- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Starší syn má za sebou waldorfskou školu. U mladšího už jsme ani náhodou neuvažovali o waldorfské škole. Jedna zkušenost stačila. Mladší syn si sice neumí uplést čepici a poskakovat při euritmii, ale zato umí spoustu toho, co je do života potřeba umět.
Nehájím, nezatracuji, ale děti, které nejsou zvyklé na režim a hodnocení, tedy i to negativní, budou v reálném životě od reality dost odtržené.
Jinými slovy nová generace rozmazlenců, kteří nemají domácí úkoly, známky, rodiče si myslí, jak je to cool, a když doplatí i tu soukromou SŠ a VŠ (protože takové dítě se přeci nebude trápit přijímačkami nebo zkouškami a na soukromých to vždy jde mnohem snáz), tak neví, co dál.
Fandim.sice to s vyukou v prvni tride asi nesouvisi ,ale soucasnemu skolstvi, ktere je zalozene mj na papouskovani,p rospeje takovato konkurence.
Píšete, že takováto (waldorfská) konkurence prospěje. Ale komu? Dětem? Kolik vašich dětí do takové školy chodí, abyste s tím měl zkušenosti a věděl o čem píšete?
Hlavně děti nepřetěžovat, umožňovat volný průběh vzdělávání, nestresovat ... a až se přesunou na školu další, státní nebo do zaměstnání, tak se druhý den oběsí, protože běžný život není jen o pohodičce a ...
No proč ne...
ALE je to podobná situace jako např. s porody - současný stav je vlastně celkem slušný, bylo by však potřeba do systému dostat víc peněz a individuální přístup, trochu čerstvého vzduchu. Což se neděje, nebo opravdu jen velmi velmi pomalu.
A v případě škol to vede ke vzniku soukromých škol. Jejich alternativní směry IMHO nejsou až takový problém, jako fakt, že když jejich počet hodně vzroste, tak se do státních nejlepší žáci ani učitelé nepohrnou. A celá situace se jen zhorší.