Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajová trať do Rochlice má naději, Liberec se vrací k původní trase

Mluví se o ní už přes patnáct let a pomalu začíná spadat do kategorie sci-fi. Stavbu tramvajových kolejí, které mají propojit centrum Liberce s Rochlicí, největším sídlištěm ve městě, chtějí radní znovu oprášit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D19a23n23i59e25l 64K12u60k73l78a 1578901806946

Za 850 mil ani náhodou. Ale věřím tomu, že by se pak najednou zjistilo, že je to dvojnásob dražší, nějak by se to doplatilo a Liberec by byl ještě zadluženější....

A technicky by to byla taky velká paráda: "Podchází pod mostem na levou část třídy Dr. Horákové" Takže omezení na Horákovce? Už zase? A delší? Hmmm... Lámat koleje u U Močálu?

Jinak pro tramvaj na Dobiášovku jsem, ale druhou stranou...

+3/0
29.3.2017 7:01

L59u42b92o38m22í77r 60D53l71o32u70h80ý 4917233266394

Jednoznačně je lepší trasa od "U Lomu" kolem kruháče u Aholdu do Zeleného údolí, nebo kolem Aholdu ke škole nad bývalým koupalištěm. Nechápu, kudy by měla být dvojkolejná trať vedena v Melantrichově ulici, kolem Vávrů a hlavně u bývalého koupaliště. Samozřejmě, kdyby bylo dost peněz, je ideální již existující návrh dvojkolejného okruhu U Lomu - škola - Melantrichova - Na Rybníčku (resp. Fügnerova) a napojení na již hotovou trasu Fügnerova - U Lomu. Takovéhle okružní tramvaje jsou např. kolem centra Vídně nebo kolem centra Melbourne. !

+1/0
29.3.2017 6:33

R28a30d92o67v85a10n 12V84í68c76h 8959497852446

Sídliště Rochlice mají 18 tisíc obyvatel, pokud se nepletu. A pokud by se měla tramvajová linka oprášit, tak v návaznosti na nějakou současnou urbanistickou studii v souvislosti s rozvojem města a ÚP. Jinými slovy, ano, ale nejen Dobiášovka a Zelené Údolí, ale i bývalá Textilana a Broumovská a také čím dále více důchodců bude mít problém se vydrápat tím krpálem po kočičích hlavách ke krematoriu. To vše by se mělo vzít v úvahu, když už je v Liberci tolik prodejních ploch a kruhových objezdů v přepočtu na obyvatele na generaci dopředu.

+1/0
29.3.2017 5:49

L27u69k94á24š 86H19l37o40u35c22a95l 6652510891884

osobně považuji tramvaj na Dobiášku za rozumný nápad jak obsloužit velké sídliště, ale absolutně nerozumím tomu, kam páni politici (a jejich projektanti) chtějí nacpat koleje (a sloupy pro elektrické vedení) ve stísněném prostoru nad hospodou u Vávrů. speciálně zatáčka u bývalého Rochlického koupaliště (jak jsou dnes kurty) je tak ostrá a úzká, že se tam dvoukolejná trať nemůže absolutně nacpat - https://mapy.cz/s/1vPz3

třeba uvažují, že tu trať udělají jako za Němců, jednokolejku :-), ale přijde mi postavené na hlavu cpát tramvaj do úzké, hustě obydlené ulice (Na Žižkově - https://mapy.cz/s/1vPA6), když by to šlo vyřešit levnější variantou, odbočkou z jablonecké tratě přes Broumovskou. tam je na to všude spoustu prostoru, navíc se tím obslouží další velké sídliště.

+10/0
28.3.2017 22:04

S43t71a88n44d43a 60Č37e97r23n18ý 7596401174688

Palec nahoru, přesně tak. Někdy mi připadá, že podle zastupitelů má todle město jen jedno sídliště a to Dobijášovku a všechny peníze se cpou jen tam. Jako by byl problém s parkováním jen tam, přitom na ostatních sídlištích je to obdobné. Všichni bohužel nemají to štěstí, že v jejich paneláku bydlí primátor a pak jde udělat z louky krásné parkoviště jen to sviští ;-D

+3/0
29.3.2017 7:48

D45a80n20i67e36l 14K11u85k76l35a 1168111876946

...a ještě jeden tady R^

+1/0
29.3.2017 10:18

M79a71r30t57i21n 95M35u14s17i14l 4510831893701

U Vávrů by tramvaj vyjela z dnešního zeleného pásu (podél Melantrichovy a U Močálu - územní rezerva), tam s lomením problém není. Na vedení trati od Vávrů nahoru jsem také zvědav. Nicméně Ul. Na Žižkově je v těchto místech stejně široká jako Ještědská v Hanychově u kostela. Takže "vono se to tam asi vleze."

Nemám nic proti vedení trati od Teplárny, protože má šanci obsloužit celé sídliště až do Zelného Údolí. Odbočku od Lomu, ale nezavrhuji. Ideální by bylo dostavět jí a obě trati propojit. Do centra by bylo možné jezdit oběma směry - po Horákovce nebo přes Broumovskou. Zároveň by mohl vzniknout alternativní příjezd do centra od Vratislavic, ať už pro pravidelnou jízdu nebo jen pro mimořádné situace.

+4/0
29.3.2017 12:39

M81a16r37t78i30n 70K88u40b84í96k 9257859876573

Tramvaj uměli zrušit rychle a teď nejsou schopni obnovy ani po 25letech dohadování. Stejně tak v Jablonci-pořád se mluví o obnově a nic se neděje.

+6/0
28.3.2017 20:02

J94i62ř38í 42E71r41b27e50n 1863114286217

Něco zrušit jde rychle - škrtnutím pera, obzvlášť v totalitním státě bez slyšitelné opozice (a že Československo 50. let takovým státem bylo).

Něco vybudovat trvá mnohem déle - musíte brát ohled na tisíce dalších názorů a hlavně na tisíce vlastníků dotčených nemovitostí...

0/0
29.3.2017 9:35

S43t41a73n15i26s51l23a39v 13N70ý97v37l80t 2264155493

sci fi. Je mi 25 let, schvalne kolik mi bude, az tam pojede tramvaj.

+4/0
28.3.2017 18:46
Foto

L32u41k34á18š 76K19o53b75e18r21a 3574523408

Právě jsem oslavil 38. přirozeniny, o tramvaji do Rochlic se mluvilo ještě dřív než jsem maturoval, a obávám se, že až tam pojede první T3 po desáté repasi, budu mít už pár desítek let let po kremaci.

+1/0
30.3.2017 22:12

P28e35t59r 19K36o57l66o78m80a72z71n57í53k 8334643100616

Se vám nějak neshoduje ilustrační obrázek s nadpisem ;-D

+3/0
28.3.2017 14:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.