- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prvně by měli obnovit provoz na trati Trutnov-Žacléř, celoročně provozovat trať Trutnov-Lubawka-Jelenia Góra a již je zde okruh na Harrachov po stávajících tratích. Výstavbě Rokytnice-Harrachov nevěřím. Stejně tak se mluvilo o nových tratích kolem Lipna na Šumavě a teď ticho po pěšině. Z druhé strany Krkonoš fungovaly do roku 1945 promyšlené dopravní systémy, které pod polskou správou byly zlikvidovány: meziměstská tramvaj u Jelení Góry, elektrifikované tratě J.Góra- Karpacz, či spojka K.Góra-Kowary-J.Góra.
Dobrý nápad, včera bylo pozdě.
Při podobných úvahách si vždycky vzpomenu na marnou snahu protáhnout koleje do centra Harrachova. Nepodařilo se ani těch pár km v relativně schůdném terénu. Nedělám si proto iluze o možném "obepnutí hor." Ač bych místním i turistům ze srdce přál.
Nejen turistiku. Spojení Liberce a jilemnicka je tragické všemi způsoby dopravy i když jde o stejný kraj. Tahle trať by rozhodně pomohla zkvalitnit život v oblasti. Jenže je to strašně drahá utopie.
"Spojení je tragické" je taková často používaná mantra (a často používaná bez znalosti konkrétních problémů v oblasti). Schválně, tušíte, jaký je přepravní potenciál v relaci Jilemnicko - Liberec? A víte o tom, že mezi oběma místy jezdí přímé autobusy s jízdní dobou 2 hodiny? Víte o tom, případný přímý vlak Liberec - Harrachov - Jilemnice by měl jízdní dobu někde mezi 2:15 a 2:30?
Nepopírám, že případná trať by měla pozitivní vliv na rozvoj oblasti, ale muselo by být splněno mnoho podmínek současně. Z těch hlavních uveďme:
1. trať by měla být vedena skrz centrum Rokytnice i Harrachova (to se ale nebavíme o "stovkách milionů", ale o "metru" a "miliardách")
2. trať by měla být napojena na přímou a rychlou dálkovou linku z Prahy (Jestli si někdo myslí, že Pražák nechá auto doma a použije veřejnou dopravu, aby pak z rychlíku přesedl na lokálkový "pseudospěšňák" v Chlumci, dále na motoráček v Martinících a nakonec na elektrobus v Rokytnici, tak je na omylu. Doba je jinde.)
Tak jsem se podíval do mapy ... Jako celkově hodně štěstí při výkupu pozemků doporučuju to poslat zařizovat nějakýho masochystu.
1. Problém Dolní rokytnice a zástavba
2. Problém Vilémov
Trať by byla určitě super. Časy jsou ale se obávám dost nekonkurence schopné a tratě okolo Krkonoš jsou všechny tak hrozně daleko turistickým cílům že taky moc použitelné nejsou. Jo kdybychom se tak dočkali tratě z Tanvaldu pod zemí se zastávkami u nástupu na lanovky Harrachov, Rokytnice, Špindl, pec a Jánské lázně. To by byla bomba! Nebo propojit areály kabinkami v jeden. V zahraničí běžná věc o které díky ekoterorismu v Česku můžeme jen snít.
Propojit to z Pece do Svobody nad Úpou. V Tanvaldu udělat někde velké parkoviště a pak už jezdit jen vlakem s lyžema v ruce..
Jako železničnímu nadšenci by se mi trať líbila, ale reálně to smysl nedává... Ano, pokud by do toho někdo vrazil 50 miliard, a všechny ty tratě v dotčené oblasti dal dokopy, aby to už nebyly skanzeny pro kodrcající se motoráčky s rychlostí 50, a zmodernizovala se aspoň jedna příjezdová trať z vnitrozemí, pak ano. Ale stavět za současného stavu novou lokálku je nesmysl.
Hlavní i propojovací tratě procházejí výraznými modernizacemi už pěkných pár let - cílem je dosáhnout bezproblémové taktové dopravy Pardubice-Liberec (hotovo ze 2/3), Liberec-Kořenov (hotovo úplně) a Chlumec-Trutnov (rozpracováno).
Největším skanzenem v okolí je skutečně ta trať 042 Martinice-Rokytnice, kterou naposledy modernizoval bolševik počátkem 80. let (a dokázal s ní zásobovat velkou část západních Krkonoš) - s velkými směrovými úpravami kolejiště ale v jizerském kaňonu počítat nejde...
Co takhle připojit mapku železnice které se mluví ?
Já se obávám, že opravdová mapoa ani neexistuje. Obce mluví o stovkách milionů za 10km tratě, ale obávám se, že stovky milionů bude stát jen ten viadukt za kořenovským nádražím. Projekt sympatický, leč v době vládnutí Anofertu veeeelmi nereálný.