Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Michal Fanta

Krkonoším přibudou cyklotrasy, bude možné vyjet i do terénu

  • 0
V Krkonoších, kde je dosud 400 kilometrů cyklotras, přibudou letos další kilometry. Vyznavači terénní cyklistiky by se letos navíc mohli do hor dostat i legálně. V parku totiž chtějí otevřít také jeden singltrek a nyní vybírají vhodné trasy.

"O nových cyklistických trasách ještě není rozhodnuto. O doplnění stávající sítě cyklotras ale už jednáme se Svazkem měst a obcí Krkonoše a svoje podněty nám mohou předávat i jednotlivci," říká mluvčí Krkonošského národního parku Radek Drahný.

Zatímco jinde smějí cyklisté jezdit téměř všude, na co jim síly stačí, v Krkonoších se mohou pohybovat pouze po vyhrazených cestách, ale nikde jinde.

POKUTY PRO CYKLISTY

Všechny nové úseky pro cyklisty se vždy otevírají na několikaletou zkoušku, po jejímž uplynutí ochranáři posoudí případný vliv na přírodu. Koho strážci přistihnou na nepovolených cestách či v terénu, toho čeká tisícikorunová pokuta na místě nebo správní řízení s postihem až 10 tisíc korun.

"Letos by mohlo jít o další cesty, které propojí stávající cyklistické okruhy i o pár zajímavých míst, které jsme přehlédli, ale svazek či veřejnost zaujaly. Doporučené úseky posoudíme ze všech hledisek, zvláště z hlediska ochrany přírody," vysvětluje Drahný.

Půjde o několik dalších kilometrů, které doplní základní síť cyklotras v Krkonoších. Ta má přes 400 kilometrů a do příchodu nového ředitele Jana Hřebačky se prakticky neměnila.

Ovšem pak došlo k zprůjezdnění do té doby nemyslitelných částí hor. Předloni si cyklisté již mohli vyjet k Luční a Labské boudě a loni i na Voseckou. Ochránci bedlivě dohlížejí, jestli nedochází k ničení přírody a cyklisté nejezdí mimo cesty nebo dál, než smějí.

Do krkonošského terénu na kole letos poprvé legálně

"V případě, že by docházelo k jakémukoliv poškození, museli bychom přistoupit k určitým krokům, které by to minimalizovaly," varoval Hřebačka.

Do terénu v Krkonoších by se však vyznavači terénní cyklistiky letos mohli dostat legálně. "Rádi bychom otevřeli jeden singltrek. Spolu s Českou mountainbikovou asociací vybíráme vhodné trasy. Nejde ale jen o výběr, ale i stavební úpravy," upřesňuje Drahný.

Zřejmě půjde o úzké lesácké, turisty nepoužívané cesty, kde by rychle jedoucí bikeři nikoho neohrožovali.

"Singltrek si dokážeme představit v ochranném a třetím pásmu, výše ne," vylučuje Drahný ohrožení chráněných luk a lesů.