První nový vlak Stadler RS1 Libereckého kraje. Zbývajících 15 motoráků dodá berlínský výrobce do konce roku 2011. Vlaky jsou upraveny pro provoz na sklonově náročných tratích.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prostor cestujících za kabinou strojvůdce sleduje mašinfíra zrcátkem jako v autobuse. Na zbytek vlaku dohlíží pomocí kamer.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prostorná toaleta umožňuje snadné použití zařízení cestujícím na vozíku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro nastupování a vystupování cestujících na vozíku je ve vozidle uložena ve složeném stavu nájezdová rampa.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
První nový vlak Stadler RS1 Libereckého kraje umožní snadný nástup přímo z kolejiště. Výška nízké podlahy je 600 mm nad temenem kolejnice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vozidlo má charakteristický vzhled, který propůjčuje lichoběžníková příhradová konstrukce. Díky ní má vysoce pevné a tuhé vozidlo nízkou hmotnost.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ilustrační foto
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prostor pro cestující je rozdělen na dvě menší vysokopodlažní a jednu nízkopodlažní část. Je řešen jako plně otevřený, tj. bez interiérových dveří. Samozřejmá je klimatizace.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Cestující mají k dispozici zásuvky pro přenosnou elektroniku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Police na zavazadla jsou také nad sklopnými sedadly. Umožňují pohodlné stání osobám do 189 cm.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Police pro odkládání zavazedel poskytují dostatek prostoru. Police vedle sklopných sedadel obsahují tyče pro stojící cestující. Vzhledem k tomu, že pod policí může stát vysoký jedinec (cca 189 cm), je manipulace se zavazadly v polici obtížná.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Police pro odkládání zavazedel poskytují dostatek prostoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Informační systém vozidla
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jeden z prvních řídicích vozů na českých kolejích a první vůz Stadler RS1 Libereckého kraje
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Toaleta je prostorná. Je uzpůsobena pro cestující na vozíku. Prostor umožňuje přebalení dítěte či komunikaci s vlakovým personálem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Samozřejmostí je dotykové ovládání všech zařízení a komunikační systém s posádkou vlaku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
K přebalení dítěte slouží maminkám sklopná police.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na okrajích nízkopodlažní části jsou dva páry dveří o nástupní šířce 1 300 mm. Pro osoby malého vzrůstu a invady je tlačítko otevírání umístěno níže. Na vnější straně jsou tato tlačítka tři.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Velký fanda železniční dopravy v rozhovoru s Antonínem Blažkem
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Místo k sezení je dostatečné pro cestování na malé vzdálenosti.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zásuvkami nejsou vybavena všechna sedadla. Odpadá tak starost s hlídámím neposedných dětí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nízkopodlažní část motorového vozu Stadler RS1 má 65% podíl. Příhradová konstrukce vozidla je charakteristickým rysem motoráku. Slouží k dosažení nízké hmotnosti.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pracoviště strojvedoucího. Vpravo je jednotka Desiro německého dopravce, který zajišťuje dopravu v Libereckém kraji.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ve voze je 20 sklopných sedadel. Uspořádání interiéru je velkorysé, ve vozidle může cestovat několik maminek s kočárkem společně s cestujícím na invalidním vozíku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Řešení sedadel za toaletou
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Cestující mají možnost sledovat trať a práci strojvedoucího.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Cestující mají k dispozici zásuvky pro svou přenosnou elektroniku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Písek do pískovačů se doplňuje z vnější strany vozidla. Písek slouží k zvýšení adheze např. ve chvílích, kdy se kola protáčí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nový vlak Regio-Shuttle RS 1 Stadler na trati u Jindřichovic pod Smrkem
Autor: Ota Bartovský, MAFRA