Sezonu přitom poznamenal dvoudenní výpadek v červenci, kdy byl po zásahu bleskem vyřazen z provozu jeden ze stykačů. Červenec navíc patří k měsícům, kdy lanovka přepraví nejvíce cestujících. V nejvytíženějších dnech to je až 2 900 lidí.
Lanovku postavenou před 80 lety využívají nejen obyvatelé Liberce, je také oblíbenou atrakcí pro turisty. Je dlouhá 1 188 metrů, dolní stanice je v nadmořské výšce 600 metrů, vrchní pod Ještědem o 400 metrů výš. V nejvyšším bodě se kabina dostává 30 metrů nad zem. Na Ještěd jede čtyři minuty.
Při revizi technici zkontrolují, v jakém je stavu. Na horní stanici navíc opraví hlavní rozvaděč elektrického proudu na přívodu od vysílače Ještěd. "Zároveň vyměníme kabinu číslo 1. Místo ní bude použita kabina, která je v současné době v opravě," uvedl přednosta lanovky Vladimír Štěpán. Revize a výměna kabiny bude stát asi 600 tisíc korun.
Původní kabina sloužila jako včelín
Lanovka je technickou zajímavostí, vybudovala ji na náklady Československých státních drah chrudimská firma František Wiesner. Stavba lanovky začala 15. června 1932 a do provozu byla dráha uvedena 27. června 1933.
Současné kabiny pocházejí ze sedmdesátých let, kdy prošla lanovka modernizací. Jednu z těch původních nedávno věnoval její majitel do libereckého muzea: měl ji na zahradě jako včelín.
"Je to objev - vůbec jsme netušili, že se něco takového mohlo dochovat. Kabina je kompletní, i když renovace bude velmi náročná," řekl ředitel muzea Jiří Křížek.