- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za autobusem ještě ok, tam se nedá tolik zmatkovat a řidička si musí s takovým kolosem manévry opravdu rozmýšlet. Ale halvně se tím nezničí ostatní auta při parkování.
"Nevyžadují už tolik fyzickou sílu jako kdysi. Řízení se blíží osobnímu autu, jen s podstatně většími rozměry. Autobusy jsou dnes v daleko vyšším komfortu, mají například posilovače řízení nebo automatické převodovky,“ - ehm, tyto "dnešní" parametry platí už od roku 1965, kdy se začaly velkosériově dodávat Karosy ŠM 11 (a Liberec byl dokonce prvním městem v republice, kde se v MHD objevily)
Co málokdo vidí je, že řidič dříve býval vlastně řidič-mechanik. Na autě (autobusu) si musel většinu servisních úkonů provést sám, a jako že toho bylo požehnaně. Posilovač řízení či automatická převodovka jsou jenom třešničky.
Přesně tak, je to o lidech, ne o genderu. Kdyby tam seděla nějaká jedovatá baba (a vůbec nemluvím i vzhledu!), tak to rozhodně nebude tak super, jako v případě takto sympaticky se usmivající paní...
Asi jako každá práce to má svoje pro a proti.. počítám se spíš k lidem, co řízení baví, ale za volant autobusu nebo tramvaje by nikdy nesedli.. přecejenom je to velká zodpovědnost, a ten provoz a obecně stav infrastruktury v Libeci je strašlivej.