Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nařízení o větru zpožďuje vlaky v horách. Je nesmyslné, tvrdí odborář

Vítr brzdí vlaky na železniční trati mezi Libercem a Tanvaldem. Správa železniční dopravní cesty totiž v případech silných poryvů větru nařizuje strojvedoucím, aby jeli takovou rychlostí, která umožní zastavit vlak před případnou překážkou na trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50u65c44i72a87n 62P22a94p18a17z25i84a11n 5724177791645

Odborář má opět pravdu. Manažeři opět spí. Ještě dobře, že jsou odbory.

+1/0
12.3.2017 22:08

P76e92t90r 70G88o67č 2233571448223

Dovolím si opravit chybu v textu. Výpravčí při větru nezpravuje vlaky o jízdě se zvýšenou opatrností (od 250m před přejezdem opakovat návěst Pozor a posledních 60m před přejezdem rychlost 10km/h), ale o jízdě podle rozhledových poměrů (strojvedoucí musít jet tak aby stihl zastavit před překážkou, nejvýše 100 km/h).

+1/0
12.3.2017 19:33

V89á28c71l82a54v 38S56v58o62b71o23d45a 5596528689

Ale i před autobus může spadnout strom...Tak to aby jel dvacítkou,aby to ubrzdil.

+2/0
12.3.2017 10:04

M32i19l33o68š 72D76v11o47ř59á86k 8595747276781

jeste by mohl z ohledu na ochranu zdravi a zivotu cestujicich nechat szdc ty vlaky rovnou v depu a nejlepe uplne vsechny! to by snad pak byl uz klidnejsi...!

je to soucasny trend vseobecne - nez o necem premyslet, rovnou to plosne zariznout

+5/0
12.3.2017 0:30

V76í75t 58J39ů27z10a 8152896451428

Mají to zvážit výpravčí, ale ti tam nejsou ...

+1/0
11.3.2017 22:01

M39i72c25h58a26e92l 62C57h40a27r29v45á14t 9349748483232

Komunisté dokázali poručit větru a dešti. Ta současná garnitura to nezvládne?8-o

+1/0
11.3.2017 19:08

M27i33l33a66n 77V80o41l82e93k 5469853296359

21. století. Co to takhle nějak vyřešit technicky? Dřív běhal před automobilem člověk s praporkem, teď by před vlakem mohl letět dron.

+2/0
11.3.2017 18:44

J67a27n 29K87o36h42l 4133847871424

To už by byla účinnější stará dobrá modlitba. Efekt stejnej.

+1/0
11.3.2017 19:28
Foto

L93a95d27i86s61l56a40v 54H15a51r61v90á72n21e19k 9715938443273

Pan Berounský dokáže kritizovat, ale přinést řešení už jaksi nezvládá. A také asi neví, o čem je vůbec řeč. Pracoval jsem v železniční dopravě jako výpravčí 35 let a také jsme při silném větru řešili tak, že jsme strojvedoucím nařizovali jízdu sníženou rychlostí přes úseky, kde by mohlo k pádům stromů dojít. Jistě, vznikalo tím zpoždění, ale strojvedoucí dokázal vlak včas zastavit a neohrožoval život svůj ani životy cestujících. A také zabránil hrozícím materiálním škodám. Připomínám, že to bylo ještě v době předmobilové a vlaková četa spolu se zaměstnanci železnice jedoucí do nebo ze služby dokázala spadlé stromy odstranit a provoz obnovit.

+2/0
11.3.2017 13:30

P42a97v25e71l 20J91e61ř28á83b46e48k 7151192414447

Obávám se, že jsou normy na stromy jak daleko mají od trati být , a že není při odkácení nebezpečných stromů se vymlouvat na ochránce, protože zákon železničáře poměrně zvýhodňuje.

0/0
11.3.2017 20:39

V89í72t 81J63ů53z31a 8462166401248

Jsou úseky, kde se dává přednost zachování přírody, kde by bezpečně vysekat ochranné pásmo bylo příšerné - i na jmenované trati.

+1/0
11.3.2017 21:47

P82e16t35r 56M75u27n69z18a50r 1705981949796

No já jsem to pochopil tak, že jelikož na této trati výpravčí nejsou, tak jim to nařizují automaticky na základě předpovědi, ať už skutečně fouká nebo ne.

+4/0
11.3.2017 20:53

P54e75t68r 94S22c70h68w12a55r81z 7408769283981

Jasně, ale na 036 jezdí vlaky v taktu 30' a výstraha před pádem stromů platí pro celou trať od Li po Harr, a protože je většina výhyben zrušena, tak se i malé zpoždění rozprostře do celého GVD. Jak píšete, nařizovali jste pomalou jízdu přes úsek, kde hrozil pád stromů - dnes se vyhlásí varování před silným větrem pro kraj PL, CB, KV, UL, LI, HK, PA od večera 21 hod. do druhého dne 18 hod. a SŽDC pro sichr nařídí sníženou rychlost pro všechny tratě ve všech krajích. :-/

+5/0
11.3.2017 21:59

J22i79ř72í 20K60o19c41u95r18e54k 6925374695318

To jsou ti úřadové. Myslí si, že je to jak v autě, stačí trošku ubrat plyn. Minuta nikoho nezabije. Jenže tohle znamená jako sesednout z kola a jít pěšky. Zkuste na kole ujet 10 km. Pohoda, za 20 minut není co dělat. Zkuste 10 km překonat za 20 minut pěšky.

+3/0
11.3.2017 12:20

R45a11d90o73v90a77n 12T18á77b62o51r93s68k54ý 2804601533269

Berounský - dlouholetý kverulant. Už dlouho v mediích nevystupoval, tak se musel připomenout.;-D

+2/−1
11.3.2017 11:50

M97i97r70o95s69l97a87v 43P70a23č79e59s 8500297436972

Omylem plus!Vy jste kdo pane? Berlunský ví o čem mluví a v případě kolejí to platí dvojnásob!

+2/0
11.3.2017 18:52

J79i20ř79í 49P13r37ů30š20a 7705942575199

V případě že dojde k najetí na spadlý strom případně jinou překážku tak drážní inspekci hned po testu na alkohol zajímá zda byl strojvedoucí zpraven o nebezpečí pádu stromů a pak teprve se zjišťuje další......

+2/0
11.3.2017 11:34

J24a71n 50N37o93v48á20k 8710336737140

Kdyby strom při větru spadl a strojvedoucího zranil, tak ten samý odborář bude obviňovat ČD, že nedodržují BOZP a žádat tučné odškodnění.

+1/0
11.3.2017 11:17

V30l75a12d44i40m94í96r 12P10e74š35í56k 1107494727767

ČD obviňovat nebude, ale SŽDC. Viz Zákon o drahách §10 odst.1 a 2.

+2/0
11.3.2017 11:29

M94i70c50h85a98l 12S40e33d55m51í38k 3319555796321

Kolem silnic se ze zákona kácejí aleje, aby náhodou strom nevlezl autu do cesty, ale kolem železnic se musí žádat o povolení k pokácení každého stromu. To jsou paradoxy!

+3/0
11.3.2017 10:54

J36i56ř45í 75F28a37t35r85d78l75a 4963542189

I kdyby spadl strom, tak lokomotiva ho přerazí ne? Nechce se mi věřit, že by se něco stalo cestujícím.

0/−2
11.3.2017 10:24

B49o46h93u37m53i75l 43M75i61c33h27a31l 3725714205841

Nějaký vláček motoráček ani náhodou.

Ale snad by na vhodná místa u trati mohli dát meteostanice s automatickým hlášením, a když zaznamenají patřičně silné poryvy větru, pak ať skutečně další vlak jede takto pomalu. Pokud nenarazí na problém, další už může jet normálně až do dalšího zaznamenaného poryvu větru.

+2/0
11.3.2017 10:34

V53l68a80d54i94m13í29r 52P13e95š57í67k 1457644177327

A nebo může jít drážní zaměstnanec s praporkem před vlakem.

+4/0
11.3.2017 10:37
Foto

L15a84d25i16s14l44a92v 12H13a87r60v94á22n57e95k 9635628753933

Vy si to představujete jako Hurvínek válku.

0/0
11.3.2017 13:39

O31t38t73o 63P53o43s74p84í49š78i85l 4174265687208

Vaše vyjádření mi připomnělo hlášku z Červeného trpaslíka.

Kocour: "Co? Spadli jste snad z višně? Proč nespustíme obranné štíty?"

Kryten: "To je přímo vynikající návrh. Má jen dvě drobné vady. Za prvé, žádné obranné štíty nemáme. A za druhé, nemáme žádné obranné štíty. Teoreticky jde o jednu o vadu, ale považoval jsem ji za tak významnou, že jsem ji uvedl hned dvakrát."

:-)

+4/0
11.3.2017 10:53

J97i67ř85í 93K77o48c33u86r51e90k 6245684575908

Najdeme důvod proč to nejde. Napříkald to, že v jizerských horách není metostanice. Teda je, ale není drážní. Tím páde pro dráhu neexistuje.

0/0
11.3.2017 12:14
Foto

L48a60d13i81s88l23a10v 75H21a60r61v70á68n17e61k 9335128523773

I když má 30 cm v průměru? Náraz do něho připomíná spadlý most ve Studénce.

0/−1
11.3.2017 13:38

J53a46n 97K95o76h80l 4253827141854

Taky jsem pro, prevence předevfším! Buď udělat na stromy posudky ohledně zdraví (hlavně v obcích, kde mají nějakou estetickou funkci) nebo rozšířit koridor kolem trati. A cestující alespoň budou mít lepší výhled :-)

+2/−1
11.3.2017 8:38

K22a62t28e16ř37i58n40a 34V14a44š78á96k96o90v74á 5431252769645

ja se do lesa z vlaku divam rada :-)

+2/0
11.3.2017 13:50

J78o88s66e22f 25M78i46k11i62n 5163154175964

Jenom dotaz. Proč jsou vůbec kolem železnic stromy, ktaré mohou na ni spadnout. Není problém ty stromy vykácet nebo zaříznout ve výšce,aby nespadly na koleje

+7/−2
11.3.2017 8:30

P27a70v35e48l 98N52o62c79a13r 6929769486435

To se musíte obrátit na různé ochránce přírody, zelený a podobnou verbež.

Momentálně je i proti kácení podél železnice státní firma lesy ČR, která by si z tohoto nemohla nahrabat do vlastních kapes.

SŽDC bohužel nemá žádné páky k tomu aby zajistilo bezpečnost na železnici.

I na jednotlivé stromy si musí vyřizovat stovky povolení :-(

+6/−1
11.3.2017 8:46

J73o49s10e15f 11M47i98k15i49n 5163324945154

Je to otázka vyhlášky nebo zákona. Jde to hodit i na vlastníky. Jenom chtít

0/0
11.3.2017 9:19

V89l57a21d38i70m96í38r 71P10e79š29í49k 1937264337117

SŽDC páky má. A to zákon o drahách, konkrétně §10 odstavec 1 a 2.

+1/0
11.3.2017 10:31

P98e84t72r 44M76a45l71ý 7612627118137

Jen za pár dní, od dubna se doplňuje mj. pár vět do zákona o ochraně přírody a krajiny - dráhy dostanou podobný režim, jako mají energetické soustavy. Pak už to je jen na provozovateli dráhy a drážním správním úřadu, jak s tím naloží.

0/0
11.3.2017 13:44

J69i96ř21í 31E28r26b13e46n 1723314906647

A proc jsou kolem silnic, v zahradach a ve verejnych parcich?

+5/0
11.3.2017 9:34

P15e50t14r 12S49c29h84w61a52r82z 7818479163461

I tam se musí kontrolovat, jinak občas spadnou na dům či auto, občas zabijou člověka (a pak jsou samozřejmě plné diskuse příspěvků o nebezpečných stromech a zlých úřednících, kteří nechtěli strom dávno pokácet).

Na volném prostranství nebo v lese to je víceméně jedno, to už by musela být sakra náhoda, aby padající nebo rozlomený strom někoho zranil.

+2/0
11.3.2017 10:38

D31a70n22i22e49l 76D18r94n35e11c 6121679976302

I u silnic jsou stromy problém, pokud jsou v nevhodné poloze, mohou být v případě nehody smrtící, přičemž ve stromu nemusí končit jen pirát silnic, ale i ten, kdo se mu vyhýbá.

Hlavní rozdíl oproti silnici a železnici je výrazně delší brzdná dráha vlaku. Když na silnici vidíte 200 m před sebou strom, zastavíte, pokud ale uvidí strom strojvedoucí i 500 m před sebou, může to klidně skončit nárazem rychlostí několika desítek km/h.

0/0
11.3.2017 15:09

K77a22t86e38ř77i93n18a 39V36a41š68á22k42o26v50á 5271242399825

A proc vubec jsou stromy ? Prece lidi se bez nich vobejdou, muzem voholit vsechno kolem, to, ze spechame, je prece nejdulezitejsi na svete, ze? :-P

+5/−4
11.3.2017 9:44

J22i78ř81í 75K60o18c51u86r96e54k 6775114475618

Jasně. Strom má vyšší cenu než lidský život. Obzvlášť v lese...

+2/0
11.3.2017 12:17

M86i41l74a69n 93V19i38k 1527225403853

Podmáčené, napůl uschlé stromy, které hrozí pádem na koleje - to chcete hájit??8-o

+1/0
11.3.2017 17:34

P80e79t64r 74S78c84h82w86a38r24z 7178979403201

Zdravý strom jen tak nespadne, zas je blbost vykácet vše 50 metrů na každé straně. Jenže se kašle na kontrolu, větve visící nad tratí si vlak vorve sám a ten velký strom, nahnutý nad trať a napůl suchý třeba ještě pár let vydrží.

+6/0
11.3.2017 10:34
Foto

L76a68d51i31s41l80a62v 67H74a80r38v18á51n54e44k 9725828363683

Těch spadlých zdravých stromů jsem už viděl. A také jsme vyndávali z lokomotivy těžce zraněného pomocníka strojvedoucího po nárazu do spadlého stromu.

+3/0
11.3.2017 13:35

P44e73t37r 71S32c31h75w92a27r59z 7338719333751

Rozhodně nejsme ve při - však píšu, že se kašle na kontrolu. :-/

+1/0
11.3.2017 22:04

V38í82t 41J69ů10z90a 8982146281218

Projeďte si jmenovanou trať, nebo ještě lépe z Tanvaldu do Železného Brodu, a představte si to .... to by byl pěkný masakr.

+1/0
11.3.2017 21:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.