Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Zbytečné televizní trýznění Největšího Liberečana Vlasty Buriana

Vlasta Burian, král komiků a suverénní vítěz ankety o Největšího Liberečana všech dob, se nyní stal jednou z klíčových postav televizního seriálu Bohéma. Obávám se, že výsledek by jej uvedl do hluboké deprese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a41v19e41l 23K69o15s78t51k37a 3124387384

Nezkoumal jsem historickou pravdu o postojích herců, ale musím říci, že nechápu moc, co se nelíbí autorovi tohoto článku. Já jsem na základě seriálu získal představu o V. Burianovi která přesně odpovídá tomu, jak ho popisuje tento kritický článek. I to, co zde zmiňuje, v seriálu zaznělo. Tak nevím, v čem spočívá trýznění V. Buriana a zda autor ten seriál vůbec viděl, nebo jen měl nutkání za každou cenu něco napsat.

+7/0
20.2.2017 16:20

L10a44d84i45s94l65a49v 61T27r50i61s77k93a 4665717910

Naprosto s Vámi souhlasím. Bohému jsem sledoval a z ní jsem dostal jasný pocit o tom, jak moc komunisti a nepřející lidé Burianovi po válce uškodili. Autora též nechápu.

+1/0
2.3.2017 10:24

V81l20a80d48i17m30í56r 21K37o77r65d29a26č 6569641968739

Domnívám se, že autorům Bohémy šlo především o zachycení atmosféry strachu, nejistoty, beznaděje a to po nástupu nacistů i komunistů. Za mne se jim to mistrně povedlo. Burian dělal to, co musel a seriál mu v tomto rozhodně neškodí, naopak ho líčí jako slušného člověka, který prožívá morální dilema. Ostatně jako mnozí další.

Já jsem po každém odvysílaném dílu cítil smutek nad osudy těch, kteří ty doby temna prožívali. Jsem šťastný, že žiji dnes. Že jsou od válu bolševíci i nacisti a jen se bojím aby nám to vydrželo. Bohéma bezesporu varuje před ztrátou svobody a ukazuje důsledky.

0/0
9.3.2017 14:03

M88a20r37t73i67n 57N53e93v64r72l89a 2567631294127

Tak já nevím. Asi jsem viděl jinou Bohému.

Vždyť tam Burian byl naopak vylíčen dost kladně. To jak ho oba totalitní režimy zlomily, jak ho Marvan odmítl, jak musel objíždět rekreační střediska aby splatil absurdní pokutu. Ano, na začátku se zapletl s příslibem tenisového kurtu a bazénu. Ale to na začátku ještě málokdo věděl jak Němci začnou Čech drtit. Dyť i to váhaní nad "Hvězdami z Baltimoru" bylo ukázáno v Burianův prospěch.

Říká se tomu "Bušení na otevřená vrata".

Anebo za tím stojí to, že režisér Sedláček je Zemanovec a je tedy nutné za každou cenu očernit jeho tvorbu. ???

+7/−1
20.2.2017 11:35

K42a86r68e26l 31P88e31t78e87r72k17a 8260989291449

Nevím, co autora glosy k tomuto názoru vede. Řekl bych, že Burian byl naopak vykreslen chápavě a např. jeho účast v rozhlasové skeči svedli autoři seriálu na Marvana :-)) Paní Brdečková měla asi na Marvana pifku, že z něj udělala bez podložení fakty takovou negativní postavu. Navíc není myslím Davidem Novotným dobře zahrán. Myslím si, že seriál je dost zkreslený a nebude zrovna podkladem pro výuku historie.

+2/0
18.2.2017 16:32
Foto

V69a85c64l14a14v 56V43a27v23r62a 3367544515577

Komunisti a závistiví se mohou i smát. Ovšem nejvíc se smějě Vlasta. Je "tam"" a všechno má na háku. Věřím že "tam" má okolo sebe vděčnější publikum. Dej mu pámbu...

+2/−1
17.2.2017 21:45

A65d64a73m 57H63r85o39z86a 9472758834661

V článku se píše, cituji: "...........Mrzká záležitost. Bezesporu. Uniklo mi ovšem, že by ve filmu se stejnou naléhavostí zazněl i dodatek Totiž, že když po válce Buriana kvůli tomuhle úletu soudili pro kolaboranství, předložil rozhlas úřední oznámení. Stojí v něm, „že obviněný byl k účinkování přinucen, v důsledku toho svůj výkon podal způsobem neodpovídajícím obvyklé úrovni a po dobu několika let se dále rozhlasu vyhýbal.......“

Nevím, zda-li si pan autor glosy všimnul, že seriál Bohéma ještě dnes večer pokračuje a tedy neskončil. Proč tedy "nedočkat času, jako husa klasu" a "nehanit den před večerem" a tím pádem vyčkat, jak se vše ještě vyvine.

Třeba to ještě přijde :-)

+3/0
12.2.2017 17:04

M40a49r11e59k 40M54a73r29t13i14n 8919594246550

Naprosto souhlasím s autorem. Seriál Bohéma je opravdu lascivní a plný nepravd. Proč to tak Sedláček natočil, těžko říct.

+1/−4
12.2.2017 17:03

A98d69a55m 63H93r43o79z31a 9322178434671

Nejsem si úplně jist, zda je vám znám význam slova lascivní. Obávám se, že ho používáte nesprávně.

+2/0
12.2.2017 17:39

P45e42t15r 81J47a87n29o46š 6260927255621

a ja s autorem naprosto nesouhlasim, a naopak tento clanek mi prijde lascivni a plny nepravd.

+2/0
13.2.2017 13:11

D81a49n86i18e27l 92T26s71c18h40e24r30n65a14y 2395762399152

dejiny je treba kroutit a kroutit, tak proto

0/0
2.3.2017 8:00

S53l91a41v21o62m57í77r 70Š44t29ě34p37á55n 1458494632154

Seriál lže hlavně v pohledu na rodinu Havlovu to byli kolaboranti už dávno před válkou a za války udávali

+1/−16
12.2.2017 16:46

A79d59a17m 75H32r46o58z73a 9492178324951

Fakto jo! Důkazy pane Štěpáne?!?

+3/0
12.2.2017 16:58

M67a83r65e77k 80M25a48r51t70i85n 8389404566570

Něco mi říká, že byste byl jeden z těch, který by práskal o 106. A ba co hůře, jen ze závisti.

+7/0
12.2.2017 17:05

P95a47v79e83l 77K80o11s97t59k27a 3314397314

Nepřete se s ním, jeho jméno vše vysvětluje, snad byste od Štěpána nečekal něco jiného:-)

0/0
20.2.2017 16:15

O55t82t47o 22H50a54l74í76ř 9453677588746

I ve lhaní děláte "čest" svému příjmení.

0/0
2.3.2017 12:25

S29l11a21v43o92m30í75r 29Š73t49ě20p92á65n 1388514932684

Ten seriál ať už se blíží skutečnosti nebo neblíží má zejména mladým divákům vštípit jeden velký omyl A to že rodina Havlova byli vlastenci a pomáhali Čechům ve skutečnosti kolovaly už dávno před válkou udávali české herce proto jim také byl majetek zabaven podle benešových dekretů ale až po roce 48 to že se Havel stal prezidentem a okamžitě si zařídil že získá majetek zpět podobně pro svého kancléře Schwarzenberga už teď stejně nikdo nezmění ale alespoň by měli mladí znát pravdu. Seriál má sluníčkářský podtext

+1/−17
12.2.2017 16:41

A33d48a56m 51H93r91o68z33a 9732878854811

..........ve skutečnosti kolovaly už dávno před válkou udávali...........

Copak jste nám tím asi chtěl říci, pane Štěpáne??

0/0
12.2.2017 16:56

P80e60t78r 30T19v58r78d89ý 5634667955545

A komu udávali české herce před válkou ???;-D

+4/0
12.2.2017 18:24

P19e56t16r 71M53i56k21o12v79i17č 8224298129

Vy jste ten serial taky nevidel.

0/0
12.2.2017 19:40

O33t35t18o 52H20a29l42í89ř 9473927888416

Odkud čerpáte své "báječné" informace, které se dosud nikde neobjevily? Pokud jen z nenávisti, nemám na váš problém lék. Na Bohému jsem se díval a nic o vštěpování Havlova vlastenectví jsem nepozoroval. Byl tam vylíčen realisticky jako podnikatel, kterému jde o rozvoj českého filmu z toho prostého důvodu, že jako podnikatel z něho má zisk. Seriál nezamlčoval ani jeho homosexualitu, několik hlášek, které tam pronesl, jsem dokonce četl prakticky doslovně ve vzpomínkách herců, Váš nesmysl o zbavování majetku jsem moc nepochopil, nicméně to, že byl český film "znárodněn" a jak se to stalo, je známé. Nemusíte si kvůli tomu vymýšlet pohádky.

0/0
2.3.2017 12:33

J72a56n 79K72a13z15d65a 5523119410470

Pan Burian je pro me nejvetsi PAN herec co z ceskych hercu znam!

+3/0
12.2.2017 14:19

A84d95a78m 26H75r82o11z73a 9472598274841

souhlas. Přičemž bych to "největší" asi zúžil na komik. Vynikajících herců bylo jistě více a těžko mezi nimi vybírat toho "největšího".

+1/0
12.2.2017 16:58

M33i70l46a53n 47L63u64k71e63š 8277400802101

Když celé zemi vštěpujete důvěru ve velmoci a ty zklamou, když celou zemi vyzýváte mobilizací k obraně, abyste jí pak řekl, že už se bránit nebudeme, když pak opět celou zemi vyzvete k odboji, pak se nemůžete divit, že to lidem v té zemi nalomí (a mnohým zlomí) páteř. Vinni jsou ale lidé jen částečně - sami si zvolili svou politickou reprezentaci a neměli by se divit, že hajlovali a udávali, zatímco mnozí jiní cedili krev v odboji. Ale hlavní vinu nesou politici, které, zdá se, dodneška nikdo nesoudil. Vlastně naopak. Z TGM je vysochaná a nekritizovatelná modla, Beneš se v podobě sochy dívá na Černínský palác. A mladý Masaryk, opravdový opilec, je pro změnu zbožštěn v současném výpravném filmu. Pokud bychom kdy měli dosáhnout poučení z našich dějin, na něž nemůžeme být zrovna hrdí, museli bychom nejdříve chtít. Takže zvedám ruku pro Justovu očistnou aktivitu a nezvedám ruce pro současnou blazeovanou snahu poodkrýt pozadí událostí - v případě Bohémy je to opravdu průjem.

+3/0
12.2.2017 11:49

J41a39k76u12b 55D75u11š90á86n32e56k 4409124654165

Tohle tu nemůžete psát. Lidí v této zemi přijali modly a svoje představy milují a nehodlají je opouštět. Co na tom, že Burian opustil dívku, se kterou měl dítě, zběhl během první světové války, a "neobratně" se choval i vůči Němcům. Nebyl rozhodně sám a nebyl nejhorší, ale je třeba říct, že tak nevinný chudáček nebyl. Jenže to bychom museli zároveň říct, že se tak chovala třeba třetina lidí a to už je pro spoustu lidí útok vůči sobě samým a jejich rodinám, protože tady je prospěchářství běžná věc. Dokud se v této zemi jasně neřekne, že to a to je kolaborování, a že je to špatné, pak se nic nezmění a budem tu žít v tom našem českém smrádečku a divit se, proč jsou na tom hned za hranicemi naší země o tolik líp.

0/0
12.2.2017 12:03

M46i28r50e80k 54K70o55n12e65č60n27ý 6887455695824

S hranými dokumenty s poselstvím mám problém. Nejsou ani dokumentem a ani uměleckým ztvárněním obecného například morálního problému. Málokdy se podaří vyhnout bulvárnímu vyznění.

+3/0
12.2.2017 10:29

L67i64b97o26r 43M53o34u71č90k82a 1268927455472

presne!, jedni heslem jste presne definovali Sedlackovu tvorbu : Výmysly promíchané s realitou

+1/0
12.2.2017 9:31

J89o22s45e96f 57M35i44š76k59o36v38s85k37ý 9208501381868

Myslím, že seriál "Bohéma" je solidní dílo, které převyšuje seriálovou tvorbu jiných televizí. Postavu Butiana ztvárnil p.Javorský výborně a pro mě vyznívá Burianovo chování a vystupování v seriálu spíš pozitivně - byl pod obrovským tlakem a vpodstatě obstál. Se závěry pana Stránského se příliš neztotožňuji.

+16/0
12.2.2017 9:01

P64e31t14r 64U90t42ě85k31a62l 9210568588

Fakt, že Bohéma převyšuje seriálovou tvorbu jiných televizí, ještě neznamená, že je to dobré. Je lehké se srovnávat s těmi ostatními sra...mi.

+1/0
13.2.2017 8:19

P96e37t76r 20U63t75ě48k81a90l 9870438488

No - je to poněkud nevěrohodný seriál, v tom lze s autorem souhlasit.

Ale v porovnáním s jinými televizními pořady jako jsou ty různé "reality" (výměna manželek - proč ne manželů? -, různé ostrovy...) se to dá přežít - pokud tedy třeba z té hudby nedostanete epileptický záchvat.

Jenže ČT se teď zmocnila tlupa velmi podivných dramaturgů, autorů, scénáristů ale i zpravodajců (viz naprosto šílených Událostí, kde se naprosto chaoticky přeskakuje od domácích zpráv k událostem v cizině, pak někam do kravína, nato někam do války, následně do divadla a zase zpět k týranému psovi). Takže se nelze divit, že mocně plédovaná Bohéma není nic zas tak báječného.

+5/0
12.2.2017 8:36

J90i15ř71í 86E57r25b24e30n 1623944606707

České televize se "teď" někdo zmocnil? Nejdou náhodou tyto věci už někam ke Komersově vzpouře proti Hodačovi a Bobošíkové v prosinci 2000? Tam začíná pokles kvality, umocněný anální speleologií vůči klice okolo Jana Rumla... spolu s tím jde ekologistická protijaderná masáž, protiizraelské ladění zpráv a podobně.

+2/0
12.2.2017 22:16

P41e81t98r 79U58t75ě93k23a87l 9270618978

Máte naprostou pravdu. V současné době pak ten zmar dovedli současní šéfové k dokonalosti.

0/0
13.2.2017 8:15

M61i74l72a43n 12V55o95l76e87k 5659733846699

"...že éru válečnou a její celebrity nechtěli soudit." Alibistické kecy. Samozřejmě, že autorům šlo hlavně o osobní prospěch, ale dopadu na historické osoby se vyhnout nelze. Už jenom fakt, že pominuli Natašu Gollovou a nahradili ji fiktivní postavou, je manipulace s historickými fakty, která někoho šetří méně a jiného více.

+2/0
12.2.2017 8:32

M98a72r47t96i35n94a 12B76r15a78b80e75n67c33o25v92á 4303605728539

Pane Stránský, sledujete vůbec ten seriál? Nebo jste jenom mrknul na ukázku a pak šel hned psát komentář? Protože větší nesmysl jste napsat nemohl. K Bohémě mám taky výhrady, určitě mi vadí míchání skutečnosti a fikce zrovna u takovéhohle tématu. Ale co se týká Vlasty Buriana, tak ten je vykreslený přesně tak, jak měl být. Pan Javorský ho hraje excelentně. Vystoupení v rádiu dávalo smysl, bylo pojato přesně tak, abychom pochopili, že k němu byl donucen. Uvědomte si, že seriál se odehrává v určité době a děj se odvíjí chronologicky, takže těžko tam mohou hned zakomponovat poválečné události a zjištění. Přesto scénu pojali tak, aby bylo jasné, jak to bylo. Jenom vy jste to asi ani pochopit nechtěl. Možná jste to ani neviděl. Zkuste si to pustit znovu.

Celkově ve mě seriál vzbudil pocit, že doba byla daleko tětžší a složitější, než bych si podle filmů pro pamětníky dokázala představit. Rozhodně bych si nedovolila někoho soudit za to, jak se zachoval, protože žít v té době bylo někdy rozhodutí mezi životem a smrtí. A herecké výkony jsou vynikající.

+16/0
12.2.2017 8:30

J73i34ř82í 51L79i28e17t98a82v82e75c 8183239193589

Já mám pocit, že si pan autor myslí, že to vystoupení v rádiu v seriálu vůbec být nemělo, protože se domnívá, že to krále komiků ukazuje ve špatném světle. Jenže ono ho to ve špatném světle neukazuje.

+2/0
12.2.2017 8:34

V12l56a25d61i32m58í30r 55M95a90c66h43á31č80e83k 1667154100416

Vlasta byl jedinečný komik, mám na něho vlastní vzpomínky, zastihl jsem ho ještě jako mladík v Praze v divadle, vzpomínám na něho v dobrém, však je správné, že byl rehabilitován

+4/0
12.2.2017 5:38

T95o73m89a94s 27K17o86h12o92u31t 7129721627582

Amadeus také není dle skutečnosti, ani Richard III.

+3/0
12.2.2017 3:07

J73a22r45o15s97l50a93v 52S78i85r59o22k83y 7840283984264

se asi divate na jinou Bohemu :-/

+3/−2
12.2.2017 2:53
Foto

P70e17t81r 22K84o22č60i96č54k44a 4569378336927

Na serial jsem se vylozene tesil. Jmena autoru slibovala kvalitu a pohled do soukromi filmovych hvezd, jez zili v tak pohnute dobe.

Po zjisteni, ze to co vidim, zdaleka nemohu brat jako fakta, (nemluvim ted o vymysenych dialozich a vztazich) a ze tvurci dodali zapletky a smyslenky ve stylu Rodinnych Pout, me serial prestal zajimat. Naprosto trestuhodne tak cini i v historicky overeneych faktech, a vykresluje lzive (tehdy) existujici osoby.

Videl jsem na DVTV rozhovor s Terezou Brdeckovou, a treba ze se snazila, (marne) nemohla obhajit neobhajitelne.

Proste neni duvod prekrucovat historicka fakta a charaktery lidi, kteri se jiz nemohou branit a pohnutky jejich z dnesniho pohledu tezce pochopitelneho jednani. Misto aby se tvurci drzeli faktu, a nabidli vysvetleni, za jakych okolnosti a nepredstavitelnych tlaku, konali tak, jak by jinak sami nekonali, nabizeji smyslenky a lzi.

Ovsem jednodussi divak bude asi vse brat jako fakta...

Je mi jen lito, ze prisla temer vnivec skvela prace hercu a penez z koncesionarskych poplatku pro CT, na natoceni neceho tak neverohodneho.

+5/0
12.2.2017 1:57

T28o14m84a57s 67K48o61h16o59u46t 7539941137452

jo, ani Richard III se nemohl bránit. A napsal ho takový mistr.

+1/0
12.2.2017 3:09

J15a32n 12F83r92i15d41r64i80c45h 6885108839173

"I při mých značných pracovních výsledcích zdůrazňuji, že čest je mým největším statkem, který bych nechtěl ztratit."

R^[>-]

+5/0
12.2.2017 1:30

Z53b16y47n24ě54k 91R41e17i98c37h59l 8606639636569

Na seriál jsem se těšil, ale i přes výborné herecké výkony mě hluboce zklamal. Nevhodné použití nevhodné filmové hudby je pro mě na hranici snesitelnosti.

+3/0
12.2.2017 0:55

J44a68n 88K18u25č91e31r42a 1728438283609

Ano hudba mi koncem dílu už vždy začíná lézt na nervy.

+1/0
12.2.2017 1:17

L62a33d49i68s67l63a54v 61S53o98u38k49u21p 9147969327737

Zbytečně horlivý patriotismus.

+2/0
12.2.2017 0:20
Foto

M33a42r50t77i18n 45Š75u98b90r68t 1245311734735

Nějak tenhle článek nechápu. Přesně to, co požaduje, naopak v seriálu Bohéma vykresleno bylo. Burian tam určitě není zápornou postavou a navíc je zahraný panem Javorským tak skvěle, že by člověk vlastně řekl, že je mu i přes ty souvislosti dodatečně vyseknuta poklona.

Pro mě je každý takový seriál spíše podnětem k tomu si o těch věcech něco najít a přečíst, není potřeba dostat přesný dokument. I když ty fiktivní postavy mě trošku ruší, možná se ten příběh dal navěsit na někoho reálného, nebo prostě nemusel mít vypravěče.

Jediný, kdo je v seriálu vykreslen možná až nespravedlivě negativně, je pan Marvan. Ale možná je to tím, že jeho osud se dá uchopit složitěji, ví se o něm méně a dovozuje se jen ze zlomku událostí, které jsou známy.

+29/0
11.2.2017 23:32

M79i36c40h77a83l 59P67a91š95e19k 5111137450398

Vážený pane autore!

To, že většina diváků tento seriál bere jako historickou pravdu je smutnou pravdou. Je to skvělá obžaloba nacistického režimu a vnímavý divák vidí tu strašlivou dobu. Bohužel je mnoho takových, kteří odsoudí "Vlastu" a další a ráno si koupí Blesk či Hnus života a hned předávají dál ... No čet‘s to? ... Bulvár vítězí nad mozkem.

+4/0
11.2.2017 23:26

P49e96t21r 93B98r67o49d11s76k82ý 5546863725699

..... čert vem "svědomí národa" za vokupace,- ale říznout do teho vtipnou poznámku vo zinscenovaným procesu s Burianem v roce 1 9 4 7 !!! kerý zrežírovala StB, tak k temuto excelentnímu uspořádání faktografie je potřeba angažovat vopravdovýho "umjelca";-D! S drzostí sobě vlastní pak autor může tyto slátaniny předkládat generaci narozené po roce 1989, nikoliv ročníkům starším ! ,- ....... doboha, je tohle jetě vůůůbec žurnalistika ?!?

+2/−6
11.2.2017 23:16

A75l94o39i40s 79S34l58á23m79e35č22k72a 2166402452402

Silové resorty po volbách v roce 1946 držela KSČ buď sama, nebo tam měla sobě nakloněné osoby.

Hovořit v roce 1947 o nezávislosti policie nebo armády už nelze. Soudnictví už také mašírovalo směrem ke šťastným zítřkům.

StB sama vznikla už v roce 1945 a ovládali ji komunisté.

Zda byl proces vykonstruovaný ve smyslu monstrprocesů začátku 50. let nevím. Zřejmě ne, ale Buriana odsoudili nakonec na základě vynuceného a nepravdivého svědectví Lídy Baarové, která proti němu vypovídala v obavách o svůj život. Tam už StB mohla hrát nějakou úlohu...

+8/0
11.2.2017 23:32

J75a15n 10U45l59r93y56c29h 4321157340788

soudnictví (ministerstvo spravedlnosti - Drtina) bylo možná ještě jakž takž v pořádku, ale zvlášť co se týče otázek kolaborace, doba včetně soudů pochopitelně nebyla normální a neplatila v ní měřítka platná v běžně fungující demokracii (mimochodem - v kterém období bylo za existenci Československa odsouzeno k trestu smrti (a opravdu popraveno) nejvíc lidí? - po roce 48 za Gottwalda? - chyba!, pochopitelně mezi roky 45-48...)

+1/0
12.2.2017 0:31

P59e56t33r 96B85r97o26d11s79k70ý 5326203805369

..... bezpečnostní aparát, včetně rozvědky a kontrarozvědky sa do převratu v roce 1948 snažili ovládnout všichni,- v těchto složkách měli zastoupeni jak "výchoďáci tak zápaďáci ", domácí odboj včetně partyzánů, straníci, nestraníci, interbrigadisté a dokonce četníci sloužící první republice i protektorátu,- ..... v roce 1945-46-47 se bezpečností struktury nově formovaly a v roli vyšetřovatelů "zrádců a kolaborantů" se osvědčili všichni ti, kteří měli nálepku (pravou či smyšlenou) aktivního bojovníka proti fašismu, hrdiny a vlastence! Samozřejmě nejviditelnější byla umělecká scéna a její veřejné projevy a aktivity v průběhu protektorátu byly snadno průkazné (film, rozhlas, zachycené nahrávky atd.) proto se do nich s takovou vervou pustili,- národ v té chvíli prahnul po pomstě a z miláčků publika se rázem stali přisluhovači nacistů. Lidové soudy a tribunály měly žně a Burian se odsoudit musel, taková byla společenská poptávka, nikoliv poptávka StB! Ta se sice personálně posilovala o komunistický kádry, však nikoliv kvůli Burianovi, ale kvůli uchvácení moci v zemi !

+2/0
12.2.2017 0:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.