Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajová trať do Rochlice má naději, Liberec se vrací k původní trase

Mluví se o ní už přes patnáct let a pomalu začíná spadat do kategorie sci-fi. Stavbu tramvajových kolejí, které mají propojit centrum Liberce s Rochlicí, největším sídlištěm ve městě, chtějí radní znovu oprášit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D83a41n36i62e63l 43K36u38k37l51a 1648961886436

Za 850 mil ani náhodou. Ale věřím tomu, že by se pak najednou zjistilo, že je to dvojnásob dražší, nějak by se to doplatilo a Liberec by byl ještě zadluženější....

A technicky by to byla taky velká paráda: "Podchází pod mostem na levou část třídy Dr. Horákové" Takže omezení na Horákovce? Už zase? A delší? Hmmm... Lámat koleje u U Močálu?

Jinak pro tramvaj na Dobiášovku jsem, ale druhou stranou...

+3/0
29.3.2017 7:01

L15u33b76o28m94í51r 61D27l28o92u37h75ý 4767163196734

Jednoznačně je lepší trasa od "U Lomu" kolem kruháče u Aholdu do Zeleného údolí, nebo kolem Aholdu ke škole nad bývalým koupalištěm. Nechápu, kudy by měla být dvojkolejná trať vedena v Melantrichově ulici, kolem Vávrů a hlavně u bývalého koupaliště. Samozřejmě, kdyby bylo dost peněz, je ideální již existující návrh dvojkolejného okruhu U Lomu - škola - Melantrichova - Na Rybníčku (resp. Fügnerova) a napojení na již hotovou trasu Fügnerova - U Lomu. Takovéhle okružní tramvaje jsou např. kolem centra Vídně nebo kolem centra Melbourne. !

+1/0
29.3.2017 6:33

R69a89d86o86v53a83n 39V18í32c47h 8709277292876

Sídliště Rochlice mají 18 tisíc obyvatel, pokud se nepletu. A pokud by se měla tramvajová linka oprášit, tak v návaznosti na nějakou současnou urbanistickou studii v souvislosti s rozvojem města a ÚP. Jinými slovy, ano, ale nejen Dobiášovka a Zelené Údolí, ale i bývalá Textilana a Broumovská a také čím dále více důchodců bude mít problém se vydrápat tím krpálem po kočičích hlavách ke krematoriu. To vše by se mělo vzít v úvahu, když už je v Liberci tolik prodejních ploch a kruhových objezdů v přepočtu na obyvatele na generaci dopředu.

+1/0
29.3.2017 5:49

L52u10k29á68š 24H50l52o34u80c62a67l 6282440461294

osobně považuji tramvaj na Dobiášku za rozumný nápad jak obsloužit velké sídliště, ale absolutně nerozumím tomu, kam páni politici (a jejich projektanti) chtějí nacpat koleje (a sloupy pro elektrické vedení) ve stísněném prostoru nad hospodou u Vávrů. speciálně zatáčka u bývalého Rochlického koupaliště (jak jsou dnes kurty) je tak ostrá a úzká, že se tam dvoukolejná trať nemůže absolutně nacpat - https://mapy.cz/s/1vPz3

třeba uvažují, že tu trať udělají jako za Němců, jednokolejku :-), ale přijde mi postavené na hlavu cpát tramvaj do úzké, hustě obydlené ulice (Na Žižkově - https://mapy.cz/s/1vPA6), když by to šlo vyřešit levnější variantou, odbočkou z jablonecké tratě přes Broumovskou. tam je na to všude spoustu prostoru, navíc se tím obslouží další velké sídliště.

+10/0
28.3.2017 22:04

S58t19a58n20d42a 10Č13e78r69n49ý 7766571104218

Palec nahoru, přesně tak. Někdy mi připadá, že podle zastupitelů má todle město jen jedno sídliště a to Dobijášovku a všechny peníze se cpou jen tam. Jako by byl problém s parkováním jen tam, přitom na ostatních sídlištích je to obdobné. Všichni bohužel nemají to štěstí, že v jejich paneláku bydlí primátor a pak jde udělat z louky krásné parkoviště jen to sviští ;-D

+3/0
29.3.2017 7:48

D85a77n91i37e41l 16K82u91k46l97a 1858351976716

...a ještě jeden tady R^

+1/0
29.3.2017 10:18

M67a97r11t82i19n 49M17u96s27i92l 4470351833801

U Vávrů by tramvaj vyjela z dnešního zeleného pásu (podél Melantrichovy a U Močálu - územní rezerva), tam s lomením problém není. Na vedení trati od Vávrů nahoru jsem také zvědav. Nicméně Ul. Na Žižkově je v těchto místech stejně široká jako Ještědská v Hanychově u kostela. Takže "vono se to tam asi vleze."

Nemám nic proti vedení trati od Teplárny, protože má šanci obsloužit celé sídliště až do Zelného Údolí. Odbočku od Lomu, ale nezavrhuji. Ideální by bylo dostavět jí a obě trati propojit. Do centra by bylo možné jezdit oběma směry - po Horákovce nebo přes Broumovskou. Zároveň by mohl vzniknout alternativní příjezd do centra od Vratislavic, ať už pro pravidelnou jízdu nebo jen pro mimořádné situace.

+4/0
29.3.2017 12:39

M84a31r94t90i42n 74K70u30b67í25k 9647769786803

Tramvaj uměli zrušit rychle a teď nejsou schopni obnovy ani po 25letech dohadování. Stejně tak v Jablonci-pořád se mluví o obnově a nic se neděje.

+6/0
28.3.2017 20:02

J61i58ř97í 55E31r20b51e38n 1423934646627

Něco zrušit jde rychle - škrtnutím pera, obzvlášť v totalitním státě bez slyšitelné opozice (a že Československo 50. let takovým státem bylo).

Něco vybudovat trvá mnohem déle - musíte brát ohled na tisíce dalších názorů a hlavně na tisíce vlastníků dotčených nemovitostí...

0/0
29.3.2017 9:35

S23t98a52n92i64s73l18a80v 19N37ý58v77l37t 2794775293

sci fi. Je mi 25 let, schvalne kolik mi bude, az tam pojede tramvaj.

+4/0
28.3.2017 18:46
Foto

L72u27k11á34š 27K22o16b84e28r76a 3144253658

Právě jsem oslavil 38. přirozeniny, o tramvaji do Rochlic se mluvilo ještě dřív než jsem maturoval, a obávám se, že až tam pojede první T3 po desáté repasi, budu mít už pár desítek let let po kremaci.

+1/0
30.3.2017 22:12

P30e54t25r 19K79o26l71o73m45a15z22n47í45k 8864963940846

Se vám nějak neshoduje ilustrační obrázek s nadpisem ;-D

+3/0
28.3.2017 14:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.