„Křižovatka má překročenou kapacitu už dnes. Jakékoliv navýšení dopravy, které by přinesla nová výstavba, ještě zhorší průjezdnost křižovatky. Těch plánovaných staveb je přitom ve Františkově víc,“ zmínil vedoucí odboru dopravy libereckého magistrátu Pavel Rychetský.
Podle několik let starých čísel projede denně dopravním uzlem se dvěma křižovatkami šedesát tisíc aut.
„Dnes už to číslo není aktuální. Je mnohem vyšší,“ poznamenal Pavel Rychetský.
V bytový komplex se má proměnit areál někdejší textilky Interlana. Společnost GPL Property chce stavět 262 bytů rozložených do několika domů.
Přestavbu bývalé vysoké školy Karla Engliše na byty převážně pro studenty plánuje liberecký hoteliér Lukáš Pytloun. Jeho bratr Karel má zase na starosti projekt bytového domu Zelená Střecha Liberec - Františkov.
A město chce, aby se investoři podíleli na přebudování problematické křižovatky. Podmínkou vydání územního rozhodnutí bude uzavření takzvané plánovací smlouvy.
Investoři budou muset vypracovat na své náklady projektovou dokumentaci pro stavební povolení na úpravu křižovatky.
Studie na zlepšení křižovatky existuje už dnes. „Především by se měl zvýšit počet řadicích pruhů do křižovatek,“ naznačil Pavel Rychetský.
Více pruhů by mělo být například v Žitavské ulici, respektive ve spojce mezi ulicemi Žitavská a Hanychovská. Ve špičkách se tu tvoří dlouhé kolony a odbočující auta pak blokují i směr od Ještědu.
Semafor v Žitavské sice umožňuje odbočení doprava, ale kvůli jedinému pruhu se auta nemohou pohnout, pokud řidiči před nimi neodbočují.
Pod viaduktem se změní řadicí pruhy
Jeden jízdní pruh je naplánován i pod mostem ve směru na Prahu. Počítá se i s přerozdělením řadicích pruhů pod viaduktem.
Velký problém vzniká také dnes v souvislosti s uzavírkou Kubelíkovy ulice kvůli autům, která se jí snaží vyhnout.
„Vždy je to otázkou dvoustranného jednání, zatím k němu nedošlo. Nevím ještě, v čem by ta spoluúčast měla být. Obecně ale mohu říct, že chci žít i podnikat v Liberci a spolupráci s městem se nebráním. I když by naše studentské bydlení křižovatku nezatížilo. Naše cílová skupina auta většinou nemá,“ uvedl podnikatel Lukáš Pytloun.
Jeho bratr Karel, který má na starosti projekt Zelená Střecha Liberec - Františkov, se včera k případné spoluúčasti na přebudování křižovatky nechtěl vyjadřovat. „Nezlobte se, ale dnes nemám čas.“