- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když jsme tam ten kousek trati chtěli opravit sami, tak nám to Poláci nedovolili. Pro ně trať nemá prakticky žádný význam a tak se k ní tak chovají. Je to důsledek naprosto nesmyslného vykrojení hranice jen podle řeky a ne podle nějakého jiného rozumného hlediska, které by respektovalo přirozený vyvoj v této oblasti. Celý polský výběžek mezi nás a Německo je totální nesmysl načmáraný ruskými generály a potvrzený spojenci. Naštěstí Región Nisa řadu věci řeší, ale tohle se jim vyřešit nepodařilo, protože o trati se rozhoduje ve Varšavě a ne v Jelení Goře. A náš slavný premiér Sobotka má vůbec k tomuto kraji zvláštní vztah. Navrhl kus našeho území předat Polsku, ač se zde s historickou hranici nikdy nehýbalo, jako kompenzaci za posun hranice mezi Polskem a tehdejší ČSSR, kdy se s hranici hýbalo na žádost Poláků, zejména ve Slezku. Moc hodný člověk, ten náš Bohoušek. A vůbec mu nevadí, že by Poláci posunuli svůj důl pomalu až k Hrádku/Nisou či Chrastavě.
Poláci by ten apendix měli předat zdarma kus Sasku a kus Česku. Stejně ten kus země k Polsku nikdy nepatřil a jako k cizímu se tam i Poláci chovají.
Ti to nedají. Mají tam elektrárnu a na ní napojené skleníky. Ale i kdyby tam nic neměli, tak nám nic nedají.
bude to asi dost náročné, ale díky tomu, že jsou otevřené hranice, bude dopad na cestující výrazně menší.
vzpomínám na 80. a 90. léta, kdy výluka na trati Hrádek-Varnsdorf představovala téměř hodinovou objížďku přecpaným busem.
Co se vleče - neuteče! Poláci spekulují, spekulují až nakonec zjistí, že nemají ani lidi, ani chuť. Ale mají chonóóór... . Do kdy?
Nebylo by jednodušší prostě Polákům poslat prachy, ať to opraví a pak přepíšou na SŽDC / DB Netz? Peníze Polák nikdy neodmítne. Takhle se bude řešit bazilion povolení k tomu, aby německá a česká zbíječka mohly vjet na polskou trať.
Prachy se jim tam posílají už teď - za peáž. Možná to dělá i pár set tisíc euro ročně.
Hlavně bych uvítal také zastávku u kostela v Polsku. Divím se, že zde není ochota udělat také zastávku, která by byla přínosem pro region, tedy i zde bydlící tamní obyvatelstvo. A pokud je pro Polsko výhodnější, aby tyto koleje byli ve správě Česka či Německa, tím lépe, třeba by se tato část Polska mohla časem připojit k Německu, stejně Pojarów byl dříve žitavskou čtvrtí, předměstím řekněme také. Jako v Praze Hrdlořezy kdysi.
Velice smutné je, že se akci nepodařilo skloubit s opravou polského úseku peážní trati mezi Hrádkem a Žitavou. Poláky nezajímá a neřeší ho.
Hlavně když si pak přečteme vyjádření hejtmana, jak Poláci chtějí obnovit trať v Jindřichovicích pod Smrkem. Přitom k nejbližší funkční polské trati tam chybí asi 15 km kolejí. Ale tam to nebude problém, že? Tady, ale nejsou schopní (ochotní) vyměnit nebo nechat nás vyměnit 2,5 km.
Jindřichovická trať má návaznost na vnitropolské tratě, a tedy i dopravní význam. Porajovská spojka pro ně není nijak užitečná - vyjma to, že za ni vybírají ošupné.