- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Včera bylo pozdě, uvítal bych v Pojarově vlakovou zastávku. Byla to kdysi čtvrť - předměstí Žitavy.
Hlavně by nyní něměl český stát upozorňovat na nekvalitní potraviny z Polska, jinak nic nebude. Tak do průjezdu prvního vlaku zákaz.
Co si anální speleologové na pozicích českých nákupčích zahraničních řetězců objednají, to dostanou. Ono opravdu není možné dodávat kvalitní potraviny za cenu pilin... a tak jsou v nabídce spíš ty ochucené piliny s palmovým olejem.
Konečně vstřícný postoj Polska v rámci příhraniční spolupráce pro LBK. Po období spíše špatných správ (navracení části území, úbytek vody v důsledku těžby v Bogatyni atp.) je zde konkrétní krok evidentně správným směrem. Když někdo prostě umí polsky, tak se tak nějak lépe nacházejí společná slova.....
Obzvlášť když Půta nejen umí polsky, ale i má manželku Polku
Ale ani to není zárukou. Vždyť to trvalo třicet let, než Poláky k té opravě dokopali - přesněji řečeno zatím ještě ne k opravě, ale k příslibu opravy...
Na české straně se jezdí rychlostí 100 km/h - píšete o tom třeba zde: http://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.aspx?c=A151113_130643_eko-doprava_suj
Trochu mě zaráží, že tam píšou o vysokorychlostní železnici. Tady by plně vyhovovala trať s maximálkou 100km/h.
Tím myslí spojení z Česka do Warszawy, ne tuhle trať.
Konečně! Ale ruku na srdce, nelze vše svádět na Poláky. I na území ČR jsou podobných úseků spousty. Po jednom takovém jezdím denně do práce.
Je to proto, že Žitava - Zittau a Berlín jsiu známé, ale Vratislav - Wrocłav, Gotbus-Chotěbuz a Görlitz - Zhořelec zná målokdo. Zkuste se na to zeptat dělnice od pásu. V lepším případě se poradí s mapou, kde to, pochopitelně, nenajde, anebo na vás zůstane výrat jak na svatý obrázek. Navíc název Chotěbuz je také hraniční přechod do Polska v Českém Těšíně, takže by to mohlo být zavádějící. To je, alespoň, můj názor.
Tak pokud někdo nezná Vratislav a Zhořelec, tak zřejmě neabsolvoval ani základní školní docházku.
Třicítka v Polsku mě prudí. A volám po rekonstrukci, který je stejně v nedohlednu. Místní si pamatují polské sliby k silničnímu průtahu a dvacet let odkladů.
Pro srovnání uvedu, že dle JŘ z roku 1980 jel vlak z Hrádku do Zittau (obvykle 3-5 koženkových vagónů tažených Brejlovcem) 9 minut. Dnes jede moderní souprava od Trilexu stejnou vzdálenost 10 min.
Ovšem místní pamatují, že přes uvedené průtahy byla nakonec polská část silnice hotová dřív, než ta naše.
Třeba to tam tak Poláci nechávají schválně z bezpečnostních důvodů... most na foto je něco jako "Cassandra Crossing".
Poláci na to kašlou, protože jsou jim ty koleje k ničemu. Je to jen trať na jejich ůzemí, která není nikam napojena. Divné ale je, že nepřistoupili na rekonstrukci kdyť ČR s Německem nabízela, že tu trať opraví na své náklady.
Jak pan Sura píše o tom přejezdu u Pojarowě...před takovými dvaceti lety byla na českém území rychlost 80km/h (dnes 100 km/h) , v Německu 90 km/h a přes Polsko se také jezdilo plnou rychlostí.PZZ je tam pořád stejné... takže to zas takový problém nebude...
Obávám se, že se mýlíte. Právě v letech 1996-98 jsem rychlíky Most - Ústí - Děčín - Varnsdorf - Liberec využíval obden. A už tehdy drkotaly přes Polsko maximálně padesátkou, spíš pomaleji, protože vagony se už tehdy povážlivě kývaly...