Autobus Flixbus

Autobus Flixbus | foto: FlixBus

Do Prahy nejen žlutým autobusem. FlixBus přidá spoje na vytíženou linku

  • 34
Žlutým autobusům na trase z Liberce do Prahy roste velká konkurence. Do hry o lukrativní linku vstupuje FlixBus.

Dopravce spouští od 17. srpna provoz na třech linkách: z Prahy do Brna, Karlových Varů a Českého Krumlova. O dva týdny později pak z Prahy do Liberce a Plzně. Jako první o tom informoval server Zdopravy.cz.

Vycházel z informací, které se objevily v Centrálním informačním systému o jízdních řádech. Podle nich je dopravcem společnost Umbrella Coach & Buses. Ta v ČR s FlixBusem spolupracuje. Mluvčí FlixBus Nina Göbbels zprávu o nových linkách serveru Zdopravy.cz nechtěla komentovat. Společnost chystá na příští týden v Praze tiskovou konferenci.

RegioJet bývá vyprodaný

Pro cestující bude vstup nového dopravce na velmi vytížené lince do Prahy velkým přínosem. „Je mi jedno, s kým budu jezdit. Hlavně, když se dostanu do autobusu. Někdy musím u RegioJetu dělat kompromisy, když si nekoupím jízdenku včas, protože je spoj vyprodaný,“ přiblížila Věra Hendrychová.
Linka z Liberce do Prahy bude jedním z příkladů, kdy RegioJet přijde o výlučné postavení.

Flixbus jezdí do Prahy zatím jen v rámci dálkových tras dvakrát denně a to ještě v časy, o které není takový zájem. Nyní FlixBus podle Zdopravy.cz nabídne až deset párů denně. Zaměří se na časy ve špičce.

Dopravce ale nebude v Liberci zajíždět k terminálu MHD ve Fügnerově ulici. Zastavovat bude na autobusovém nádraží. V Praze má nabídnout spojení na Černý Most i Florenc, vzdálenost má urazit za 25 minut.

„Konkurence se určitě nebojíme. Cestujícím nabízíme nejširší rozsah služeb a spojení za nejvýhodnější ceny,“ řekl mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj. Za výhodu pokládá i to, že firma postupně vyrostla jako úspěšná česká značka díky svým zákazníkům.

„A také díky schopnosti naslouchat jim a pružně reagovat na jejich detailní požadavky. To se například v Liberci projevuje tím, že kromě nádraží zastavujeme i v centru města na Fügnerově ulici, protože víme, že si to zákazníci přejí,“ doplnil Ondrůj.

Vybrané spoje přijdou o stewardku

Za výhodu pokládá i to, že od 1. srpna firma na lince Praha–Liberec zavede levnější low-cost spoje. Neposkytuje v nich obvyklý servis se stewardkou. Zákazníci mají podle mluvčího větší výběr z rozsahu servisu.

„V této schopnosti naslouchat českému zákazníkovi a rychle přijít s reakcí na jeho poptávku vidíme jedinečnou konkurenční výhodu oproti obrovským globálním firmám,“ je přesvědčen Aleš Ondrůj. FlixBus na rozdíl od RegioJetu jezdí bez stewardek.

RegioJet na všech vnitrostátních a mezinárodních linkách nasazuje jednotně nejmodernější autobusy Fun&Relax s obrazovkami v sedačkách a s dalším palubním servisem. I v tom vidí mluvčí velkou výhodu. RegioJet je velmi úspěšný i na linkách, kde si s FlixBusem přímo konkuruje. Platí to například o trase Praha–Drážďany–Berlín.

„Právě díky službám a výhodným cenám se nám na této lince daří získávat nové zákazníky i přímo na německém trhu na vnitrostátním úseku mezi Drážďany a Berlínem a posilovat pozici na německém trhu. Tam je RegioJet aktuálně třetím největším dopravcem ve vnitrostátní autobusové dopravě,“ zmínil Ondrůj.