Akce Happy Weekend v Harrachově, při níž byly atrakce a muzea za poloviční vstupné.

Akce Happy Weekend v Harrachově, při níž byly atrakce a muzea za poloviční vstupné. | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Harrachov nabízel o víkendu poloviční ceny, turisté o tom ale nevěděli

  • 6
Dobrý nápad, o kterém věděl málokdo. Těmito slovy lze shrnout akci v Harrachově nazvanou Happy Weekend, která měla o víkendu do města přilákat ubývající turisty. Vybrané atrakce a restaurace po zakoupení zvláštního pasu nabízely poloviční ceny. Mnoho rodin nabídku však nevyužilo.

Harrachov chtěl mimo jiné dokázat, že není předraženým střediskem a dá se v něm trávit čas i v letní sezoně. Turistovi stačilo jediné. V informačním centru si koupit pas za 50 korun (děti do deseti let platit nemusely) a podle vyznačené mapy se vydat vstříc slevám.

Turisté se nicméně shodli v tom, že o slevách nevěděli. "O žádné možnosti slevy nevíme, kvůli ní jsme rozhodně nepřijeli. Ve sklárně nám o ní nikdo neřekl, neviděli jsme ani žádný letáček," přiznal před Harrachovskou sklárnou turista Jakub z Prahy. Podobnou odpověď bylo možné zaslechnout ještě mnohokrát.

Harrachov

Na malou informovanost turistů si posteskli i někteří provozovatelé atrakcí, kteří se do akce zapojili. "Je to škoda, neviděl jsem, že by přišlo víc lidí než normálně, s pasem tady ale nebyl nikdo," zmínil nizozemský podnikatel Koos van den Berg.

"Asi o tom nevěděli. Osobně si myslím, že to ani speciální víkend nepřipomínalo. Možná, kdyby hrála hudba a víc se na ni upozorňovalo," domníval se van den Berg. Turistům nabízel možnost svézt se na speciálním elektrokole, jediném svého druhu v Evropě. Za půlhodinu turisté po slevě zaplatili 200 korun.

Myšlenka dobrá, špatná reklama

"Prodali jsme 29 vstupenek, není to moc. Asi byla špatná reklama. Jinak myšlenka, jak zviditelnit Harrachov, je to dobrá," hlásila zase recepční Sklárny a minipivovaru Novosad a syn. Za prohlídku sklárny a muzea zaplatil běžný turista 120 korun, po slevě 60 korun.

Slevové pasy kupovali podle pracovníka informačního centra Správy KRNAP téměř výhradně Češi. V sobotu kolem půl páté odpoledne prodal dospělým nebo dal dětem 125 pasů. "Je to poprvé. Možná to chtělo dát vědět víc dopředu. Dlouho se ale nevědělo, kdo se do akce zapojí," uvedl pracovník centra.

Akce Happy Weekend v Harrachově, při níž byly atrakce a muzea za poloviční vstupné.
Akce Happy Weekend v Harrachově, při níž byly atrakce a muzea za poloviční vstupné.
Akce Happy Weekend v Harrachově, při níž byly atrakce a muzea za poloviční vstupné.

Na nezájem návštěvníků s pasy si naopak nemohli stěžovat v lesnické a myslivecké expozici Šindelka.

"Přišlo padesát lidí. Asi polovina návštěvníků měla pasy, díky tomu se nám zvýšila návštěvnost. Jen si myslím, že by to příště chtělo dát vědět víc dopředu, aby speciálně kvůli tomu přijeli do Harrachova třeba i turisté z Prahy," odpověděla zaměstnankyně muzea Jitka Vavrušková.

Město teď bude vyhodnocovat, jak úspěšná akce byla. A nevylučuje, že se k ní zase vrátí. "Na hodnocení je ještě brzy, pokračovat bychom ale chtěli. Rádi bychom vymazali známku Harrachova, že je pro naše lidi drahý," řekl místostarosta Harrachova Oldřich Jakubec.

Propagaci podle něj limitovaly finanční možnosti města. "Měli jsme tiskovou konferenci, proběhlo to v tisku, na internetu. Myslím, že jsme pro propagaci dělali, co bylo v našich silách." Podle svých slov doufá, že se v případě dobré odezvy příště připojí i další podnikatelé.