Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chybí jediný úsek. V Krkonoších chtějí, aby železnice obepnula celé hory

Vybudujeme novou železnici. V devatenáctém století vcelku častá věta, leč dnes už zavání mírným anachronismem. O něco takového by se přesto rádi pokusili v Krkonoších. Horské obce a města se chtějí zasadit o vybudování železniční tratě mezi Rokytnicí nad Jizerou a Kořenovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a49r11t10i51n 85K38u15b78í18k 9907539256203

Prvně by měli obnovit provoz na trati Trutnov-Žacléř, celoročně provozovat trať Trutnov-Lubawka-Jelenia Góra a již je zde okruh na Harrachov;-) po stávajících tratích. Výstavbě Rokytnice-Harrachov nevěřím. Stejně tak se mluvilo o nových tratích kolem Lipna na Šumavě a teď ticho po pěšině. Z druhé strany Krkonoš fungovaly do roku 1945 promyšlené dopravní systémy, které pod polskou správou byly zlikvidovány: meziměstská tramvaj u Jelení Góry, elektrifikované tratě J.Góra- Karpacz, či spojka K.Góra-Kowary-J.Góra.

+2/0
29.5.2017 22:37

L17u91c97i78a45n 58P29a55p42a26z74i21a97n 5794747751455

Dobrý nápad, včera bylo pozdě.

0/0
29.5.2017 13:58

M58a59r63t93i73n 35M22u71s75i32l 4910981643581

Při podobných úvahách si vždycky vzpomenu na marnou snahu protáhnout koleje do centra Harrachova. Nepodařilo se ani těch pár km v relativně schůdném terénu. Nedělám si proto iluze o možném "obepnutí hor." Ač bych místním i turistům ze srdce přál.

+1/0
29.5.2017 11:27

P87e34t88r 72N89e86c44h90a43n84i81c17k84ý 7343396868570

Nejen turistiku. Spojení Liberce a jilemnicka je tragické všemi způsoby dopravy i když jde o stejný kraj. Tahle trať by rozhodně pomohla zkvalitnit život v oblasti. Jenže je to strašně drahá utopie.

+1/0
29.5.2017 9:46

O40t13t72o 41P92o61s26p42í65š84i16l 4684355367568

"Spojení je tragické" je taková často používaná mantra (a často používaná bez znalosti konkrétních problémů v oblasti). Schválně, tušíte, jaký je přepravní potenciál v relaci Jilemnicko - Liberec? A víte o tom, že mezi oběma místy jezdí přímé autobusy s jízdní dobou 2 hodiny? Víte o tom, případný přímý vlak Liberec - Harrachov - Jilemnice by měl jízdní dobu někde mezi 2:15 a 2:30?

Nepopírám, že případná trať by měla pozitivní vliv na rozvoj oblasti, ale muselo by být splněno mnoho podmínek současně. Z těch hlavních uveďme:

1. trať by měla být vedena skrz centrum Rokytnice i Harrachova (to se ale nebavíme o "stovkách milionů", ale o "metru" a "miliardách")

2. trať by měla být napojena na přímou a rychlou dálkovou linku z Prahy (Jestli si někdo myslí, že Pražák nechá auto doma a použije veřejnou dopravu, aby pak z rychlíku přesedl na lokálkový "pseudospěšňák" v Chlumci, dále na motoráček v Martinících a nakonec na elektrobus v Rokytnici, tak je na omylu. Doba je jinde.)

+2/0
29.5.2017 12:18

R76o66b86e86r18t 17H83o88m11o67l26k78a 2210662502871

Ad. 2) Pražák klidně vlakem pojede, když bude spojení dávat smysl a nebude se čekat na peronu v Horní Dolní hodinu na přestup, aby se po pár minutách jízdy čekalo ba přestup pro změnu v Dolní Horní... Myšleno opravdový Pražák. Takové ty naplaveniny a odplaveniny z/do satelitů Středočeského kraje si ale zakládají na tom, že bez auta to nejde a tedy s ním jezdí i dva bloky do večerky...

0/−1
29.5.2017 12:42

O41t88t74o 61P95o91s27p93í72š71i39l 4334115377318

Klidně zopakuji, že Pražák (a dodávám, že kdokoliv) není zvědavej na to, aby při cestě na dovolenou s kuframa a dětma přesedal třikrát a cestoval 2x tak dlouho v relaci, kam lze v pohodě dojet autem.

Jistě, šotouš bude mít jiný pohled, ale takových lidí jaksi není tolik, aby se ospravedlnila investice v řádu miliard.

Lidé jsou pohodlnější a veřejná doprava by - zvlášť u takových megalomanských projektů - měla nabídnout něco víc, než "trojitej přestup na elektrobus"...;-)

(Mimochodem, píšu to jako člověk, který autem nejezdí. Na dovolenou dokážu cestovat veřejnou dopravu a vím, že jsem skoro výjimka. Dokonce občas na mě někteří na recepcích koukají, jestli jsem nepřistál z vesmíru, když jsem nepřijel autem...)

+2/0
29.5.2017 13:01

R57o35b39e27r47t 52H78o50m55o23l70k72a 2750812152751

Klidně zopakuju, že konkrétně "pražáka" do toho taháte úplně zbytečně. Většina pražáků je na veřejnou dopravu zvyklá a pokud jim veřejná doprava nabídne smysluplné spojení, nemají problém ji využít. Jakmile z vašeho textu vynecháte "pražáka", tak se shodneme. Protože tohle platí úplně stejně na plzeňáka, brňáka, Hradečáka, olomoučáka, ostraváka... Jedině snad, že byste pojmem "pražák" myslel "člověk z obce v ČR", ale to mi zase nepřijde logické.

0/0
29.5.2017 13:07

P25e96t73r 79N60e74c60h84a49n91i24c45k77ý 7593866728460

Fakt je ten, že pražák nejlépe zná pocity uváznutí v koloně a nemožnosti zaparkovat, takže umí zvážit využití veřejné dopravy lépe než vesničan co vyrůstal s kolem/babetou/olítanou felícií

0/0
29.5.2017 14:17

P19e31t85r 36N32e49c88h19a33n16i81c30k53ý 7283896668620

Tragické to je, protože je tam kupa kopců, vesnic a městeček a všechny cesty jsou klikaté a zdlouhavé. Celý život jsem jezdil Liberec - Jestřabí v Krk. bylo jedno kudy se autem nebo autobusem jelo, množství zatáček, plno sezonních oprav silnic, spousta brzdění, a odbočování činila tu 60km cestu nepříjemnou a průměrná rychlost byla na úrovni zdatného cyklisty v Polabí.

Už fakt, že by jel přímý vlak do celého pásu od Harrachova po Jilemnici by cestu ohromně zpříjemnilo. Napojení na Prahu by samozřejmě bylo potřeba přímé, to souhlasím.

Stejně je to jen teorie, protože do toho prachy nikdo nedá

+2/0
29.5.2017 13:12

O18t13t62o 50P55o81s73p54í76š55i38l 4434725947368

On ale přímý vlak by za prvé nejel "rovně", ale klikatil by se taky, a za druhé by jel pomaleji než autobus (srovnání s autem tedy ani nezmiňuji).

Jinak smutné je, že Vaše argumenty spíše podpoří vybudování dálnice Liberec - Špindl se sjezdy do Harrachova a Rokytnice. Opravdu to je asi pravděpodobnější (i když v horizontu 200+ let), než než někdo propojí ty dvě tratě. Podporovat autíčka je totiž politicky lepší, neboť autem jezdí víc voličů než vlakem. (A myslet si o tom můžeme každý své...)

0/0
29.5.2017 15:22

P96e36t66r 59N29e49c91h57a84n70i37c68k78ý 7633956728330

Klikatící vlak je stále co do komfortu cesty přece jen někde jinde (a to nemluvě o dojíždění a zimě). Jinak samozřejmě máte pravdu. I když najít v té oblasti místo pro dálnici? To bych chtěl vidět

0/0
29.5.2017 15:49

J77i24ř51í 83H20o94v63o48r21k80a 8557936602745

Přesně tak. Budovat "vesnické" tratě, které nemají celoroční potenciál pro pravidelné dojíždění je ekonomický nesmysl. V současné době mají smysl pouze spojky, které urychlí meziměstská spojení a zajistí dobré napojení na návaznou dopravu (auto/bus)

0/0
29.5.2017 14:14

P60a20v55e32l 27V60o39d47i23č25k55a 4773794277230

Tak jsem se podíval do mapy ... Jako celkově hodně štěstí při výkupu pozemků doporučuju to poslat zařizovat nějakýho masochystu.

1. Problém Dolní rokytnice a zástavba

2. Problém Vilémov

+1/0
29.5.2017 8:33

A94n89t80o81n15í64n 57D52o51u86b40e12k 3200179679

Trať by byla určitě super. Časy jsou ale se obávám dost nekonkurence schopné a tratě okolo Krkonoš jsou všechny tak hrozně daleko turistickým cílům že taky moc použitelné nejsou. Jo kdybychom se tak dočkali tratě z Tanvaldu pod zemí se zastávkami u nástupu na lanovky Harrachov, Rokytnice, Špindl, pec a Jánské lázně. To by byla bomba! Nebo propojit areály kabinkami v jeden. V zahraničí běžná věc o které díky ekoterorismu v Česku můžeme jen snít.

+4/0
29.5.2017 8:27

A46n63t34o94n75í57n 33D41o77u22b92e40k 3100359379

Propojit to z Pece do Svobody nad Úpou. V Tanvaldu udělat někde velké parkoviště a pak už jezdit jen vlakem s lyžema v ruce..

0/0
29.5.2017 8:28

J42i25ř45í 35E25r90b73e21n 1553194126677

"Někde" v Tanvaldu velké parkoviště ;-D Leda tak zastřešit vlakáč, protože nikde jinde už v Tanvaldu volné plochy pro stovky až tisíce automobilistů nenajdete. A hlavní silnice od Turnova i od Liberce jsou přetížené už teď.

+2/0
29.5.2017 9:02

J13i45ř86í 58E29r39b55e78n 1913524836517

Jaký zase ekoterorismus, doprkvančicuž? Copak někdo už někdy předložil komplexní projekt takového lanovkového propojení, aby ho někdo jiný zamítnul?

A kdeže všude to je v zahraničí běžné?

+2/0
29.5.2017 9:00

J64a71n 58Š13v69e21c 5342576267239

Nezůstávejte jen u tohoto místa. Ekoterorismus vidíte i v Jeseníkách. Proč dávno nestojí tunel pod Červenohorským sedlem? Protože ekoterorismus a ochránci přírody...

+1/0
29.5.2017 9:13

J54a24n 66Č84e90k76a72l 7519785854724

Jako železničnímu nadšenci by se mi trať líbila, ale reálně to smysl nedává... Ano, pokud by do toho někdo vrazil 50 miliard, a všechny ty tratě v dotčené oblasti dal dokopy, aby to už nebyly skanzeny pro kodrcající se motoráčky s rychlostí 50, a zmodernizovala se aspoň jedna příjezdová trať z vnitrozemí, pak ano. Ale stavět za současného stavu novou lokálku je nesmysl.

+1/0
29.5.2017 8:16

J89i29ř95í 90E62r73b10e54n 1563454886417

Hlavní i propojovací tratě procházejí výraznými modernizacemi už pěkných pár let - cílem je dosáhnout bezproblémové taktové dopravy Pardubice-Liberec (hotovo ze 2/3), Liberec-Kořenov (hotovo úplně) a Chlumec-Trutnov (rozpracováno).

Největším skanzenem v okolí je skutečně ta trať 042 Martinice-Rokytnice, kterou naposledy modernizoval bolševik počátkem 80. let (a dokázal s ní zásobovat velkou část západních Krkonoš) - s velkými směrovými úpravami kolejiště ale v jizerském kaňonu počítat nejde...

+2/−1
29.5.2017 9:09

J93i70ř53í 41H70o51v43o83r54k50a 8887896722905

A proto se zmršila Stará Paka, kde není možný současný vjezd vlaků od severu... Uvažuje se o provozním konceptu, který zmrší vazby v Železném Brodě a autobusové vazby ve Dvoře Králové. Zachraňují se psedotratě, které ztratily význam a hlavní tahy jsou mimo zájem. Takhle se veřejnost do vlaků nenaláká

0/0
29.5.2017 14:11

J43i48ř77í 16T49e73p97r 4777730515625

Co takhle připojit mapku železnice které se mluví ?

+7/0
29.5.2017 6:47

M21a16r47t34i13n 69H77a64n81z72a24l 8478449119105

Já se obávám, že opravdová mapoa ani neexistuje. Obce mluví o stovkách milionů za 10km tratě, ale obávám se, že stovky milionů bude stát jen ten viadukt za kořenovským nádražím. Projekt sympatický, leč v době vládnutí Anofertu veeeelmi nereálný.

+2/−4
29.5.2017 7:28

M44i11l28e49n40a 15N28o71v39a60n75s50k95a 4242437259959

Myslíte, že nevládnout Anofert, ale Kalousek, že ten by do toho šel, aby přihrál kámošům z ocelářské lobby nějakou tu stovku milionů?

+3/−3
29.5.2017 7:31

M11i77l58a44n 95C59h51a80l21u34p89a 7284296117423

Víte jaký je rozdíl mezi panem Sorryjakem a ostatními? O zlodějinách těch ostatních se nemluví. Resp. za jeho tvrdé ruky Dalíkům vyschly kohoutky.

+1/−2
29.5.2017 7:49

P14e49t39r 95K59o34l21o57m92a44z18n72í37k 8284803490476

To, že se krade jinak, ještě nezmenená, že se nekrade :-)

+1/0
29.5.2017 8:06

M56i28l45a66n 52C64h48a50l76u67p29a 7794376527193

Ok. Ale to taky neznamená vytáhnout jednu štiku z rybníka a obětovat ji, aby ostatní velké ryby zase měly své kapříky.

0/0
29.5.2017 18:34

K59a42r46e56l 84N46a65s70t89o30u64p10i86l 3850231610391

Je na to jakási studie někde z roku 2002... Cenu nikdo moc neřešil. Jinak principielní návrh je vidět zde - http://oupsr.kraj-lbc.cz/public/oupsr/ZURLK/vykres2_ploch_a_koridoru.pdf

Koridor D35 (ne, není to dálnice D35...)

0/0
29.5.2017 8:09

J83i51ř71í 11E64r75b61e83n 1893554816657

Viadukt za kořenovským nádražím stojí už více než 100 let, netřeba stavět nový. Při propojení rokytnického nádraží přes Paseky, Vilémov, tunel pod Čertovou horou a dolní centrum Harrachova vjedete do dnešní harrachovské stanice napřímo.

+3/0
29.5.2017 8:13

J90a76n 64Č90e97k23a93l 7819345644114

Tak ono by hlavně bylo potřeba napojit Harrachov jako takový, ne? Kořenovské i harrachovské nádraží je naprosto mimo...

0/0
29.5.2017 8:21

P90a56v55e45l 86V64o60d63i62č16k89a 4943854807180

vy nejste vůbec z levnýho kraje :D za vilémovem tunel do harachova tj cca 3Km. Rád bych připoměl, že nejdelší železniční tunel v čechách (před plzní) je dlouhý 4Km a stál 4 miliardy

0/0
29.5.2017 8:50

J93i65ř83í 71E94r90b83e14n 1973524106187

Právě proto je v krajských mapách územní rezerva přesně v tomto koridoru. Stavět to jen podél Jizery a Mumlavy by bylo totiž stejně drahé (a bez nejméně jednoho dalšího tunelu by se to taky neobešlo) a navíc byste nepropojil to, co je nutné propojit: harrachovské centrum...

+2/0
29.5.2017 8:57

P88e72t29r 79M14u29n50z80a53r 1195391739296

https://mapy.cz/s/1GN93

+4/0
29.5.2017 8:05

J38i90ř28í 59T10e81p78r 4207890285385

Díky R^

0/0
29.5.2017 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.