ustanovení paragrafu 4 a 5, zák. č 361/2000 Sb. přizpůsobil jízdu povaze a stavu vozovky a řídil se tím, co jest v těchto paragrafech uvedeno a to nehovořím o vyhlášce č. 141/1960 pokud mě paměť neklame!!! Kdyby toto dodržel, tak by tato diskuze dnes neexistovala!!! Promiňte, nejsem profesionální řidič, ale když někoho vezu, tak s ním jedu jako by to bylo moje dítě!!! A věřte tomu, že nebyl důvod jakkoliv spěchat a řidič by si jakékoliv zpoždění odůvodnil.

Reakce na poutání se plus TS. Taková menší vsuvka!!! Kdyby pan "řidič" jel tak, jak má, tak by se nic nestalo. Takže nevidím důvod proč teď svalovat vinu na technický stav vozidla? Právě naopak, pokud se pan "řidič" domníval nebo věděl, že je vozidlo tzv. za zenitem, tak o to víc měl tomu svou jízdu přizpůsobit!!! A když se podíváte na obrázky "policejního" vozu, tak i kdyby měli pásy

0/0
20.1.2017 0:18

J84a14r38o29m73í52r 55S39t53a17n35ě16k 8986762207

doufám že ho zavřou, win-win situace , dog eat dog, takže snad jenom kávičku

0/−1
19.1.2017 15:37

J12a55n 31H80r23u81z53a 8864108129417

Takže už víme, že policajti jezdí v technický závadných autech a nedodržují to za co nás pokutují - připoutání. A také neumí jezdit v zimě a na sněhu. ;-D

+2/0
18.1.2017 15:48

J89a92r52o51s30l80a47v 13K16a59d75l42e74c 5981409782331

Řidič zodpovídá za vše.

0/0
18.1.2017 13:51

J23a30n 74H47r59u59z34a 8634388309967

Tak za bezpečné řízení určitě.

0/0
18.1.2017 15:49

J77a40n 27M37l27e42z62i61v85a 3112856539686

Proč se policajti nemusí poutat při běžný jízdě? Vztahuje se na ně nějaká výjimka z fyzikálních zákonů? Nevim, jaký typ připoutání používá ve svých autech PČR (snad ne ocelový pouta), ale v běžnym autě je odpoutání se záležitostí jedné vteřiny. Pokud bych měl pocit, že mě ta jedna vteřina zásadně zbrzdí, odpoutám se těsně před zastavením.

A mimochodem, v 35km/h smrťák? Jasně... tuhle jsem viděl v TV dojezd etapy Tour de France s hromadnym pádem v 50-60km/h a zemřelo při ní asi 40 cyklistů. Vlastně ne, ani jeden, jen odřeniny a drobný zlomeniny.

+1/0
18.1.2017 10:50

T94o70m59á36š 22Ž55i81t82n12ý 6301720791361

policajt se nemusí poutat pokud to vyžaduje plnění služebního úkolu. Jinak musí.

Dovedu si představit že se odpoutá když někoho pronásleduje a čeká že bude muset každou chvíli vyběhnout z auta a pronásledovat prchající osobu do lesa, ale to je tak vše.

Problém je že poutání pásy kontrolují právě policajti a polda poldovi asi pokutu nedá. Takže pro ne zákony v tomto směru neplatí. Jen ty fyzikální ;-)

+4/0
18.1.2017 12:10

P92e39t42e28r 87V90a60ň49u35š75a41n47i25k 4427456786912

imho je trapne ze za pripoutani zodpovida ridic, melo by to byt jen za deti, kdo je dospeli a nepripouta se, to je jeho vec

+3/−1
18.1.2017 10:15

M32i36l75o16s52l88a98v 97P51r82o48c24h74a19z53k57a 7894488326298

A kdo ti ten nesmysl nakukal, samozřejmě že nezodpovídá, jediné co může a musí je upozornit, což je v tomto případě naprosto irelevantní.

+4/0
18.1.2017 10:22

J67a23r93o92s29l68a93v 28L87e96b22e45d14a 3206969467140

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p6-1-g

0/0
18.1.2017 11:25
Foto

L30u50c50i42e 30M45r18á22z34i59k65o87v89á 6354935231593

Dobrý den,

není to jeho věc. Pokud si dobře vzpomínám na videa, která nám ve škole pouštěli, tak rekonstrukce dopravní nehody, při níž není byť jen jeden člen posádky připoután, může způsobit velkou tragédii, jelikož tento nepřipoutaný jedinec může smrtelně ohrozit ty připoutané...

Z toho důvodu, kdo se mnou chce jet v autě, tak se musí připoutat. Nepřipoutáš se? Nikam se mnou nejedeš...

+1/0
18.1.2017 13:35

J34a19n 42H82r85u82z94a 8804198539697

A jak zjistíte, že se vzadu neodpoutali? Já mám takový problém s vnuky. Už jsem je málem seřezal, když domluvy nepomáhaly. Naštěstí letos už ten starší dostal rozum a spolupracuje.

0/0
18.1.2017 15:52
Foto

L12u20c63i22e 17M52r68á96z81i85k47o76v85á 6804935181373

Dobrý večer,

tak to už samozřejmě nezjistím. U dospělých bych odpoutání nepochopila, no u dětí je to trošku problém, protože samozřejmě berou nebezpečí na lehkou váhu.

Záleží na tom, kolik je vnukům let. Snažila bych se vysvětlit, že hrozí nebezpečí, když se něco stane. Říct neposlušnému vnukovi, že tím může ublížit tomu druhému, když se nepřipoutá... Těžko říci. Držím pěsti, aby spolupracoval i ten mladší vnuk. :)

0/0
18.1.2017 18:59

L39e96n71k28a 31G54r85a87h13a30m 8431677540

V autě se rozumní lidé poutají, ne na základě, zákona, vyhlášky či nařízení, ale proto, že je to bezpečné. Pokud policisté doufali, že jim vyhláška může v případě nárazu, pomoci lépe než pás v autě, tak se asi zmýlili.

+11/0
18.1.2017 9:23

J60a21n 90T48a19r24a95b53a 4796466659959

Žádná vyhláška neexistuje. Máte patrně na mysli zákon 361/2002Sb. Znění zákona sice umožňuje ozbrojeným složkám nepřipoutání, ovšem pouze v případě, kdy to vyžaduje charakter služebního úkonu, například potřeba rychle vyběhnout z auta, použití zbraně apod. Ve všech ostatních případech - tedy i v tomto - se připoutat musí.

+2/−1
18.1.2017 9:59

M41a72r85t41i56n 12R91ů73ž66i50č21k81a 9504801658779

vyhláška je kratší a každý ví o co se jedná :)

reagoval jste na jiný koment, kde to v odkazu popsali - služební úkon je i jízda pro stravenky (dle velení)

+1/0
18.1.2017 10:13

J33a13n 32K34o39t36e34l36e84n46s70k78ý 6229820592605

By mně zajímalo, od jakého výrobce berou pneumatiky. Neříkejte mi, že za 6 let se nesjedou. Pokud vím, tak výrobci doporučují vyměnit pneumatiky po dvou sezónách, jelikož pak výrazně ztrácejí vlastnosti. ( co říkají výrobci beru s rezervou potřebují prodat). Ale pneumatiky po šesti letech fakt v dobrém stavu nebudou. Ledaže je měli šest let na stojanu.

0/−1
18.1.2017 9:21

M15i32l89o80s98l55a56v 28P51r92o86c20h98a19z96k37a 7574278296758

Výrobci doporučují po 4 letech výměnu a když auto nejezdí, je třeba jen jako záložní tak mohou mít vzorek klidně jako nový.

+2/0
18.1.2017 10:08

P24e41t65r 14N48o59v56á19k 3403226604824

Tak si to shrneme, stav auta v pořádku, nevím co má stáří vozu za vliv...?

Mínus bylo to že vozy neměly airbagy, ale předpisům to neodporuje.

Jediné dva problémy jsou nepřipoutáni a nezvládnutí zatáčky, rychlost nebyla velká, ale stačila k deformaci vozu. Jen pro připomenutí čelní crashtesty se dělají v 64 km/h. Takže vinu mají všichni, i když podle zákona se policista při plnění služebních povinností poutat nemusí.. Jak je vidět ani tato vyjímka jim život nezachránila.

0/0
18.1.2017 9:15

M90a60r76t28i90n 84R78ů77ž55i13č82k46a 9484241368759

u stáří záleží jak jsou dělané údržby a kontroly - takže to vliv mít může ne

je zajímavé jak se liší posudky znalců

0/0
18.1.2017 9:33

T49o42m30á94š 63Ž82i45t73n66ý 6841410481981

Plus 20 let staré auto - stejně jako absence pytlů sice není proti předpisům, ale tehdejší pasivní bezpečnost je trochu jinde než jsme nyní zvyklí.

0/0
18.1.2017 12:05

P47a87v38e42l 13Š28v48a41r78c46e72r 1480518302217

Kdyby nebyl viník polda, tolik by se to neřešilo. Když včera upadlo kolo autobusu a následkem toho vznikla nehoda, měli o vině jasno - řidič autobusu si před jízdou řádně nezkontroloval technický stav vozidla. A tady?

+2/0
18.1.2017 8:43

B57r29a64n34o 33H80o68r96n90a65k 6294184249134

Všemu věříme2

20 ti leté policejní auto s 256t km - trochu nesmysl. A i kdyby - je to transporter - sám jsem ho měl. Jsou to auta stavěná na nájezdy 500 000km a víc. Vyzní to možná trochu sprostě - ale sami policajti dávají pokuty jak smyslú zbavení - i za pásy. Docela by mně zajímalo, kolik pokut za pásy dali za posledních 5 let ty tři policajti

+6/−2
18.1.2017 8:20

M60a15r52t39i78n 18T25e53s14a45ř 2949873433693

Policajtů se přece přírodní zákony netýkají, mají imunitu ze zákona.

Když mi moje babička řekne "já si ten pás jenom tak podržím", tak řeknu "nenecháš-li se upoutat, nejedeme".

Asi jsem šílenec, ale někdy po pubertě a udělání řidičáku v 18 letech mi v hlavě něco přeskočilo a přestal jsem (celkem striktně) vstupovat do vozovky na červeného panáčka - veškerá dobíhání autobusu tak získala úplně jiný rozměr.

+3/0
18.1.2017 7:52

M95i57l55o21s62l34a25v 46P29r17o24c27h78a89z46k75a 7834208336388

Vidíš a já se radši než na červeného panáčka rozhlédnu pořádně jestli něco jede. Jestliže ano nejdu ani na zeleného a jestli kilometr doleva i dorava nic, klidně toho červeného ignoruji, každý jsme jiný.

+4/0
18.1.2017 7:56

D27a41r30i19u72s 22K95o14l25a29r 1383454463978

Neviem kolko mas rokov, ale dufam, ze ked uz budes mat okolo 70 rokov tak ta to prejde. Stava sa mi celkom dost pravidelne, ze na 4 prudovej ceste sa takto nejaka starsia osoba pozrie vlavo/vpravo (niekedy sa aj nepozrie). Pobehne niekedy aj dva kroky a potom s namahou odkrivka na druhu stranu. Zatial tie km- tre vzdialene auta cakaju :-).

Robia to aj na cervenu

Prechod na jednu aj druhu stranu je cca 100 m

0/0
18.1.2017 10:43

M11i43l19o17s54l89a86v 24P84r44o24c60h38a34z17k37a 7614848646158

JO dělají to i na červenou i když jdou na zelenou, prostě to nestihnou, to nemá nic společného s tím co jsem psal.

0/0
18.1.2017 11:46

V52á64c36l46a48v 50P37r21o31s10p78a78l 6803792886

ze zákona je za stav vozidla zodpovědný řidič, když se mu na autě něco nezdá, pak nastupuje ten, kdo má ve firmě na starosti údržbu aut a ten zařídí opravu. to je normální v každé firmě a mělo by to být normální i u policie

+2/0
18.1.2017 7:32

M12i66l75o64s42l50a13v 55P84r93o22c82h71a95z86k67a 7524808406558

To sice ano, ale tady vypadá, že s autem vůbec nic nebylo, to že bylo starší na tom nic nemění.

+5/0
18.1.2017 7:42

V46á17c71l68a14v 62P75r91o84s65p44a78l 6583442146

V článku se píše: Takové auto nebylo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích,“ uvedl znalec Málek. „Auto v takovém technickém stavu jsem ještě neviděl,“ dodal.

0/−1
18.1.2017 9:51

T69o84m30á31š 64Ž48i18t51n52ý 6361670651241

tak to tvrdí soudní znalec najatý obhajobou. tak co jiného by měl tvrdit? Auto bylo OK, můj klient jel jako dobytek?

+2/0
18.1.2017 12:08

P44a42v35e97l 49V33o52n94d93r16á59k 4796741219707

Znalce vyloučit ze seznamu znalců. Důvod: nedostatečné zkušenosti. Jestli auto v takovém stavu ještě neviděl, tak snad ještě neopustil rodný dům. Aut kde po několikaletém provozu je jeden kotouč horší a druhý lepší bude v provozu dost velké procento ....

+1/0
18.1.2017 13:59

J28a58n 42H33r36u90z26a 8814328589757

Nakonec jim ten kchár jezdí ob 2 roky na technickou, takže nesouměrnost nebo špatnou účinnost brzd by tam zjistili. Tento typ závady nevzniká den ze dne.

0/0
18.1.2017 15:56

M16a37r64o29š 41P46o95l60i57a51k 1402466397356

Ne vzdy muze ridic odhalit zavadu na pohled...

+1/0
18.1.2017 7:43

M91i19l75o78s69l51a89v 37P47r32o92c93h43a39z32k27a 7594138486728

Taky když je to technická závada která se stala cestou, není zodpovědný řidič, ale tady nic takového nebylo.

+2/0
18.1.2017 7:47

M26a25r39o74š 73P23o83l23i62a28k 1872216127976

Vsak nebylo :))

0/0
18.1.2017 8:54

B44e81n50e13d62i17k85t 78V89á42c35l47a12v65í37k 8400905375969

Jenže není! Dostane jízdu rozkazem a stěžovat si může až potom, policie funguje podle armády (pravidel). Kdo tam nedělal, neví, a navíc to oni nesmí říct na veřejnosti. Podepsal papír při nástupu! Ale máte všichni pravdu, je třeba být cinický, jen dál a houšť to přeci nebyli lidé, neměli rodiny, děti!

+1/0
18.1.2017 9:07

J66o18s75e78f 10K14u55b67e75š 7738288443818

Ne, cynický být nechci, je mi jich lidsky líto. Na druhé straně samotný fakt, že policista nebyl připoutaný i když k tomu neměl rozumný důvod (jistě nebylo třeba aby za 5 sekund vyskočil a honil pachatele) o těch klukách něco vypovídá. Neříkám, že byli v jádru špatní, nic takového z článku nevyplývá. Říkám, že stavěli výjimku (já pásy mít nemusím, já jsem policista) nad fyzikální zákony a zdravý rozum. Sorry, pásy nepoužívám abych nedostal pokutu, ale abych si zbytečně neublížil.

+2/0
18.1.2017 9:37

V90á45c94l50a75v 56P49r41o85s47p35a96l 6493362216

v článku není nic o tom, že ho soudí za to, že by byli nepřipoutaní, ale za to, že jel moc rychle. titulek je klasicky zavádějící, policistu soudí za smrt, což je tam uvedeno, že byli nepřipoutaní - to mohlo být stejně napsáno, že byli uniformovaní, na smrt toho spolujezdce by to mělo stejný vliv.

+4/0
18.1.2017 7:29

P27a84v32e36l 60V23o45n88d67r13á50k 4986161499207

U dopravních nehod se výše trestu odvozuje nejen od zavinění, ale i od následků. Tady byla následkem smrt dvou lidí. Řidič je povinen zajistit připoutání přepravovaných osob. Kdyby to řidič splnil a byli spolujezdci připoutaní, zemřel by z těch dvou jen jeden. Takže ke smrti toho druhého řidič přispěl nedodržením povinnosti uložené mu zákonem ....

0/0
18.1.2017 14:03

A14n70t96o53n55í65n 70Š86v63i43h86n65o79s 8698507801602

Policajt snad ví, že se má připoutat dle zákona!

+1/−5
18.1.2017 7:04

P76e43t49r 90M51u90n82z67a55r 1555361479356

Policista ví, že se podle zákona připoutat nemusí.:-P

+5/−1
18.1.2017 7:57

M57a42r91t75i43n 63R98ů94ž79i55č55k96a 9684911728579

ale jen v některých případech ne?

+1/0
18.1.2017 8:48

P64e29t26r 31N88o31v72á98k 3293626784244

nikdy, policista totiž vždy plní služební povinnost.

http://www.autoskolalitvinov.cz/post/bezpecnostni-pasy-a-policiste-pcr-82/

0/0
18.1.2017 9:16

M85a10r19t43i49n 38R85ů53ž73i14č36k86a 9814641968879

asi si to vykládají jinak než normální člověk ... ok, díky za odkaz

0/0
18.1.2017 9:38

J92a92n 82T97a20r19a90b36a 4206256459369

autoskolalitvinov není instituce oprávněná k závaznému výkladu zákonů, k tomu slouží soud

+1/0
18.1.2017 10:04

M69a91r56t80i83n 84R19ů79ž45i22č57k39a 9164291838609

to máte pravdu a rád bych znal záměr zákonodárců (výklad)

asi si nemysleli, že budou jezdit nepřipoutaní stále - to by to tam napsali jasně

+1/0
18.1.2017 10:11

Š91á39r49k34a 33M83a15t35y79á79š14o75v19á 1811335332919

no tak jsme se dozvěděli,že poldové nedodržují pravidla..jezdí bez pásů..to ale není věc řidiče, to je jejich věc...oni odpovídají za to ,co dělají...pravda, řidič může říct, že bez pásů je nepoveze..ale to je tak všechno....za co ho chtějí soudit? Možná za to,že nepřizpůsobil rychlost vozidla stavu vozovky a že nebylo auto v technicky dobrém stavu, ale u služebního auta za to odpovídá ten, co se o vozový park stará... řidiči mu jen nahlásí,že jim nesvítí světlo nebo je hlučnej vejfuk, případně něco o tlumičích a brzdách...za stav pak odpovídá on, on má řešit....

+1/−2
18.1.2017 7:04

V58á82c80l57a55v 12P95r54o27s51p80a44l 6523912896

nemáte pravdu. v článku není nic o tom, že by ho soudili za to, že byli nepřipoutaní, nadpis je zavádějící. za technický stav vozidla je zodpovědný ze zákona řidič, pokud není v pořádku, nesmí s ním jet.

+2/0
18.1.2017 7:26

P34e39t43r 79N75o21v13á85k 3863306114144

poutat se nikdy nemusí...

http://www.autoskolalitvinov.cz/post/bezpecnostni-pasy-a-policiste-pcr-82/

0/0
18.1.2017 9:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.