Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do Liberce míří noví dodavatelé automobilek, práci najdou desítky lidí

  10:29aktualizováno  10:29
V liberecké průmyslové zóně Jih vyrostou nové výrobní haly pro dodavatele automobilek. Usídlit se tu chtějí dva japonští výrobci - firma Liplastec dodávající plasty pro klimatizace a společnost Denso Air Systems, která se zabývá výrobou autodílů z hliníku. Práci by mohlo najít několik desítek lidí.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ondřej Littera, MAFRA

"V případě Densa je celý projekt již připraven a čeká se jen na pokyn z Japonska, kdy se má začít stavět. V první fázi by v každé firmě mohlo najít práci deset až padesát lidí," řekl Milan Šubrt, předseda krajské Asociace samostatných odborů.

Zóna průmyslu v Liberci

Liberecká průmyslová zóna Jih je největší průmyslovou zónou v celém kraji. Podnikají v ní dvě desítky firem, které dohromady zaměstnávají více než čtyři tisíce lidí.

Podle něj nová pracovní místa mohou pomoci nezaměstnanosti na Liberecku. "Ty firmy se tu usídlí na dlouhou dobu, což vítáme, jelikož nezaměstnanost je tu přes deset procent. Naše stanovisko vůči těmto zaměstnavatelům je ale takové, aby nové pracovníky nenabírali přes agentury, ale odsud. Takhle bychom totiž problém s nezaměstnaností příliš nevyřešili," dodal.

O tom, že krize v automobilovém průmyslu je zažehnána, svědčí i zvýšená poptávka po výrobcích. "Trh jde nahoru. Lidem narůstají přesčasové hodiny, téměř každou sobotu se ve fabrikách pracuje," podotkl Šubrt.

S rozšířením výroby počítá také jeden z největších dodavatelů diskových brzd TRW Automotive v sousedním Jablonci. Začátkem roku posílila společnost o třicet kmenových zaměstnanců - techniků.

Krize je pryč

"Protože nám přibudou obráběcí i montážní linky, po pololetí budeme potřebovat dalších dvacet lidí. Konkrétně rozšíříme výrobu brzd pro Daimlera," poznamenal personální ředitel TRW Automotive Vladimír Zákoucký.

Také v jabloneckém TI Group Automotive Systems vítají nové pracovní síly. "Od začátku roku jsme přijali dvě stovky lidí. Nejprve jsme oslovili ty, které jsme museli propustit v době krize," informovala Eva Koudelková, asistentka generálního ředitele.

I vyhlídky do budoucna se zdají být více než dobré. "Krize je zažehnána a na obzoru se nic vážného neobjevuje," domnívá se Ivan Jáč, vedoucí katedry podnikové ekonomiky Technické univerzity v Liberci.

"Liberec je pro automobilový průmysl výhodným místem, a to jak tradicí, tak třeba i blízkostí automobilky Škoda v Mladé Boleslavi. Možná tu nacházejí i uplatnění absolventi technických oborů na liberecké univerzitě," dodává.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Restaurace a klub Chronos v Jablonci nad Nisou nechce dovnitř pouštět lidi pod...
Klub zakázal vstup lidem mladším 21 let. Může jít o diskriminaci

Populární restaurace a hudební klub Chronos v Jablonci zakázal vstup osobám mladším 21 let. Provozovatelé klubu tvrdí, že mládež do klubu nesmí vkročit proto,...  celý článek

Cena za azylový dům se nakonec vyšplhala na takřka 20 milionů.
Firma vlivného člena ČSSD prohrála. Omluvu od zastupitelky nedostane

Jablonecká zastupitelka a zároveň poslankyně za hnutí ANO Jana Pastuchová vyhrála soudní spor s místní stavební firmou Ventax, kterou spoluvlastní předseda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.