Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostudnou železniční trať na hranicích opravíme, slíbili po letech Poláci

Necelé tři kilometry polské železniční trati, kde vlaky na cestě mezi Libercem a německou Žitavou zpomalí na hlemýždí rychlost, se dočká opravy. Nadnesla to polská velvyslankyně v České republice Gražyna Bernatowiczová během setkání s libereckým hejtmanem Martinem Půtou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L91u41c51i57a13n 65P73a54p91a70z45i85a77n 5154287631135

Včera bylo pozdě, uvítal bych v Pojarově vlakovou zastávku. Byla to kdysi čtvrť - předměstí Žitavy.

0/0
21.2.2017 23:38

O54n10d59r40a 23P14a75ř66í85z80e59k 7431869435862

Hlavně by nyní něměl český stát upozorňovat na nekvalitní potraviny z Polska, jinak nic nebude. Tak do průjezdu prvního vlaku zákaz. :-P

+1/0
20.2.2017 20:36

J24i49ř50í 23E18r15b28e87n 1543984156867

Co si anální speleologové na pozicích českých nákupčích zahraničních řetězců objednají, to dostanou. Ono opravdu není možné dodávat kvalitní potraviny za cenu pilin... a tak jsou v nabídce spíš ty ochucené piliny s palmovým olejem.

+1/0
21.2.2017 0:09

R10a50d44o28v39a88n 44V42í81c57h 8779777372756

Konečně vstřícný postoj Polska v rámci příhraniční spolupráce pro LBK. Po období spíše špatných správ (navracení části území, úbytek vody v důsledku těžby v Bogatyni atp.) je zde konkrétní krok evidentně správným směrem. Když někdo prostě umí polsky, tak se tak nějak lépe nacházejí společná slova.....[>-]

+2/−3
20.2.2017 9:44

J89i26ř83í 24E20r14b37e58n 1713374636157

Obzvlášť když Půta nejen umí polsky, ale i má manželku Polku ;-)

Ale ani to není zárukou. Vždyť to trvalo třicet let, než Poláky k té opravě dokopali - přesněji řečeno zatím ještě ne k opravě, ale k příslibu opravy...

+5/0
20.2.2017 9:55

L54u97c35i21a15n 41P18a26p75a26z51i62a29n 5544527101145

Přísliby už tady byly i dříve, ale doposud k žádnému plnění slibů.

0/0
21.2.2017 23:39

P66a70v71e85l 42V25l12č13e39k 6872103591504

Na české straně se jezdí rychlostí 100 km/h - píšete o tom třeba zde: http://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.aspx?c=A151113_130643_eko-doprava_suj

+1/0
20.2.2017 8:32

P77e16t63r 34M43u46n17z69a51r 1465691209106

Trochu mě zaráží, že tam píšou o vysokorychlostní železnici. Tady by plně vyhovovala trať s maximálkou 100km/h.

+2/0
20.2.2017 8:27

M72a74r31t94i65n 61C36h53o15v65a90n28e21c 3811336181756

Tím myslí spojení z Česka do Warszawy, ne tuhle trať.

+4/0
20.2.2017 8:29

P52a18v65e34l 48M44a97t93o20u15š92e44k 5240347128754

Konečně! Ale ruku na srdce, nelze vše svádět na Poláky. I na území ČR jsou podobných úseků spousty. Po jednom takovém jezdím denně do práce.

0/0
20.2.2017 8:05

M42a51r36t80i43n 32H47a33n96z72a49l 8718169319635

Tak nás nenapínejte... kde? :-)

0/0
20.2.2017 8:45

J83i61ř75í 93E61r53b74e34n 1403334106547

Kolik je v ČR úseků, kde zahraniční společnosti zaplatí ročně miliony peážného za jízdu po šrotovém kolejišti? 8-o

+3/0
20.2.2017 9:58

S55t43a19n89i41s88l52a78v 40I95n36d41r29u70c42h 1362747933354

Je to proto, že Žitava - Zittau a Berlín jsiu známé, ale Vratislav - Wrocłav, Gotbus-Chotěbuz a Görlitz - Zhořelec zná målokdo. Zkuste se na to zeptat dělnice od pásu. V lepším případě se poradí s mapou, kde to, pochopitelně, nenajde, anebo na vás zůstane výrat jak na svatý obrázek. Navíc název Chotěbuz je také hraniční přechod do Polska v Českém Těšíně, takže by to mohlo být zavádějící. To je, alespoň, můj názor.

+1/−6
20.2.2017 7:39

J87a51n 18M81a47l39ý 6499310666

Tak pokud někdo nezná Vratislav a Zhořelec, tak zřejmě neabsolvoval ani základní školní docházku.

+10/0
20.2.2017 7:54

S26t94a57n42i77s90l89a87v 81I17n82d62r52u32c86h 1352447733904

My se neučili ani Zhořelec, ani Görlitz, ale Karl Marx Stadt, takže Vaše teorie kulhá na všechny čtyři.

0/−1
20.2.2017 18:08

J21i47ř58í 46E97r22b65e14n 1343364526127

Karl-Marx-Stadt je Chemnitz (Saská Kamenice), což má do Cottbus (ne Gotbus) a Görlitz trošku daleko.

+1/0
21.2.2017 0:13

M49a31r21t23i11n 78M97u51s78i52l 4480911853521

Třicítka v Polsku mě prudí. A volám po rekonstrukci, který je stejně v nedohlednu. Místní si pamatují polské sliby k silničnímu průtahu a dvacet let odkladů.

Pro srovnání uvedu, že dle JŘ z roku 1980 jel vlak z Hrádku do Zittau (obvykle 3-5 koženkových vagónů tažených Brejlovcem) 9 minut. Dnes jede moderní souprava od Trilexu stejnou vzdálenost 10 min.

+2/0
20.2.2017 7:35

P34e45t29r 30M56u13n65z58a19r 1295661589596

Ovšem místní pamatují, že přes uvedené průtahy byla nakonec polská část silnice hotová dřív, než ta naše.:-/

+4/0
20.2.2017 8:26

M30a21r86t64i60n 39M15u43s41i41l 4190851553461

To je otázka co počítáte silnicí. Obchvat Hrádku stojí od poloviny 90. let. Pak se čekalo co udělá Polák. A on asi patnáct let nedělal nic. Řekl bych, že na tom zamrzla i česká strana. Bohužel.

Nezamrznout, mohl mít Hrádek kapacitní silnici a Grabštejn obchvat, možná o deset let dřív, o tom žádná. Politikům a ŘSD lze jistě vyčítat pomalé jednání při získávání pozemků restituentky Pourové.

+2/−2
20.2.2017 11:44

P32e21t68r 98M66u60n54z86a30r 1835131799496

"Nezamrznout, mohl mít Hrádek kapacitní silnici a Grabštejn obchvat, možná o deset let dřív, o tom žádná." No jestli tomu věříte...

Já tomu tedy nevěřím, ta nová silnice mohla být klidně udělaná dřív nezávisle na Polsku. A nešlo jen o Pourovou, ale poslední brzda jestli si to dobře pamatuju, byla přeložka 110kV linky.

+2/0
20.2.2017 12:42

M45a89r21t91i55n 51M29u77s39i91l 4860871623791

Pokud vím nebyl zájem naší strany postavit silnici pro Hrádek dřív, než bude jasno o průtahu Polskem popř. o obchvatu Žitavy, který ho nahradí. Z pohledu Hrádku smutné, z pohlede tranzitní dopravy jasné. Frekvence Hrádek-Bílý Kostel byla sice silná, ale ne extrémní a až na občasné situace po nehodách ji silnice kolem Grabštejna zvládala. (Jezdil jsem po ní a vím co to bylo za opruz vyhýbat se kamionům mezi stromy. Jen poznámka.) Proto projekt "zamrzl" a oživil se až když bylo jasné, že Polák silnici postaví. To že to šlo u nás nakonec pomaleji (vyvlastnění, 110kV) byl jen doprovodný jev. Plán byl mít silnice současně. Nepodařilo se. Ale z pohledu dlouhých let čekání na polské kopnutí do země šlo o zcela marginální zdržení.

0/0
21.2.2017 11:19

T19o92m14á20š 44D10u65š43e46k 1497306102967

Třeba to tam tak Poláci nechávají schválně z bezpečnostních důvodů... most na foto je něco jako "Cassandra Crossing".

+1/0
20.2.2017 6:43

V14l42a90d12i60m80í89r 68F52i29b49i62g43e36r 5684911281814

Poláci na to kašlou, protože jsou jim ty koleje k ničemu. Je to jen trať na jejich ůzemí, která není nikam napojena. Divné ale je, že nepřistoupili na rekonstrukci kdyť ČR s Německem nabízela, že tu trať opraví na své náklady.

+11/0
20.2.2017 7:00

P20e13t79r 45K93o26l73o68m78a82z12n52í71k 8714543530256

Poláci, co by jste chtěl ..

+1/−3
20.2.2017 7:39

K44a48r89e35l 16N72a20s65t73o63u56p10i72l 3960501280671

Jenže za tu trať kasírují poplatky a to včetně peněz na údržbu, kterou nedělají...

+3/0
20.2.2017 8:27

V19i96k27t67o48r 73N37á90r11o17ž65n98ý 3579762178

Jak pan Sura píše o tom přejezdu u Pojarowě...před takovými dvaceti lety byla na českém území rychlost 80km/h (dnes 100 km/h) , v Německu 90 km/h a přes Polsko se také jezdilo plnou rychlostí.PZZ je tam pořád stejné... takže to zas takový problém nebude...

+2/−1
20.2.2017 6:37

J89i21ř33í 52E38r55b14e40n 1693794296617

Obávám se, že se mýlíte. Právě v letech 1996-98 jsem rychlíky Most - Ústí - Děčín - Varnsdorf - Liberec využíval obden. A už tehdy drkotaly přes Polsko maximálně padesátkou, spíš pomaleji, protože vagony se už tehdy povážlivě kývaly...

+3/0
20.2.2017 10:02

M27i68r15o84s61l34a13v 62P57a36č56e94s 8740627446152

Přesně tak, opravdu nezapomenutelná jízda vlakem na této trati, jako loď na vlnách. Slyšel jsem od pamětníků,kteří za války pracovali v Zittwerke, že na toho, kdo se pustí do opravy této trati a nebo staré vlečky u Kopaczowa, čekají nepříjemná překvapení.

0/0
20.2.2017 16:44

M64a53r65e25k 86M48a20r61t72i97n 8899224156650

Článek napsal Pluhař, ne Sůra.

0/0
20.2.2017 11:36

Ř56e87h28o22ř 20V31l95a31s14á74k 2534244591626

Zajímavé, že Žitavu a Berlín napsat novinář česky umí, ale Vratislav, Chotěbuz a Zhořelec ne. Když už mu nevoní některé české názvy, čekal bych zásadovost.

+13/−1
20.2.2017 6:18

P63e38t77r 75M21i98k74e25s23k14a 9740771583539

Ono je to asi stejný jak u nás. Trať z Krnova do Jeseníku, také vede kousek přes polské území (Glucholazy), aby se vyhnula jesenickým kopcům. A také zde jezdí vlak skoro krokem, protože poláci svůj úsek vůbec neopravují a ani s ním nechtějí nic dělat

+2/0
20.2.2017 5:32

K21r62y44š90t56o91f 79L68a76n61í51k 1229180435495

a to tam mají zastávku (i když je fakt, ze trochu mimo obec)

+2/0
20.2.2017 7:00

M90a71r71t88i56n 96C44h29o24v11a15n89e41c 3731246461416

Zastávku, do které až na jeden víkendový spoj zrušili dopravu z Polska, hned jak si vydupali zastavování vlaků z Česka. Teď tam zas po letech snad občas něco jede, ale moc to nenavazuje.

+1/0
20.2.2017 8:31

J72i51ř20í 50J40o62z66a 3668823930611

V Pojarowe zeleznicni stanice stoji, jen tudy vlaky projizdeji... proc Polaci nechteji, aby jim tam vlaky zastavovali je tak trosku zahada...

+2/0
20.2.2017 5:27

M25a33r98t89i41n 75M31u42s13i87l 4110551753431

V Pojarově stavěl vlak naposledy možná před válkou viz http://csd1918.wz.cz/1918s048.jpg jako Oberullersdorf (Kopačów). Domek co tam stojí dnes, byl posledních 70 let obsluhou výhybny (dnes neexistující vlečky) a ještě před pár lety stanovištěm závoráře.

O stavbě zastávky v Pojarowě se mluvilo v roce 2012/13 při modernizaci zastávek na trati (liberecké 5. nástupiště, Varnd.- Staré nádr. atd.), ale nestalo se.

+2/0
20.2.2017 7:25

V30l89a50d11i47m94í61r 24P20e48š65í33k 1977604187147

To není žádná záhada. Kdyby vlaky v Porajowě zastavovaly, nebyla by to peážní doprava a tím by přišli Poláci o slušné peníze za peáž.

+1/0
21.2.2017 11:17

Z31d73e12n82ě13k 89H12r25u58b64ý 9524818432

Ta sedumdesátka na český straně taky nic moc.

0/0
20.2.2017 4:49
Foto

J53i70ř95í 43Š17r20á72m25e65k 3448987989111

Auto se plete. V ČR i v Německu se jezdí 100km/h

+3/0
20.2.2017 5:58
Foto

J23i59ř33í 18Š77r70á33m97e65k 3368527919391

*autor

0/0
20.2.2017 5:59

Z39d87e35n51ě82k 52H78r79u66b77ý 9694888892

Děkuji za informaci.

+1/0
20.2.2017 7:24

P49a44v87e65l 39V13l83č12e76k 6512913501864

Mezi polským úsekem a stanicí Zittau je max. rychlost 90 km/h

0/0
20.2.2017 8:34

P80a57v45e86l 43V52l50č76e79k 6842893231604

Na české straně je 100 km/h

0/0
20.2.2017 8:33

P56e29t30r 55N81o62v28á86k 8305889200

zkuste se zeptat starosty Náchoda na zavřenou trať Náchod - Kudowa - Wroclaw

Jan Birke

www.facebook.com/jan.birke.39

obvykle vůbec neodpoví ;-€

Náchod si stěžuje na příliš velký tranzitní provoz, ale zkuste jet z Náchoda... vlakem na letiště do Vroclavi ...

---Do stanice Kudowa Zdrój opět od roku 2013 jezdí vlaky

www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5175-Do-stanice-Kudowa-Zdroj-uz-zase-jezdi-vlaky/

+2/0
20.2.2017 3:22

V10l96a49d18i36m61í45r 42F11i94b70i31g44e78r 5434271471234

Tam vedla do Kudowy trať? Na mapě nic nevidím, ale když nic není, mohl by se udělat alespoň autobusový spoj Náchod Kudowa. Náchod je na železniční spojení tragickej. Stará jednokolejná trať. Jak jede "nový" rychlík z Meziměstí na Prahu tak musí jen cestou do HK 2x přepřahat ve Václavicích a ve Starkoči. Je tam takové Z koleje nevedou napřímo. A ty vagony co s nimi jezdí to je síla.

+1/0
20.2.2017 6:58

P68e58t96r 51N77e55c63h81a30n69i38c31k10ý 7603686358850

Vedla ještě chvíli po WWII. Autobusový spoj existuje, ale na nic nenavazuje. Neprepraha, ale sune. Je to bída, tam to chce tunel a elektrizaci do Jaroměře.

+1/0
20.2.2017 7:30

K46a13r42e50l 28N49a57s22t65o85u97p84i75l 3470451790731

tak kde vedla trať je teď silnice první třídy

0/0
20.2.2017 8:29

J60i39ř22í 57E28r92b54e54n 1403744136787

Ano, trať tam bývala. Dnes se jejího tělesa částečně dotýká hlavní silnice I/33, něco bylo zasypáno při stavbě hraničního přechodu v 60. letech, most přes řeku vyhodili do vzduchu ještě Němci. Rudá armáda postavila dřevěné provizorium, to bylo rozebráno už někdy v roce 1949. Na polském území je těleso částečně zachováno, částečně zastavěno nějakými parkovišti či co, funkční trať začíná v Zakrze pár set metrů za Kudowou.

Technicky obnovitelné to je - a poměrně snadno. V podstatě jen most, vyčištění tělesa, pokládka dvou kilometrů kolejiště a zabezpečovačka... Do sto milionů by se to vešlo.

+2/0
20.2.2017 10:41

L94u20c61i19a92n 95P23a15p72a50z19i49a39n 5224697641955

Uvítal bych, kdyby tady opět vedla železniční trať!

+1/0
21.2.2017 23:48

J54i32ř92í 51E36r98b39e22n 1373284196867

Já bych uvítal i obnovu tratí Jindřichovice pod Smrkem - Gryfów Slaski a Moldava - Rechenberg, a hlavně obnovu spojení na existujících tratích přes Krušné hory...

0/0
22.2.2017 13:19

L94u87c73i53a42n 69P74a46p75a82z50i31a73n 5114207301715

Vy mi čtete myšlenky. Já bych uvítal, aby se vše regionální znovu propojilo a pomáhalo poznávat vzájemně soused souseda.

+1/0
22.2.2017 17:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.