Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dříve jezdily z České Lípy do Šenova vlaky, nyní je nahradí cyklisté

  17:45aktualizováno  17:45
Letos se začne se stavbou třetí a poslední části populární cyklostezky Varhany, která vede po bývalé železniční trati z České Lípy do Kamenického Šenova. Českolipští zastupitelé se rozhodli půjčit Svazku obcí Varhany 36 milionů korun, které umožní stezku dokončit.

Cyklostezka Varhany v obci Manušice | foto: Wikipedia

"Výstavba třetí etapy je posledním úsekem plánované sedmnáctikilometrové trasy z České Lípy do Kamenického Šenova. Propojí ukončenou stezku z Volfartic přes Nový Oldřichov až do Kamenického Šenova. Tam vyústí v blízkosti Panské skály - Varhan," uvedla mluvčí českolipské radnice Kateřina Urbanová.

Cyklostezka Varhany

Poslední úsek cyklostezky Varhany je projektován jako veřejně přístupná komunikace pro pěší, cyklisty a in-line bruslaře. Jedná se jako dosud o zpevněnou komunikaci o šířce tři metry. Také povrch bude stejný jako na předchozích dvou úsecích, to jest asfaltobetonový. Úsek doplní dopravní značení, lavičky a odpadkové koše.

Zajímavostí je, že cyklostezka Varhany vede po bývalé železniční trati z České Lípy do Kamenického Šenova, na níž byla před dvaceti lety zrušena doprava.

"Tehdy byla snad první v České republice, která se začala na železničním náspu vůbec budovat. Mezitím však byly dokončeny další, například poblíž Mělníka Řepařská cyklostezka," informoval Miroslav Těšina, který se plánováním a stavbou cyklostezek zabývá téměř dvacet let.

On sám je autorem jiné cyklostezky vedoucí po bývalé železnici. Vede z České Lípy do Vlčího dolu a je dlouhá čtyři kilometry.

Cyklostezka je oblíbená

Cyklostezku Varhany považuje Těšina ze jednu z nejlepších v celé republice. Proto je podle něj škoda, že má tak malou propagaci.

"Například Česká Lípa zatím nevydala jediný propagační materiál. Kdyby něco takového postavili v sousedním Německu, byly by toho toho plné noviny a televize. Přesto si cyklostezku Varhany dokázaly najít tisíce lidí," dodal Těšina.

S jeho kladným hodnocení souhlasí i Jiří Bayer, liberecký nadšenec pro in-line brusle: "Ten první úsek vede po rovině a je trochu nudný. Když ale začnete stoupat od Manušic k Volfarticím, tak je to úžasný zážitek. Otevřou se před vámi nádherné výhledy. Cestou zpátky ale musí člověk hodně brzdit."

Předpokládané náklady na stavbu posledního, osmiapůlkilometrového úseku jsou přibližně 45 milionů korun. Podle Miroslava Těšiny se poslední úsek zprovozní nejpozději začátkem letošních letních prázdnin.

Cyklostezka z České Lípy do Kamenického Šenova vede přes Volfartice.

Cyklostezka z České Lípy do Kamenického Šenova vede přes Volfartice.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hlavní vjezd do areálu jablonecké nemocnice.
Jablonec chce pavilon intenzivní medicíny, poradí si i bez slíbené dotace

I když stát letos nepošle padesátimilionovou dotaci, Jablonec chce stavět nový pavilon intenzivní medicíny. Peníze je město připraveno dát i ze svého rozpočtu.  celý článek

Sedmnáct zlatých investičních mincí s vyobrazením rakousko-uherského císaře...
Za zlatý poklad nalezený při sekání trávy dostala žena přes dvě stě tisíc

K tomu, abyste našli poklad z dávných časů, stačí někdy opravdu málo – třeba jít posekat trávu na zahradě. Tak, jako to udělala před dvěma lety Alena...  celý článek

Festival Mácháč 2008
Na návštěvníky party u Mácháče dohlídnou policisté, vyzbrojí se samopaly

Tisíce návštěvníků zamíří o víkendu na taneční technoparty Mácháč 2017. Akci budou provázet i zvýšená bezpečnostní opatření. Kromě tanečníků sem proto dorazí i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.