Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nařízení o větru zpožďuje vlaky v horách. Je nesmyslné, tvrdí odborář

Vítr brzdí vlaky na železniční trati mezi Libercem a Tanvaldem. Správa železniční dopravní cesty totiž v případech silných poryvů větru nařizuje strojvedoucím, aby jeli takovou rychlostí, která umožní zastavit vlak před případnou překážkou na trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L16u28c39i64a11n 26P27a29p18a94z31i29a45n 5824897501135

Odborář má opět pravdu. Manažeři opět spí. Ještě dobře, že jsou odbory.

+1/0
12.3.2017 22:08

P27e67t90r 74G55o38č 2123931728173

Dovolím si opravit chybu v textu. Výpravčí při větru nezpravuje vlaky o jízdě se zvýšenou opatrností (od 250m před přejezdem opakovat návěst Pozor a posledních 60m před přejezdem rychlost 10km/h), ale o jízdě podle rozhledových poměrů (strojvedoucí musít jet tak aby stihl zastavit před překážkou, nejvýše 100 km/h).

+1/0
12.3.2017 19:33

V58á52c19l47a30v 77S45v74o96b62o86d27a 5906408769

Ale i před autobus může spadnout strom...Tak to aby jel dvacítkou,aby to ubrzdil.

+2/0
12.3.2017 10:04

M48i23l61o67š 58D10v24o38ř95á38k 8255877936601

jeste by mohl z ohledu na ochranu zdravi a zivotu cestujicich nechat szdc ty vlaky rovnou v depu a nejlepe uplne vsechny! to by snad pak byl uz klidnejsi...!

je to soucasny trend vseobecne - nez o necem premyslet, rovnou to plosne zariznout

+5/0
12.3.2017 0:30

V89í37t 69J38ů18z67a 8762986571118

Mají to zvážit výpravčí, ale ti tam nejsou ...

+1/0
11.3.2017 22:01

M50i98c17h91a87e25l 10C76h59a96r16v24á49t 9369238173432

Komunisté dokázali poručit větru a dešti. Ta současná garnitura to nezvládne?8-o

+1/0
11.3.2017 19:08

M23i22l19a14n 89V50o24l16e35k 5279873826729

21. století. Co to takhle nějak vyřešit technicky? Dřív běhal před automobilem člověk s praporkem, teď by před vlakem mohl letět dron.

+2/0
11.3.2017 18:44

J10a49n 64K60o26h58l 4913327501794

To už by byla účinnější stará dobrá modlitba. Efekt stejnej.

+1/0
11.3.2017 19:28
Foto

L37a48d38i96s53l74a86v 42H25a10r33v62á85n48e96k 9605578923843

Pan Berounský dokáže kritizovat, ale přinést řešení už jaksi nezvládá. A také asi neví, o čem je vůbec řeč. Pracoval jsem v železniční dopravě jako výpravčí 35 let a také jsme při silném větru řešili tak, že jsme strojvedoucím nařizovali jízdu sníženou rychlostí přes úseky, kde by mohlo k pádům stromů dojít. Jistě, vznikalo tím zpoždění, ale strojvedoucí dokázal vlak včas zastavit a neohrožoval život svůj ani životy cestujících. A také zabránil hrozícím materiálním škodám. Připomínám, že to bylo ještě v době předmobilové a vlaková četa spolu se zaměstnanci železnice jedoucí do nebo ze služby dokázala spadlé stromy odstranit a provoz obnovit.

+2/0
11.3.2017 13:30

P62a97v22e92l 86J96e66ř59á88b19e63k 7251212724417

Obávám se, že jsou normy na stromy jak daleko mají od trati být , a že není při odkácení nebezpečných stromů se vymlouvat na ochránce, protože zákon železničáře poměrně zvýhodňuje.

0/0
11.3.2017 20:39

V81í64t 60J53ů69z41a 8472836721818

Jsou úseky, kde se dává přednost zachování přírody, kde by bezpečně vysekat ochranné pásmo bylo příšerné - i na jmenované trati.

+1/0
11.3.2017 21:47

P48e46t62r 26M63u65n10z98a46r 1875811249546

No já jsem to pochopil tak, že jelikož na této trati výpravčí nejsou, tak jim to nařizují automaticky na základě předpovědi, ať už skutečně fouká nebo ne.

+4/0
11.3.2017 20:53

P50e10t86r 25S97c33h60w84a22r89z 7538659413981

Jasně, ale na 036 jezdí vlaky v taktu 30' a výstraha před pádem stromů platí pro celou trať od Li po Harr, a protože je většina výhyben zrušena, tak se i malé zpoždění rozprostře do celého GVD. Jak píšete, nařizovali jste pomalou jízdu přes úsek, kde hrozil pád stromů - dnes se vyhlásí varování před silným větrem pro kraj PL, CB, KV, UL, LI, HK, PA od večera 21 hod. do druhého dne 18 hod. a SŽDC pro sichr nařídí sníženou rychlost pro všechny tratě ve všech krajích. :-/

+5/0
11.3.2017 21:59

J14i32ř53í 24K23o49c21u48r59e14k 6425354535628

To jsou ti úřadové. Myslí si, že je to jak v autě, stačí trošku ubrat plyn. Minuta nikoho nezabije. Jenže tohle znamená jako sesednout z kola a jít pěšky. Zkuste na kole ujet 10 km. Pohoda, za 20 minut není co dělat. Zkuste 10 km překonat za 20 minut pěšky.

+3/0
11.3.2017 12:20

R25a74d83o59v66a19n 20T53á82b25o49r60s21k95ý 2354561183599

Berounský - dlouholetý kverulant. Už dlouho v mediích nevystupoval, tak se musel připomenout.;-D

+2/−1
11.3.2017 11:50

M31i65r95o75s92l72a67v 74P43a12č49e82s 8820717786962

Omylem plus!Vy jste kdo pane? Berlunský ví o čem mluví a v případě kolejí to platí dvojnásob!

+2/0
11.3.2017 18:52

J68i47ř15í 93P98r31ů88š60a 7495372745629

V případě že dojde k najetí na spadlý strom případně jinou překážku tak drážní inspekci hned po testu na alkohol zajímá zda byl strojvedoucí zpraven o nebezpečí pádu stromů a pak teprve se zjišťuje další......

+2/0
11.3.2017 11:34

J37a25n 22N12o94v81á13k 8870666497800

Kdyby strom při větru spadl a strojvedoucího zranil, tak ten samý odborář bude obviňovat ČD, že nedodržují BOZP a žádat tučné odškodnění.

+1/0
11.3.2017 11:17

V90l75a18d13i10m42í76r 80P24e36š87í51k 1237604987767

ČD obviňovat nebude, ale SŽDC. Viz Zákon o drahách §10 odst.1 a 2.

+2/0
11.3.2017 11:29

M57i48c94h97a80l 22S87e33d60m80í31k 3149215326221

Kolem silnic se ze zákona kácejí aleje, aby náhodou strom nevlezl autu do cesty, ale kolem železnic se musí žádat o povolení k pokácení každého stromu. To jsou paradoxy!

+3/0
11.3.2017 10:54

J26i22ř85í 52F56a28t64r22d40l17a 4893832179

I kdyby spadl strom, tak lokomotiva ho přerazí ne? Nechce se mi věřit, že by se něco stalo cestujícím.

0/−2
11.3.2017 10:24

B32o56h21u51m52i94l 86M86i69c10h33a34l 3395644855151

Nějaký vláček motoráček ani náhodou.

Ale snad by na vhodná místa u trati mohli dát meteostanice s automatickým hlášením, a když zaznamenají patřičně silné poryvy větru, pak ať skutečně další vlak jede takto pomalu. Pokud nenarazí na problém, další už může jet normálně až do dalšího zaznamenaného poryvu větru.

+2/0
11.3.2017 10:34

V79l64a78d17i16m49í81r 26P65e98š61í91k 1367634897897

A nebo může jít drážní zaměstnanec s praporkem před vlakem.

+4/0
11.3.2017 10:37
Foto

L38a80d11i14s69l78a60v 25H44a35r56v21á62n27e26k 9625788163603

Vy si to představujete jako Hurvínek válku.

0/0
11.3.2017 13:39

O52t21t75o 10P82o73s94p85í53š43i93l 4604155207428

Vaše vyjádření mi připomnělo hlášku z Červeného trpaslíka.

Kocour: "Co? Spadli jste snad z višně? Proč nespustíme obranné štíty?"

Kryten: "To je přímo vynikající návrh. Má jen dvě drobné vady. Za prvé, žádné obranné štíty nemáme. A za druhé, nemáme žádné obranné štíty. Teoreticky jde o jednu o vadu, ale považoval jsem ji za tak významnou, že jsem ji uvedl hned dvakrát."

:-)

+4/0
11.3.2017 10:53

J95i58ř63í 81K45o10c13u63r72e79k 6925694625478

Najdeme důvod proč to nejde. Napříkald to, že v jizerských horách není metostanice. Teda je, ale není drážní. Tím páde pro dráhu neexistuje.

0/0
11.3.2017 12:14
Foto

L81a98d23i29s13l46a78v 61H79a28r39v74á92n16e81k 9495748503113

I když má 30 cm v průměru? Náraz do něho připomíná spadlý most ve Studénce.

0/−1
11.3.2017 13:38

J29a31n 67K98o96h69l 4593497571134

Taky jsem pro, prevence předevfším! Buď udělat na stromy posudky ohledně zdraví (hlavně v obcích, kde mají nějakou estetickou funkci) nebo rozšířit koridor kolem trati. A cestující alespoň budou mít lepší výhled :-)

+2/−1
11.3.2017 8:38

K29a89t13e41ř47i71n43a 80V40a11š73á63k44o77v45á 5511702179955

ja se do lesa z vlaku divam rada :-)

+2/0
11.3.2017 13:50

J80o32s15e51f 68M43i26k23i10n 5253584535954

Jenom dotaz. Proč jsou vůbec kolem železnic stromy, ktaré mohou na ni spadnout. Není problém ty stromy vykácet nebo zaříznout ve výšce,aby nespadly na koleje

+7/−2
11.3.2017 8:30

P31a57v59e37l 35N42o54c44a47r 6679449496375

To se musíte obrátit na různé ochránce přírody, zelený a podobnou verbež.

Momentálně je i proti kácení podél železnice státní firma lesy ČR, která by si z tohoto nemohla nahrabat do vlastních kapes.

SŽDC bohužel nemá žádné páky k tomu aby zajistilo bezpečnost na železnici.

I na jednotlivé stromy si musí vyřizovat stovky povolení :-(

+6/−1
11.3.2017 8:46

J65o85s88e62f 54M98i51k52i75n 5803244475444

Je to otázka vyhlášky nebo zákona. Jde to hodit i na vlastníky. Jenom chtít

0/0
11.3.2017 9:19

V97l31a58d43i65m80í56r 76P41e85š27í17k 1257384627617

SŽDC páky má. A to zákon o drahách, konkrétně §10 odstavec 1 a 2.

+1/0
11.3.2017 10:31

P42e63t70r 11M41a76l39ý 7332467698597

Jen za pár dní, od dubna se doplňuje mj. pár vět do zákona o ochraně přírody a krajiny - dráhy dostanou podobný režim, jako mají energetické soustavy. Pak už to je jen na provozovateli dráhy a drážním správním úřadu, jak s tím naloží.

0/0
11.3.2017 13:44

J12i53ř54í 76E45r88b90e44n 1323854136127

A proc jsou kolem silnic, v zahradach a ve verejnych parcich?

+5/0
11.3.2017 9:34

P63e91t60r 33S10c70h54w38a70r87z 7898429263531

I tam se musí kontrolovat, jinak občas spadnou na dům či auto, občas zabijou člověka (a pak jsou samozřejmě plné diskuse příspěvků o nebezpečných stromech a zlých úřednících, kteří nechtěli strom dávno pokácet).

Na volném prostranství nebo v lese to je víceméně jedno, to už by musela být sakra náhoda, aby padající nebo rozlomený strom někoho zranil.

+2/0
11.3.2017 10:38

D46a12n30i90e34l 96D94r30n54e32c 6861199816272

I u silnic jsou stromy problém, pokud jsou v nevhodné poloze, mohou být v případě nehody smrtící, přičemž ve stromu nemusí končit jen pirát silnic, ale i ten, kdo se mu vyhýbá.

Hlavní rozdíl oproti silnici a železnici je výrazně delší brzdná dráha vlaku. Když na silnici vidíte 200 m před sebou strom, zastavíte, pokud ale uvidí strom strojvedoucí i 500 m před sebou, může to klidně skončit nárazem rychlostí několika desítek km/h.

0/0
11.3.2017 15:09

K34a92t40e75ř39i61n16a 19V80a52š39á62k90o40v88á 5231622229595

A proc vubec jsou stromy ? Prece lidi se bez nich vobejdou, muzem voholit vsechno kolem, to, ze spechame, je prece nejdulezitejsi na svete, ze? :-P

+5/−4
11.3.2017 9:44

J91i52ř87í 23K40o61c16u16r42e46k 6375464895888

Jasně. Strom má vyšší cenu než lidský život. Obzvlášť v lese...

+2/0
11.3.2017 12:17

M37i14l76a57n 24V13i64k 1467365313773

Podmáčené, napůl uschlé stromy, které hrozí pádem na koleje - to chcete hájit??8-o

+1/0
11.3.2017 17:34

P61e70t15r 63S41c41h68w73a58r88z 7738469793981

Zdravý strom jen tak nespadne, zas je blbost vykácet vše 50 metrů na každé straně. Jenže se kašle na kontrolu, větve visící nad tratí si vlak vorve sám a ten velký strom, nahnutý nad trať a napůl suchý třeba ještě pár let vydrží.

+6/0
11.3.2017 10:34
Foto

L24a32d54i73s71l53a16v 49H72a63r36v21á64n48e18k 9945558263663

Těch spadlých zdravých stromů jsem už viděl. A také jsme vyndávali z lokomotivy těžce zraněného pomocníka strojvedoucího po nárazu do spadlého stromu.

+3/0
11.3.2017 13:35

P45e78t89r 10S52c11h15w67a71r40z 7988629673951

Rozhodně nejsme ve při - však píšu, že se kašle na kontrolu. :-/

+1/0
11.3.2017 22:04

V58í10t 79J19ů71z63a 8772706221978

Projeďte si jmenovanou trať, nebo ještě lépe z Tanvaldu do Železného Brodu, a představte si to .... to by byl pěkný masakr.

+1/0
11.3.2017 21:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.