"Šperk je pro mě výzva a práce se sklem mě dlouhodobě láká, proto mě možnost spolupráce s tradiční sklářskou značkou Liglass nadchla. Bude mi ctí zdobit české ženy českým sklem," prohlašuje Jan Saudek. Do Liglassu osobně zajel, aby zjistil, jaké to je se sklem pracovat.
Výběrem návrháře šperků pro podzimní sezonu se firma zabývala již delší dobu. Ve hře figurovali nejen další výtvarníci, ale i některé osobnosti ze showbyznysu. Jan Saudek byl ale jasnou volbou.
"Několik prvních skic jsme již viděli a je znát, že mistr je skutečným znalcem ženské krásy. Dámy se již teď mohou těšit na originální a unikátní kolekci nejen náhrdelníků," říká generální ředitel Liglassu René Smelík.
Skláři z Liglassu nejsou navíc žádnými amatéry: specializují se na ruční výrobu vinutých perlí, skleněných kamenů, originálních skleněných šperků a křišťálových lustrů, které jsou známé po celém světě.
Exkluzivní limitovaná kolekce bude v prodeji od září letošního roku.
Spolupráce umělců a výrobců šperků není ničím novým
Spolupráce umělců zvučných jmen a výrobců šperků není ničím novým; funguje již spoustu let a je skvělou reklamou pro jedny i pro druhé. Zpěvačka a herečka Natalie Imbruglia navrhla například pro australskou značku Kailis kolekci vánočních šperků plnou perel a elegantních tvarů.
Alicia Keys se zase spojila s úspěšnou designérkou Gisele Theriaultovou a společně vytvořily sadu nazvanou The Barber's Daughters, v níž nechyběly předměty ze stříbra i výrobky posázené cennými drahokamy.
Asi největšího věhlasu se dostalo šperkům, které herečka Angelina Jolie navrhla pro firmu Robert ProCop. Angelina Jolie, známá svým smyslem pro dobročinnost, se totiž rozhodla, že výtěžek z prodeje půjde na charitu.