Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z ulic Jablonce mizí další obchody, stahují se do obchodního centra

  11:03aktualizováno  11:03
Obchodní palác Central odsál další obchody z centra Jablonce. Prázdné výlohy zůstaly po prodejně Erotic City v Mlýnské ulici a též po hračkářství Pompo v ulici Podhorské.

Do Centralu se z Podhorské stěhuje i Erotic City. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Jak MF DNES nedávno informovala, obří vilu v Jehlářské ulici opustila pobočka Komerční banky a prázdné výklady jsou i na Dolním náměstí, kde sídlila drogerie DM. Všechny výše jmenované obchody a služby se přesunuly právě do Centralu.

Do Centralu se z Podhorské stěhuje i Pompo.

Do Centralu se z Podhorské stěhuje i Pompo.

„Prodejnu v Mlýnské ulici jsme opustili, jelikož jsme chtěli být blíže zákazníkům, což v obchodním domě Central jsme. Je obecným trendem naší společnosti, a to jak v Česku, tak i na Slovensku, přesouvat naše prodejny z ulic do obchodních center, i když ne vždy,“ konstatovala Alena Brtníčková, produktová specialistka firmy Erotic City.

Podobný postup zvolilo i hračkářství Pompo. MF DNES se sice nepodařilo získat vyjádření z centrály firmy, ale odsun z Podhorské ulice do Centralu potvrdila prodavačka z hračkářství. „Ano, přesunuli jsme se. Přijde sem více lidí, než kolik chodilo tam,“ uvedla prodavačka.

Centra vysála život tepen i v Liberci

Vylidnění center měst kvůli obchodním palácům v jejich středu je tendencí po celé České republice. Ostatně před lety to zažil i sousední Liberec, kdy obchodní centra Forum a Plaza vysála život z kdysi živých tepen města – Moskevské a Pražské ulice.

„Negativním důsledkem expanze nákupních center do Česka je devastace přirozeného městského prostředí. To, že se obchody přesouvají na periferii i do center, vede k vylidňování městských center. Tradiční ulice lemované výklady, které dodávaly městům jejich ráz, postupně mizí, hlavní ulice přestávají přitahovat chodce. Kvůli tomu, že malí obchodníci nemohou vzhledem k nerovným podmínkám na trhu konkurovat velkým řetězcům, ztrácejí zákazníky a začínají propouštět zaměstnance. Řadu malých prodejců nakonec dovede cenový diktát k úplnému krachu,“ uvádí například studie hnutí Nesehnutí pojmenovaná Nákupní centra v České republice.

Společnost Crestyl, která je developerem Centralu, má opačný názor. Podle ní Central středu Jablonce naopak pomůže a zalidní ho. „Třeba parkování je nastaveno tak, že bude několik hodin zdarma, takže nepokryje jen nákupy u nás, ale lidé si mohou dojít i na úřady nebo do jiných obchodů v centru,“ uvedl nedávno Ondřej Micka, mluvčí Crestylu.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.