Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Takhle dělili lidi esesáci, odmítl náměstek počítat liberecké Romy

Odporné a nebezpečné. Taková slova použil liberecký náměstek primátora Ivan Langr ze Změny na adresu Úřadu vlády. Ten požaduje po městech zprávu o počtech příslušníků romské menšiny v regionu. Radní zprávu neodešlou, náměstek mluví o praktikách příslušníků nacistických jednotek SS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i59c30h92a19e96l 20S22t23a25n36o87v81s92k19ý 6847695198414

Nikdo nemusí počítat Romy. Stačí spočítat problematické osoby na dávkách, neplatiče a zloděje. čvrtina Romů tam nebude, čtvrtina gádžu se naopak přidá, takže to číslo bude "zhruba dost přesné".

0/0
17.3.2017 21:45

K29a16r86e62l 31W10i94n75t85e11r 2956245579

Stačí spočítat v tramvaji ty, kteří jezdí bez lístků:-P Jen nevím, proč je revizoři vůbec kontrolují, stejně z nich nikdo nevyrazí ani korunu.

+1/0
12.3.2017 18:39
Foto

K69a89r90e69l 85W25á77g78n40e97r 4137705519357

"Takhle dělili lidi esesáci".

Pan Lang zjevně upadl v tom Liberci někde na hlavu... :-/Rv

+6/0
9.3.2017 14:12
Foto

K18a25r28e52l 41W67á48g33n71e46r 4377295969427

Pardon, nedomáčkla klávesa. Myšlen je liberecký náměstek primátora Ivan Langr.

+3/0
9.3.2017 14:13

E21v19a 25K97a66p66l96a89n33o33v69a 4903391115318

V návrhu spočítat Romy, vidím jednu zajímavost : po sečtení se ukáže, že co Rom, to neziskovka. Pak by se ukázalo, kdo náš vyžírá. Jsou to dotované neziskovky, které se na Romech jen přiživují.

+4/0
9.3.2017 12:22

J12i26ř20í 95Z91á79h56o42r69a 5383745342969

Myslím si, že každý pozná cikána/roma, neměl by být problém s tím je označit. Počet mýlek nebude nijak statisticky významný. Ne vše dělali SS špatně, ve sčítání, označování a legitimování vynikali až fanatickou přesností. Dokud je nebudeme vozit do táborů, tak si nemyslím, že je to primárně špatně.

+3/0
9.3.2017 10:34

Z52d63e49n88e81k 66H69o24r98n45e14r 4534441842913

A pak jste se probudil a ejhle, nebyl jste esesák, to bylo zděšení v 21. století.

0/0
9.3.2017 13:44

H57a60n11a 65P26a30c55u35l40o37v26á 2846776499866

V roce 1947 z rozhodnutí tehdejšího ministerstva vnitra byl v Če­chách i na Slovensku proveden první poválečný soupis Romů. Tehdy bylo také důkladně zmapováno jejich rozmístění, zejména na Slovensku. Z celkového počtu 101 190 evidovaných Romů jich na Slo­vensku žilo 84 438, v Čechách a na Moravě 16 752.

Podle pana Langra se už tehdy Češi a Slováci, pouhé dva roky po válce, chovali jako esesáci Rv:-/

+6/0
9.3.2017 14:26

D33a42v68i54d 35K82o44s87t34e69l86n32í65k 9215666611

sorry. mělo být +

0/0
9.3.2017 9:58

D17a87v98i80d 67K71o57s13t51e26l32n21í71k 9955876291

Tady si všechny neziskovky a lidskoprávníci nabíhají na vidle. Na jednu stranu zakazují dělat rozdíly mezi rasami a vytvářet statistiky, protože jsou všichni přece stejně dobří a páchají kriminalitu ve stejném měřítku. A na druhé straně by rádi podchytili cikány, protože oni přece musí být sečteni, aby se jejim pomohlo. Proč se jim tedy musí pomáhat? Odpověď je nabíledni.;-(

Tleskám panu Langrovi, že odmítl počítat cikány a použil u toho jako zbraň argumentaci sluníčkářů, kterou oni rádi používají, když se poukazuje na kriminalitu menšin.R^

Takže buďto budeme menšiny evidovat, ale se vším všudy, nebo nebudeme evidovat vůbec. Ale takové řešení, že ve statistikách pro kriminalitu jsou to Češi, ale ve statistikách pro ublíženectví a dotace to jsou cikáni, je rasizmus nejhrubšího zrna. A ten přece nechceme podporovat, nebo ano?

+6/0
9.3.2017 9:15

P36e74t13r 44F98i18a11l56a 9693366413783

Souhlas, až na to, že p. Langrovi vůbec netleskám, jeho přirovnání k esesákům ukazuje na neznalost historie nebo záměrné překrucování.

+4/0
9.3.2017 10:36

D93a63v43i68d 78K30o38s85t95e81l25n74í38k 9275376121

Právě že použil to přirovnání dobře. Vždyť ho používají sluníčkáři vždy, když někdo začne negativně = pravdivě mluvit o jejich chráněncích. Takže teď dostali ochutnat vlastní medicínu.

0/0
9.3.2017 10:40

P70e71t90r 45F49i59a56l62a 9763666523153

Ne, to naopak nahrával všem těm multi-kulti, protože z toho hned udělají, jak ti zlí, xenofobní Češi jsou stejní jako nacisté a chtějí cikány separovat a postupně likvidovat.

+4/0
9.3.2017 10:43

H40a38n54a 36P91a63c49u17l56o53v90á 2436196919476

Ve skutečnosti je ten pan Langr sám multi-kulti, jak Vy říkáte :-)

+1/0
10.3.2017 7:43

M21i10c74h26a71e15l 39S83t77a89n90o28v46s10k66ý 6127365248964

Blbě se eviduje menšina, když je zakázáno identifikovat, kdo do ní patří.

0/0
17.3.2017 21:48

M57o50n54i32k20a 87R20o79l58l78o38v81á 5533122486565

Zvláštní je,že někdy se cikáni můžou počítat a někdy ne,podle toho jak se hodí jim a neziskovkám.

+15/0
9.3.2017 8:47

J87i59r94i 46K75n55o60t64e45k 2729278488499

V pohode. Nerozdelovat - obcan jako obcan - a merit vsem stejnym metrem. Zrusit vsechny statem dotovane spolky pro zaclenovani atd... nebrat vazne zadne zpravy o diskriminaci nejakeho etnika (kdyz se nema vedet kdo k nemu prislusi, nemaji logiku).

+19/0
9.3.2017 8:12
Foto

K45a61r50e91l 87W88á85g16n90e56r 4597555959457

Je to opět vizitka „zelených politiků“, jako v případě kauzy Klinika v Praze. V Liberci totiž radnici ovládla Strana zelených.

Na stránkách Strany zelených v Liberci, určené přátelům a příznivcům zelené politiky, se uvádí: „V komunálních volbách 2010 i 2014 Strana zelených podpořila kandidátku Změny pro Liberec. Většina členů liberecké základní organizace se stále na práci Změny pro Liberec podílí ať už jako zastupitelé, členové výborů zastupitelstva a komisí rady města nebo jinou formou. Vzhledem k úzké provázanosti se na této stránce objevují tiskové zprávy, návrhy, novinové články a další dokumenty z webových stránek www.zmenaproliberec.cz. Jejich autory jsou mnohdy členové Strany zelených a v každém případě vyjadřují názory a postoje, které se zelenou politikou souzní.“

0/0
10.3.2017 7:40

J87a79n 88M22o16r16a88v48e50c 7967851190580

jj a jeste nam k tomu pustte novy klip od homo Bendiga o zlych skinech a nestastnych cikanatech ....

+4/0
9.3.2017 7:41

A92l49e69n34a 41E12l92i29á12š20o59v67á 3124531132898

O tom, jak dělili lidi esesáci toho příliš nevím, nezajímám se o ně tolik, jako náměstek Langer. Vím ale, že takto dělí lidi různé neziskovky, které se přiživují na našem rozpočtu a bezúspěšně se snaží integrovat Romy mezi normální lidi.

+17/0
9.3.2017 6:25

P25e10t63r 28F56i92a37l36a 9433476373383

Já se zase o historii zajímám, a vím, že nacisté zjišťovali složení obyvatelstva z naprosto opačného důvodu, nechtěli pomáhat, ale naplánovat postupnou likvidaci určitých skupin obyvatel, po válce byl nalezen protokol, kde nejvyšší němečtí představitelé např. hovořili o 11 milionech Židů k likvidaci.

Tzv. esesáci byli Hitlerovi elitní vojáci, naprosto nejhorší a nejsurovnější, ale neměli za úkol počítat obyvatele.

Takže výrok p. náměstka ukazuje historickou neznalost anebo záměrné překrucování.

A proč by měly existovat začleňovací organizace ... a pozitivní diskriminace pro Romy (např. sociální stipendium bez ohledu na prospěch pro romské děti již od učilišť a středních škol), když tedy neexistuje romský problém?

+6/−1
9.3.2017 9:10

J94i64ř64í 81N39o94v45o45t66n25ý 6575627756436

Co je to "pozitivní diskriminace". Ani Listina práv a svobod, ani Ústava ČR, ani žádný zákon EU nebo ČR takový pojem neznají. Jak známo, diskriminace znamená rozlišování. A rozlišování lidí podle ras či etnik je nepřípustné jak v "negativním" (tedy znevýhodňováním), tak i "pozitivním" (tedy zvýhodňováním"). Co byste řekl na politiku, kdyby se "pozitivní diskriminace" netýkala Romů, ale bělochů v ČR a běloši by byli zvýhodňováni (včetně sociálních stipendií bez ohledu na prospěch atd.) na úkor ostatních obyvatel ČR - Asiatů, Romů, Afričanů atd.? To už by byl nepřípustný rasismus, viďte? Ale když je tomu naopak, tak to někomu jaksi nevadí. Zajimavý přístup...

+3/−3
9.3.2017 9:39

P76e30t31r 19F61i13a98l32a 9493426673623

Nesnažte se podsouvat mi své myšlenkové pochody a zkoušet na mně trapné jasnovidecké vize! Máte skutečně zajímavý přístup, vymyslíte, co si prý myslím a pak to kritizujete.

Není mým problémem, že neznáte některá slovní spojení, nastudujte si je sám a mne s tím neobtěžujte. Jen vám dám nápovědu: pozitivní diskriminace fungovala ve velkém rozsahu v USA ve 2. polovině 20. století, a příklad z naší republiky je uveden v závorce na konci mého příspěvku, na který jste reagoval. :-)

+2/0
9.3.2017 10:05

J65i64ř23í 36N85o13v72o96t64n47ý 6385297716656

Nejsem si vědom toho, že bych Vám podsouval nějaké své myšlenkové pochody a zkoušel na Vás jasnovidecké vize. Pokud jste to z mého příspěvku tak pochopil, pak se Vám omlouvám. Takže jen té pozitivní diskriminaci. Nevím, na rozdíl od Vás, zda v USA fungovala v 2. pol. min. století "ve velkém rozsahu". Ale i kdyby tomu tak bylo, to neznamená, že je taková diskriminace přípustná v současnosti u nás. Nakonec v 1. pol. min. století existovala v USA "negativní" diskriminace černochů, zejména v jižních státech. A tu taky odsuzuji.

+1/0
9.3.2017 10:25

P18e46t74r 67F47i86a84l78a 9713166263813

Nejste si vědom? Tak si přečtěte svůj předchozí příspěvek... se závěrem - "To už by byl nepřípustný rasismus, viďte?" Ale omluvu beru.

Odsuzovat můžete, co chcete a to je tak asi všechno, takové situace prostě existovaly a existují. V současné době ta pozitivní diskriminace právě u nás. Pokud byste občas sledoval média, měl byste to vědět.

0/0
9.3.2017 10:34

J44i38ř16í 54N32o96v29o73t39n32ý 6195797216836

Ano, pozitivní diskriminace u nás "prostě" existuje. Jenže neexistuje "prostě" sama od sebe. Někdo - tím někým mám na mysli určitou část politického spektra - ji když už ne podporuje, tak alespoň toleruje. A tuto diskusi považuji veskrze za politickou. A otázku podpory či tolerance existence pozitivní diskriminace za jednu ze zásadních otázek, podle nichž by měli voliči dát hlas svým voleným zástupcům. Včetně onoho v článku zmíněného pana náměstka Langra v Liberci.

+1/0
9.3.2017 10:44

P64e21t94r 48F10i58a52l52a 9653346643123

Nejdříve jste se divil, co to je a nyní víte, že to u nás existuje?

Politici nejen tolerují, ale jistě i podporují pozitivní diskriminaci, protože na to finance dává stát.

Nesouhlasím s řečmi p. Langra, mohl odmítnout nějaké sčítání, ale jeho oůvodnění je vyloženě zavádějí, vypadá to, jako by Čechy přirovnával k nacistům, že jsou stejní.

Takových keců se určitě někdo chytí a bude tvrdit, jak by Češi chtěli cikány separovat, lynčovat atd. Běžně se našemu státu dává za vinu, že prý cpe cikány do ghett, a přitom se většinou jednalo o krásné staré domy uprostřed měst anebo sídliště, kde si to cikáni sami zhuntovali a Češi se odtud raději ve velkém stěhovali pryč.

+3/0
9.3.2017 10:56

H54a82n82a 92P57a96c54u50l74o66v52á 2416506189556

Máte naprostou pravdu.

Vše dokonale vystihl ve svém článku Boj s chudobou a politická korektnost, komentujícímnávrh zákona o sociálním byd­lení, zástupce ombudsmanaStanislav Křeček: „Opravdu je problémem ta tvrzená „chudoba“? Kdepak! Je tototiž všechno jinak, jenom se to některým nechce vyslovit: soci­álně vylou­čenélokality, kterých stále přibývá, neexistují proto, že by lidé, kteří zde bydlí,byli jen chudí, ale proto, že v naprosté většině tito lidé dříve bydleli vbytech, které devastovali a vybydleli, nebo nebyli schopni se přizpůsobitběžnému životu ostatních obyvatel, pokud jde o veřejný pořádek a respekt kpožadavkům na klidné bydlení sousedů. A proto se museli vystěhovat. Chudí lidé(dů­chodci, samoži­vitelky) bydlí v nejrůznějších částech našich měst a obcí,aniž by se jednalo o lokality „vyloučené“. Tvrzení, že do vyloučených lokalit aubytoven se stěhují lidé, kteří již nemohou platit nájemné v nor­málních bytechje nesmysl. Stejné sociální dávky a příspěvky na bydlení, které, při splněnístanove­ných podmínek dostávají lidé bydlící ve vyloučených lokalitách, přecedostávají i lidé bydlící v nor­málních bytech.“ Více zde:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-boj-s-chudobou-a-politicka-korektnost-fll-/p_politika.aspx?c=A170130_181030_p_politika_wag

+1/0
10.3.2017 7:50

Š42t43e98f66a62n 82F82r74i88č39a 7712578723386

Není důvod něco zjišťovat. Od toho je jednou za čas sčítání lidu. Vrátit se k osvědčenému. Omezit na polovinu, později na čtvrtinu a nakonec zrušit většinu dávek. V každé obci mít veřejně prospěšnou firmu pro neomezené zaměstnávání občanů. zametání chodníků, zasypávání děr v silnicích, natírání sloupů a zábradlí, výsadba a údržba zeleně, vytrhávání plevele. Nikoho do práce nenutit, kriminalitu důsledně trestat. Trestní sazby zvýšit.

+12/0
9.3.2017 5:59

P78a13v50e52l 76S24o45b79o80t34k64a 5380454

I hnědočeši jsou ČEŠI!!!!!!

0/0
9.3.2017 0:28

P27e22t78r 54F39i53a26l19a 9533986703813

Občanstvím, pane Sobotko!

Jinak v naší republice nemáme manýry některých velikášských národů a nesnažíme se menšinám upírat jejich národnost.:-)

+1/0
9.3.2017 7:56

J29i78r92i 52A30n10d33e26r71l70e 8252980647

Můžou se zeptat HateFree jak se pozná cikán. Ti na to vymyslí projekt, vláda dá nějaký ten grant, zaměstná se asi 2054 sociálních antropologů. No a pak to Franta oběhne s propiskou a zápisníkem a do týdne bude jasno.

+12/0
8.3.2017 23:24

K35a72r74e60l 18Z44e37m26a64n 8696946431989

Tak ať raději počítají sociálně vyloučené....

+5/0
8.3.2017 22:29

J27i41r63k83a 78H42o68n33c96ů 2304914591808

Pokud ale nebudou Romové nějak přibližně spočítáni, tak by se mělo brát za to, že jich je tolik, kolik se přihlásilo k Romské národnosti při sčítání obyvatelstva. Podle toho by se také měly přidělovat peníze. Samozřejmě by to znamenalo drastické snížení financí na jejich podporu, protože k romské národnostní menšině se při sčítání lidu 2011 přihlásilo celkem 13 150 lidí. No a nejvíc by zase řvali ti, kdo dnes řvou proti sčítání.

+25/0
8.3.2017 21:11

J10i48ř66í 73N12o22v24o28t66n77ý 6645107196716

Podle etnického principu by se žádné peníze přidělovat neměly. Z hlediska sociální potřebnosti je zcela irelevantní, zda bude evidováno v ČR 13 tis. anebo 300 tis. Romů. Navíc takové počty nevypovídají nic o tom, kolik z evidovaných Romů je skutečně sociálně potřebných a kolik nikoliv.

+5/0
8.3.2017 21:37

J53i26r58k82a 59H53o12n67c69ů 2414914381558

No, neměly by, ale jsou. To je prostě skutečnost. Navíc to nejsou jen peníze na sociální potřeby, ale třeba i na integraci.

+6/−1
8.3.2017 21:40

J75i66ř15í 79N25o78v17o95t69n52ý 6625577806246

Pokud přiznáváme, že Romové jsou součástí české společnosti stejně jako ostatní občané ČR, pak jsou ve společnosti integrováni, aniž by bylo nutné provádět jakousi násilnou integraci shora za peníze daňových poplatníků. Ale pokud nepřiznáváme, že Romové jsou součástí české společnosti jako ostatní občané, pak jsme rasisty. A rasismus nemůže být součástí státní politiky.

+7/−1
8.3.2017 22:03

H42a48n75a 62P73a17c87u51l73o23v69á 2486566239406

"Pokud přiznáváme, že Romové jsou součástí české společnosti stejně jako ostatní občané ČR, pak jsou ve společnosti integrováni."

Jste na omylu. Každý rok se u nás vyčleňují finance na integraci Romů. A na jejich integraci se podílí řada státních i neziskových organizací.

+1/0
9.3.2017 16:52

Š16á74r45k55a 45M56a23t85y62á85š91o23v11á 1111635112129

pokud jsou Češi-jsou integrovaní,pokud Romové,tak mohou do neziskovek chodit ve svém volném čase (po příchodu z práce) a vzdělávat se,aby se integrovali....

0/0
15.3.2017 11:19
Foto

P45a20v63l90a 16Z67a83n50d14l11o53v44á 7414685640762

Mluvčí, který je schopen spáchat tvar "lapsusu", by měl být odsouzen ke snědení Pravidel českého pravopisu a Slovníku cizích slov. Bez kečupu.

+18/0
8.3.2017 20:54

J88i94ř16í 17N21o33v11o55t85n88ý 6705607166856

Dostala jste mě. Ne tím lapsem, ale marně pátrám, zda je správně česky "snědení" anebo "snězení". Poradíte?

+1/0
8.3.2017 21:17

M87i72r21o34s37l91a31v 33T48e89i93s50s44i13g 1770546935303

Podle ÚJČ je správně "snědení".

*

+2/0
8.3.2017 21:34

J24i33ř15í 93N56o88v77o44t64n76ý 6115457176766

Díky.

0/0
8.3.2017 21:40

J63i26r37k42a 20H13o75n43c53ů 2504154221658

Pokud si nejsem jistý, napíšu "k sežrání"... ;-)

+10/0
8.3.2017 21:37

M75a30r32k11é91t67a 56N36o11v90á40k83o42v89á 4723257308878

;-DR^

0/0
9.3.2017 12:53

P40a22v39e34l 16K70u67c50h27t86a 4706811987814

U "míšenců" je problém kdo je ještě Rom kdo není. Znám úplně bílé Romy. Jinak nějaké údaje musí být, i USA uvádějí kolik je Latinos, "Afroamericans", Indians, "Žlutých".

+2/0
8.3.2017 20:38

J90i22ř57í 21N62o84v42o88t79n75ý 6725847536106

O.K. Ale dost pochybuji, že by v USA počítali a evidovali počty jednotlivých etnik pracovníci místních úřadů, přičemž by je zařazovali sami podle pokynů z Washingtonu.

+1/0
8.3.2017 20:45

P29a40v60e23l 64K19u91c82h40t69a 4596631597734

Ale tady se chce Romům pomáhat, i když je to složité, Němci měli jiné cíle, vlastně cíl, jen jeden. Někde to před časem počítali neoficiálně, tužkou na okraji (někde na Moravě) a byl z toho prů ...

+2/0
8.3.2017 20:53

J80a84n 53U11l19r49i70c83h 9779196399864

Inu, každý člověk je jiný. To ale přece není žádný problém.

0/0
8.3.2017 20:55

P98e60t46r 66F49i61a70l48a 9203666733153

V ČR pro pozitivní diskriminaci stačí, aby byl jeden z rodičů Rom.

+1/−2
8.3.2017 21:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.