Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pohraničí plánují obří úložiště dat. Spolyká elektřinu za 30 milionů

Bude to něco jako přísně střežený trezor v bance. Uvnitř se ale nebudou ukrývat peníze, diamanty či cenné papíry, ale počítačová data. Liberecká firma CS spoje chce v průmyslové zóně v Hrádku nad Nisou vystavět obří úložiště dat za bezmála 130 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i33l10e88n55a 79N24o59v45a64n19s63k57a 4722857919809

Data v cloudu = data v čoudu ;-)

0/0
20.2.2017 7:30

D17a93v53i27d 33S40u74c74h67ý 7619778797187

Elektrarna je 2km od Hradku vedle v Polsku :D

0/0
20.2.2017 0:36

D63a31v68i38d 63S78u65c74h81ý 7449818527437

Verte tomu ze kdyz bude nekdo chtit mnohem snadneji dostane data z vaseho disku nez z placenych datovych center. Data uz z pc odchazi zasifrovana ze ani spravce centra nevi co za data to je.pote se data jeste nekolikrat sifruji. Je totiz rozdil mezi placenou sluzbou a free.placena nesmi s vasimi daty nijak nakladat kdezto uloziste zdarma muze. Lide jsou jeste zvykli neduverovat centrum ale situace se lepsi.

0/−2
20.2.2017 0:35

T72o77m12á80š 68V29y40k43o65u28k93a86l 8361151752578

Ten článek je skrytá reklama, či co? Kromě toho, že si maňásci přivlastnili logo čs. spojů nevidím na informačním obsahu článku ale vůbec nic mimořádného ...

0/0
19.2.2017 22:02

J79a15n 55R97o67h83á11č 4982362137569

Kdyz chces o neco prijit, strc to do cloudu.;-)

+2/−1
19.2.2017 16:10

M38i12c51h28a71l 82M50a87l41ý 5112894589953

K poměrně velké nabídce datacenter se za eurodotace postavilo ještě poměrně dost dalších a většina z nich má problém s rentabilitou.

Tihle frajeři umí PR, to se jim musí nechat, ale co zásadně nového vymyslí, z textu patrné moc není...

+1/0
19.2.2017 16:05

J21o87s32e86f 13Ř20i68m91n38á69č 1155850125471

To k tomu budou muset postavit ještě elektrárnu,o té nám asi zapomněli říct ;-D

+3/0
19.2.2017 15:05

A87d74a20m 28H78r68o92z37a 9862378254521

hmmm - a kde je rozdíl k datovým uložištím (clouds) od Googlu nebo Microsoftu, či dalších. Pouze v tom, že to bude v českých rukách a v Hrádku?

Při vzpomínce na českou naftu v českých rukou bych spíše věřil do Microsoftu ;-D

+1/0
19.2.2017 13:58

M68i63l32e35n69a 48N13o65v48a70n71s23k76a 4482107459689

Žádný problém celou firmu prodat a je po českých rukách.....Rv

0/0
20.2.2017 7:31
Foto

M20i22r57o66s95l48a49v 52M36a78c40e27k 5521935940102

mají tam přívod z obecní linky 3x380V AC a chtěli by dělat úložiště Rv

+1/0
19.2.2017 12:17

M74i93c26h32a74l 46R78e25j63z44e32k 5356497555651

No mozna realne na konci vedeni tech 380V bude. Jinak je to uz asi 30 let 3x400V;-)

+2/0
19.2.2017 12:22

P91a54v37e50l 68K15o39v20á96ř 2354863301949

No dobrý. Jen kousek výňatku z článku: - .."blízko je hranice s Polskem a Německem. CS spoje by totiž chtěly mít jeden záložní zdroj elektrické energie na polském území. Další pak povede z rozvodny v Hrádku-Grabštejně."

Až na ten v Polsku umístněný záložní zdroj. Na ten bych ale nespoléhal, zvláště v nějaké kritické situaci a o to jde. I kdyby zafungování Poláci garantovali panenkou Marií Czeňstochówskou....

+2/0
19.2.2017 12:15

J75a85r18o53s29l28a81v 47Z34a51j51i86c47e21k 6864801837157

Libi se mne, ze Cesko ma stale svoje tajemne pohranici. Neco, co nam treba Italie, Francie nebo Spanelsko mohou jenom zavidet.

0/0
19.2.2017 11:55

T30o10m39á84š 60M60a49x66a 5593160885857

130 mega za špičkový datacentrum? To asi fakt néééé, to bysme byli na řádově jiných cifrách :-)

+2/0
19.2.2017 11:42

J76i20ř91í 94N67ě67m45e27c 3940357477209

No, pravdou je, že stát by to samé postavil za 1,3mld. To by jste třeba byl spokojený.

0/−3
19.2.2017 11:47

M16i12c98h26a28l 91R97e19j54z12e24k 5746757555331

Dva pocitace a par harddisku

+2/0
19.2.2017 11:49

M91i68c78h24a87l 28S61l64a73v69í10č94e85k 1269478832829

Ukládat citlivá data do jakéhosi virtuálního prostoru soukromé firmy mi přijde v dnešních dobách poněkud pochybné. Velký bratr (stát) prolamuje jedno soukromí za druhým a ještě mu nahrávat? Argument, že kdo nedělá nic špatného nemá co skrývat, je naprosto pochybený.

+6/−1
19.2.2017 11:12

A43n58t23o49n42í63n 60S88t69e93d23i67n65a 4897792924910

A vy máte pocit, že si je sám umíte zabezpečit lépe ?

+1/0
19.2.2017 11:27

M88i93c13h66a67l 94S28l83a46v60í54č32e97k 1239678842759

A víte že mám? Možností je dnes dost.

0/0
19.2.2017 11:36

M89i91c22h74a77l 28R45e59j36z38e91k 5706597115431

Pravda, treba si je ulozit u firmy CS. Nebo jsi mel na mysli Icloud?;-D

0/−1
19.2.2017 11:56

M15i15c33h55a94l 88S39l90a54v54í23č79e23k 1389258702259

Ani jedno, ani druhé. Mít zálohované domácí úložiště opravdu není problém. A firma, která chce skutečně zabezpečit svá data to udělá vlastními prostředky na intranetu, bezpečně odděleném od internetu.

A to nemluvím o tak triviální záležitosti, jakou je "spadlý" inet a tím pádem nedostupná data.

0/0
19.2.2017 12:40

M54i97c14h14a13l 98R76e28j35z47e32k 5456907555531

A jako je lokalni zaloha pri nejake lokalni katastrofe. Ja jsem sice tako pro to to mit fyzicky u sebe, ale je jina doba.

0/0
19.2.2017 13:17

M88i93c30h63a18l 62S61l30a94v13í81č82e32k 1739318792229

Není jiná doba, jenom se otevřelo nové pole pro kšeft. Kdo chce službu použít, prosím. Ale dost mne irituje představa, že si státní a veřejná správa bude ukládat data u soukromé firmy v jakémsi veřejně přístupném úložišti. Kecy o zabezpečení objektu jsou o ničem. Data se kradou ponejvíce vzdáleným přístupem, popř. je zcizí xkrát prověřený zaměstnanec (ten na to většinou dojede), ale data jsou stejně fuč.

0/0
19.2.2017 14:24

A10d76a10m 44H56r45o11z11a 9302568274691

No nazdar, vy jste ale naivní. Bezpečně uložit na vlastním intranetu. Vy moc zkušeností z IT nemáte, že?

0/0
19.2.2017 14:01

M14i53c32h18a31l 33S69l48a30v50í60č45e44k 1519828182949

Hmm, tak mi tu naivitu vysvětlete. Data můžete v podstatě ukrást (zneužít) dvěma cestami. Buď se přičiní vlastní zaměstnanec, nebo jiný šikula vzdáleným přístupem. Ale pokud máte propojen intranet a internet, pak si o problémy přímo říkáte.

A ten o plačících ajťácích znáte? "Proč brečíte, kluci?" "Ále, včera jsme se ožrali a...... a měnili hesla!"

0/0
19.2.2017 14:38

K94a45r12e73l 10P64o77d55h76o88r59s72k28y 3175613412735

Hlavně to, že máte řešení aniž byste znal zadání ukazuje na váš poněkud diletantský přístup. Prostě to vyřešíte odděleným intranetem a zálohama aniž byste věděl co vlastně řešíte, zajímavé.

0/0
19.2.2017 18:50

J76i39ř10í 64N98ě56m52e60c 3560587837209

A odpadní teplo můžou pumpovat do polských skleníků. To mají za rohem.;-D

+6/0
19.2.2017 11:11

A11d58a27m 21B60e31r33n12a78r32d 3534537763926

Taky možnost.

0/0
19.2.2017 11:14

M75i62c27h58a44l 29R22e55j19z73e59k 5766217555781

Jestli dobre pocitam, je to prikon cca 1MW, coz zas na vytapeni neni nic extra.

0/0
19.2.2017 11:55

S59v12a85t81a51v80a 27D47u17r80a97n13o27v10á 3699319444281

Osobne proti datacentrum nemam nic, ale proc kvuli tomu musi stavet nove budovy. V Espoo na datacentrum prestaveli starou prumyslovou budovu. No a vysledek je perfektni. Nejake prebytky tepla vraceji i do systemu mesta. U nas existuje tolik budov, ktere by mohly tomuto slouzit a byt efektivne znovuvyuzity. A pak by mozna nebyl ani problem s prebyvajicim teplem.

0/0
19.2.2017 11:03

P82a72v28e93l 23N24o79v48á90k 2965847522532

Protože dotace...

0/−1
19.2.2017 11:11

S55v34a97t53a39v74a 91D43u57r33a80n98o20v36á 3479239514911

Protoze neplytvaji jako u nas, tam dotace byly take. Ono totiz je uplne jedno jestli to postavite na louce nebo vyuzijete nejaky stavajici prostor. Protoze dotace pokryje oboji. Na druhou stranu tohle je vec, ktera se musi resit. Objem dat je cim dal tim vetsi a nekde se proste skladovat musi. Kdysi to byly archivy plne papiru, dneska datacentra.

0/0
19.2.2017 11:24
Foto

P89a55v75e37l 95Č85e82r90n67í36k 1108785560200

Není to žádné speciální úložiště, není to žádný bankovní trezor. Je to obyčejné datacentrum, kterých je po republice spousta.

Akorát novinář o tomto píšící nemá naprosto žádné technické vzdělání tak běžné pojmy pozměnil tak, aby zněly úžasně.

+17/0
19.2.2017 10:39

D95u55š58a70n 74D71i77t14r52i89c38h 3698706423249

Dobrých datacenter zas tak moc není.;-)

+1/0
19.2.2017 10:44
Foto

P69a21v52e82l 42Č59e78r65n78í31k 1258435880180

Zda bude či nebude dobré nikdo nemůže vědět. Nehledě na to že trubka s nějakou vodou může prasknout v každém datacentru.

0/0
19.2.2017 11:40

R52o89m95a79n 30Z62v26ě51ř67i91n31a 9971285767705

no ale tohle spotřebuje elektriku za 30 milionů :-)

Jakoby tomu u jinejch datacenter v ČR bylo jinak.

+2/0
19.2.2017 11:38

K84a15r56e22l 30B35a21r40t66á14č37e63k 9952799142955

no co sestroji se par velocipedu ktere budou vyrabet elektrinu a pani manazeri nebo samotny p.Rybnicek se synem ji budou vyrabet od rana do vecera ...

0/0
19.2.2017 10:26

J49a61r70o63m80í85r 79M73a61s93á16k 3943115256497

já bych to rovnou dal celý do Polska, stejně jako jsme dali zásoby nafty do Německa, to se taky hodně vyplatilo

0/−2
19.2.2017 10:24

P38e79t46r 11V59e40s37e41l95ý 6321646839490

Zato úložiště jaderného odpadu dají doprostřed republiky...

RvRvRv

0/−5
19.2.2017 10:24

M62a58r88t86i71n 22K26u11d77r25n10a 3319346709420

Neprijde mi uplne stastne, aby statni sprava ukladala citliva data nekde u soukromnika.

+1/0
19.2.2017 10:16

D55u72š27a33n 71D13i21t23r66i98c66h 3948896303429

Na takové místo se ukládají zálohy ostrých dat. Ty nikdo kromě vlastníka nepřečte.

Já bych se spíše bál o rychlost připojení než o elektřinu. Pokud to má být k něčemu tak to bude nejdůležitější.

0/0
19.2.2017 10:38

R31o84m63a25n 88Z22v41ě57ř16i23n52a 9361225787685

tak zřejmě investor ví že v okolí vede nějaká páteřní síť a nečekají že jim to poradí někdo z diskuze pod článkem - čili toho se nebojte.

0/0
19.2.2017 11:40

K84a59r19e13l 70V62a75c90h66u25t 9893552769733

Pak se nemá Země ohřívat - když lidi furt vymýšlí, jak víc a víc TOPIT... ;-(

0/0
19.2.2017 10:14

M14a23r58t15i87n 94K66u98d48r16n27a 3669606849750

A nebude to spis tim, ze je vic a vic lidi? Tedy pohyblivych radiatoru.

0/0
19.2.2017 10:17

M65i88l67a85n 54V30o97l20e39k 5219383606329

"Otisky prstů i sken oční sítnice" vzbuzují úsměv. Největší nebezpečí jsou přece hackeři z Ruska a KLDR.

+8/0
19.2.2017 10:07

P86a33v31e95l 50N11o39v49á48k 2235627722792

Slevoservery - hop a všichni nabízet a krachovat

Solární elektrárny - hop a všichni stavět a dojit

Datacentra - hop a všichni stavět a dojit

Je to prostě jen další rychlokvašný segment, který se po pár letech pročistí a jen kvalita zůstane (což bohužel neplatí u těch solárních elektráren, neb tam jde o velké prachy a to dotyční nenechají padnout)...

RvRvRv

+2/−4
19.2.2017 9:52

D89a91v19i64d 63F45r19e40i80m48a34n 8657186866593

Co datacentra doji?

0/−2
19.2.2017 9:56

P92a59v94e58l 82N37o47v26á29k 2935447632442

Dotace v prvé řadě, další řadě za provoz

0/−2
19.2.2017 9:59

R73o36b49i29n 72Ž90i56ž28k30a 2478114736966

O dotacích jsem v článku nenašel nic, máte nějaké zdroje?

+1/−1
19.2.2017 10:03

P86a77v91e49l 56N25o45v30á61k 2875307132762

Ano, v článku o tom nic není. Jediný, koho jsem ale našel, že staví za své, je Wedos - https://datacentrum.wedos.com/a/367/wedos-slavi-6-narozeniny.html a myslím, že pokud by CS spoje stavěli také za své, jistě by se s tím pochlubili, neboť to je dneska vzácností a velká reklama...

http://www.prehleddotaci.cz/dotace/it-ict-sdilene-sluzby/

http://www.lupa.cz/clanky/ceska-datacentra-v-roce-2016-za-dotace-se-stavi-i-prazdne-budovy-ale-jede-se-dal/

http://www.lupa.cz/clanky/datacentra-mimo-prahu-jsou-plna-jen-z-tretiny-z-dotaci-se-ale-stavi-dalsi/

http://www.lupa.cz/clanky/ceska-datova-centra-v-roce-2015-evropske-dotace-a-velke-plany/

https://bigdrobek.com/prehled-datacenter/

http://e-svet.e15.cz/it-byznys/hodoninske-datacentrum-kkcg-za-dotace-bezi-zatim-je-prazdne-1184396

http://www.itbiz.cz/clanky/jak-bude-vypadat-datove-centrum-seznamu-za-200-milionu-a-nektere-dalsi-souvislosti

http://www.euro.cz/archiv/zeme-datacentrum-zaslibena-1160924

0/0
19.2.2017 10:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.