Radnici přijde dočasná oprava na bezmála osm set tisíc korun. Ta komplexní, která město do budoucna čeká, si vyžádá mnohem vyšší investice.
Tubus přitom leží na cestě, která je hlavní zásobovací spojkou do areálu a ke skokanským můstkům. Protíná ji také oblíbená sjezdovka F10.
„Tubus je po celé délce mírně deformován a v jedné třetině dokonce trochu více, místy je tam prohyb až 49 centimetrů,“ upozornil náměstek primátora Tomáš Kysela. Oprava proto musí začít co nejrychleji.
„Ještě do zimy se začne se zemními pracemi, v první části se odtěží zemina, která je nad tubusem. Bude se dávat na druhou stranu, aby neujela dolů,“ přiblížil Kysela.
Podle primátora Tibora Batthyány půjde o klasické zakládání do schodů. „Ten důvod, proč se nám to vajíčko tak prohnulo, je zřejmě více než sedmdesáticentimetrová vrstva zeminy navíc, než na jakou to bylo projektované. A je několik možností, jak se tam mohla dostat, buď přirozeným pohybem, nebo se sněhem a nebo prostě chtěl mít Sportovní areál Ještěd hezkou rovnou sjezdovku bez lavice,“ vysvětlil primátor.
Teď tam ovšem nerovnost bude, ale podle primátora to nijak bezpečnost neohrozí.
Oprava by neměla zasáhnout do lyžařské sezony. Do zimy by měl být tubus zase průjezdný. Otázkou je, co s ním dál.
„Je navržené takové řešení, že by se udělala ještě jedna menší skořepina, pak by byl tubus zřejmě menší a jednosměrný, provoz by se řešil pomocí semaforů,“ zmínil Kysela.
Technické řešení mají politici na stole, projekt ale teprve bude vznikat. A kolik to bude stát, to zatím na městě neví. Tunel se na Ještědu stavěl během příprav na lyžařské mistrovství světa v klasickém lyžování, které Liberec hostil v roce 2009.