Bratrstvo kočičí pracky. Liberec ještě žije.

Bratrstvo kočičí pracky. Liberec ještě žije. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Zázračný elixír mládí i zlí hoši. Tak vypadá předvolební kampaň v Liberci

  • 7
Plný povyražení je prohlídkový okruh po předvolebních billboardech a plakátech, které v uplynulých dnech obklíčily centrum Liberce a nákupní centra. Majstrštykem v kategorii „Kouzlo nechtěného“ se stal souběh politické a obchodní reklamy na autobusech MHD.

Vůdce Nového směru Petr Černý zvěstuje „Vrátíme život do centra Liberce“. Na sousední reklamní tapetu umístila Komerční banka výzvu „Udělej se!“.

S Černým a s jeho kolegy se pak voliči mohou potkat také na „kandelábrech“. Třeba směrem k nákupnímu centru v Pavlovicích jich visí mraky. Z pořekadla „Jména hloupých na všech sloupích“ zjevně existuje volební výjimka.

Černého portréty na pouličním osvětlení vyprovokovaly ke glose libereckého politika Tomáše Hampla (ODS). „Kdo lže na billboardech, bude lhát i jinde,“ domnívá se a poukazuje na proměnu lídra Nového směru.

Černý totiž na předvolebních obrázcích působí jako čiperný studentík, zatímco ve skutečnosti má spíše vizáž zasloužilého pivovarského sládka. Ale což... Přemyslu Sobotkovi (ODS) zářily před čtyřmi lety zuby na billboardech jak sádra.

Teď ODS v Liberci připomíná s velkou pompou, že kdysi byla i velkou stranou. Megaplakát pověšený na Šaldově náměstí zabírá mnoho desítek metrů čtverečních.

Na čele s exnáměstkem primátora Červinkou se kandidáti představují křestními jmény - Ondřej, Sváťa, Martin, Radim a Eva. Plakát vypadá jak titulní strana legendárního Foglarova komiksu Rychlé šípy.

Bad Boys a jejich osm náušnic

Protipólem čestných a slušných Rychlých šípů bylo Bratrstvo Kočičí pracky. Na billboardech v Liberci můžeme skutečně vidět tři chlapce s vizáží Bad boys.

Vůdce hnutí Liberec ještě žije, očírovaný Roman Šotola, kráčí mezi zpěvákem Jakubem Děkanem a trenérem skokanů Jakubem Jiroutkem. Tvrdí „Známe potřeby mladých“, což už tady někdy bylo.

Jiroutek se podobá Štětináčovi, Děkan Bohoušovi. Jen Šotola má k vyzáblému Dlouhému Bidlu daleko. Na dalším billboardu doplňuje Šotolu a Děkana Veronika Hložková. Dohromady mají osm náušnic.

Starostové se na billboardech a plakátech drží osvědčeného „Modrá je dobrá“. A nejen svými saky a kravatami, ale i výrazně modrýma očima. Hnědooká výjimka Květa Vinklátová má kolem nich alespoň namalované modré stíny.

Špičky strany PRO Sport a zdraví stojí na plakátu na hrázi přehrady. Náměstek primátorky Jiří Rutkovský a ředitel Slovanu Libor Kleibl se opírají o řidítka kola tak spokojeně, jako by Liberec byl jedním velkým velodromem, a ne městem s jedinou krátkou cyklostezkou.

MHD přepravuje kromě cestujících i plakát Změny se jmény Korytář a Kocumová. K návratu do školních let chybí už jen srdíčko prostřelené šípem a velký nápis LOVE.

Soukenné náměstí zdobily letáčky ČSSD. Slogan „Měníme Liberec k lepšímu“ nelhal. Doplňovalo ho prasátko s nápisem „Zabijačkové hody“ a především dovětek „Jídlo a pití zdarma“.